SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prehliadka plagiátov v Šanghaji

Veľkolepá výstava automobilov v Šanghaji ukazuje, že čínski výrobcovia sa ešte nepoučili a naďalej kopírujú výrobky iných spoločností z rôznych kútov sveta.

(Zdroj: autohome.com.cn, Geely)

BRATISLAVA. Niektoré čínske automobilky už zistili, že ak sa chcú presadiť napríklad v Európe, musia spolupracovať s miestnymi odborníkmi. Na domácom trhu nič podobné nepotrebujú. Tu sa naďalej výborne predávajú plagiáty najrôznejších európskych alebo japonských značiek s pochybnou kvalitou, ale nízkou cenou. Autosalón v Šanghaji je podobnými „replikami“ doslova preplnený. Vidieť tu môžete modely Mini, Volvo alebo Mercedes-Benz s čudnými logami na maskách chladičov

Čínsky Rolls-Royce

Jedným z vrcholov salóna je Geely GE. Luxusná limuzína inšpirovaná britským Rolls-Royce Phantom. Podľa čínskeho výrobcu jeho produkt poskytne porovnateľný luxus ako britský originál. Geely je svojský usporiadaním interiéru.

Automobil ponúka iba tri miesta - vpredu sedia dvaja pasažieri, vzadu sa namiesto pohodlnej lavice nachádza jediné sedadlo -„trón“. V porovnaní s originálnym Rolls-Royce má Geely GE iba „polovičný“ motor. Pod prednou kapotou sa ukrýva šesťvalcový agregát dosahujúci výkon 204 kW (278 k).

Dve kópie v jednom

Kupé-kabriolet BYD S8 kombinuje tvary Mercedesu-Benz a Renaultu. Predná časť je takmer na nerozoznanie od predchádzajúcej generácie Mercedesu triedy C, zvyšok karosérie, vrátane palubnej dosky, „mierne pripomína“ Renault Mégane CC. Predné kolesá poháňa zážihový dvojliter.

Z výkonových parametrov výrobca uviedol len hodnotu zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Model S8 to zvládne za približne 14 sekúnd. Otvorenie, či zatvorenie strechy elektromotorom trvá 25 sekúnd. Ceny BYD S8 začínajú od lákavej hranice 16 610 eur.

Mazda alias Haima

Malé auto Mazda2 si získalo veľkú popularitu na celom svete vďaka atraktívnemu dizajnu a zábavným jazdným vlastnostiam. Tie vraj ponúka aj model M2 od čínskej automobilky Haima. Značka sa tým, že odkopírovala už existujúce vozidlo, príliš netají. V duchu ich filozofie ide o vyjadrenie pocty originálu.

Okrem päťdverového hatchbacku existuje aj v karosárskej verzii sedan. Na pohon slúžia zážihové štvorvalce s objemom 1,3 a 1,5 l, dosahujúce výkon 71 kW (96 k) alebo 79 kW (108 k).

Mini a ďalšie perličky

Medzi plagiáty môžeme zaradiť aj SUV Landwind X8 dôverne pripomínajúce Mitsubishi Outlander. Benzínový motor 2,4 l tiež pochádza od Mitsubishi.

Landwind ho vyrába v licencii, ostatok auta však nie. K dispozícii je aj taliansky turbodiesel od VM Motori s priamym vstrekovaním nafty common rail.

Dizajnérom značky Changfeng sa tak veľmi zapáčilo Volvo S40, až sa ním inšpirovali pri návrhu ich vlastného sedanu strednej triedy s názvom Acumen.

Tvary karosérie Číňania odkopírovali takmer do detailu. Či je Changfeng podobný svojmu švédskemu vzoru aj po stránke bezpečnosti, sme sa nedozvedeli.

K zaujímavostiam patrí Lifan 320 alias Mini Cooper. Tentokrát ale nemožno hovoriť o presnej kópii, aj keď sa obe vozidlá na seba ponášajú.

Čínske Mini má päť dverí a viac ako o imidžovú záležitosť ide o klasické malé auto s pohonom predných kolies a štvorvalcovým motorom 1,3 l (59 kW/80 k). Dokonca existuje aj elektrická verzia. Vzhľadom na neslávnu povesť čínskych výrobcov pôsobí heslo značky Lifan - "Innovation Lifan, Quality Lifan" trochu komicky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 829
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 083
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 616
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 865
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 855
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 001
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 300
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.