BRATISLAVA. Modernizovaný liftback a kombi Škoda Octavia debutoval vlani na jeseň. S faceliftom dvoch perličiek v rámci tohto modelového radu si mladoboleslavská automobilka dala na čas. S približne polročným oneskorením prichádza omladená Škoda Octavia Scout a RS.
Najviac sa zmenil dizajn
Úpravy oboch automobilov spočívajú najmä v omladení dizajnu. Po vzore „obyčajných“ sestier radu Octavia dostal aj Scout a RS nové, väčšie predné svetlomety i upravenú masku chladiča. Každý z nich má ale vlastný dizajn predných nárazníkov. Scout znesie pohyb v ľahšom teréne, preto sú jeho nárazníky a lemy blatníkov vyrobené z nelakovaného plastu. RS vsádza na agresívny výraz dotvorený prídavnými svetlami z LED diód, určenými pre denné svietenie. Najrýchlejšia Octavia roluje na nových diskoch z ľahkých zliatin Neptune s priemerom 18 palcov.
Známa technika
Pre Octaviu Scout sú vyhradené dve poháňacie jednotky - prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,8 TSI (118 kW) a turbodiesel 2,0 TDI (103 kW) so vstrekovaním nafty prostredníctvom systému common rail. Automobil disponuje pohonom všetkých kolies s medzinápravovou spojkou Haldex.
Aj motorová paleta pre Octaviu RS obsahuje dva agregáty - 2,0 TSI a 2,0 TDI CR. Výkonové charakteristiky oboch verzií si výrobca zatiaľ necháva pre seba. Prezradil však, že modernizovaná RS-a má o symbolický 1 mm nižšiu svetlú výšku ako jej predchodkyňa. V porovnaní s ňou je aj ľahšia - naftová verzia o 15 kilogramov, benzínová dokonca o 20 kg.