SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Rally dvoch krajín a troch miest

Tretia súťaž tohtoročnej sezóny, Šalgó-Gemer Rally, dá súťažiacim posádkam, aj ich tímom poriadne zabrať. Počas troch dní sa budú presúvať z Maďarska na Slovensko a naspäť.

Pamätáte sa ešte na časy, keď sa mechanici na rally sťahovali v rámci jednej rally z miesta na miesto? Na treťom podujatí Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009 sa obdobnému sťahovaniu naozaj nikto nevyhne.

Hell Energy Drink Salgó – Gemer Rallye je treťou automobilovou súťažou v slovenskom sedemdielnom kalendári rally. Súťaž, ktorá sa uskutoční v dňoch 15. – 17. mája 2009 je spoločným dielom organizátorov D-MOTO Kft. za maďarskú stranu a Auto Klubu Košice za slovenskú stranu. Súťaž sa bude odohrávať na území dvoch samostatných štátov a jej centrum bude postupne putovať cez tri mestá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Úvod súťaže prebehne v piatok, dňa 15.mája 2009 v meste Ózd na plochodrážnom Mestskom štadióne (Városi stadion). Tu súťažiaci absolvujú divácky atraktívny Prológ na miestnom štadióne, inak využívanom na motocyklové preteky plochá dráha. Štartovať budú posádky po dvojiciach, systémom stíhacích jázd, keď každá posádka bude štartovať z inej polovice plochodrážneho štadiónu. Jedna posádka pri štarte zaujme miesto pod hlavnou tribúnou, druhá pred tribúnou na protiľahlej strane štadiónu.

Prológ pozostáva z troch kôl a v jeho rámci je pre súťažné posádky vytvorený priestor aj na to, aby sa na mieste spolujazdca nachádzala iná osoba ako normálny spolujazdec, avšak v prípade využitia tejto možnosti treba vykonať určité úkony, ktoré sú zakotvené v zvláštnych ustanoveniach pre túto súťaž. Výsledky Prológu sa nebudú započítavať do celkového času, ale napriek tomu je absolvovanie Prológu pre všetky prihlásené posádky povinné. Absolútne traja najrýchlejší a víťazi jednotlivých tried budú odmenení pohármi v cieli tohto nultého súťažného dňa. Prológ sa bude jazdiť v opačnom poradí, čiže od najvyššieho štartového čísla po najnižšie.

SkryťVypnúť reklamu

V sobotu je na pláne prvý deň súťaže. Tento sa bude odohrávať na Slovensku s centrom v meste Revúca. Tu je plánovaný štart prvého súťažného vozidla o 10,00 hod. prejazdom štartovej rampy v centre mesta. Pre súťažiacich je na slovenskej strane pripravená trať s celkovou dĺžkou takmer 300 kilometrov, vrátane šiestich rýchlostných skúšok s dĺžkou 85,6 kilometra.

Rýchlostné skúšky sa budú jazdiť na troch úsekoch – Peklo, Jelšava a Ratková. Po prejazde cieľom poslednej rýchlostnej skúšky prvého dňa súťaže na štartujúcich ešte čaká návšteva servisnej zóny umiestnenej v meste Revúca a cieľová rampa prvého súťažného dňa, kde si najrýchlejšie posádky na území Slovenska preberú ceny predsedu banskobystrického samosprávneho kraja. Potom na súťažiacich čaká následný, vyše 100 kilometrový presun do uzavretého parkoviska umiestneného v maďarskom meste Salgótarján.

SkryťVypnúť reklamu

V nedeľu je druhý súťažný deň a na štartujúce posádky čaká ešte ďalších takmer 300 kilometrov dlhá trať situovaná do okolia maďarského mesta Salgótarján. V tomto celkovom počte kilometrov je započítaných aj šesť rýchlostných skúšok s dĺžkou 60,6 kilometra, ktoré sa budú jazdiť na troch rozdielnych úsekoch – Zagyvaróna, Mátrasentimre a Vizslás. Prvú posádku prítomní diváci privítajú na cieľovej rampe v maďarskom meste Salgótarján v nedeľu (17. mája 2009) o 17,38 hod.

Do štartu tretieho podujatia, zaradeného do Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2009, síce ostáva ešte tri a pol týždňa, ale už dnes v zozname prihlásených v rámci súťaže MSR 2009 figuruje sedemnásť prihlásených posádok, ktoré využili možnosť prihlásiť sa v termíne uzávierky s redukovanou výškou prihlasovacieho vkladu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 337
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 245
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 991
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 872
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 622
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 769
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


10 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  8. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 172
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 852
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 081
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 996
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 758
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 735
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 347
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 092
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu