BRATISLAVA. Francúzska automobilka vyrába Clio druhej a tretej generácie paralelne od roku 2005. Fakt, že starší model je stále vo forme, dokazuje neutíchajúci záujem zákazníkov. Z modelu Clio Storia sa minulo už 400 000 kusov a jazdia ním motoristi v 22 krajinách sveta.
Campus strieda Storiu
V rámci omladzovacej kúry, ktorú druhý najmenší automobil v ponuke značky Renault podstúpil, dostal aj nový názov. Označenie Storia, používané v niektorých krajinách, vystrieda Campus. Toto meno je mnohým zákazníkom sympatickejšie, lebo ho poznajú z minulosti. Renault názov Campus používal napríklad pre základnú verziu modelu Super5.
Úpravy auta sa dotkli najmä dizajnu. Prednú časť zdobí nový nárazník s tvarmi pripomínajúcim nedávno modernizované Clio III. Štylistickým korekciám sa nevyhla ani maska chladiča. Legislatíva si vyžiadala montáž väčších vonkajších spätných zrkadiel.
Lepšie vybavené verzie doplní čierna dekračná fólia na B-stĺpikoch a zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov. Lacnejšie modely si vystačia so 14-palcovými plechovými diskami a ozdobnými plastovými krytmi.
Osvedčené motory
Paletu poháňacích jednotiek pre Clio Campus tvoria dva motory. Benzín zastupuje štvorvalec s objemom 1,2 l. Slabšie prevedenie má dvojventilovú techniku a dosahuje výkon 44 kW (60 k). Na vybraných trhoch bude k dispozícii aj vo verzii spaľujúcej okrem benzínu skvapalnený ropný plyn (LPG). Motor 1,2 so štvorvetilovou technikou produkuje 55 kW (75 k). Vyznávači nafty si zvolia osvedčený turbodiesel 1,5 dCi naladený na výkon 48 kW (65 k) alebo 63 kW (85 k).
Renault Clio Campus budú vyrábať vo francúzskom Flins a slovinskom Novo Mesto, kde aktuálne vzniká aj Twingo. Na trh by mal doraziť v júli tohto roku.