BRATISLAVA. Ingolstadtský výrobca v lete uvedie na trh ekologicky ladenú verziu svojho sedanu a kombi strednej triedy. Audi A4 e podľa výrobcu v priemere spotrebuje 4,6 litra nafty na 100 km. Kombi s tradičným označením Avant si vypýta o 0,3 l/100 km nafty viac.
Nižší výkon, rekuperácia a systém stop/štart
Aby obyčajné Audi A4 2,0 TDI bolo schopné dosahovať udávanú spotrebu, konštruktéri ho mierne upravili. Turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty common rail odvádza výkon 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 320 Nm v rozmedzí 1750 až 2500 ot./min.
Napriek zníženiu výkonu o 5 kW v porovnaní s „neekologickými“ verziami nie je Audi A4 e brzdou v premávke. Dosiahne najvyššiu rýchlosť 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,5 s. Poháňaciu jednotku dopĺňa systém stop/štart, ktorý ju dokáže vypnúť napríklad počas čakania na križovatke. Iba táto úprava podľa výrobcu znížila priemernú spotrebu o 0,2 l nafty/100 km.
Techniku pod kapotou dopĺňa alternátor schopný rekuperovať energiu pri brzdení. Šesťstupňová manuálna prevodovka dostala o päť percent dlhší stály prevod. Okamih, kedy treba zaradiť vyšší stupeň alebo naopak podradiť, vodičovi prezradí indikátor radenia na prístrojovom paneli.
V predaji od júna
Niekoľko zmien z dôvodu vylepšenia aerodynamiky vozidla zaznamenala aj jeho karoséria. A4 e je sériovo vybavené športovým podvozkom so svetlou výškou nižšou o 20 mm. Lepšie prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečujú plastové kryty podvozka. Kvôli nižšiemu koeficientu odporu vzduchu dizajnéri zaslepili niektoré otvory v maske chladiča.
Automobil roluje na pneumatikách s malým valivým odporom a rozmerom 205/60 R16. Výsledkom úprav je nielen nižšia spotreba - 4,6/100km v prípade sedanu a 4,9 l/100 km pri kombi, ale aj menšie množstvo emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia (119 g/km).
Cena Audi A4 e bude v Nemecku začínať od hranice 30 800 eur, Avant má byť o 2000 eur drahší. Predávať ho začnú v júni.