Keď sa šofér ponáhľa, zvyčajne to znamená nie len rýchlu jazdu ale aj prudké a agresívne manévre. Medzi také patrí prudké zabrzdenie a odbočenie do druhého pruhu, najlepšie pred iným autom, aj keď za "iným autom" je miesta dosť.
zákon č. 8/2009 Z.z., §10
(6) Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Tam, kde sa dva jazdné pruhy zbiehajú do jedného jazdného pruhu tak, že nie je zrejmé, ktorý z nich je priebežný, vodič jazdiaci v ľavom jazdnom pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi v pravom jazdnom pruhu; to neplatí, ak ide o striedavé radenie upravené príslušnou dopravnou značkou.
Spôsobov, ako porušiť vyznačenú časť, je dosť. Pozrite si to v nasledovnom videu:
Mimochodom, na dokreslenie záberu dvoch stojacich áut vedľa seba na výjazde z parkoviska obchodu na Galvaniho ulici v Bratislave treba dodať, že je tam len jeden odbočovací pruh doľava.
A to biele Yugo počas odbočovacieho procesu prešlo z pravého jedného jazdného pruhu do ľavého bez informovania ostatných účastníkov cestnej premávky smerovkami. Je pravda, že na spomínanom úseku chýba vodorovné dopravné značenie, pred križovatkou je však dopravná značka informujúca o dvoch odbočovacích jazdných pruhoch.
Ďalšie video bolo vytvorené zo záberov, ktoré nám poslal Maťo. Natočil vozidlá jazdiace vo vyhradenom jazdnom pruhu určenom pre hromadnú dopravu.
§12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2 a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
§11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať len priečne, a to na mieste prispôsobenom na to. Pritom vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk
Zároveň, v prípade, že poznáte "zvláštne" úseky ciest z celého Slovenska - vo význame zle alebo výnimočne dobre navrhnuté, nejakým spôsobom nebezpečné alebo zaujímavé - nafilmujte ich, odfoťte ich a popíšte svojimi slovami. Pošlite nám vašu skúsenosť na adresu magazin@natankuj.sk, aby sme o "zvláštnych" úsekoch ciest mohli informovať všetkých.