SME

Skúšali sme Citroen C3 Picasso v losom teste

Hranatá karoséria prináša výhody v oblasti vnútorného priestoru a pohodlia. Podvozok veľmi dobre zvláda negatívny dopad výšky na jazdné vlastnosti.

Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe.Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, BREZNO. Najnovší Citroen zapadá do novej módnej vlny rodinných automobilov s pokiaľ možno najlepším využitím dĺžky auta. Novinka iba o osem centimetrov presahuje štvormetrovú hranicu, ktorá je limitom pre kategóriu malých áut. Jej vnútorný priestor ťaží najmä z výšky a škatuľovitého tvaru karosérie. Napokon samotný Citroen nazval koncepciu auta Spacebox, čím sa k odkazu a praktickým výhodám škatule sám prihlásil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V praxi z toho ťaží najmä vnútorný priestor. Sedadlá sú vysoko nad podlahou, pasažieri majú nohy spustené dole a sedenie pripomína zdravú polohu na stoličke. Pri nastupovaní dozadu treba počítať s užším vstupným otvorom v oblasti nôh, najmä pri zadných sedadlách posunutých dopredu. Citroen zvládol okrem praktickej stránky aj dizajn a vyhotovenie detailov, pretože zaobaliť vysokú karosériu do pekného dizajnu nebýva jednoduché. Bokom neostali ani jazdné vlastnosti vysokého auta.

SkryťVypnúť reklamu

Vyznie veľmi pekne C3 Picasso sa na ulici vyníma netradičnými tvarmi. Milé auto s novým logom na kapote je prvým autom značky postavenom podľa novej stratégie. Zmena vnímania značky je jasná už na prvý pohľad, pretože auto pôsobí ako harmonický celok. Na druhej strane zvuk zatvárajúcich dverí znie dosť plechovo a radenie prevodových stupňov je na veľmi slabej úrovni. Na úvod sme vyskúšali benzínovú aj naftovú verziu, obe s objemom motora 1,6 litra.

Ani jeden z konkurentov neponúka väčší kufor pri rovnakej dĺžke auta.

Lacnejší benzín vyvinutý v spolupráci s BMW mal citeľne vyššiu spotrebu, ale iba málo najazdených kilometrov. Podľa dlhodobo testovaného auta s rovnakým motorom vieme, že doslova surové nezabehnuté auto má vysokú spotrebu, ktorá potom výrazne klesne. V meste sa s ním lepšie pohýna a udržuje nízka rýchlosť. Diesel je vhodný na dlhé trasy a vyššie rýchlosti. Najmä spotrebou do šiestich litrov zaujme. Vidieť aj keď páli slnko Navzdory veľkému preskleniu kabíny, údaje zobrazované na displeji vidieť vždy výborne. V tomto môže Citroen poslúžiť ako inšpirácia pre konkurenciu. Líder v oblasti predaja minivanov využil skúsenosti a postavil priestranné auto.

SkryťVypnúť reklamu

Výška karosérie priniesla priestor v oblasti hlavy, ale aj nôh. Cestujúci sedia ako na stoličke. Informačný displej pred vodičom vidno dobre za všetkých svetelných podmienok.

Vzhľadom na výšku a poskakovanie na nerovnostiach cesty sme hľadali odpoveď na otázku, ako vysoké auto zvládne krízovú situáciu bez príplatkového ESP. Na skúšku sme si vybrali losí test postavený podľa rozmerov medzinárodne uznávaného autoklubu Adac.

Zvládol sedemdesiatku Vozidlo obuté do letných pneumatík až prekvapujúco ochotne vbehlo do uličky v protismere, ktorou obchádza simulovanú prekážku. Pokiaľ nájazdová rýchlosť nepresahovala sedemdesiatku C3 Picasso prešlo uličkami bez zhodenia kužeľa a šmyku.

Vodič zvládol krabicu na kolesách aj po dosiahnutí hranice šmyku. Odniesli si to iba kužele. Krabica na kolesách zostala.

SkryťVypnúť reklamu

V 72 kilometrovej rýchlosti musel šofér zvládať výkyvy zadnej časti, ale napriek tomu sa Citroen C3 ukázal ako prekvapujúco stabilný. Jemné hojdanie na bežných cestách je skôr výsledkom účinného posilňovača riadenia a komfortného pruženia.

SME spokojní SME nespokojní

Vnútorný priestor Odskakovanie na nerovnostiach

Batožinový priestor ESP nie je v štandarde

Spotreba naftovej verzie Radenie prevodov

Výhľad z auta -

Dizajn -

Posuvné zadné sedadlá -

Technické údaje - Citroen C3 Picasso Motor 1,6 VTi 1,6 HDi

16 ventil 16 ventil

Cena modelu od 10 150 eur 12 300 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena skúš. verzie od 13 150 eur 14 300 eur

Zdvihový objem (cm3) 1598 1560

Výkon (kw/k) 88/120 66/90

Pri otáčkach (ot./min.) 5660 4000

Krútiaci moment (Nm) 160 215

Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750

Emisie CO2 (g/km) 159-163 125-128

Emisná norma EURO 5 EURO 4

Prevádzkové hodnoty - -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9 13,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 188 173

Spotreba mesto(l/100 km) 9,5 6,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6 4,1

Kombinovaná spotreba 7,0 4,8

Rozmery - -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rázvor náprav (mm) 2540 2540

Dĺžka (mm) 4080 4080

Širka (mm) 1730 1730

Výška (mm) 1625 1625

Pohotovostná hmot (kg) 1290 1289

Objem palivovej nádrže (l) 50 50

Objem batož. priestoru (l) 385-500 385-500

Kupujem - nekupujem

Pred začiatkom testu by som povedal, že asi nie. Presvedčili ma jazdné vlastnosti a správanie auta v kritickej situácii. Medzi štvormetrovými autami nemá v priestore konkurenta. Našťastie tu nie je volant s pevným stredom. Koncept spacebox zaujal, aj keď radenie prevodových stupňov je odfláknuté. (Rastislav Chvála)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 595
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 344
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 744
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 658
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 618
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 190
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 492
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  2. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  3. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  4. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  5. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  6. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  8. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 43 552
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 593
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 086
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 071
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 986
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 305
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 446
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 897
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu