SME

Vyskúšali sme Insigniu Sports Tourer. Kombi vyzerá nádejne

Nové rodinné kombi prichádza s pohonom všetkých kolies, novými motormi a veľkým kufrom.

Insignia Sports Tourer stelesňuje moderné kombi s veľkým kufrom a umne využitým priestorom. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies.Insignia Sports Tourer stelesňuje moderné kombi s veľkým kufrom a umne využitým priestorom. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Moderátor Jean - Philipe Kempf vítal účastníkov medzinárodných testovacích jázd modelu Insignia Sports Tourer veľmi žoviálnym spôsobom. Rovnako sa na pódiu v podobnom duchu a krátkych vstupoch striedali ostatní zástupcovia značky Opel. Chcú svetu priblížiť druhú verziu nového modelu Insignia. Rodinné kombi nadväzuje na Auto roka a znamená pre Opel veľkú nádej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé kilometre za hranicami Frankfurtu dokázali presvedčiť, že nádeje značky nie sú márne aj napriek tomu, že najsilnejšia naftová verzia s pohonom všetkých kolies neťahá tak, ako sme podľa papierových údajov čakali. K štvor a päťdverovej karosérii pribudlo praktické kombi s objemom kufra 540 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Chladný interiér a neprívetivé tvary predchádzajúceho modelu Vectra vystriedali v Insignii pekné tvary a prakticky riešené detaily. Z vyskúšaných modelov sa nám nepáčil iba hnedý interiér, v ktorom mal plast zvláštny nádych. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,26 zrejme potvrdzuje nízku úroveň aerodynamického hluku.

Vytvorili zaujímavé kombi Batožinový priestor ponúka nízku nakladaciu hranu, praktický systém uchytenia prevážaných predmetov Flex organizer, na jeden dotyk odsúvateľnú roletu a dvojité dno. Z praktického hľadiska je trochu nepochopiteľne hrubý nárazník a zbytočne masívne piate dvere. V tomto type auta rozhodne poteší integrované ťažné zariadenie, ktoré sa dáva do pohotovostnej polohy alebo skladá dnu iba tromi pohybmi.

SkryťVypnúť reklamu

Použitím plochej konštrukcie zadnej nápravy nedochádza k zníženiu objemu kufra ani vo verzii s pohonom všetkých kolies. Vodič si môže špeciálnym tlačidlom na dverách nastaviť výšku otvorenia piatych dverí. Kombi pri využití sklopených sedadiel odvezie predmety dlhé 190 centimetrov. Dvojité dno možno využiť skôr na zväčšenie objemu odstránením vrchnej dosky, než na uschovanie niečoho, pretože predmety by museli byť veľmi nízke.

Benzínové turbo zaujme Insignia Sports Tourer bude silným súperom v kategórii rodinných kombi strednej triedy najmä vďaka veľkému batožinovému priestoru, možnosti pohonu všetkých kolies a širokej palete motorov. S kombi verziou prišli na trh dve nové motorizácie, ktoré rozširujú ponuku motorov na celkovo deväť verzií.

SkryťVypnúť reklamu

Benzínové

- 1,6

ECOTEC

1,8

ECOTEC

1,6 TURBO

ECOTEC

2,0 TURBO

ECOTEC

2,8 V6 TURBO

ECOTEC

Emisná trieda

- Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Zdvihový objem

cm³

1598

1796

1598

1998

2792

Max. výkon

kW (k)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

85 (115)

103 (140)

132 (180)

162 (220)

191 (260)

Otáčky pri ot./min.

6000

6300

5500

5300

5500

Max. krútiaci moment

Nm

155

175

230

350

350 (400*)

Otáčky pri ot./min.

4000

3800

2200 - 5500

2000 - 4000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1900 - 4500

Na prvých testovacích jazdách nás príliš neoslovil nový najsilnejší diesel v kombinácii s pohonom všetkých kolies. Dvojité preplňovanie motora 2,0 CDTI BiTurbo vyhnalo výkon na 140 kW (190 koní) a krútiaci moment na 400 Nm ale rozdiel oproti slabším verziám nie je až taký citeľný, aby sme sa preň rozhodli. Veľmi zaujímavá bude benzínová verzia 1,6 Turbo s dobrou spotrebou a slušným výkonom 132 kW. V základnom sedane tvorili preplňované benzínové motory až 12 percent objednávok verzie sedan.

Dieselové motory

- 2,0 CDTI

ECOTEC

2,0 CDTI

ECOTEC

2,0 CDTI

ECOTEC

2,0 CDTI BiTurbo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ECOTEC

Emisná trieda

- Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Zdvihový objem

cm³

1956

1956

1956

1956

Max. výkon

kW (k)

81 (110)

96 (130)

118 (160)

140 (190)

Otáčky pri ot./min.

4000

4000

4000

4500

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Max. krútiaci moment

Nm

260 (320*)

300 (320*)

350 (380*)

400

Otáčky pri ot./min.

1750 - 2500

1750 - 2500

1750 - 2500

2000

Štvorkolka iba s turbom Pohon všetkých kolies je zatiaľ naviazaný na najsilnejšie dve benzínové verzie. So štvorvalcom 2,0 Turbo je dostupný za príplatok a k šesťvalcu 2,8 V6 TURBO sa dodáva štandardne. Kto chce mať poháňané všetky kolesá a diesel, musí siahnuť po verzii 2,0 CDTI BiTurbo. Insignia Sports Tourer využíva pripojiteľný pohon, ktorý však dokáže pracovať s predstihom. Spojka Haldex nečaká iba na preklz predných kolies, aby zapojila do ťahu zadné, ale na základe údajov z natočenia volantu a otáčok kolies či bočného preťaženia presúva krútiaci moment už vopred.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po jazde v úzkych zákrutách na klzkom asfalte môžeme povedať, že pohon 4x4 je užitočný aj pri prejazde zákrutou a znižuje nedotáčavosť. Dokáže teda o niečo viac než len pomôcť stúpať do kopca. Rovnako kinematika nových náprav s použitím hliníka je riešená tak, že označenie Sports Tourer nevyznieva trápne. K využitiu pohonu oboch náprav prispieva zadný elektronicky riadený samosvorný diferenciál eLSD. Možno trochu znechutení predchádzajúcou generáciou Vectry uznávame, že Insignia Sports Tourer je vydarený model.

Vysoké ambície Opel nechce novým modelom zaujať iba popredné pozície medzi svojimi konkurentmi, ale rúbe ešte vyššie. V pláne má prilákať zákazníkov od BMW a Audi. V každom prípade Insignia Sports Tourer je odvážne auto a odvážnemu šťastie praje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pochválili sa: „Za prvé dva mesiace roka 2009 sme prijali 80 000 objednávok na novú Insigniu vo verzii sedan," komentoval prvé predajné úspechy Auta roka 2009 Andreas Häfele zodpovedný za vývoj. Podľa neho zákazníkov zaujali dostupné technické prvky. Veď až 60 percent všetkých objednávok zahŕňalo adaptívne svetlá. Pri vývoji doplnkov sme si dávali konkrétne otázky a podľa toho zostavili výbavu. „Napríklad koľko zákazníkov chce panoramatickú strechu?," pýta sa Häfele.

Insignia Sports Tourer v detailoch

„Offroad" si možno vysvetliť rôzne. Napríklad ako ťažko priechodný terén alebo štrkovú cestu mimo mapy zapadnutú snehom. Práve na tento typ ciest je určený pohon všetkých kolies riešený pomocou medzinápravovej spojky Haldex.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Riadenie ide v niektorých momentoch až príliš ľahko. S rastúcou rýchlosťou tuhne ale mohlo by ešte viac.

Z priestorového hľadiska môže trochu prekážať menší priestor na nastupovanie dozadu. V ostatných parametroch je Insignia Sports Tourer veľké rodinné kombi.

Koncové svetlá sa dvíhajú s piatymi dverami ako v Audi Q7, preto sú pod nimi ešte ďalšie svetlá na výstrahu pri otvorenom kufri.

Batožinový priestor je vyriešený veľmi prakticky. Prekáža akurát zbytočne hrubý zadný nárazník.

Verzie s elektrickým otváraním piatych dverí majú nastaviteľnú výšku zdvihu z miesta šoféra.

Opel sa nechal inšpirovať konkurenciou a kruhový ovládač umiestnil na stredový tunel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 803
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 427
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 101
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 570
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 779
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 307
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 971
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 968
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


2
Premiér Fico s kolegami zo Smeru počas parlamentnej schôdze.

Prečo naši politici nerozumejú, keď im Rusi hovoria, že nás napadnú?


51
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 28
Coco Gauffová vo finále Roland Garros 2025.

Gauffová zdolala Sabalenkovú v druhom grandslamovom finále.


a 1 ďalší 2
reklama
  1. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  2. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  3. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  4. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  5. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  6. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  7. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  8. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 65 262
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 700
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 134
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 131
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 015
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 607
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 612
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 283
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu