SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Palivo budúcnosti? Čokoláda

Vozidlá ohľaduplné k životnému prostrediu sú pomalé. Tento mýtus sa pokúsili vyvrátiť študenti z britskej Warwick University a postavili „eko" pretekársky automobil.

Podľa meraní konštruktérov vyvinie ich ecoF3 maximálnu rýchlosť cez 230 km/h.Podľa meraní konštruktérov vyvinie ich ecoF3 maximálnu rýchlosť cez 230 km/h. (Zdroj: World First Racing)

BRATISLAVA. Vo svete motoristického športu vládnu najmodernejšie technológie a materiály, ktoré majú s voľnou prírodou iba málo spoločné. Študenti britskej Warwick University sa pokúsili postaviť pretekársky automobil, ktorý by v maximálnej možnej miere využíval materiály na prírodnej báze.

Zemiaková karoséria, čokoládové palivo

Základom pre vznik vozidla ecoF3 sa stal monopost Lola B05/30 z roku 2005 určený pre sériu Formula 3. Jeho pôvodnú kevlarovú kapotáž nahradila nová, vyrobená zo zemiakov. Pilot sedí v sedačke zo sójových bôbov a v ruke drží športový volant s niekoľkými ovládačmi. Namiesto z plastu ho vyrobili z mrkvy.

Na pohon experimentálneho vozidla slúži štvorvalcový motor poháňaný palivom na báze čokolády a rastlinného oleja. Ten sa stal základom aj pre vznik maziva nahradzujúceho klasický motorový olej.

„Eko" neznamená pomalé

Konkrétne výrobné postupy si študenti nechávajú pre seba. Ich cieľom bolo ukázať, že autá ohľaduplné k prírode nemusia byť pomalé a nezábavné. Podľa meraní konštruktérov vyvinie ich ecoF3 maximálnu rýchlosť cez 230 km/h.

Študentov skamali technické predpisy Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Tie s monopostami poháňanými palivom na báze čokolády nerátajú. EcoF3 sa preto ostrého porovnania s ostatnými vozidlami tejto formulovej série na pretekárskej trati nedočká.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 268
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 254
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 993
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 910
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 624
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 769
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


10 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  8. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 153
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 854
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 817
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 999
  5. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 741
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 720
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 243
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu