GM: Strata v Európe nie je prijateľná

Detroit 18. januára (TASR) - Najväčší výrobca automobilov na svete, americký koncern General Motors, nie je s vývojom svojich obchodov v Európe spokojný. V správe o hospodárení v poslednom štvrťroku minulého roka uvádza, že na starom kontinente prerobil 4

63 miliónov dolárov. "To je úplne neprijateľné," povedal predseda správnej rady GM Richard Wagoner v tlačovom vyhlásení k týmto výsledkom. Vedenie GM ako príčinu stratovosti uvádza pokles odbytu vozidiel. Bola oveľa vyššia, než sa pôvodne kalkulovalo. Firma musela poskytnúť predajcom jej automobilov vyššie predajné rozpätia, než konkurenti. A optimálny nie je ani výrobný sortiment európskych závodov GM.

Vedenie dodáva, že sa situácia musí zlepšiť uvedením nových modelov na trh, vyšším vyťažením výrobných kapacít a znížením výrobných nákladov. V spojení s talianskym FIAT-om, v ktorom má GM podiel 20 %, sa má klásť dôraz na synergický efekt pri nákupe súčiastok a materiálov pre oboch výrobcov.

Obrat koncernu v poslednom štvrťroku klesol v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 2,8 % na 45 miliárd dolárov. Medzi opatreniami na zlepšenie ekonomiky sa uvádza aj zastavenie výroby v americkej divízii starých modelov (oldsmobile), zatvorenie jedného zo závodov vo Veľkej Británii a prepúšťanie úradníkov. Okrem toho sa musí realizovať ešte mnoho ďalších organizačných opatrení.

Informoval nemecký denník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 353
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 432
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 319
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 168
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 380
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 935
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 875
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 736
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 656
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 486

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.