SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Servis mení pohľad na značku áut

Kvalita poskytovaných služieb v autorizovaných servisoch významne ovplyvňuje vnímanie výrobkov automobilky. Podľa zistení spoločnosti J.D.Power servisy drahších značiek sa k zákazníkom správajú lepšie. Najlepší je Lexus.

Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby.Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Zákazníci sa pri kúpe nového automobilu stretávajú s ohľaduplným a príjemným jednaním zo strany predajcu. Opačná situácia často nastane, keď je nutné riešiť problémy. Spoločnosť J. D. Power & Associates pravidelne prináša prieskum spokojnosti zákazníkov s autorizovanými servismi vozidiel. Jeho výsledky majú výrobcov a najmä ostatných motoristov upozorniť na medzery v kvalite zabezpečovania servisných úkonov.

Kvalitu práce a prístup autorizovaných servisov hodnotia priamo samotní motoristi. Do najnovšieho, 29. Ročníka štúdie Customer Service Index sa zapojilo 106 059 majiteľov automobilov zakúpených v rokoch 2004 až 2008. Výskum prebiehal v šestnástich krajinách sveta, z nich Európu reprezentovalo Francúzsko, Nemecko a Veľká Británia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Každý respondent hodnotil formou formulára kvalitu poskytovaných služieb v rámci servisu, ktorý navštevuje. Prieskum sleduje spokojnosť zákazníkov v piatich najdôležitejších oblastiach: kvalita práce, odovzdanie auta servisu, informácie a rady, ktoré servis poskytol zákazníkovi, technologické vybavenie servisu a preberanie vozidla po vykonaných prácach.

Najúspešnejší Lexus

Servisy prestížnejších značiek, ktoré zväčša predávajú drahšie výrobky, sa k zákazníkom správajú lepšie. „Sú rýchlejší, flexibilnejší a často dokážu uspokojiť individuálne požiadavky svojich zákazníkov. Je pritom jedno, či tento servis stojí Nemecku alebo na Filipínach,“ uviedol v štúdii Jon Osborn, riaditeľ výskumu J. D. Power & Associates.

Renomované značky si svojich zákazníkov cenia viac. Všetky tri najúspešnejšie značky v prieskume dostali označenie prémiové. Najspokojnejších zákazníkov má Lexus. Japonský výrobca získal z maximálneho možného počtu 1000 bodov 835. Zároveň si vylepšil pozíciu z minuloročného vydania rovnakého prieskumu, kde obsadil štvrtú priečku. Druhé miesto patrí britskému výrobcovi Jaguar, tretie nemeckému BMW.

Skryť Vypnúť reklamu

Niektorí favoriti prepadli

Štúdia priniesla aj niekoľko prekvapujúcich výsledkov. Pod hranicou priemeru 761 bodov skončilo až šesť japonských automobiliek. Patrí k nim Toyota, jej dcérska spoločnosť Scion, Subaru, Nissan, Mazda a tabuľku uzatvára Suzuki. V starostlivosti o zákazníkov prepadli aj Volkswagen, Ford, Kia i americký trojlístok Chrysler, Dodge a Jeep.

Slováci veľkým servisom neveria

Podľa prieskumu na našej stránke až 60 percent motoristov považuje slovenské značkové servisy za predražené. Ďalších 23 percent z opýtaných si myslí, že nemajú kvalitných mechanikov. Iba osem percent motoristov nemá alebo má drobné výhrady. Z prieskumu vyplynulo, že na náhradné diely netreba dlho čakať a obsluha nebýva mrzutá. Našich motoristov trápi, že pomerene často slovenské servisy opravujú tú istú chybu viac krát.

Pozor na servis, robí zlé meno

Servis predstavuje iba kvapku v mori automobilového priemyslu ale zlým prístupom môže výrobca stratiť veľa zákazníkov. Potvrdil to aj najnovší prieskum Customer Service Index. Podľa neho je pravdepodobnosť, že motorista nespokojný s poskytovanými službami po skončení záruky vyhľadá neautorizovaný servis osemkrát väčšia ako v prípade zákazníka, ktorý je s prístupom k nemu a jeho autu spokojný. J.D.POWER
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  3. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 131
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 467
  3. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 4 693
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 317
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 521
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 035
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 889
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 532
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 733
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo 1 602
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Novinárka Monika Tódová.

Písali o svedkovi Petrovi Tóthovi.


a 1 ďalší 5 h
Dušan Kováčik prichádza na súd.

Na špecializovanom súde nahlásili bombu.


a 1 ďalší 2 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Trestné oznámenie podal Peter Tóth, ktorý sledoval novinárov pre Kočnera.


3 h

Polícia dnes obvinila dvoch novinárov z Nka, lebo vraj pred tromi rokmi vyzradili niečo, čo bolo celkom zrejmé.


Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz AMG GT63 S E Performance 4-Door

Od roku 2025 bude mať výrobca nové platformy len elektrické.


3 h
Škoda Enyaq iV a Škoda Kodiaq RS

Patria k najlepším modelom Škody.


19. sep
Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


17. sep
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Skryť Zatvoriť reklamu