SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Audi A4 allroad rozširuje modelovú paletu

Po Audi A6 allroad prichádza na trh ďalšie vozidlo určené na viac typov ciest. Audi A4 Avant má mladšieho súrodenca, ktorý sa na pohľad líši len estetickými úpravami. V skutočnosti má vyšší podvozok, zvládne ľahký terén a po vzore väčšieho modelu dostal m

Svetlá výška sa blíži k Audi Q5. Svojimi schopnosťami v ľahkom teréne jej tiež dýcha na krk.Svetlá výška sa blíži k Audi Q5. Svojimi schopnosťami v ľahkom teréne jej tiež dýcha na krk. (Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, BRATISLAVA. Mesiac po ženevskej premiére sa nový Allroad ukázal v plnej paráde pred novinármi na domácej pôde, priamo vo svojom rodisku. V Ingolstadte a jeho okolí sme mali možnosť vyskúšať si novinku určenú pre cesty a necesty.

Cestou z letiska sme vyskúšali tichú verziu s naftovým dvojlitrom. Prekvapilo najmä vnútorné odhlučnenie aj pri vysokých rýchlostiach na nemeckých diaľniciach. Kvalita interiéru, použité materiály a komfort zodpovedajú štandardu značky. Presné a konzervatívne línie, ktoré ničím nerozčúlia, ale ani zbytočne nenadchnú.

Na semafore zastaviť, stáť!

V mestskej premávke nastúpil do služby štart-stop systém, ktorý funguje v porovnaní s konkurenciou veľmi hladko. Audi týmto zaradilo do svojho programu, tak ako iné automobilky, nové úsporné systémy, ktoré budú štandardom modelov s agregátmi 2,0 TDI a 2,0 TFSI už od tohto leta.

Stály pohon všetkých kolies s funkciou zablokovania medzinápravového diferenciálu je súčasťou všetkých troch motorových verzií. Ponuka zatiaľ pozostáva z benzínového agregátu 2,0 TFSI a dvoch vznetových 2,0 TDI a 3,0 TDI. Dvojspojková prevodovka S-tronic je štandardom v benzínových verziách a voliteľná vo verzii 3,0 TDI. Dvojlitrový diesel dostal v základe šesťstupňový manuál.

Preč z asfaltu

Z pohodlnej a rovnej diaľnice sme zamierili na miesto, na ktoré je allroad určený. Organizátori pripravili off roadovú trať, kde sa dali vyskúšať skutočné vlastnosti vozidla. Naftový dvojliter sme vymenili za benzínový a tešili sa na offorad. S typickou ženskou predpojatosťou som v teréne na mieste spolujazdca konštatovala, že ja po tejto trase nepôjdem, lebo sa bojím prevrátenia a zničenia podbehov. Jednoducho, že veľmi ublížim autu.

Túžba zvládnuť terén zvíťazila, zvlášť, keď k tomu vyzývalo celé chlapské osadenstvo. Na moje veľké prekvapenie, v aute som cítila istotu, ako pri jazde na Audi Q5. Na prvý pohľad komfortné kombi zvláda s prehľadom stúpanie do strmého kopca ako aj zjazd z neho, dokonca som pri bočných náklonoch, či krížení náprav nemala strach z toho, že to nedokážeme.

Niekoľko zmien

Technici sa s autom pozabávali. Päťprvková predná náprava a lichobežníková zadná sú prevažne z hliníka. Nahrávajú zníženiu celkovej hmotnosti vozidla a samozrejme lepším jazdným vlastnostiam. Novinka má širší rozchod kolies vpredu aj vzadu, čo okrem praktickej stránky spĺňa aj tú estetickú, auto pôsobí robustnejšie a krajšie.

Majitelia tohto allroadu sa v štandarde odvezú na 17-palcových kolesách a o bezpečné brzdenie pred nečakanými prekážkami sa postarajú veľké kotúčové brzdy. Pri ladení podvozka si konštruktéri dali záležať aj na svetlosti podvozka a dopracovali sa až k osemnástim centimetrom, čo je len o dva centimetre menej ako pri Q5.

Miesto kopíruje Avant

Priestor porovnateľný s Audi A4 Avant ponúka 490 litrový kufor, ktorý sa dá po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1430 litrov. Exteriér skrášľujú nerezové lišty na prahoch vredu aj vzadu, nášľapné prahy a nerezová nakladacia hrana. Náročky nápadne má pôsobiť aj tvar ochrannej mriežky. Pôvodnú čiernu farbu vymenila špeciálna šedá, ktorú pretínajú zvislé pochrómované línie. Samozrejmosťou sú ochranné plechy vpredu aj vzadu urobené z nehrdzavejúcej ocele.

Asi nebude zbytočné

Toto veľmi vkusné a zároveň všestranne použiteľné vozidlo zmenilo môj prvý dojem o zbytočnom modeli na trhu. Svojimi vlastnosťami a množstvom doplnkov v interiéri je allroad rovnako vhodný na každodenné používanie ako aj na dovolenku, či na chatu.

Záujemcovia si ho môžu pozrieť na prebiehajúcom autosalóne v Bratislave, kde bude mať svoju slovenskú premiéru a zároveň sa tým aj uvedie na náš trh.

Technické parametre - Audi A4 allroad quattro

Motor 2,0 TFSI 2,0 TDI 3,0 TDI 3,0 TDI
Typ quattro quattro quattro quattro
prevodovka 7-st. S tronic 6-st. man. 6-st. man. 7-st. S tronic
Zdvihový objem (cm3) 1984 1968 2967 2967
Výkon (kw/k) 155/211 125/170 176/240 176/240
Pri otáčkach (ot./min.) 4300-6000 4200 4000-4400 4000-4400
Krútiaci moment (Nm) 350 350 500 500
Pri otáčkach (ot./min) 1500-4200 1750-2500 1500-3000 1500-3000
Emisie CO2 (g/km) 189 169 189 189
Emisná norma EURO 5 EURO 5 EURO 5 EURO 5
Prevádzkové hodnoty - - - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,9 8,9 6,6 6,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 230 213 237 236
Spotreba mesto(l/100 km) 10,2 7,7 9,6 8,7
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,8 5,7 5,8 6,1
Kombinovaná spotreba 8,1 6,4 7,2 7,1
Rozmery - - - -
Rázvor náprav (mm) 2805 2805 2805 2805
Dĺžka (mm) 4721 4721 4721 4721
Širka (mm) 1841 1841 1841 1841
Výška (mm) 1495 1495 1495 1495
Pohotovostná hmot (kg) 1650 1630 1730 1765
Svetlosť podvozka (mm) 180 180 180 180
Objem palivovej nádrže (l) 64 64 64 64
Objem batož. priestoru (l) 490-1430 490-1430 490-1430 490-1430

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 377
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 229
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 009
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 636
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 555
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 918
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 777
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


6 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


17 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 026
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 892
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 147
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 031
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 367
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 362
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 998
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu