BRATISLAVA. Stalo sa pravidlom, že popredné automobilky BMW, Mercedes a Audi krátko po uvedení novej limuzíny vyššej strednej triedy pripravia ostrú športovú verziu s vysokým výkonom.
Rýchle auto vhodné na nemecké diaľnice alebo okruh postavili v špecializovanej firme AMG. Limuzínu triedy E s označením 63 AMG poháňa vidlicový osemvalec objemu 6,2 litra. Motor dosiahne aj bez prepĺňania výkon 386 kW (525 koní) a krútiaci moment 630 Nm, čím o pár koní a vyše 100 Nm prekonáva rivala od BMW. Mníchovský desaťvalec má však až o liter nižší objem motora.
Za príplatok pôjde aj tristo
Mercedes E63 AMG s výrazným nárazníkom, dennými LED svetlami a upravenou technikou zrýchľuje z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú rýchlosť 250 km/h. Na želanie môže automobilka odpojiť obmedzovač. Limuzína potom dosiahne tristovku.
Nový motor spotrebuje o 12 percent menej paliva ako predchodca s nižším výkonom. Výrobca na základe prepísaných testov sľubuje priemernú spotrebu 12,6 litra na sto kilometrov. Skutočnosť bude pri takomto aute a väčšine šoférov iná a ale sporiť sa bude, ibaže v inom intervale hodnôt .
Prevodovka radí podľa režimu
Ani majiteľ super výkonného Mercedesu nesmie prísť o komfort. Podľa tejto filozofie boli základné modely AMG vybavené sedemstupňovými prevodovkami, ktoré boli viac komfortné ako tvrdo športové. Nová prevodovka bez meniča, ale s mokrou spojkou má zachovať pôvodné a pridať aj tvrdé športové radenie. V úspornom režime pôjde najmä o spotrebu.
Dva športové režimy Sport a Sport plus sú nastavené na rýchlu jazdu s automatom. V poslednom manuálnom móde šofér preradí stupeň za 100 milisekúnd. Samozrejmosťou sú elektronicky ovládané tlmiče a športový podvozok s viacerými stupňami nastavenia. Do základnej výbavy patria 18 palcové disky, chromované koncovky výfuku a rad ďalších doplnkov.
Autor: rch