SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Mercedes predstavil najrýchlejšie éčko

Športová verzia limuzíny triedy E postavená vo firme AMG má vyšší výkon ako predchádzajúci model, ale citeľne nižšiu spotrebu.

Silný Mercedes E63 AMG má zaujať v prvom rade zníženou spotrebou a športovou prevodovkou.Silný Mercedes E63 AMG má zaujať v prvom rade zníženou spotrebou a športovou prevodovkou. (Zdroj: Mercedes)

BRATISLAVA. Stalo sa pravidlom, že popredné automobilky BMW, Mercedes a Audi krátko po uvedení novej limuzíny vyššej strednej triedy pripravia ostrú športovú verziu s vysokým výkonom.

Rýchle auto vhodné na nemecké diaľnice alebo okruh postavili v špecializovanej firme AMG. Limuzínu triedy E s označením 63 AMG poháňa vidlicový osemvalec objemu 6,2 litra. Motor dosiahne aj bez prepĺňania výkon 386 kW (525 koní) a krútiaci moment 630 Nm, čím o pár koní a vyše 100 Nm prekonáva rivala od BMW. Mníchovský desaťvalec má však až o liter nižší objem motora.

Za príplatok pôjde aj tristo

Mercedes E63 AMG s výrazným nárazníkom, dennými LED svetlami a upravenou technikou zrýchľuje z pokoja na stokilometrovú rýchlosť za 4,5 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú rýchlosť 250 km/h. Na želanie môže automobilka odpojiť obmedzovač. Limuzína potom dosiahne tristovku.

Nový motor spotrebuje o 12 percent menej paliva ako predchodca s nižším výkonom. Výrobca na základe prepísaných testov sľubuje priemernú spotrebu 12,6 litra na sto kilometrov. Skutočnosť bude pri takomto aute a väčšine šoférov iná a ale sporiť sa bude, ibaže v inom intervale hodnôt .

Prevodovka radí podľa režimu

Ani majiteľ super výkonného Mercedesu nesmie prísť o komfort. Podľa tejto filozofie boli základné modely AMG vybavené sedemstupňovými prevodovkami, ktoré boli viac komfortné ako tvrdo športové. Nová prevodovka bez meniča, ale s mokrou spojkou má zachovať pôvodné a pridať aj tvrdé športové radenie. V úspornom režime pôjde najmä o spotrebu.

Dva športové režimy Sport a Sport plus sú nastavené na rýchlu jazdu s automatom. V poslednom manuálnom móde šofér preradí stupeň za 100 milisekúnd. Samozrejmosťou sú elektronicky ovládané tlmiče a športový podvozok s viacerými stupňami nastavenia. Do základnej výbavy patria 18 palcové disky, chromované koncovky výfuku a rad ďalších doplnkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 268
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 254
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 993
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 910
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 624
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 769
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


10 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  8. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 154
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 855
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 817
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 001
  5. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 744
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 720
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 243
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 077
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu