SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Honda Accord s motorom 2.3 l na slovenskom trhu

Honda Slovakia, s.r.o., uviedla na slovenský trh inovovanú verziu modelu Honda Accord, obohatenú o nový motor s objemom 2,3 l. Nový modelový rad Accord bol od svojho uvedenia na trh v roku 1998 zákazníkmi i odbornou tlačou veľmi kladne hodnotený.



Čoskoro boli všestranné kvality a obzvlášť bezpečnosť Accordu potvrdené najvyšším dosiahnuteľným skóre v rámci testovacieho programu Euro NCAP. Navyše, motor 1.8 l VTEC získal titul "Motor roka 2000" v kategórii agregátov s objemom 1,4-1,8 l.
Honda teraz zavádza ďalšie zlepšenie tohto modelového radu, vrátane zdokonaleného dizajnu, výkonu a jazdného komfortu. Pribudol taktiež atraktívny motor 2.3 l VTEC, ktorý výrazne rozširuje ponuku jednotlivých verzií. Nový 2,3-litrový Accord v sebe spája vysoký výkon a pružnosť pri zachovaní vynikajúcej hospodárnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Motor 2.3 l VTEC
Svojou konštrukciou a parametrami je nový 2,3-litrový motor SOHC VTEC podobný štvorvalcu 2,0 l, ktorý nahradí na slovenskom trhu. Zaujímavým rysom sú dva vyvažovacie hriadele umožňujúce veľmi vyvážený beh. Najväčší výkon je 152 koní (113 kW) pri 5700 ot./min., najvyšší točivý moment činí 206 Nm pri 4700 ot./min. a zvlášť plochá krivka točivého momentu predurčuje vynikajúcu pružnosť v pásme nízkych a stredných otáčok. Vďaka tomu dosahuje spotreba paliva v kombinovanom cykle veľmi priaznivé hodnoty 8,7 l/100 km. Hodnota akcelerácie z 0 na 100 km/h je len 9,8 sekúnd. Nový motor zodpovedá emisným požiadavkám EU2000 i D4. Tu sú uvedené niektoré z opatrení prijatých na zvýšenie hospodárnosti a zníženie emisií:

· Air assist - malé množstvo vzduchu je pod vysokou rýchlosťou vstrekované vstrekovacou palivovou tryskou, čo zaručuje optimálne rozmiestnenie palivovej zmesi a obmedzuje emisie HC
· Sacie potrubie s premenlivou dĺžkou zaisťuje optimálne plnenie valcov vo všetkých režimoch práce motora a pomáha k dosiahnutiu najlepšieho možného priebehu točivého momentu
· Rýchle zahriatie katalyzátora po naštartovaní motora je dosiahnuté použitím výfukového zberného potrubia 4-2 z oceľoliatiny, ktorá eliminuje tepelné straty, a úpravou časovania zapaľovania v priebehu tejto doby
· Vysoko výkonný katalyzátor s 600 kanálikmi

SkryťVypnúť reklamu

Nový štvorvalec 2,3 l VTEC je veľmi dobre zladený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou Sequential Sports Shift. Sequential Sports Shift ponúka vodičovi voľbu medzi konvenčným samočinným radením alebo po presunutí riadiacej páky do malej bočnej kulisy manuálnym radením, pri ktorom radí vodič pohybom páky vpred (na vyšší stupeň) a vzad (na nižší stupeň). Rýchlejšie radenie v tomto móde zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom. Automatická prevodovka je vybavená poslednou generáciou systému Grade Logic Control, ktorú vodič ocení zvlášť v úsekoch častých zatáčok. Systém totiž prispôsobuje módy radenia aktuálnym jazdným podmienkam a charakteru vozovky. Má taktiež lineárny solenoid, kontrolujúci hydraulický tlak v prevodovke, čo prináša rýchlejšie a plynulejšie radenie.
Accord 2.3 l VTEC bude na slovenskom trhu k dispozícii vo verzii sedan ES.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny dizajnu v celom modelovom rade
Nová Honda Accord má väčšiu individualitu a výraznejšie rysy vďaka radu úprav dizajnu. Všetky modely sú teraz vybavené novou tvarovanou maskou s novým znakom "H" a povrchom v matnej modrošedej farbe, zatiaľ čo hlbšie nárazníky vpredu i vzadu zaisťujú agresívnejší, športovejší vzhľad. Podobný, prepracovaný znak "H" sa nachádza vzadu (resp. na veku batožinového priestoru); kryty zadných svetiel sú inovované novým horizontálnym bielym zvýraznením. Nová mikroanténa, umiestnená na streche, sa vyznačuje citlivejším príjmom rádiosignálu, lepšou aerodynamikou a menšou hlučnosťou. 2,3-litrová verzia je vybavená 16-palcovými liatymi kolesami obutými do pneumatík 205/ R16. V interiéri sú použité skutočne kvalitné materiály - napríklad poťahy sedadiel boli u všetkých verzií nahradené luxusnejšou tkaninou. Na predných sedadlách bol zmenený tvar bočných výstuh operadla tak, aby bol uľahčený prístup k ovládaniu nastavenia výšky a sklopenia operadiel. Modely ES majú teraz lakťovú opierku upevnenú na strednej konzole, namiesto otočnej aretácie, ďalej majú ľahšie nastaviteľnú páčku bedrovej výstuhy operadla. K ďalším zmenám patrí nové pozadie prístrojov v šedej metalíze a vylepšený panel nad priehradkou v palubnej doske s dreveným povrchom.

SkryťVypnúť reklamu

Lepšia akcelerácia
Akcelerácia modelov Accord s motormi 1,8 a 2,0 l sa zlepšila vďaka úprave pomerov prevodových stupňov, a to ako pri manuálnej, tak aj pri automatickej prevodovke. Prevodové pomery 2. a 3. stupňa päťstupňovej prevodovky motora 1,8 l sú už 1,956 a 1,344, čo predstavuje nárast o 7,6 a 5,8 %. V praxi to znamená, že Accord 1,8 l teraz zrýchľuje z 30 na 70 km/h na treťom rychlostnom stupni len za 7,4 sekúnd. Podobne je upravený tretí stupeň v prepracovanej štvorstupňovej automatickej prevodovke (teraz má pomer 0,931). Koncový prevod sa zväčšil na 4,785. Zrýchlenie sa preto razantne zlepšilo, napríklad čas potrebný k akcelerácii z 55 na 90 km/h na druhý rychlostný stupeň klesol z 6,9 na 5,8 sekúnd. Akcelerácia je tak zlepšená o viacej než 10 % pri zaradení 1., 2. a 3. stupňa a o viac než 30 % pri 4. stupni.

SkryťVypnúť reklamu

Prepracovaný podvozok
Podvozok Hondy Accord s dvojitým lichobežníkovým predným a päťprvkovým zadným závesom bol ocenený za presnosť ovládania a príkladné jazdné vlastnosti. Terajší konštruktéri ešte viac doladili jazdný komfort, presnosť riadenia a ovládateľnosť u všetkých verzií s výnimkou Type-R.
Prieskum medzi zákazníkmi ukázal, že Accord by mohol mať komfortnejšiu charakteristiku jazdy. Preto bola teraz zmenená charakteristika nastavenia tlmičov. Ďalšie zdokonalenie, zvlášť pri jazde po diaľnici, bolo dosiahnuté posilnením zadného rámu a použitím mäkších puzdier zadných závesov - vibrácie karosérie tým boli zredukované o celých 20 percent.
Podobne bola o 30 % posilnená odolnosť riadenia voči prenosu vibrácií úpravou geometrie predného zavesenia a použitím menšieho pomeru prevodky riadenia.
Úpravy charakteristiky posilňovača riadenia umožnili lineárnejší pocit z riadenia vozidla, ktoré je teraz viac citlivé a sprostredkuje vodičovi lepší kontakt s vozovkou.
Pískanie bŕzd zvlášť pri nízkych teplotách je teraz úplne odstránené zavedením upravených brzdových doštičiek u zadných bŕzd.

SkryťVypnúť reklamu


Ceny jednotlivých verzií

Accord sedan 1.8 - 729 000,- Sk
SqqAccord sedan 1.8 - 839 000,- Sk
LSqqAccord sedan 1.8 ESqq - 979 000,- SK
Accord sedan 2.3 ES/MTqq - 1 079 000,- Sk
Accord sedan 2.3 ES/SSSqq - 1 139 000,- Sk
Accord sedan 2.2 Type-Rqq - 1 189 000,- Sk


Ceny sú platné ku dňu vydania správy (t.j. 23. 1. 2001).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 234
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 677
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 979
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 481
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  6. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  7. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 351
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 038
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 382
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 852
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 032
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 668
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 656
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu