SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Audi A4 so spotrebou pod päť litrov

Ekologicky ladené a úsporné modely si získavajú čoraz väčšiu priazeň medzi zákazníkmi. Audi tento segment dopĺňa o upravený model A4 s označením „e“.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Ingolstadtský výrobca v lete uvedie na trh ekologicky ladenú verziu svojho sedanu a kombi strednej triedy. Audi A4 e podľa výrobcu v priemere spotrebuje 4,6 litra nafty na 100 km. Kombi s tradičným označením Avant si vypýta o 0,3 l/100 km nafty viac.

Nižší výkon, rekuperácia a systém stop/štart

Aby obyčajné Audi A4 2,0 TDI bolo schopné dosahovať udávanú spotrebu, konštruktéri ho mierne upravili. Turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty common rail odvádza výkon 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 320 Nm v rozmedzí 1750 až 2500 ot./min.

Napriek zníženiu výkonu o 5 kW v porovnaní s „neekologickými“ verziami nie je Audi A4 e brzdou v premávke. Dosiahne najvyššiu rýchlosť 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,5 s. Poháňaciu jednotku dopĺňa systém stop/štart, ktorý ju dokáže vypnúť napríklad počas čakania na križovatke. Iba táto úprava podľa výrobcu znížila priemernú spotrebu o 0,2 l nafty/100 km.

Techniku pod kapotou dopĺňa alternátor schopný rekuperovať energiu pri brzdení. Šesťstupňová manuálna prevodovka dostala o päť percent dlhší stály prevod. Okamih, kedy treba zaradiť vyšší stupeň alebo naopak podradiť, vodičovi prezradí indikátor radenia na prístrojovom paneli.

V predaji od júna

Niekoľko zmien z dôvodu vylepšenia aerodynamiky vozidla zaznamenala aj jeho karoséria. A4 e je sériovo vybavené športovým podvozkom so svetlou výškou nižšou o 20 mm. Lepšie prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečujú plastové kryty podvozka. Kvôli nižšiemu koeficientu odporu vzduchu dizajnéri zaslepili niektoré otvory v maske chladiča.

Automobil roluje na pneumatikách s malým valivým odporom a rozmerom 205/60 R16. Výsledkom úprav je nielen nižšia spotreba - 4,6/100km v prípade sedanu a 4,9 l/100 km pri kombi, ale aj menšie množstvo emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia (119 g/km).

Cena Audi A4 e bude v Nemecku začínať od hranice 30 800 eur, Avant má byť o 2000 eur drahší. Predávať ho začnú v júni.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 402
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 066
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 959
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 609
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 362
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 896
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


3 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


22 h
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  2. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  3. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  4. Štefan Vidlár: KET
  5. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  6. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  7. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  8. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 485
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 792
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 679
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 782
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 417
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 938
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 464
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 384
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu