SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Audi A4 allroad rozširuje modelovú paletu

Po Audi A6 allroad prichádza na trh ďalšie vozidlo určené na viac typov ciest. Audi A4 Avant má mladšieho súrodenca, ktorý sa na pohľad líši len estetickými úpravami. V skutočnosti má vyšší podvozok, zvládne ľahký terén a po vzore väčšieho modelu dostal m

Svetlá výška sa blíži k Audi Q5. Svojimi schopnosťami v ľahkom teréne jej tiež dýcha na krk.Svetlá výška sa blíži k Audi Q5. Svojimi schopnosťami v ľahkom teréne jej tiež dýcha na krk. (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, BRATISLAVA. Mesiac po ženevskej premiére sa nový Allroad ukázal v plnej paráde pred novinármi na domácej pôde, priamo vo svojom rodisku. V Ingolstadte a jeho okolí sme mali možnosť vyskúšať si novinku určenú pre cesty a necesty.

Cestou z letiska sme vyskúšali tichú verziu s naftovým dvojlitrom. Prekvapilo najmä vnútorné odhlučnenie aj pri vysokých rýchlostiach na nemeckých diaľniciach. Kvalita interiéru, použité materiály a komfort zodpovedajú štandardu značky. Presné a konzervatívne línie, ktoré ničím nerozčúlia, ale ani zbytočne nenadchnú.

Na semafore zastaviť, stáť!

V mestskej premávke nastúpil do služby štart-stop systém, ktorý funguje v porovnaní s konkurenciou veľmi hladko. Audi týmto zaradilo do svojho programu, tak ako iné automobilky, nové úsporné systémy, ktoré budú štandardom modelov s agregátmi 2,0 TDI a 2,0 TFSI už od tohto leta.

Stály pohon všetkých kolies s funkciou zablokovania medzinápravového diferenciálu je súčasťou všetkých troch motorových verzií. Ponuka zatiaľ pozostáva z benzínového agregátu 2,0 TFSI a dvoch vznetových 2,0 TDI a 3,0 TDI. Dvojspojková prevodovka S-tronic je štandardom v benzínových verziách a voliteľná vo verzii 3,0 TDI. Dvojlitrový diesel dostal v základe šesťstupňový manuál.

Preč z asfaltu

Z pohodlnej a rovnej diaľnice sme zamierili na miesto, na ktoré je allroad určený. Organizátori pripravili off roadovú trať, kde sa dali vyskúšať skutočné vlastnosti vozidla. Naftový dvojliter sme vymenili za benzínový a tešili sa na offorad. S typickou ženskou predpojatosťou som v teréne na mieste spolujazdca konštatovala, že ja po tejto trase nepôjdem, lebo sa bojím prevrátenia a zničenia podbehov. Jednoducho, že veľmi ublížim autu.

Túžba zvládnuť terén zvíťazila, zvlášť, keď k tomu vyzývalo celé chlapské osadenstvo. Na moje veľké prekvapenie, v aute som cítila istotu, ako pri jazde na Audi Q5. Na prvý pohľad komfortné kombi zvláda s prehľadom stúpanie do strmého kopca ako aj zjazd z neho, dokonca som pri bočných náklonoch, či krížení náprav nemala strach z toho, že to nedokážeme.

Niekoľko zmien

Technici sa s autom pozabávali. Päťprvková predná náprava a lichobežníková zadná sú prevažne z hliníka. Nahrávajú zníženiu celkovej hmotnosti vozidla a samozrejme lepším jazdným vlastnostiam. Novinka má širší rozchod kolies vpredu aj vzadu, čo okrem praktickej stránky spĺňa aj tú estetickú, auto pôsobí robustnejšie a krajšie.

Majitelia tohto allroadu sa v štandarde odvezú na 17-palcových kolesách a o bezpečné brzdenie pred nečakanými prekážkami sa postarajú veľké kotúčové brzdy. Pri ladení podvozka si konštruktéri dali záležať aj na svetlosti podvozka a dopracovali sa až k osemnástim centimetrom, čo je len o dva centimetre menej ako pri Q5.

Miesto kopíruje Avant

Priestor porovnateľný s Audi A4 Avant ponúka 490 litrový kufor, ktorý sa dá po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1430 litrov. Exteriér skrášľujú nerezové lišty na prahoch vredu aj vzadu, nášľapné prahy a nerezová nakladacia hrana. Náročky nápadne má pôsobiť aj tvar ochrannej mriežky. Pôvodnú čiernu farbu vymenila špeciálna šedá, ktorú pretínajú zvislé pochrómované línie. Samozrejmosťou sú ochranné plechy vpredu aj vzadu urobené z nehrdzavejúcej ocele.

Asi nebude zbytočné

Toto veľmi vkusné a zároveň všestranne použiteľné vozidlo zmenilo môj prvý dojem o zbytočnom modeli na trhu. Svojimi vlastnosťami a množstvom doplnkov v interiéri je allroad rovnako vhodný na každodenné používanie ako aj na dovolenku, či na chatu.

Záujemcovia si ho môžu pozrieť na prebiehajúcom autosalóne v Bratislave, kde bude mať svoju slovenskú premiéru a zároveň sa tým aj uvedie na náš trh.

Technické parametre - Audi A4 allroad quattro

Motor 2,0 TFSI 2,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TDI
Typ quattro quattro quattro quattro
prevodovka 7-st. S tronic 6-st. man. 6-st. man. 7-st. S tronic
Zdvihový objem (cm3) 1984 1968 2967 2967
Výkon (kw/k) 155/211 125/170 176/240 176/240
Pri otáčkach (ot./min.) 4300-6000 4200 4000-4400 4000-4400
Krútiaci moment (Nm) 350 350 500 500
Pri otáčkach (ot./min) 1500-4200 1750-2500 1500-3000 1500-3000
Emisie CO2 (g/km) 189 169 189 189
Emisná norma EURO 5 EURO 5 EURO 5 EURO 5
Prevádzkové hodnoty - - - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,9 8,9 6,6 6,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 230 213 237 236
Spotreba mesto(l/100 km) 10,2 7,7 9,6 8,7
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,8 5,7 5,8 6,1
Kombinovaná spotreba 8,1 6,4 7,2 7,1
Rozmery - - - -
Rázvor náprav (mm) 2805 2805 2805 2805
Dĺžka (mm) 4721 4721 4721 4721
Širka (mm) 1841 1841 1841 1841
Výška (mm) 1495 1495 1495 1495
Pohotovostná hmot (kg) 1650 1630 1730 1765
Svetlosť podvozka (mm) 180 180 180 180
Objem palivovej nádrže (l) 64 64 64 64
Objem batož. priestoru (l) 490-1430 490-1430 490-1430 490-1430

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie v meste predlžuje život
  2. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  6. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  7. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  8. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  9. Aká je chémia vôní
  10. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 988
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 364
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 530
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 329
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 643
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 418
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 106
  8. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 918
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 824
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 494
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podľa vzoru Slovenska. Rakúšanov čaká plošné testovanie, Viedeň plán kritizovala

Rakúsko už objednalo približne sedem miliónov antigénových testov.

Zdravotníci monitorujú v homadnú dopravu vo Viedni.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Pandémia nám nadelila ďalší typ megaškandálu

Demisia sa pod rúškom udržania Smeru od moci scvrkáva na činy priamej korupcie.

Peter Schutz

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.