SME

Audi A4 so spotrebou pod päť litrov

Ekologicky ladené a úsporné modely si získavajú čoraz väčšiu priazeň medzi zákazníkmi. Audi tento segment dopĺňa o upravený model A4 s označením „e“.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Ingolstadtský výrobca v lete uvedie na trh ekologicky ladenú verziu svojho sedanu a kombi strednej triedy. Audi A4 e podľa výrobcu v priemere spotrebuje 4,6 litra nafty na 100 km. Kombi s tradičným označením Avant si vypýta o 0,3 l/100 km nafty viac.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nižší výkon, rekuperácia a systém stop/štart

Aby obyčajné Audi A4 2,0 TDI bolo schopné dosahovať udávanú spotrebu, konštruktéri ho mierne upravili. Turbodiesel s priamym vstrekovaním nafty common rail odvádza výkon 100 kW (136 k) a najvyšší krútiaci moment 320 Nm v rozmedzí 1750 až 2500 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek zníženiu výkonu o 5 kW v porovnaní s „neekologickými“ verziami nie je Audi A4 e brzdou v premávke. Dosiahne najvyššiu rýchlosť 215 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,5 s. Poháňaciu jednotku dopĺňa systém stop/štart, ktorý ju dokáže vypnúť napríklad počas čakania na križovatke. Iba táto úprava podľa výrobcu znížila priemernú spotrebu o 0,2 l nafty/100 km.

Techniku pod kapotou dopĺňa alternátor schopný rekuperovať energiu pri brzdení. Šesťstupňová manuálna prevodovka dostala o päť percent dlhší stály prevod. Okamih, kedy treba zaradiť vyšší stupeň alebo naopak podradiť, vodičovi prezradí indikátor radenia na prístrojovom paneli.

V predaji od júna

Niekoľko zmien z dôvodu vylepšenia aerodynamiky vozidla zaznamenala aj jeho karoséria. A4 e je sériovo vybavené športovým podvozkom so svetlou výškou nižšou o 20 mm. Lepšie prúdenie vzduchu pod vozidlom zabezpečujú plastové kryty podvozka. Kvôli nižšiemu koeficientu odporu vzduchu dizajnéri zaslepili niektoré otvory v maske chladiča.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil roluje na pneumatikách s malým valivým odporom a rozmerom 205/60 R16. Výsledkom úprav je nielen nižšia spotreba - 4,6/100km v prípade sedanu a 4,9 l/100 km pri kombi, ale aj menšie množstvo emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia (119 g/km).

Cena Audi A4 e bude v Nemecku začínať od hranice 30 800 eur, Avant má byť o 2000 eur drahší. Predávať ho začnú v júni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu