SME

Honda Accord s motorom 2.3 l na slovenskom trhu

Honda Slovakia, s.r.o., uviedla na slovenský trh inovovanú verziu modelu Honda Accord, obohatenú o nový motor s objemom 2,3 l. Nový modelový rad Accord bol od svojho uvedenia na trh v roku 1998 zákazníkmi i odbornou tlačou veľmi kladne hodnotený.



Čoskoro boli všestranné kvality a obzvlášť bezpečnosť Accordu potvrdené najvyšším dosiahnuteľným skóre v rámci testovacieho programu Euro NCAP. Navyše, motor 1.8 l VTEC získal titul "Motor roka 2000" v kategórii agregátov s objemom 1,4-1,8 l.
Honda teraz zavádza ďalšie zlepšenie tohto modelového radu, vrátane zdokonaleného dizajnu, výkonu a jazdného komfortu. Pribudol taktiež atraktívny motor 2.3 l VTEC, ktorý výrazne rozširuje ponuku jednotlivých verzií. Nový 2,3-litrový Accord v sebe spája vysoký výkon a pružnosť pri zachovaní vynikajúcej hospodárnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Motor 2.3 l VTEC
Svojou konštrukciou a parametrami je nový 2,3-litrový motor SOHC VTEC podobný štvorvalcu 2,0 l, ktorý nahradí na slovenskom trhu. Zaujímavým rysom sú dva vyvažovacie hriadele umožňujúce veľmi vyvážený beh. Najväčší výkon je 152 koní (113 kW) pri 5700 ot./min., najvyšší točivý moment činí 206 Nm pri 4700 ot./min. a zvlášť plochá krivka točivého momentu predurčuje vynikajúcu pružnosť v pásme nízkych a stredných otáčok. Vďaka tomu dosahuje spotreba paliva v kombinovanom cykle veľmi priaznivé hodnoty 8,7 l/100 km. Hodnota akcelerácie z 0 na 100 km/h je len 9,8 sekúnd. Nový motor zodpovedá emisným požiadavkám EU2000 i D4. Tu sú uvedené niektoré z opatrení prijatých na zvýšenie hospodárnosti a zníženie emisií:

· Air assist - malé množstvo vzduchu je pod vysokou rýchlosťou vstrekované vstrekovacou palivovou tryskou, čo zaručuje optimálne rozmiestnenie palivovej zmesi a obmedzuje emisie HC
· Sacie potrubie s premenlivou dĺžkou zaisťuje optimálne plnenie valcov vo všetkých režimoch práce motora a pomáha k dosiahnutiu najlepšieho možného priebehu točivého momentu
· Rýchle zahriatie katalyzátora po naštartovaní motora je dosiahnuté použitím výfukového zberného potrubia 4-2 z oceľoliatiny, ktorá eliminuje tepelné straty, a úpravou časovania zapaľovania v priebehu tejto doby
· Vysoko výkonný katalyzátor s 600 kanálikmi

SkryťVypnúť reklamu

Nový štvorvalec 2,3 l VTEC je veľmi dobre zladený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou Sequential Sports Shift. Sequential Sports Shift ponúka vodičovi voľbu medzi konvenčným samočinným radením alebo po presunutí riadiacej páky do malej bočnej kulisy manuálnym radením, pri ktorom radí vodič pohybom páky vpred (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rýchlejšie radenie v tomto móde zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom. Automatická prevodovka je vybavená poslednou generáciou systému Grade Logic Control, ktorú vodič ocení zvlášť v úsekoch častých zatáčok. Systém totiž prispôsobuje módy radenia aktuálnym jazdným podmienkam a charakteru vozovky. Má taktiež lineárny solenoid, kontrolujúci hydraulický tlak v prevodovke, čo prináša rýchlejšie a plynulejšie radenie.
Accord 2.3 l VTEC bude na slovenskom trhu k dispozícii vo verzii sedan ES.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny dizajnu v celom modelovom rade
Nová Honda Accord má väčšiu individualitu a výraznejšie rysy vďaka radu úprav dizajnu. Všetky modely sú teraz vybavené novou tvarovanou maskou s novým znakom "H" a povrchom v matnej modrošedej farbe, zatiaľ čo hlbšie nárazníky vpredu i vzadu zaisťujú agresívnejší, športovejší vzhľad. Podobný, prepracovaný znak "H" sa nachádza vzadu (resp. na veku batožinového priestoru); kryty zadných svetiel sú inovované novým horizontálnym bielym zvýraznením. Nová mikroanténa, umiestnená na streche, sa vyznačuje citlivejším príjmom rádiosignálu, lepšou aerodynamikou a menšou hlučnosťou. 2,3-litrová verzia je vybavená 16-palcovými liatymi kolesami obutými do pneumatík 205/ R16. V interiéri sú použité skutočne kvalitné materiály - napríklad poťahy sedadiel boli u všetkých verzií nahradené luxusnejšou tkaninou. Na predných sedadlách bol zmenený tvar bočných výstuh operadla tak, aby bol uľahčený prístup k ovládaniu nastavenia výšky a sklopenia operadiel. Modely ES majú teraz lakťovú opierku upevnenú na strednej konzole, namiesto otočnej aretácie, ďalej majú ľahšie nastaviteľnú páčku bedrovej výstuhy operadla. K ďalším zmenám patrí nové pozadie prístrojov v šedej metalíze a vylepšený panel nad priehradkou v palubnej doske s dreveným povrchom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lepšia akcelerácia
Akcelerácia modelov Accord s motormi 1,8 a 2,0 l sa zlepšila vďaka úprave pomerov prevodových stupňov, a to ako pri manuálnej, tak aj pri automatickej prevodovke. Prevodové pomery 2. a 3. stupňa päťstupňovej prevodovky motora 1,8 l sú už 1,956 a 1,344, čo predstavuje nárast o 7,6 a 5,8 %. V praxi to znamená, že Accord 1,8 l teraz zrýchľuje z 30 na 70 km/h na treťom rychlostnom stupni len za 7,4 sekúnd. Podobne je upravený tretí stupeň v prepracovanej štvorstupňovej automatickej prevodovke (teraz má pomer 0,931). Koncový prevod sa zväčšil na 4,785. Zrýchlenie sa preto razantne zlepšilo, napríklad čas potrebný k akcelerácii z 55 na 90 km/h na druhý rychlostný stupeň klesol z 6,9 na 5,8 sekúnd. Akcelerácia je tak zlepšená o viacej než 10 % pri zaradení 1., 2. a 3. stupňa a o viac než 30 % pri 4. stupni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prepracovaný podvozok
Podvozok Hondy Accord s dvojitým lichobežníkovým predným a päťprvkovým zadným závesom bol ocenený za presnosť ovládania a príkladné jazdné vlastnosti. Terajší konštruktéri ešte viac doladili jazdný komfort, presnosť riadenia a ovládateľnosť u všetkých verzií s výnimkou Type-R.
Prieskum medzi zákazníkmi ukázal, že Accord by mohol mať komfortnejšiu charakteristiku jazdy. Preto bola teraz zmenená charakteristika nastavenia tlmičov. Ďalšie zdokonalenie, zvlášť pri jazde po diaľnici, bolo dosiahnuté posilnením zadného rámu a použitím mäkších puzdier zadných závesov - vibrácie karosérie tým boli zredukované o celých 20 percent.
Podobne bola o 30 % posilnená odolnosť riadenia voči prenosu vibrácií úpravou geometrie predného zavesenia a použitím menšieho pomeru prevodky riadenia.
Úpravy charakteristiky posilňovača riadenia umožnili lineárnejší pocit z riadenia vozidla, ktoré je teraz viac citlivé a sprostredkuje vodičovi lepší kontakt s vozovkou.
Pískanie bŕzd zvlášť pri nízkych teplotách je teraz úplne odstránené zavedením upravených brzdových doštičiek u zadných bŕzd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Ceny jednotlivých verzií

Accord sedan 1.8 - 729 000,- Sk
SqqAccord sedan 1.8 - 839 000,- Sk
LSqqAccord sedan 1.8 ESqq - 979 000,- SK
Accord sedan 2.3 ES/MTqq - 1 079 000,- Sk
Accord sedan 2.3 ES/SSSqq - 1 139 000,- Sk
Accord sedan 2.2 Type-Rqq - 1 189 000,- Sk


Ceny sú platné ku dňu vydania správy (t.j. 23. 1. 2001).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 10 164
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 425
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 898
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 447
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 2 721
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 538
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 377
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 222
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tibor Gašpar ukazuje fotku jaziev na bruchu Roberta Fica.

Využili, že majú prístup k spisu.


a 2 ďalší 184

Spoluautor tvrdí, že prešla odbornou oponentúrou.


75
Ján Budaj.

Bývalý politik hovorí, že chcel zabrániť väčším škodám.


Peter Schutz

Do tejto situácie ho dostáva Trumpova podpora „koalície ochotných“.


1
  1. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  3. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  4. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  5. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  6. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  7. Martin Pollák: Hra o záchranu
  8. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 830
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 794
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 574
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 364
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 928
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 410
  7. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 780
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 774
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
reklama
SkryťZatvoriť reklamu