SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Servis mení pohľad na značku áut

Kvalita poskytovaných služieb v autorizovaných servisoch významne ovplyvňuje vnímanie výrobkov automobilky. Podľa zistení spoločnosti J.D.Power servisy drahších značiek sa k zákazníkom správajú lepšie. Najlepší je Lexus.

Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby.Japonská značka Lexus sa dlhodobo pohybuje na prvých miestach v prieskumoch spokojnosti zákazníkov. Nedávno získala najvyššie ocenenie za servisné služby. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Zákazníci sa pri kúpe nového automobilu stretávajú s ohľaduplným a príjemným jednaním zo strany predajcu. Opačná situácia často nastane, keď je nutné riešiť problémy. Spoločnosť J. D. Power & Associates pravidelne prináša prieskum spokojnosti zákazníkov s autorizovanými servismi vozidiel. Jeho výsledky majú výrobcov a najmä ostatných motoristov upozorniť na medzery v kvalite zabezpečovania servisných úkonov.

Kvalitu práce a prístup autorizovaných servisov hodnotia priamo samotní motoristi. Do najnovšieho, 29. Ročníka štúdie Customer Service Index sa zapojilo 106 059 majiteľov automobilov zakúpených v rokoch 2004 až 2008. Výskum prebiehal v šestnástich krajinách sveta, z nich Európu reprezentovalo Francúzsko, Nemecko a Veľká Británia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Každý respondent hodnotil formou formulára kvalitu poskytovaných služieb v rámci servisu, ktorý navštevuje. Prieskum sleduje spokojnosť zákazníkov v piatich najdôležitejších oblastiach: kvalita práce, odovzdanie auta servisu, informácie a rady, ktoré servis poskytol zákazníkovi, technologické vybavenie servisu a preberanie vozidla po vykonaných prácach.

Najúspešnejší Lexus

Servisy prestížnejších značiek, ktoré zväčša predávajú drahšie výrobky, sa k zákazníkom správajú lepšie. „Sú rýchlejší, flexibilnejší a často dokážu uspokojiť individuálne požiadavky svojich zákazníkov. Je pritom jedno, či tento servis stojí Nemecku alebo na Filipínach,“ uviedol v štúdii Jon Osborn, riaditeľ výskumu J. D. Power & Associates.

Renomované značky si svojich zákazníkov cenia viac. Všetky tri najúspešnejšie značky v prieskume dostali označenie prémiové. Najspokojnejších zákazníkov má Lexus. Japonský výrobca získal z maximálneho možného počtu 1000 bodov 835. Zároveň si vylepšil pozíciu z minuloročného vydania rovnakého prieskumu, kde obsadil štvrtú priečku. Druhé miesto patrí britskému výrobcovi Jaguar, tretie nemeckému BMW.

SkryťVypnúť reklamu

Niektorí favoriti prepadli

Štúdia priniesla aj niekoľko prekvapujúcich výsledkov. Pod hranicou priemeru 761 bodov skončilo až šesť japonských automobiliek. Patrí k nim Toyota, jej dcérska spoločnosť Scion, Subaru, Nissan, Mazda a tabuľku uzatvára Suzuki. V starostlivosti o zákazníkov prepadli aj Volkswagen, Ford, Kia i americký trojlístok Chrysler, Dodge a Jeep.

Slováci veľkým servisom neveria

Podľa prieskumu na našej stránke až 60 percent motoristov považuje slovenské značkové servisy za predražené. Ďalších 23 percent z opýtaných si myslí, že nemajú kvalitných mechanikov. Iba osem percent motoristov nemá alebo má drobné výhrady. Z prieskumu vyplynulo, že na náhradné diely netreba dlho čakať a obsluha nebýva mrzutá. Našich motoristov trápi, že pomerene často slovenské servisy opravujú tú istú chybu viac krát.

Pozor na servis, robí zlé meno

Servis predstavuje iba kvapku v mori automobilového priemyslu ale zlým prístupom môže výrobca stratiť veľa zákazníkov. Potvrdil to aj najnovší prieskum Customer Service Index. Podľa neho je pravdepodobnosť, že motorista nespokojný s poskytovanými službami po skončení záruky vyhľadá neautorizovaný servis osemkrát väčšia ako v prípade zákazníka, ktorý je s prístupom k nemu a jeho autu spokojný. J.D.POWER
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 178
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 142
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 616
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 600
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 767
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 560
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 552
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 1 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


55m
Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


6 h
Líder OĽaNO a minister financií Igor Matovič.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  2. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 451
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 898
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 501
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 223
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 803
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu