SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Skúšali sme Citroen C3 Picasso v losom teste

Hranatá karoséria prináša výhody v oblasti vnútorného priestoru a pohodlia. Podvozok veľmi dobre zvláda negatívny dopad výšky na jazdné vlastnosti.

Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe.Normovaný losí test zvládlo vysoké auto nad očakávanie dobre. Prinájazdovej rýchlosti 72 kilometrov za hodinu sa udržal v predpísanej dráhe. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, BREZNO. Najnovší Citroen zapadá do novej módnej vlny rodinných automobilov s pokiaľ možno najlepším využitím dĺžky auta. Novinka iba o osem centimetrov presahuje štvormetrovú hranicu, ktorá je limitom pre kategóriu malých áut. Jej vnútorný priestor ťaží najmä z výšky a škatuľovitého tvaru karosérie. Napokon samotný Citroen nazval koncepciu auta Spacebox, čím sa k odkazu a praktickým výhodám škatule sám prihlásil.

V praxi z toho ťaží najmä vnútorný priestor. Sedadlá sú vysoko nad podlahou, pasažieri majú nohy spustené dole a sedenie pripomína zdravú polohu na stoličke. Pri nastupovaní dozadu treba počítať s užším vstupným otvorom v oblasti nôh, najmä pri zadných sedadlách posunutých dopredu. Citroen zvládol okrem praktickej stránky aj dizajn a vyhotovenie detailov, pretože zaobaliť vysokú karosériu do pekného dizajnu nebýva jednoduché. Bokom neostali ani jazdné vlastnosti vysokého auta.

Vyznie veľmi pekne

C3 Picasso sa na ulici vyníma netradičnými tvarmi. Milé auto s novým logom na kapote je prvým autom značky postavenom podľa novej stratégie. Zmena vnímania značky je jasná už na prvý pohľad, pretože auto pôsobí ako harmonický celok. Na druhej strane zvuk zatvárajúcich dverí znie dosť plechovo a radenie prevodových stupňov je na veľmi slabej úrovni. Na úvod sme vyskúšali benzínovú aj naftovú verziu, obe s objemom motora 1,6 litra.

27_TEST_KUFOR.jpg

Ani jeden z konkurentov neponúka väčší kufor pri rovnakej dĺžke auta.



Lacnejší benzín vyvinutý v spolupráci s BMW mal citeľne vyššiu spotrebu, ale iba málo najazdených kilometrov. Podľa dlhodobo testovaného auta s rovnakým motorom vieme, že doslova surové nezabehnuté auto má vysokú spotrebu, ktorá potom výrazne klesne. V meste sa s ním lepšie pohýna a udržuje nízka rýchlosť. Diesel je vhodný na dlhé trasy a vyššie rýchlosti. Najmä spotrebou do šiestich litrov zaujme.

Vidieť aj keď páli slnko

Navzdory veľkému preskleniu kabíny, údaje zobrazované na displeji vidieť vždy výborne. V tomto môže Citroen poslúžiť ako inšpirácia pre konkurenciu. Líder v oblasti predaja minivanov využil skúsenosti a postavil priestranné auto.

27_TEST_INTERIER.JPG

Výška karosérie priniesla priestor v oblasti hlavy, ale aj nôh. Cestujúci sedia ako na stoličke. Informačný displej pred vodičom vidno dobre za všetkých svetelných podmienok.

Vzhľadom na výšku a poskakovanie na nerovnostiach cesty sme hľadali odpoveď na otázku, ako vysoké auto zvládne krízovú situáciu bez príplatkového ESP. Na skúšku sme si vybrali losí test postavený podľa rozmerov medzinárodne uznávaného autoklubu Adac.

Zvládol sedemdesiatku

Vozidlo obuté do letných pneumatík až prekvapujúco ochotne vbehlo do uličky v protismere, ktorou obchádza simulovanú prekážku. Pokiaľ nájazdová rýchlosť nepresahovala sedemdesiatku C3 Picasso prešlo uličkami bez zhodenia kužeľa a šmyku.

27_LOSI_TEST.JPG

Vodič zvládol krabicu na kolesách aj po dosiahnutí hranice šmyku. Odniesli si to iba kužele. Krabica na kolesách zostala.

V 72 kilometrovej rýchlosti musel šofér zvládať výkyvy zadnej časti, ale napriek tomu sa Citroen C3 ukázal ako prekvapujúco stabilný. Jemné hojdanie na bežných cestách je skôr výsledkom účinného posilňovača riadenia a komfortného pruženia.

SME spokojní
SME nespokojní
Vnútorný priestor Odskakovanie na nerovnostiach
Batožinový priestor ESP nie je v štandarde
Spotreba naftovej verzie Radenie prevodov
Výhľad z auta -
Dizajn -
Posuvné zadné sedadlá -

Technické údaje - Citroen C3 Picasso

Motor 1,6 VTi 1,6 HDi
16 ventil 16 ventil
Cena modelu od 10 150 eur 12 300 eur
Cena skúš. verzie od 13 150 eur 14 300 eur
Zdvihový objem (cm3) 1598 1560
Výkon (kw/k) 88/120 66/90
Pri otáčkach (ot./min.) 5660 4000
Krútiaci moment (Nm) 160 215
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750
Emisie CO2 (g/km) 159-163 125-128
Emisná norma EURO 5 EURO 4
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9 13,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 188 173
Spotreba mesto(l/100 km) 9,5 6,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6 4,1
Kombinovaná spotreba 7,0 4,8
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2540 2540
Dĺžka (mm) 4080 4080
Širka (mm) 1730 1730
Výška (mm) 1625 1625
Pohotovostná hmot (kg) 1290 1289
Objem palivovej nádrže (l) 50 50
Objem batož. priestoru (l) 385-500 385-500

Kupujem - nekupujem

Pred začiatkom testu by som povedal, že asi nie. Presvedčili ma jazdné vlastnosti a správanie auta v kritickej situácii. Medzi štvormetrovými autami nemá v priestore konkurenta. Našťastie tu nie je volant s pevným stredom. Koncept spacebox zaujal, aj keď radenie prevodových stupňov je odfláknuté. (Rastislav Chvála)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 747
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 002
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 900
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 324
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 746
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 123
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 594
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 349
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson