SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Servis mení pohľad na značku áut

Kvalita poskytovaných služieb v autorizovaných servisoch významne ovplyvňuje vnímanie výrobkov automobilky. Podľa zistení spoločnosti J.D.Power servisy drahších značiek sa k zákazníkom správajú lepšie. Najlepší je Lexus.

Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby.Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Zákazníci sa pri kúpe nového automobilu stretávajú s ohľaduplným a príjemným jednaním zo strany predajcu. Opačná situácia často nastane, keď je nutné riešiť problémy. Spoločnosť J. D. Power & Associates pravidelne prináša prieskum spokojnosti zákazníkov s autorizovanými servismi vozidiel. Jeho výsledky majú výrobcov a najmä ostatných motoristov upozorniť na medzery v kvalite zabezpečovania servisných úkonov.

Kvalitu práce a prístup autorizovaných servisov hodnotia priamo samotní motoristi. Do najnovšieho, 29. Ročníka štúdie Customer Service Index sa zapojilo 106 059 majiteľov automobilov zakúpených v rokoch 2004 až 2008. Výskum prebiehal v šestnástich krajinách sveta, z nich Európu reprezentovalo Francúzsko, Nemecko a Veľká Británia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Každý respondent hodnotil formou formulára kvalitu poskytovaných služieb v rámci servisu, ktorý navštevuje. Prieskum sleduje spokojnosť zákazníkov v piatich najdôležitejších oblastiach: kvalita práce, odovzdanie auta servisu, informácie a rady, ktoré servis poskytol zákazníkovi, technologické vybavenie servisu a preberanie vozidla po vykonaných prácach.

Najúspešnejší Lexus

Servisy prestížnejších značiek, ktoré zväčša predávajú drahšie výrobky, sa k zákazníkom správajú lepšie. „Sú rýchlejší, flexibilnejší a často dokážu uspokojiť individuálne požiadavky svojich zákazníkov. Je pritom jedno, či tento servis stojí Nemecku alebo na Filipínach,“ uviedol v štúdii Jon Osborn, riaditeľ výskumu J. D. Power & Associates.

Renomované značky si svojich zákazníkov cenia viac. Všetky tri najúspešnejšie značky v prieskume dostali označenie prémiové. Najspokojnejších zákazníkov má Lexus. Japonský výrobca získal z maximálneho možného počtu 1000 bodov 835. Zároveň si vylepšil pozíciu z minuloročného vydania rovnakého prieskumu, kde obsadil štvrtú priečku. Druhé miesto patrí britskému výrobcovi Jaguar, tretie nemeckému BMW.

Skryť Vypnúť reklamu

Niektorí favoriti prepadli

Štúdia priniesla aj niekoľko prekvapujúcich výsledkov. Pod hranicou priemeru 761 bodov skončilo až šesť japonských automobiliek. Patrí k nim Toyota, jej dcérska spoločnosť Scion, Subaru, Nissan, Mazda a tabuľku uzatvára Suzuki. V starostlivosti o zákazníkov prepadli aj Volkswagen, Ford, Kia i americký trojlístok Chrysler, Dodge a Jeep.

Slováci veľkým servisom neveria

Podľa prieskumu na našej stránke až 60 percent motoristov považuje slovenské značkové servisy za predražené. Ďalších 23 percent z opýtaných si myslí, že nemajú kvalitných mechanikov. Iba osem percent motoristov nemá alebo má drobné výhrady. Z prieskumu vyplynulo, že na náhradné diely netreba dlho čakať a obsluha nebýva mrzutá. Našich motoristov trápi, že pomerene často slovenské servisy opravujú tú istú chybu viac krát.

Pozor na servis, robí zlé meno

Servis predstavuje iba kvapku v mori automobilového priemyslu ale zlým prístupom môže výrobca stratiť veľa zákazníkov. Potvrdil to aj najnovší prieskum Customer Service Index. Podľa neho je pravdepodobnosť, že motorista nespokojný s poskytovanými službami po skončení záruky vyhľadá neautorizovaný servis osemkrát väčšia ako v prípade zákazníka, ktorý je s prístupom k nemu a jeho autu spokojný. J.D.POWER
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 824
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 822
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 882
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 215
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 177
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 599
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 932
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 654
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 606
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 611
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

4 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

2 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

7 h