Honda Accord s motorom 2.3 l na slovenskom trhu

Honda Slovakia, s.r.o., uviedla na slovenský trh inovovanú verziu modelu Honda Accord, obohatenú o nový motor s objemom 2,3 l. Nový modelový rad Accord bol od svojho uvedenia na trh v roku 1998 zákazníkmi i odbornou tlačou veľmi kladne hodnotený.



Čoskoro boli všestranné kvality a obzvlášť bezpečnosť Accordu potvrdené najvyšším dosiahnuteľným skóre v rámci testovacieho programu Euro NCAP. Navyše, motor 1.8 l VTEC získal titul "Motor roka 2000" v kategórii agregátov s objemom 1,4-1,8 l.
Honda teraz zavádza ďalšie zlepšenie tohto modelového radu, vrátane zdokonaleného dizajnu, výkonu a jazdného komfortu. Pribudol taktiež atraktívny motor 2.3 l VTEC, ktorý výrazne rozširuje ponuku jednotlivých verzií. Nový 2,3-litrový Accord v sebe spája vysoký výkon a pružnosť pri zachovaní vynikajúcej hospodárnosti.

Motor 2.3 l VTEC
Svojou konštrukciou a parametrami je nový 2,3-litrový motor SOHC VTEC podobný štvorvalcu 2,0 l, ktorý nahradí na slovenskom trhu. Zaujímavým rysom sú dva vyvažovacie hriadele umožňujúce veľmi vyvážený beh. Najväčší výkon je 152 koní (113 kW) pri 5700 ot./min., najvyšší točivý moment činí 206 Nm pri 4700 ot./min. a zvlášť plochá krivka točivého momentu predurčuje vynikajúcu pružnosť v pásme nízkych a stredných otáčok. Vďaka tomu dosahuje spotreba paliva v kombinovanom cykle veľmi priaznivé hodnoty 8,7 l/100 km. Hodnota akcelerácie z 0 na 100 km/h je len 9,8 sekúnd. Nový motor zodpovedá emisným požiadavkám EU2000 i D4. Tu sú uvedené niektoré z opatrení prijatých na zvýšenie hospodárnosti a zníženie emisií:

· Air assist - malé množstvo vzduchu je pod vysokou rýchlosťou vstrekované vstrekovacou palivovou tryskou, čo zaručuje optimálne rozmiestnenie palivovej zmesi a obmedzuje emisie HC
· Sacie potrubie s premenlivou dĺžkou zaisťuje optimálne plnenie valcov vo všetkých režimoch práce motora a pomáha k dosiahnutiu najlepšieho možného priebehu točivého momentu
· Rýchle zahriatie katalyzátora po naštartovaní motora je dosiahnuté použitím výfukového zberného potrubia 4-2 z oceľoliatiny, ktorá eliminuje tepelné straty, a úpravou časovania zapaľovania v priebehu tejto doby
· Vysoko výkonný katalyzátor s 600 kanálikmi

Nový štvorvalec 2,3 l VTEC je veľmi dobre zladený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou Sequential Sports Shift. Sequential Sports Shift ponúka vodičovi voľbu medzi konvenčným samočinným radením alebo po presunutí riadiacej páky do malej bočnej kulisy manuálnym radením, pri ktorom radí vodič pohybom páky vpred (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rýchlejšie radenie v tomto móde zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom. Automatická prevodovka je vybavená poslednou generáciou systému Grade Logic Control, ktorú vodič ocení zvlášť v úsekoch častých zatáčok. Systém totiž prispôsobuje módy radenia aktuálnym jazdným podmienkam a charakteru vozovky. Má taktiež lineárny solenoid, kontrolujúci hydraulický tlak v prevodovke, čo prináša rýchlejšie a plynulejšie radenie.
Accord 2.3 l VTEC bude na slovenskom trhu k dispozícii vo verzii sedan ES.

Zmeny dizajnu v celom modelovom rade
Nová Honda Accord má väčšiu individualitu a výraznejšie rysy vďaka radu úprav dizajnu. Všetky modely sú teraz vybavené novou tvarovanou maskou s novým znakom "H" a povrchom v matnej modrošedej farbe, zatiaľ čo hlbšie nárazníky vpredu i vzadu zaisťujú agresívnejší, športovejší vzhľad. Podobný, prepracovaný znak "H" sa nachádza vzadu (resp. na veku batožinového priestoru); kryty zadných svetiel sú inovované novým horizontálnym bielym zvýraznením. Nová mikroanténa, umiestnená na streche, sa vyznačuje citlivejším príjmom rádiosignálu, lepšou aerodynamikou a menšou hlučnosťou. 2,3-litrová verzia je vybavená 16-palcovými liatymi kolesami obutými do pneumatík 205/ R16. V interiéri sú použité skutočne kvalitné materiály - napríklad poťahy sedadiel boli u všetkých verzií nahradené luxusnejšou tkaninou. Na predných sedadlách bol zmenený tvar bočných výstuh operadla tak, aby bol uľahčený prístup k ovládaniu nastavenia výšky a sklopenia operadiel. Modely ES majú teraz lakťovú opierku upevnenú na strednej konzole, namiesto otočnej aretácie, ďalej majú ľahšie nastaviteľnú páčku bedrovej výstuhy operadla. K ďalším zmenám patrí nové pozadie prístrojov v šedej metalíze a vylepšený panel nad priehradkou v palubnej doske s dreveným povrchom.

Lepšia akcelerácia
Akcelerácia modelov Accord s motormi 1,8 a 2,0 l sa zlepšila vďaka úprave pomerov prevodových stupňov, a to ako pri manuálnej, tak aj pri automatickej prevodovke. Prevodové pomery 2. a 3. stupňa päťstupňovej prevodovky motora 1,8 l sú už 1,956 a 1,344, čo predstavuje nárast o 7,6 a 5,8 %. V praxi to znamená, že Accord 1,8 l teraz zrýchľuje z 30 na 70 km/h na treťom rychlostnom stupni len za 7,4 sekúnd. Podobne je upravený tretí stupeň v prepracovanej štvorstupňovej automatickej prevodovke (teraz má pomer 0,931). Koncový prevod sa zväčšil na 4,785. Zrýchlenie sa preto razantne zlepšilo, napríklad čas potrebný k akcelerácii z 55 na 90 km/h na druhý rychlostný stupeň klesol z 6,9 na 5,8 sekúnd. Akcelerácia je tak zlepšená o viacej než 10 % pri zaradení 1., 2. a 3. stupňa a o viac než 30 % pri 4. stupni.

Prepracovaný podvozok
Podvozok Hondy Accord s dvojitým lichobežníkovým predným a päťprvkovým zadným závesom bol ocenený za presnosť ovládania a príkladné jazdné vlastnosti. Terajší konštruktéri ešte viac doladili jazdný komfort, presnosť riadenia a ovládateľnosť u všetkých verzií s výnimkou Type-R.
Prieskum medzi zákazníkmi ukázal, že Accord by mohol mať komfortnejšiu charakteristiku jazdy. Preto bola teraz zmenená charakteristika nastavenia tlmičov. Ďalšie zdokonalenie, zvlášť pri jazde po diaľnici, bolo dosiahnuté posilnením zadného rámu a použitím mäkších puzdier zadných závesov - vibrácie karosérie tým boli zredukované o celých 20 percent.
Podobne bola o 30 % posilnená odolnosť riadenia voči prenosu vibrácií úpravou geometrie predného zavesenia a použitím menšieho pomeru prevodky riadenia.
Úpravy charakteristiky posilňovača riadenia umožnili lineárnejší pocit z riadenia vozidla, ktoré je teraz viac citlivé a sprostredkuje vodičovi lepší kontakt s vozovkou.
Pískanie bŕzd zvlášť pri nízkych teplotách je teraz úplne odstránené zavedením upravených brzdových doštičiek u zadných bŕzd.


Ceny jednotlivých verzií

Accord sedan 1.8 - 729 000,- Sk
SqqAccord sedan 1.8 - 839 000,- Sk
LSqqAccord sedan 1.8 ESqq - 979 000,- SK
Accord sedan 2.3 ES/MTqq - 1 079 000,- Sk
Accord sedan 2.3 ES/SSSqq - 1 139 000,- Sk
Accord sedan 2.2 Type-Rqq - 1 189 000,- Sk


Ceny sú platné ku dňu vydania správy (t.j. 23. 1. 2001).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 922
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 546
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 754
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 238
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 994
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 801
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 356
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 206
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 134
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 108

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súd pustil Ruska na slobodu, dostane elektronický náramok

Rusko je obvinený z objednania vraždy svojej bývalej spoločníčky z Markízy Sylvie Volzovej v roku 1997.

PLUS

Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách.

SVET

Rádioaktívny mrak prišiel z Uralu. Potvrdili to aj Rusi

Znečistenie izotopom Ru-106 presiahlo normu až tisícnásobne.

DOMOV

Penta otvorila novú nemocnicu v Michalovciach

Nemocnica sa zviditeľnila tým, že od pacientov vyberala poplatky za nabíjanie telefónu.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.