63 miliónov dolárov. "To je úplne neprijateľné," povedal predseda správnej rady GM Richard Wagoner v tlačovom vyhlásení k týmto výsledkom. Vedenie GM ako príčinu stratovosti uvádza pokles odbytu vozidiel. Bola oveľa vyššia, než sa pôvodne kalkulovalo. Firma musela poskytnúť predajcom jej automobilov vyššie predajné rozpätia, než konkurenti. A optimálny nie je ani výrobný sortiment európskych závodov GM.
Vedenie dodáva, že sa situácia musí zlepšiť uvedením nových modelov na trh, vyšším vyťažením výrobných kapacít a znížením výrobných nákladov. V spojení s talianskym FIAT-om, v ktorom má GM podiel 20 %, sa má klásť dôraz na synergický efekt pri nákupe súčiastok a materiálov pre oboch výrobcov.
Obrat koncernu v poslednom štvrťroku klesol v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 2,8 % na 45 miliárd dolárov. Medzi opatreniami na zlepšenie ekonomiky sa uvádza aj zastavenie výroby v americkej divízii starých modelov (oldsmobile), zatvorenie jedného zo závodov vo Veľkej Británii a prepúšťanie úradníkov. Okrem toho sa musí realizovať ešte mnoho ďalších organizačných opatrení.
Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.