SME

Audi A4 allroad rozširuje modelovú paletu

Po Audi A6 allroad prichádza na trh ďalšie vozidlo určené na viac typov ciest. Audi A4 Avant má mladšieho súrodenca, ktorý sa na pohľad líši len estetickými úpravami. V skutočnosti má vyšší podvozok, zvládne ľahký terén a po vzore väčšieho modelu dostal m

Svetlá výška sa blíži k Audi Q5. Svojimi schopnosťami v ľahkom teréne jej tiež dýcha na krk.Svetlá výška sa blíži k Audi Q5. Svojimi schopnosťami v ľahkom teréne jej tiež dýcha na krk. (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, BRATISLAVA. Mesiac po ženevskej premiére sa nový Allroad ukázal v plnej paráde pred novinármi na domácej pôde, priamo vo svojom rodisku. V Ingolstadte a jeho okolí sme mali možnosť vyskúšať si novinku určenú pre cesty a necesty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestou z letiska sme vyskúšali tichú verziu s naftovým dvojlitrom. Prekvapilo najmä vnútorné odhlučnenie aj pri vysokých rýchlostiach na nemeckých diaľniciach. Kvalita interiéru, použité materiály a komfort zodpovedajú štandardu značky. Presné a konzervatívne línie, ktoré ničím nerozčúlia, ale ani zbytočne nenadchnú.

SkryťVypnúť reklamu

Na semafore zastaviť, stáť! V mestskej premávke nastúpil do služby štart-stop systém, ktorý funguje v porovnaní s konkurenciou veľmi hladko. Audi týmto zaradilo do svojho programu, tak ako iné automobilky, nové úsporné systémy, ktoré budú štandardom modelov s agregátmi 2,0 TDI a 2,0 TFSI už od tohto leta.

Stály pohon všetkých kolies s funkciou zablokovania medzinápravového diferenciálu je súčasťou všetkých troch motorových verzií. Ponuka zatiaľ pozostáva z benzínového agregátu 2,0 TFSI a dvoch vznetových 2,0 TDI a 3,0 TDI. Dvojspojková prevodovka S-tronic je štandardom v benzínových verziách a voliteľná vo verzii 3,0 TDI. Dvojlitrový diesel dostal v základe šesťstupňový manuál.

Preč z asfaltu

Z pohodlnej a rovnej diaľnice sme zamierili na miesto, na ktoré je allroad určený. Organizátori pripravili off roadovú trať, kde sa dali vyskúšať skutočné vlastnosti vozidla. Naftový dvojliter sme vymenili za benzínový a tešili sa na offorad. S typickou ženskou predpojatosťou som v teréne na mieste spolujazdca konštatovala, že ja po tejto trase nepôjdem, lebo sa bojím prevrátenia a zničenia podbehov. Jednoducho, že veľmi ublížim autu.

SkryťVypnúť reklamu

Túžba zvládnuť terén zvíťazila, zvlášť, keď k tomu vyzývalo celé chlapské osadenstvo. Na moje veľké prekvapenie, v aute som cítila istotu, ako pri jazde na Audi Q5. Na prvý pohľad komfortné kombi zvláda s prehľadom stúpanie do strmého kopca ako aj zjazd z neho, dokonca som pri bočných náklonoch, či krížení náprav nemala strach z toho, že to nedokážeme.

Niekoľko zmien Technici sa s autom pozabávali. Päťprvková predná náprava a lichobežníková zadná sú prevažne z hliníka. Nahrávajú zníženiu celkovej hmotnosti vozidla a samozrejme lepším jazdným vlastnostiam. Novinka má širší rozchod kolies vpredu aj vzadu, čo okrem praktickej stránky spĺňa aj tú estetickú, auto pôsobí robustnejšie a krajšie.

Majitelia tohto allroadu sa v štandarde odvezú na 17-palcových kolesách a o bezpečné brzdenie pred nečakanými prekážkami sa postarajú veľké kotúčové brzdy. Pri ladení podvozka si konštruktéri dali záležať aj na svetlosti podvozka a dopracovali sa až k osemnástim centimetrom, čo je len o dva centimetre menej ako pri Q5.

SkryťVypnúť reklamu

Miesto kopíruje Avant Priestor porovnateľný s Audi A4 Avant ponúka 490 litrový kufor, ktorý sa dá po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1430 litrov. Exteriér skrášľujú nerezové lišty na prahoch vredu aj vzadu, nášľapné prahy a nerezová nakladacia hrana. Náročky nápadne má pôsobiť aj tvar ochrannej mriežky. Pôvodnú čiernu farbu vymenila špeciálna šedá, ktorú pretínajú zvislé pochrómované línie. Samozrejmosťou sú ochranné plechy vpredu aj vzadu urobené z nehrdzavejúcej ocele.

Asi nebude zbytočné Toto veľmi vkusné a zároveň všestranne použiteľné vozidlo zmenilo môj prvý dojem o zbytočnom modeli na trhu. Svojimi vlastnosťami a množstvom doplnkov v interiéri je allroad rovnako vhodný na každodenné používanie ako aj na dovolenku, či na chatu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záujemcovia si ho môžu pozrieť na prebiehajúcom autosalóne v Bratislave, kde bude mať svoju slovenskú premiéru a zároveň sa tým aj uvedie na náš trh.

Technické parametre - Audi A4 allroad quattro Motor 2,0 TFSI 2,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TDI

Typ quattro quattro quattro quattro

prevodovka 7-st. S tronic 6-st. man. 6-st. man. 7-st. S tronic

Zdvihový objem (cm3) 1984 1968 2967 2967

Výkon (kw/k) 155/211 125/170 176/240 176/240

Pri otáčkach (ot./min.) 4300-6000 4200 4000-4400 4000-4400

Krútiaci moment (Nm) 350 350 500 500

Pri otáčkach (ot./min) 1500-4200 1750-2500 1500-3000 1500-3000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisie CO2 (g/km) 189 169 189 189

Emisná norma EURO 5 EURO 5 EURO 5 EURO 5

Prevádzkové hodnoty - - - -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,9 8,9 6,6 6,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 230 213 237 236

Spotreba mesto(l/100 km) 10,2 7,7 9,6 8,7

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,8 5,7 5,8 6,1

Kombinovaná spotreba 8,1 6,4 7,2 7,1

Rozmery - - - -

Rázvor náprav (mm) 2805 2805 2805 2805

Dĺžka (mm) 4721 4721 4721 4721

Širka (mm) 1841 1841 1841 1841

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška (mm) 1495 1495 1495 1495

Pohotovostná hmot (kg) 1650 1630 1730 1765

Svetlosť podvozka (mm) 180 180 180 180

Objem palivovej nádrže (l) 64 64 64 64

Objem batož. priestoru (l) 490-1430 490-1430 490-1430 490-1430

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 13 686
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 292
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 800
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 839
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 517
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 317
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 198
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  2. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  3. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  4. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  5. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  8. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 559
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 301
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 148
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 773
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 153
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 010
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 434
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 460
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu