SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Vyskúšali sme Insigniu Sports Tourer. Kombi vyzerá nádejne

Nové rodinné kombi prichádza s pohonom všetkých kolies, novými motormi a veľkým kufrom.

Insignia Sports Tourer stelesňuje moderné kombi s veľkým kufrom a umne využitým priestorom. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies.Insignia Sports Tourer stelesňuje moderné kombi s veľkým kufrom a umne využitým priestorom. V ponuke nechýba pohon všetkých kolies. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Moderátor Jean - Philipe Kempf vítal účastníkov medzinárodných testovacích jázd modelu Insignia Sports Tourer veľmi žoviálnym spôsobom. Rovnako sa na pódiu v podobnom duchu a krátkych vstupoch striedali ostatní zástupcovia značky Opel. Chcú svetu priblížiť druhú verziu nového modelu Insignia. Rodinné kombi nadväzuje na Auto roka a znamená pre Opel veľkú nádej.

Prvé kilometre za hranicami Frankfurtu dokázali presvedčiť, že nádeje značky nie sú márne aj napriek tomu, že najsilnejšia naftová verzia s pohonom všetkých kolies neťahá tak, ako sme podľa papierových údajov čakali. K štvor a päťdverovej karosérii pribudlo praktické kombi s objemom kufra 540 litrov.

Chladný interiér a neprívetivé tvary predchádzajúceho modelu Vectra vystriedali v Insignii pekné tvary a prakticky riešené detaily. Z vyskúšaných modelov sa nám nepáčil iba hnedý interiér, v ktorom mal plast zvláštny nádych. Nízky súčiniteľ odporu vzduchu 0,26 zrejme potvrdzuje nízku úroveň aerodynamického hluku.

Vytvorili zaujímavé kombi

Batožinový priestor ponúka nízku nakladaciu hranu, praktický systém uchytenia prevážaných predmetov Flex organizer, na jeden dotyk odsúvateľnú roletu a dvojité dno. Z praktického hľadiska je trochu nepochopiteľne hrubý nárazník a zbytočne masívne piate dvere. V tomto type auta rozhodne poteší integrované ťažné zariadenie, ktoré sa dáva do pohotovostnej polohy alebo skladá dnu iba tromi pohybmi.

Použitím plochej konštrukcie zadnej nápravy nedochádza k zníženiu objemu kufra ani vo verzii s pohonom všetkých kolies. Vodič si môže špeciálnym tlačidlom na dverách nastaviť výšku otvorenia piatych dverí. Kombi pri využití sklopených sedadiel odvezie predmety dlhé 190 centimetrov. Dvojité dno možno využiť skôr na zväčšenie objemu odstránením vrchnej dosky, než na uschovanie niečoho, pretože predmety by museli byť veľmi nízke.

Benzínové turbo zaujme

Insignia Sports Tourer bude silným súperom v kategórii rodinných kombi strednej triedy najmä vďaka veľkému batožinovému priestoru, možnosti pohonu všetkých kolies a širokej palete motorov. S kombi verziou prišli na trh dve nové motorizácie, ktoré rozširujú ponuku motorov na celkovo deväť verzií.

Benzínové

-

1,6
ECOTEC

1,8
ECOTEC

1,6 TURBO
ECOTEC

2,0 TURBO
ECOTEC

2,8 V6 TURBO
ECOTEC

Emisná trieda

-

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Zdvihový objem

cm³

1598

1796

1598

1998

2792

Max. výkon

kW (k)

85 (115)

103 (140)

132 (180)

162 (220)

191 (260)

Otáčky

pri ot./min.

6000

6300

5500

5300

5500

Max. krútiaci moment

Nm

155

175

230

350

350 (400*)

Otáčky

pri ot./min.

4000

3800

2200 - 5500

2000 - 4000

1900 - 4500

Na prvých testovacích jazdách nás príliš neoslovil nový najsilnejší diesel v kombinácii s pohonom všetkých kolies. Dvojité preplňovanie motora 2,0 CDTI BiTurbo vyhnalo výkon na 140 kW (190 koní) a krútiaci moment na 400 Nm ale rozdiel oproti slabším verziám nie je až taký citeľný, aby sme sa preň rozhodli. Veľmi zaujímavá bude benzínová verzia 1,6 Turbo s dobrou spotrebou a slušným výkonom 132 kW. V základnom sedane tvorili preplňované benzínové motory až 12 percent objednávok verzie sedan.

Dieselové motory

-

2,0 CDTI
ECOTEC

2,0 CDTI
ECOTEC

2,0 CDTI
ECOTEC

2,0 CDTI BiTurbo
ECOTEC

Emisná trieda

-

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Zdvihový objem

cm³

1956

1956

1956

1956

Max. výkon

kW (k)

81 (110)

96 (130)

118 (160)

140 (190)

Otáčky

pri ot./min.

4000

4000

4000

4500

Max. krútiaci moment

Nm

260 (320*)

300 (320*)

350 (380*)

400

Otáčky

pri ot./min.

1750 - 2500

1750 - 2500

1750 - 2500

2000

Štvorkolka iba s turbom

Pohon všetkých kolies je zatiaľ naviazaný na najsilnejšie dve benzínové verzie. So štvorvalcom 2,0 Turbo je dostupný za príplatok a k šesťvalcu 2,8 V6 TURBO sa dodáva štandardne. Kto chce mať poháňané všetky kolesá a diesel, musí siahnuť po verzii 2,0 CDTI BiTurbo. Insignia Sports Tourer využíva pripojiteľný pohon, ktorý však dokáže pracovať s predstihom. Spojka Haldex nečaká iba na preklz predných kolies, aby zapojila do ťahu zadné, ale na základe údajov z natočenia volantu a otáčok kolies či bočného preťaženia presúva krútiaci moment už vopred.

Po jazde v úzkych zákrutách na klzkom asfalte môžeme povedať, že pohon 4x4 je užitočný aj pri prejazde zákrutou a znižuje nedotáčavosť. Dokáže teda o niečo viac než len pomôcť stúpať do kopca. Rovnako kinematika nových náprav s použitím hliníka je riešená tak, že označenie Sports Tourer nevyznieva trápne. K využitiu pohonu oboch náprav prispieva zadný elektronicky riadený samosvorný diferenciál eLSD. Možno trochu znechutení predchádzajúcou generáciou Vectry uznávame, že Insignia Sports Tourer je vydarený model.

Vysoké ambície

Opel nechce novým modelom zaujať iba popredné pozície medzi svojimi konkurentmi, ale rúbe ešte vyššie. V pláne má prilákať zákazníkov od BMW a Audi. V každom prípade Insignia Sports Tourer je odvážne auto a odvážnemu šťastie praje.


Pochválili sa:

„Za prvé dva mesiace roka 2009 sme prijali 80 000 objednávok na novú Insigniu vo verzii sedan," komentoval prvé predajné úspechy Auta roka 2009 Andreas Häfele zodpovedný za vývoj. Podľa neho zákazníkov zaujali dostupné technické prvky. Veď až 60 percent všetkých objednávok zahŕňalo adaptívne svetlá. Pri vývoji doplnkov sme si dávali konkrétne otázky a podľa toho zostavili výbavu. „Napríklad koľko zákazníkov chce panoramatickú strechu?," pýta sa Häfele.


Insignia Sports Tourer v detailoch

91_MALE_big.jpg
„Offroad" si možno vysvetliť rôzne. Napríklad ako ťažko priechodný terén alebo štrkovú cestu mimo mapy zapadnutú snehom. Práve na tento typ ciest je určený pohon všetkých kolies riešený pomocou medzinápravovej spojky Haldex.
92_MALE_big.jpg
Riadenie ide v niektorých momentoch až príliš ľahko. S rastúcou rýchlosťou tuhne ale mohlo by ešte viac.
93_MALE_big.jpg
Z priestorového hľadiska môže trochu prekážať menší priestor na nastupovanie dozadu. V ostatných parametroch je Insignia Sports Tourer veľké rodinné kombi.
94_MALE_big.jpg
Koncové svetlá sa dvíhajú s piatymi dverami ako v Audi Q7, preto sú pod nimi ešte ďalšie svetlá na výstrahu pri otvorenom kufri.
95_MALE_big.jpg
Batožinový priestor je vyriešený veľmi prakticky. Prekáža akurát zbytočne hrubý zadný nárazník.
96_MALE_big.jpg
Verzie s elektrickým otváraním piatych dverí majú nastaviteľnú výšku zdvihu z miesta šoféra.

97_MALE_big.jpg

Opel sa nechal inšpirovať konkurenciou a kruhový ovládač umiestnil na stredový tunel.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  7. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  10. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 994
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 067
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 642
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 292
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 231
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 737
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 512
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 507
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 226
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 615
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Priaznivci SPD (Nemecké voľby 2021)

Nemci si volili parlament aj kancelára.


a 5 ďalší 11 h
Julian Alaphilippe počas majstrovstiev sveta 2021.

Sagan nezachytil rozhodujúci útok súperov.


Sportnet a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 5 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  2. Jozef Javurek: Historici v Nitre
  3. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  4. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  5. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  6. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  7. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  8. Zuzana Cascino: Striptér duše
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 805
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 7 847
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 214
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 805
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 584
  6. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 4 772
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 709
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 086
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu