SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Renault Clio Storia modernizovali (prvé foto)

„Staré“ Clio nepatrí do šrotu. Pri živote ho drží veľký záujem zákazníkov hľadajúcich cenovo prístupné malé auto. Ostatný facelift mu opäť pridal na kráse.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka vyrába Clio druhej a tretej generácie paralelne od roku 2005. Fakt, že starší model je stále vo forme, dokazuje neutíchajúci záujem zákazníkov. Z modelu Clio Storia sa minulo už 400 000 kusov a jazdia ním motoristi v 22 krajinách sveta.

Campus strieda Storiu

V rámci omladzovacej kúry, ktorú druhý najmenší automobil v ponuke značky Renault podstúpil, dostal aj nový názov. Označenie Storia, používané v niektorých krajinách, vystrieda Campus. Toto meno je mnohým zákazníkom sympatickejšie, lebo ho poznajú z minulosti. Renault názov Campus používal napríklad pre základnú verziu modelu Super5.

Úpravy auta sa dotkli najmä dizajnu. Prednú časť zdobí nový nárazník s tvarmi pripomínajúcim nedávno modernizované Clio III. Štylistickým korekciám sa nevyhla ani maska chladiča. Legislatíva si vyžiadala montáž väčších vonkajších spätných zrkadiel.

Lepšie vybavené verzie doplní čierna dekračná fólia na B-stĺpikoch a zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov. Lacnejšie modely si vystačia so 14-palcovými plechovými diskami a ozdobnými plastovými krytmi.

Osvedčené motory

Paletu poháňacích jednotiek pre Clio Campus tvoria dva motory. Benzín zastupuje štvorvalec s objemom 1,2 l. Slabšie prevedenie má dvojventilovú techniku a dosahuje výkon 44 kW (60 k). Na vybraných trhoch bude k dispozícii aj vo verzii spaľujúcej okrem benzínu skvapalnený ropný plyn (LPG). Motor 1,2 so štvorvetilovou technikou produkuje 55 kW (75 k). Vyznávači nafty si zvolia osvedčený turbodiesel 1,5 dCi naladený na výkon 48 kW (65 k) alebo 63 kW (85 k).

Renault Clio Campus budú vyrábať vo francúzskom Flins a slovinskom Novo Mesto, kde aktuálne vzniká aj Twingo. Na trh by mal doraziť v júli tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 546
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 724
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 494
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 399
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 909
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 865
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 440
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 430
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 289
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N