Honda Accord s motorom 2.3 l na slovenskom trhu

Honda Slovakia, s.r.o., uviedla na slovenský trh inovovanú verziu modelu Honda Accord, obohatenú o nový motor s objemom 2,3 l. Nový modelový rad Accord bol od svojho uvedenia na trh v roku 1998 zákazníkmi i odbornou tlačou veľmi kladne hodnotený.



Čoskoro boli všestranné kvality a obzvlášť bezpečnosť Accordu potvrdené najvyšším dosiahnuteľným skóre v rámci testovacieho programu Euro NCAP. Navyše, motor 1.8 l VTEC získal titul "Motor roka 2000" v kategórii agregátov s objemom 1,4-1,8 l.
Honda teraz zavádza ďalšie zlepšenie tohto modelového radu, vrátane zdokonaleného dizajnu, výkonu a jazdného komfortu. Pribudol taktiež atraktívny motor 2.3 l VTEC, ktorý výrazne rozširuje ponuku jednotlivých verzií. Nový 2,3-litrový Accord v sebe spája vysoký výkon a pružnosť pri zachovaní vynikajúcej hospodárnosti.

Motor 2.3 l VTEC
Svojou konštrukciou a parametrami je nový 2,3-litrový motor SOHC VTEC podobný štvorvalcu 2,0 l, ktorý nahradí na slovenskom trhu. Zaujímavým rysom sú dva vyvažovacie hriadele umožňujúce veľmi vyvážený beh. Najväčší výkon je 152 koní (113 kW) pri 5700 ot./min., najvyšší točivý moment činí 206 Nm pri 4700 ot./min. a zvlášť plochá krivka točivého momentu predurčuje vynikajúcu pružnosť v pásme nízkych a stredných otáčok. Vďaka tomu dosahuje spotreba paliva v kombinovanom cykle veľmi priaznivé hodnoty 8,7 l/100 km. Hodnota akcelerácie z 0 na 100 km/h je len 9,8 sekúnd. Nový motor zodpovedá emisným požiadavkám EU2000 i D4. Tu sú uvedené niektoré z opatrení prijatých na zvýšenie hospodárnosti a zníženie emisií:

· Air assist - malé množstvo vzduchu je pod vysokou rýchlosťou vstrekované vstrekovacou palivovou tryskou, čo zaručuje optimálne rozmiestnenie palivovej zmesi a obmedzuje emisie HC
· Sacie potrubie s premenlivou dĺžkou zaisťuje optimálne plnenie valcov vo všetkých režimoch práce motora a pomáha k dosiahnutiu najlepšieho možného priebehu točivého momentu
· Rýchle zahriatie katalyzátora po naštartovaní motora je dosiahnuté použitím výfukového zberného potrubia 4-2 z oceľoliatiny, ktorá eliminuje tepelné straty, a úpravou časovania zapaľovania v priebehu tejto doby
· Vysoko výkonný katalyzátor s 600 kanálikmi

Nový štvorvalec 2,3 l VTEC je veľmi dobre zladený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou Sequential Sports Shift. Sequential Sports Shift ponúka vodičovi voľbu medzi konvenčným samočinným radením alebo po presunutí riadiacej páky do malej bočnej kulisy manuálnym radením, pri ktorom radí vodič pohybom páky vpred (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rýchlejšie radenie v tomto móde zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom. Automatická prevodovka je vybavená poslednou generáciou systému Grade Logic Control, ktorú vodič ocení zvlášť v úsekoch častých zatáčok. Systém totiž prispôsobuje módy radenia aktuálnym jazdným podmienkam a charakteru vozovky. Má taktiež lineárny solenoid, kontrolujúci hydraulický tlak v prevodovke, čo prináša rýchlejšie a plynulejšie radenie.
Accord 2.3 l VTEC bude na slovenskom trhu k dispozícii vo verzii sedan ES.

Zmeny dizajnu v celom modelovom rade
Nová Honda Accord má väčšiu individualitu a výraznejšie rysy vďaka radu úprav dizajnu. Všetky modely sú teraz vybavené novou tvarovanou maskou s novým znakom "H" a povrchom v matnej modrošedej farbe, zatiaľ čo hlbšie nárazníky vpredu i vzadu zaisťujú agresívnejší, športovejší vzhľad. Podobný, prepracovaný znak "H" sa nachádza vzadu (resp. na veku batožinového priestoru); kryty zadných svetiel sú inovované novým horizontálnym bielym zvýraznením. Nová mikroanténa, umiestnená na streche, sa vyznačuje citlivejším príjmom rádiosignálu, lepšou aerodynamikou a menšou hlučnosťou. 2,3-litrová verzia je vybavená 16-palcovými liatymi kolesami obutými do pneumatík 205/ R16. V interiéri sú použité skutočne kvalitné materiály - napríklad poťahy sedadiel boli u všetkých verzií nahradené luxusnejšou tkaninou. Na predných sedadlách bol zmenený tvar bočných výstuh operadla tak, aby bol uľahčený prístup k ovládaniu nastavenia výšky a sklopenia operadiel. Modely ES majú teraz lakťovú opierku upevnenú na strednej konzole, namiesto otočnej aretácie, ďalej majú ľahšie nastaviteľnú páčku bedrovej výstuhy operadla. K ďalším zmenám patrí nové pozadie prístrojov v šedej metalíze a vylepšený panel nad priehradkou v palubnej doske s dreveným povrchom.

Lepšia akcelerácia
Akcelerácia modelov Accord s motormi 1,8 a 2,0 l sa zlepšila vďaka úprave pomerov prevodových stupňov, a to ako pri manuálnej, tak aj pri automatickej prevodovke. Prevodové pomery 2. a 3. stupňa päťstupňovej prevodovky motora 1,8 l sú už 1,956 a 1,344, čo predstavuje nárast o 7,6 a 5,8 %. V praxi to znamená, že Accord 1,8 l teraz zrýchľuje z 30 na 70 km/h na treťom rychlostnom stupni len za 7,4 sekúnd. Podobne je upravený tretí stupeň v prepracovanej štvorstupňovej automatickej prevodovke (teraz má pomer 0,931). Koncový prevod sa zväčšil na 4,785. Zrýchlenie sa preto razantne zlepšilo, napríklad čas potrebný k akcelerácii z 55 na 90 km/h na druhý rychlostný stupeň klesol z 6,9 na 5,8 sekúnd. Akcelerácia je tak zlepšená o viacej než 10 % pri zaradení 1., 2. a 3. stupňa a o viac než 30 % pri 4. stupni.

Prepracovaný podvozok
Podvozok Hondy Accord s dvojitým lichobežníkovým predným a päťprvkovým zadným závesom bol ocenený za presnosť ovládania a príkladné jazdné vlastnosti. Terajší konštruktéri ešte viac doladili jazdný komfort, presnosť riadenia a ovládateľnosť u všetkých verzií s výnimkou Type-R.
Prieskum medzi zákazníkmi ukázal, že Accord by mohol mať komfortnejšiu charakteristiku jazdy. Preto bola teraz zmenená charakteristika nastavenia tlmičov. Ďalšie zdokonalenie, zvlášť pri jazde po diaľnici, bolo dosiahnuté posilnením zadného rámu a použitím mäkších puzdier zadných závesov - vibrácie karosérie tým boli zredukované o celých 20 percent.
Podobne bola o 30 % posilnená odolnosť riadenia voči prenosu vibrácií úpravou geometrie predného zavesenia a použitím menšieho pomeru prevodky riadenia.
Úpravy charakteristiky posilňovača riadenia umožnili lineárnejší pocit z riadenia vozidla, ktoré je teraz viac citlivé a sprostredkuje vodičovi lepší kontakt s vozovkou.
Pískanie bŕzd zvlášť pri nízkych teplotách je teraz úplne odstránené zavedením upravených brzdových doštičiek u zadných bŕzd.


Ceny jednotlivých verzií

Accord sedan 1.8 - 729 000,- Sk
SqqAccord sedan 1.8 - 839 000,- Sk
LSqqAccord sedan 1.8 ESqq - 979 000,- SK
Accord sedan 2.3 ES/MTqq - 1 079 000,- Sk
Accord sedan 2.3 ES/SSSqq - 1 139 000,- Sk
Accord sedan 2.2 Type-Rqq - 1 189 000,- Sk


Ceny sú platné ku dňu vydania správy (t.j. 23. 1. 2001).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 946
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 7 224
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 572
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 199
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 808
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 706
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 498
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 886
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 865
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 828

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Únava či zmena lyží. Čo malo vplyv na zranenie Velez-Zuzulovej?

Lyžiarka sa nevzdáva sna o olympijskej medaile.

KULTÚRA

V súťaži Anasoft litera zvíťazil príbeh zo súčasnosti Som Paula

Román Som Paula presvedčil porotu túžbou po autentickosti.

SVET

Kiska v OSN: Agresívny sused podkopáva suverenitu Ukrajiny

Lajčák vedie Valné zhromaždenie OSN.

Neprehliadnite tiež

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.