SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Skúšali sme Citroen C3 Picasso v losom teste

Hranatá karoséria prináša výhody v oblasti vnútorného priestoru a pohodlia. Podvozok veľmi dobre zvláda negatívny dopad výšky na jazdné vlastnosti.

Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe.Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, BREZNO. Najnovší Citroen zapadá do novej módnej vlny rodinných automobilov s pokiaľ možno najlepším využitím dĺžky auta. Novinka iba o osem centimetrov presahuje štvormetrovú hranicu, ktorá je limitom pre kategóriu malých áut. Jej vnútorný priestor ťaží najmä z výšky a škatuľovitého tvaru karosérie. Napokon samotný Citroen nazval koncepciu auta Spacebox, čím sa k odkazu a praktickým výhodám škatule sám prihlásil.

V praxi z toho ťaží najmä vnútorný priestor. Sedadlá sú vysoko nad podlahou, pasažieri majú nohy spustené dole a sedenie pripomína zdravú polohu na stoličke. Pri nastupovaní dozadu treba počítať s užším vstupným otvorom v oblasti nôh, najmä pri zadných sedadlách posunutých dopredu. Citroen zvládol okrem praktickej stránky aj dizajn a vyhotovenie detailov, pretože zaobaliť vysokú karosériu do pekného dizajnu nebýva jednoduché. Bokom neostali ani jazdné vlastnosti vysokého auta.

Vyznie veľmi pekne

C3 Picasso sa na ulici vyníma netradičnými tvarmi. Milé auto s novým logom na kapote je prvým autom značky postavenom podľa novej stratégie. Zmena vnímania značky je jasná už na prvý pohľad, pretože auto pôsobí ako harmonický celok. Na druhej strane zvuk zatvárajúcich dverí znie dosť plechovo a radenie prevodových stupňov je na veľmi slabej úrovni. Na úvod sme vyskúšali benzínovú aj naftovú verziu, obe s objemom motora 1,6 litra.

27_TEST_KUFOR.jpg

Ani jeden z konkurentov neponúka väčší kufor pri rovnakej dĺžke auta.



Lacnejší benzín vyvinutý v spolupráci s BMW mal citeľne vyššiu spotrebu, ale iba málo najazdených kilometrov. Podľa dlhodobo testovaného auta s rovnakým motorom vieme, že doslova surové nezabehnuté auto má vysokú spotrebu, ktorá potom výrazne klesne. V meste sa s ním lepšie pohýna a udržuje nízka rýchlosť. Diesel je vhodný na dlhé trasy a vyššie rýchlosti. Najmä spotrebou do šiestich litrov zaujme.

Vidieť aj keď páli slnko

Navzdory veľkému preskleniu kabíny, údaje zobrazované na displeji vidieť vždy výborne. V tomto môže Citroen poslúžiť ako inšpirácia pre konkurenciu. Líder v oblasti predaja minivanov využil skúsenosti a postavil priestranné auto.

27_TEST_INTERIER.JPG

Výška karosérie priniesla priestor v oblasti hlavy, ale aj nôh. Cestujúci sedia ako na stoličke. Informačný displej pred vodičom vidno dobre za všetkých svetelných podmienok.

Vzhľadom na výšku a poskakovanie na nerovnostiach cesty sme hľadali odpoveď na otázku, ako vysoké auto zvládne krízovú situáciu bez príplatkového ESP. Na skúšku sme si vybrali losí test postavený podľa rozmerov medzinárodne uznávaného autoklubu Adac.

Zvládol sedemdesiatku

Vozidlo obuté do letných pneumatík až prekvapujúco ochotne vbehlo do uličky v protismere, ktorou obchádza simulovanú prekážku. Pokiaľ nájazdová rýchlosť nepresahovala sedemdesiatku C3 Picasso prešlo uličkami bez zhodenia kužeľa a šmyku.

27_LOSI_TEST.JPG

Vodič zvládol krabicu na kolesách aj po dosiahnutí hranice šmyku. Odniesli si to iba kužele. Krabica na kolesách zostala.

V 72 kilometrovej rýchlosti musel šofér zvládať výkyvy zadnej časti, ale napriek tomu sa Citroen C3 ukázal ako prekvapujúco stabilný. Jemné hojdanie na bežných cestách je skôr výsledkom účinného posilňovača riadenia a komfortného pruženia.

SME spokojní
SME nespokojní
Vnútorný priestor Odskakovanie na nerovnostiach
Batožinový priestor ESP nie je v štandarde
Spotreba naftovej verzie Radenie prevodov
Výhľad z auta -
Dizajn -
Posuvné zadné sedadlá -

Technické údaje - Citroen C3 Picasso

Motor 1,6 VTi 1,6 HDi
16 ventil 16 ventil
Cena modelu od 10 150 eur 12 300 eur
Cena skúš. verzie od 13 150 eur 14 300 eur
Zdvihový objem (cm3) 1598 1560
Výkon (kw/k) 88/120 66/90
Pri otáčkach (ot./min.) 5660 4000
Krútiaci moment (Nm) 160 215
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750
Emisie CO2 (g/km) 159-163 125-128
Emisná norma EURO 5 EURO 4
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9 13,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 188 173
Spotreba mesto(l/100 km) 9,5 6,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6 4,1
Kombinovaná spotreba 7,0 4,8
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2540 2540
Dĺžka (mm) 4080 4080
Širka (mm) 1730 1730
Výška (mm) 1625 1625
Pohotovostná hmot (kg) 1290 1289
Objem palivovej nádrže (l) 50 50
Objem batož. priestoru (l) 385-500 385-500

Kupujem - nekupujem

Pred začiatkom testu by som povedal, že asi nie. Presvedčili ma jazdné vlastnosti a správanie auta v kritickej situácii. Medzi štvormetrovými autami nemá v priestore konkurenta. Našťastie tu nie je volant s pevným stredom. Koncept spacebox zaujal, aj keď radenie prevodových stupňov je odfláknuté. (Rastislav Chvála)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  2. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  2. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  3. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  6. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  7. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  8. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  9. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  10. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 061
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 252
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 490
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 817
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 808
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 119
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 437
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 364
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 2 965
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 920
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Otázky a odpovede.


24. sep
Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje v minútach.


18 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 12 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 23 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Milan Tkáč: 5 znakov toho, že rastiete
  2. Martin Pilnik: Covid-19 je po vakcíne kašlíček a soplíček
  3. Soňa Bulbeck: Committee for the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice…
  4. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  5. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  6. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  7. Martin Šteinübel: tisíc odtieňov šedej
  8. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 898
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 608
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 587
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 390
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 624
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 912
  7. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 4 849
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 4 246
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu