SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Vyskúšali sme Insigniu Sports Tourer. Kombi vyzerá nádejne

Nové rodinné kombi prichádza s pohonom všetkých kolies, novými motormi a veľkým kufrom.

Insignia Sports Tourer stelesňuje moderné kombi s veľkým kufrom a umne využitým priestorom. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies.Insignia Sports Tourer stelesňuje moderné kombi s veľkým kufrom a umne využitým priestorom. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Moderátor Jean - Philipe Kempf vítal účastníkov medzinárodných testovacích jázd modelu Insignia Sports Tourer veľmi žoviálnym spôsobom. Rovnako sa na pódiu v podobnom duchu a krátkych vstupoch striedali ostatní zástupcovia značky Opel. Chcú svetu priblížiť druhú verziu nového modelu Insignia. Rodinné kombi nadväzuje na Auto roka a znamená pre Opel veľkú nádej.

Prvé kilometre za hranicami Frankfurtu dokázali presvedčiť, že nádeje značky nie sú márne aj napriek tomu, že najsilnejšia naftová verzia s pohonom všetkých kolies neťahá tak, ako sme podľa papierových údajov čakali. K štvor a päťdverovej karosérii pribudlo praktické kombi s objemom kufra 540 litrov.

Chladný interiér a neprívetivé tvary predchádzajúceho modelu Vectra vystriedali v Insignii pekné tvary a prakticky riešené detaily. Z vyskúšaných modelov sa nám nepáčil iba hnedý interiér, v ktorom mal plast zvláštny nádych. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,26 zrejme potvrdzuje nízku úroveň aerodynamického hluku.

Vytvorili zaujímavé kombi

Batožinový priestor ponúka nízku nakladaciu hranu, praktický systém uchytenia prevážaných predmetov Flex organizer, na jeden dotyk odsúvateľnú roletu a dvojité dno. Z praktického hľadiska je trochu nepochopiteľne hrubý nárazník a zbytočne masívne piate dvere. V tomto type auta rozhodne poteší integrované ťažné zariadenie, ktoré sa dáva do pohotovostnej polohy alebo skladá dnu iba tromi pohybmi.

Použitím plochej konštrukcie zadnej nápravy nedochádza k zníženiu objemu kufra ani vo verzii s pohonom všetkých kolies. Vodič si môže špeciálnym tlačidlom na dverách nastaviť výšku otvorenia piatych dverí. Kombi pri využití sklopených sedadiel odvezie predmety dlhé 190 centimetrov. Dvojité dno možno využiť skôr na zväčšenie objemu odstránením vrchnej dosky, než na uschovanie niečoho, pretože predmety by museli byť veľmi nízke.

Benzínové turbo zaujme

Insignia Sports Tourer bude silným súperom v kategórii rodinných kombi strednej triedy najmä vďaka veľkému batožinovému priestoru, možnosti pohonu všetkých kolies a širokej palete motorov. S kombi verziou prišli na trh dve nové motorizácie, ktoré rozširujú ponuku motorov na celkovo deväť verzií.

Benzínové

-

1,6
ECOTEC

1,8
ECOTEC

1,6 TURBO
ECOTEC

2,0 TURBO
ECOTEC

2,8 V6 TURBO
ECOTEC

Emisná trieda

-

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Zdvihový objem

cm³

1598

1796

1598

1998

2792

Max. výkon

kW (k)

85 (115)

103 (140)

132 (180)

162 (220)

191 (260)

Otáčky

pri ot./min.

6000

6300

5500

5300

5500

Max. krútiaci moment

Nm

155

175

230

350

350 (400*)

Otáčky

pri ot./min.

4000

3800

2200 - 5500

2000 - 4000

1900 - 4500

Na prvých testovacích jazdách nás príliš neoslovil nový najsilnejší diesel v kombinácii s pohonom všetkých kolies. Dvojité preplňovanie motora 2,0 CDTI BiTurbo vyhnalo výkon na 140 kW (190 koní) a krútiaci moment na 400 Nm ale rozdiel oproti slabším verziám nie je až taký citeľný, aby sme sa preň rozhodli. Veľmi zaujímavá bude benzínová verzia 1,6 Turbo s dobrou spotrebou a slušným výkonom 132 kW. V základnom sedane tvorili preplňované benzínové motory až 12 percent objednávok verzie sedan.

Dieselové motory

-

2,0 CDTI
ECOTEC

2,0 CDTI
ECOTEC

2,0 CDTI
ECOTEC

2,0 CDTI BiTurbo
ECOTEC

Emisná trieda

-

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Zdvihový objem

cm³

1956

1956

1956

1956

Max. výkon

kW (k)

81 (110)

96 (130)

118 (160)

140 (190)

Otáčky

pri ot./min.

4000

4000

4000

4500

Max. krútiaci moment

Nm

260 (320*)

300 (320*)

350 (380*)

400

Otáčky

pri ot./min.

1750 - 2500

1750 - 2500

1750 - 2500

2000

Štvorkolka iba s turbom

Pohon všetkých kolies je zatiaľ naviazaný na najsilnejšie dve benzínové verzie. So štvorvalcom 2,0 Turbo je dostupný za príplatok a k šesťvalcu 2,8 V6 TURBO sa dodáva štandardne. Kto chce mať poháňané všetky kolesá a diesel, musí siahnuť po verzii 2,0 CDTI BiTurbo. Insignia Sports Tourer využíva pripojiteľný pohon, ktorý však dokáže pracovať s predstihom. Spojka Haldex nečaká iba na preklz predných kolies, aby zapojila do ťahu zadné, ale na základe údajov z natočenia volantu a otáčok kolies či bočného preťaženia presúva krútiaci moment už vopred.

Po jazde v úzkych zákrutách na klzkom asfalte môžeme povedať, že pohon 4x4 je užitočný aj pri prejazde zákrutou a znižuje nedotáčavosť. Dokáže teda o niečo viac než len pomôcť stúpať do kopca. Rovnako kinematika nových náprav s použitím hliníka je riešená tak, že označenie Sports Tourer nevyznieva trápne. K využitiu pohonu oboch náprav prispieva zadný elektronicky riadený samosvorný diferenciál eLSD. Možno trochu znechutení predchádzajúcou generáciou Vectry uznávame, že Insignia Sports Tourer je vydarený model.

Vysoké ambície

Opel nechce novým modelom zaujať iba popredné pozície medzi svojimi konkurentmi, ale rúbe ešte vyššie. V pláne má prilákať zákazníkov od BMW a Audi. V každom prípade Insignia Sports Tourer je odvážne auto a odvážnemu šťastie praje.


Pochválili sa:

„Za prvé dva mesiace roka 2009 sme prijali 80 000 objednávok na novú Insigniu vo verzii sedan," komentoval prvé predajné úspechy Auta roka 2009 Andreas Häfele zodpovedný za vývoj. Podľa neho zákazníkov zaujali dostupné technické prvky. Veď až 60 percent všetkých objednávok zahŕňalo adaptívne svetlá. Pri vývoji doplnkov sme si dávali konkrétne otázky a podľa toho zostavili výbavu. „Napríklad koľko zákazníkov chce panoramatickú strechu?," pýta sa Häfele.


Insignia Sports Tourer v detailoch

91_MALE_big.jpg
„Offroad" si možno vysvetliť rôzne. Napríklad ako ťažko priechodný terén alebo štrkovú cestu mimo mapy zapadnutú snehom. Práve na tento typ ciest je určený pohon všetkých kolies riešený pomocou medzinápravovej spojky Haldex.
92_MALE_big.jpg
Riadenie ide v niektorých momentoch až príliš ľahko. S rastúcou rýchlosťou tuhne ale mohlo by ešte viac.
93_MALE_big.jpg
Z priestorového hľadiska môže trochu prekážať menší priestor na nastupovanie dozadu. V ostatných parametroch je Insignia Sports Tourer veľké rodinné kombi.
94_MALE_big.jpg
Koncové svetlá sa dvíhajú s piatymi dverami ako v Audi Q7, preto sú pod nimi ešte ďalšie svetlá na výstrahu pri otvorenom kufri.
95_MALE_big.jpg
Batožinový priestor je vyriešený veľmi prakticky. Prekáža akurát zbytočne hrubý zadný nárazník.
96_MALE_big.jpg
Verzie s elektrickým otváraním piatych dverí majú nastaviteľnú výšku zdvihu z miesta šoféra.

97_MALE_big.jpg

Opel sa nechal inšpirovať konkurenciou a kruhový ovládač umiestnil na stredový tunel.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  2. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  3. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  5. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  6. Realitný maklér v Poprade
  7. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ nechali všetko plávať?
  1. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  2. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  4. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  5. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  6. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  7. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  8. Na Slovensku máme približne 23% fajčiarov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 654
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 834
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 385
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 284
  5. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 3 248
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 739
  7. Excelentná novinka v Tescu 2 061
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 036
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Ivan Mlynár: Čoho sa to vlastne vyšetrovatelia NAKA okolo Jána Čurillu dožadujú.
  3. Jozef Javurek: Skandar
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – Hra na schovávačku skončila.
  5. Marek Strapko: Irán vs. Rusko
  6. Post Bellum SK: Vojnou ich trápenie neskončilo. V Topoľčanoch sa rozpútal 24. septembra pogrom na Židov
  7. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Pezinok Grinava
  8. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť druhá- Bosna a Hercegovina, vodopády Kravice (a ďalej do Čiernej Hory, záliv Boka Kotorska)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 13 050
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 771
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 267
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 955
  5. Filip Kaľavský: Seniori bez obedov s dotáciou 5 802
  6. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 350
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 450
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 247
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu