SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Skúšali sme Citroen C3 Picasso v losom teste

Hranatá karoséria prináša výhody v oblasti vnútorného priestoru a pohodlia. Podvozok veľmi dobre zvláda negatívny dopad výšky na jazdné vlastnosti.

Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe.Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, BREZNO. Najnovší Citroen zapadá do novej módnej vlny rodinných automobilov s pokiaľ možno najlepším využitím dĺžky auta. Novinka iba o osem centimetrov presahuje štvormetrovú hranicu, ktorá je limitom pre kategóriu malých áut. Jej vnútorný priestor ťaží najmä z výšky a škatuľovitého tvaru karosérie. Napokon samotný Citroen nazval koncepciu auta Spacebox, čím sa k odkazu a praktickým výhodám škatule sám prihlásil.

V praxi z toho ťaží najmä vnútorný priestor. Sedadlá sú vysoko nad podlahou, pasažieri majú nohy spustené dole a sedenie pripomína zdravú polohu na stoličke. Pri nastupovaní dozadu treba počítať s užším vstupným otvorom v oblasti nôh, najmä pri zadných sedadlách posunutých dopredu. Citroen zvládol okrem praktickej stránky aj dizajn a vyhotovenie detailov, pretože zaobaliť vysokú karosériu do pekného dizajnu nebýva jednoduché. Bokom neostali ani jazdné vlastnosti vysokého auta.

Vyznie veľmi pekne

C3 Picasso sa na ulici vyníma netradičnými tvarmi. Milé auto s novým logom na kapote je prvým autom značky postavenom podľa novej stratégie. Zmena vnímania značky je jasná už na prvý pohľad, pretože auto pôsobí ako harmonický celok. Na druhej strane zvuk zatvárajúcich dverí znie dosť plechovo a radenie prevodových stupňov je na veľmi slabej úrovni. Na úvod sme vyskúšali benzínovú aj naftovú verziu, obe s objemom motora 1,6 litra.

27_TEST_KUFOR.jpg

Ani jeden z konkurentov neponúka väčší kufor pri rovnakej dĺžke auta.



Lacnejší benzín vyvinutý v spolupráci s BMW mal citeľne vyššiu spotrebu, ale iba málo najazdených kilometrov. Podľa dlhodobo testovaného auta s rovnakým motorom vieme, že doslova surové nezabehnuté auto má vysokú spotrebu, ktorá potom výrazne klesne. V meste sa s ním lepšie pohýna a udržuje nízka rýchlosť. Diesel je vhodný na dlhé trasy a vyššie rýchlosti. Najmä spotrebou do šiestich litrov zaujme.

Vidieť aj keď páli slnko

Navzdory veľkému preskleniu kabíny, údaje zobrazované na displeji vidieť vždy výborne. V tomto môže Citroen poslúžiť ako inšpirácia pre konkurenciu. Líder v oblasti predaja minivanov využil skúsenosti a postavil priestranné auto.

27_TEST_INTERIER.JPG

Výška karosérie priniesla priestor v oblasti hlavy, ale aj nôh. Cestujúci sedia ako na stoličke. Informačný displej pred vodičom vidno dobre za všetkých svetelných podmienok.

Vzhľadom na výšku a poskakovanie na nerovnostiach cesty sme hľadali odpoveď na otázku, ako vysoké auto zvládne krízovú situáciu bez príplatkového ESP. Na skúšku sme si vybrali losí test postavený podľa rozmerov medzinárodne uznávaného autoklubu Adac.

Zvládol sedemdesiatku

Vozidlo obuté do letných pneumatík až prekvapujúco ochotne vbehlo do uličky v protismere, ktorou obchádza simulovanú prekážku. Pokiaľ nájazdová rýchlosť nepresahovala sedemdesiatku C3 Picasso prešlo uličkami bez zhodenia kužeľa a šmyku.

27_LOSI_TEST.JPG

Vodič zvládol krabicu na kolesách aj po dosiahnutí hranice šmyku. Odniesli si to iba kužele. Krabica na kolesách zostala.

V 72 kilometrovej rýchlosti musel šofér zvládať výkyvy zadnej časti, ale napriek tomu sa Citroen C3 ukázal ako prekvapujúco stabilný. Jemné hojdanie na bežných cestách je skôr výsledkom účinného posilňovača riadenia a komfortného pruženia.

SME spokojní
SME nespokojní
Vnútorný priestor Odskakovanie na nerovnostiach
Batožinový priestor ESP nie je v štandarde
Spotreba naftovej verzie Radenie prevodov
Výhľad z auta -
Dizajn -
Posuvné zadné sedadlá -

Technické údaje - Citroen C3 Picasso

Motor 1,6 VTi 1,6 HDi
16 ventil 16 ventil
Cena modelu od 10 150 eur 12 300 eur
Cena skúš. verzie od 13 150 eur 14 300 eur
Zdvihový objem (cm3) 1598 1560
Výkon (kw/k) 88/120 66/90
Pri otáčkach (ot./min.) 5660 4000
Krútiaci moment (Nm) 160 215
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750
Emisie CO2 (g/km) 159-163 125-128
Emisná norma EURO 5 EURO 4
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9 13,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 188 173
Spotreba mesto(l/100 km) 9,5 6,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6 4,1
Kombinovaná spotreba 7,0 4,8
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2540 2540
Dĺžka (mm) 4080 4080
Širka (mm) 1730 1730
Výška (mm) 1625 1625
Pohotovostná hmot (kg) 1290 1289
Objem palivovej nádrže (l) 50 50
Objem batož. priestoru (l) 385-500 385-500

Kupujem - nekupujem

Pred začiatkom testu by som povedal, že asi nie. Presvedčili ma jazdné vlastnosti a správanie auta v kritickej situácii. Medzi štvormetrovými autami nemá v priestore konkurenta. Našťastie tu nie je volant s pevným stredom. Koncept spacebox zaujal, aj keď radenie prevodových stupňov je odfláknuté. (Rastislav Chvála)
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 092
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 864
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 042
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 093
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 532
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 461
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 743
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 303
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 981
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 092
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 082
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 914
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 954
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 899
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu