SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Jazdili sme s novou Toyotou Verso

Na prvý pohľad pripomína dôkladnejšie inovovanú Corollu Verso, nemá s ňou však nič spoločné. Postavili ho na platforme nového Avensisu, vďaka čomu je väčšie, priestrannejšie a hlavne v mnohom dospelejšie.

(Zdroj: Toyota)

Na prvý pohľad pripomína dôkladnejšie inovovanú Corollu Verso, nemá s ňou však nič spoločné. Toto je úplne nové auto. Postavili ho na platforme nového Avensisu, vďaka čomu je väčšie, priestrannejšie a hlavne v mnohom dospelejšie.

Novšia než vyzerá

Z troch modelov s prívlastkom Verso zostal už len jeden – ten, ktorý má najväčšie šance na prežitie. Toyota z neho urobila samostatný model a aplikovala všetko, čo by kompaktný rodinný MPV mal dnes mať.

Začala zväčšením rozmerov karosérie. Napriek tomu, že nové Verso vyzerá stále kompaktne a na prvý pohľad by ste nepovedali, že sa niečo zásadné zmenilo, v skutočnosti je dlhšie o 70 mm (4440 mm) a širšie o 20 mm (1790 mm). Kvôli zlepšeniu priestorových pomerov v interiéri a posilneniu jazdnej dynamiky predĺžili konštruktéri i rázvor náprav (+ 30 mm), no najmä rozchod kolies vpredu aj vzadu o 23 a 48 mm. Širší postoj v kombinácii s pevnou karosériou a prepracovanou zadnou nápravou s tuhším zavesením zadných priečnych ramien by mali vozidlu zabezpečiť istejšie a agilnejšie jazdné vlastnosti, ktoré potvrdzuje aj prax.



Verso je stabilnejšie, karoséria sa menej nakláňa a zadná náprava dodáva vozidlu citeľne väčšiu oporu. Šoférovanie tohto auta však nevyvoláva žiadne emócie. Jazdí solídne, na ceste pôsobí spoľahlivo a bezpečne, no keď sme vystúpili a zabuchli dvere, nezanechala žiadnu chuť. Alebo inak: Kým sedíte za volantom, cítite sa dobre, príjemne. Keď z auta vystúpite, chýbať vám nebude. Je to klasická, poctivo urobená Toyota s veľmi rozumne a prakticky navrhnutým interiérom... ale vlažná, bez emócii.

Viac miesta pre všetkých

Z dlhšieho rázvoru náprav a väčšej vnútornej šírky najviac vyťažil batožinový priestor, ktorý sa predĺžil o 185 mm na 1830 mm a rozšíril o 240 mm na 1585 mm. Vďaka tomu jeho objem pri použití všetkých siedmych sedadiel narástol zo 63 na 155 l. V 5-miestnom usporiadaní teraz ponúka kapacitu 743 l (po strop), v sedemmiestnom 699 litrov a po sklopení všetkých sedadiel do podlahy vďaka jednoduchému systému Easy Flat-7 až 1689 l (po strop, 7-miestna 1696 l). V porovnaní s predchodcom o 126 litrov viac.

Okrem batožiny si prilepšili aj pasažieri v druhom rade, ktorí majú miesto pre nohy o 50 mm širšie miesto. K väčšiemu komfortu prispieva aj o 30 mm predĺžený rozsah posúvania sedadiel druhého radu (na 195 mm). Neoceniteľnou novinkou, ktorá vylepšuje atmosféru v interiéri, je najväčšie panoramatické okno v tomto segmente (dĺžka 1160 mm, šírka 1180 mm). Za príplatok si teraz môžete doobjednať aj tieniace roletky na okná zadných bočných dverí, lenže deti cez ne veľa neuvidia, pretože spodná hrana je privysoko.

Rozmery

dĺžka (mm) 4440
šírka (mm) 1790
výška (mm) 1620
rázvor náprav (mm) 2780
batožinový priestor (l) 155/743/1689
objem palivovej nádrže (l) 60


Oveľa viac mysleli konštruktéri na výhľad z predných sedadiel. Vodič aj spolujazdec sa pozerajú do väčších vonkajších spätných zrkadiel a sedia o 25 mm vyššie i vzpriamenejšie, čo prospieva chrbtici. Ďalšou podstatnou zmenou z hľadiska pohodlia cestovania sú o 20 mm dlhšie sedáky v oboch predných radoch a mohutnejšie operadlá, poskytujúce telu lepšiu oporu.

Kompletne prepracovaný kokpit s prístrojmi v strede a viacerými prvkami inšpirovanými Avensisom (najviac sa nám páči volant s hrubým vencom) pôsobí tradične hodnotným a plne funkčným dojmom. Zvláštnu pozornosť technici venovali minimalizovaniu hluku a vibrácii, ale tiež aerodynamike, pričom nezabudli na prúdenie vzduchu pod podlahou. Výsledkom ich práce je najlepší aerodynamický odpor vzduchu v segmente (Cx len 0,295) a v porovnaní s predchodcom nižší hluk v kabíne až o 2,5 dBA. Dosiahli to okrem iného aplikovaním sofistikovaného izolačného koberca pozdĺž celej podlahy a celosvetovo prvýkrát použitou špeciálnou vložkou medzi motorom a kabínou. Odhlučnením interiéru sa tak Verso dostalo na úroveň vozidiel segmentu D.

Technické údaje - Toyota Verso

motor 1.6 1.8 2.0 D-4D 2.2 D-4D 2.2 D-4D
zdvihový objem valcov (cm3) 1598 1798 1998 2231 2231
výkon (kW/k) 97/132 108/147 93/126 110/150 130/177
pri otáčkach (1/min.) 6400 6400 3600 3600 3600
krútiaci moment (Nm) 160 180 310 340 400
pri otáčkach (1/min) 4400 4000 1800-2400 2000-2800 2000-2800
emisie CO2 (g/km) 158 162 140 178 159
palivová spotreba (l/100 km) 6,7 6,9 5,4 6,8 6,0
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,7 10,4 11,3 10,1 8,7
maximálna rýchlosť (km/h) 185 190 185 195 210
pohotovostná hmotnosť (kg) 1440 1440 1560 1615 1555

Už sa predáva aj na Slovensku

Spolu s novým Versom sa na Slovensku predáva aj Urban Cruiser. Na náš trh boli spoločne uvedené po skončení bratislavského autosalónu. Na výber je päť poháňacích jednotiek – dve benzínové a tri naftové, všetky štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Z nich sa k charakteru auta najviac hodí naftový dvojliter, ktorý má zásluhou krútiaceho momentu 310 Nm dostatok sily na bežné rodinné jazdenie a je najmenej náročný na palivo (5,4 l/100 km).

Základné ceny modelu

motorizácia 5-miestne 7-miestne
benzín od 20 000 eur od 23 450 eur
diesel od 22 600 eur od 23 350 eur

Napriek tomu predstavitelia značky očakávajú väčšinový podiel práve benzínovej 1,8-ky Valvematic, ktorá je následníkom 1,8 VVT-i. Jej výkon narástol o 18 koní a maximálny krútiaci moment stúpol o 10 Nm pri 4 400 ot./min pri nižších emisiách aj priemernej spotrebe v prípade šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Rozdiel v cene benzínovej 1,8 a naftého 2,0 pri rovnakej výbave
Výbava Luna 5-miestne 7-miestne
1,8 l Valvematic 22 700 eur 23 450 eur
2,0 l D-4D 125 24 400 eur 25 150 eur
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 585
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 196
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 182
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 809
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 265
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 321
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 886
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 965
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 796
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 770
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Už teraz prišlo viac ľudí ako na voľby, hodnotí testovanie Matovič (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných na koronavírus a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Na Orave a v Bardejove pokračovalo celoplošné testovanie na Covid-19.

Premiér Igor Matovič na tlačovej konferencii v Námestove.

Boris Kollár mal v Bratislave vážnu dopravnú nehodu

Predseda parlamentu je pri vedomí, previezli ho do nemocnice.

Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.
Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Luka Modrič strieľa gól v zápase FC Barcelona - Real Madrid.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.