SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Servis mení pohľad na značku áut

Kvalita poskytovaných služieb v autorizovaných servisoch významne ovplyvňuje vnímanie výrobkov automobilky. Podľa zistení spoločnosti J.D.Power servisy drahších značiek sa k zákazníkom správajú lepšie. Najlepší je Lexus.

Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby.Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Zákazníci sa pri kúpe nového automobilu stretávajú s ohľaduplným a príjemným jednaním zo strany predajcu. Opačná situácia často nastane, keď je nutné riešiť problémy. Spoločnosť J. D. Power & Associates pravidelne prináša prieskum spokojnosti zákazníkov s autorizovanými servismi vozidiel. Jeho výsledky majú výrobcov a najmä ostatných motoristov upozorniť na medzery v kvalite zabezpečovania servisných úkonov.

Kvalitu práce a prístup autorizovaných servisov hodnotia priamo samotní motoristi. Do najnovšieho, 29. Ročníka štúdie Customer Service Index sa zapojilo 106 059 majiteľov automobilov zakúpených v rokoch 2004 až 2008. Výskum prebiehal v šestnástich krajinách sveta, z nich Európu reprezentovalo Francúzsko, Nemecko a Veľká Británia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Každý respondent hodnotil formou formulára kvalitu poskytovaných služieb v rámci servisu, ktorý navštevuje. Prieskum sleduje spokojnosť zákazníkov v piatich najdôležitejších oblastiach: kvalita práce, odovzdanie auta servisu, informácie a rady, ktoré servis poskytol zákazníkovi, technologické vybavenie servisu a preberanie vozidla po vykonaných prácach.

Najúspešnejší Lexus

Servisy prestížnejších značiek, ktoré zväčša predávajú drahšie výrobky, sa k zákazníkom správajú lepšie. „Sú rýchlejší, flexibilnejší a často dokážu uspokojiť individuálne požiadavky svojich zákazníkov. Je pritom jedno, či tento servis stojí Nemecku alebo na Filipínach,“ uviedol v štúdii Jon Osborn, riaditeľ výskumu J. D. Power & Associates.

Renomované značky si svojich zákazníkov cenia viac. Všetky tri najúspešnejšie značky v prieskume dostali označenie prémiové. Najspokojnejších zákazníkov má Lexus. Japonský výrobca získal z maximálneho možného počtu 1000 bodov 835. Zároveň si vylepšil pozíciu z minuloročného vydania rovnakého prieskumu, kde obsadil štvrtú priečku. Druhé miesto patrí britskému výrobcovi Jaguar, tretie nemeckému BMW.

Skryť Vypnúť reklamu

Niektorí favoriti prepadli

Štúdia priniesla aj niekoľko prekvapujúcich výsledkov. Pod hranicou priemeru 761 bodov skončilo až šesť japonských automobiliek. Patrí k nim Toyota, jej dcérska spoločnosť Scion, Subaru, Nissan, Mazda a tabuľku uzatvára Suzuki. V starostlivosti o zákazníkov prepadli aj Volkswagen, Ford, Kia i americký trojlístok Chrysler, Dodge a Jeep.

Slováci veľkým servisom neveria

Podľa prieskumu na našej stránke až 60 percent motoristov považuje slovenské značkové servisy za predražené. Ďalších 23 percent z opýtaných si myslí, že nemajú kvalitných mechanikov. Iba osem percent motoristov nemá alebo má drobné výhrady. Z prieskumu vyplynulo, že na náhradné diely netreba dlho čakať a obsluha nebýva mrzutá. Našich motoristov trápi, že pomerene často slovenské servisy opravujú tú istú chybu viac krát.

Pozor na servis, robí zlé meno

Servis predstavuje iba kvapku v mori automobilového priemyslu ale zlým prístupom môže výrobca stratiť veľa zákazníkov. Potvrdil to aj najnovší prieskum Customer Service Index. Podľa neho je pravdepodobnosť, že motorista nespokojný s poskytovanými službami po skončení záruky vyhľadá neautorizovaný servis osemkrát väčšia ako v prípade zákazníka, ktorý je s prístupom k nemu a jeho autu spokojný. J.D.POWER
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 970
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 998
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 792
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 526
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 841
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 746
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 368
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 156
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 143
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika

Dôvodo zadržania zatiaľ nie je známy.

Dušan Kováčik.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept