SME

Jazdili sme s novou Toyotou Verso

Na prvý pohľad pripomína dôkladnejšie inovovanú Corollu Verso, nemá s ňou však nič spoločné. Postavili ho na platforme nového Avensisu, vďaka čomu je väčšie, priestrannejšie a hlavne v mnohom dospelejšie.

(Zdroj: Toyota)

Na prvý pohľad pripomína dôkladnejšie inovovanú Corollu Verso, nemá s ňou však nič spoločné. Toto je úplne nové auto. Postavili ho na platforme nového Avensisu, vďaka čomu je väčšie, priestrannejšie a hlavne v mnohom dospelejšie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novšia než vyzerá Z troch modelov s prívlastkom Verso zostal už len jeden – ten, ktorý má najväčšie šance na prežitie. Toyota z neho urobila samostatný model a aplikovala všetko, čo by kompaktný rodinný MPV mal dnes mať.

Začala zväčšením rozmerov karosérie. Napriek tomu, že nové Verso vyzerá stále kompaktne a na prvý pohľad by ste nepovedali, že sa niečo zásadné zmenilo, v skutočnosti je dlhšie o 70 mm (4440 mm) a širšie o 20 mm (1790 mm). Kvôli zlepšeniu priestorových pomerov v interiéri a posilneniu jazdnej dynamiky predĺžili konštruktéri i rázvor náprav (+ 30 mm), no najmä rozchod kolies vpredu aj vzadu o 23 a 48 mm. Širší postoj v kombinácii s pevnou karosériou a prepracovanou zadnou nápravou s tuhším zavesením zadných priečnych ramien by mali vozidlu zabezpečiť istejšie a agilnejšie jazdné vlastnosti, ktoré potvrdzuje aj prax.

SkryťVypnúť reklamu

Verso je stabilnejšie, karoséria sa menej nakláňa a zadná náprava dodáva vozidlu citeľne väčšiu oporu. Šoférovanie tohto auta však nevyvoláva žiadne emócie. Jazdí solídne, na ceste pôsobí spoľahlivo a bezpečne, no keď sme vystúpili a zabuchli dvere, nezanechala žiadnu chuť. Alebo inak: Kým sedíte za volantom, cítite sa dobre, príjemne. Keď z auta vystúpite, chýbať vám nebude. Je to klasická, poctivo urobená Toyota s veľmi rozumne a prakticky navrhnutým interiérom... ale vlažná, bez emócii.

Viac miesta pre všetkých Z dlhšieho rázvoru náprav a väčšej vnútornej šírky najviac vyťažil batožinový priestor, ktorý sa predĺžil o 185 mm na 1830 mm a rozšíril o 240 mm na 1585 mm. Vďaka tomu jeho objem pri použití všetkých siedmych sedadiel narástol zo 63 na 155 l. V 5-miestnom usporiadaní teraz ponúka kapacitu 743 l (po strop), v sedemmiestnom 699 litrov a po sklopení všetkých sedadiel do podlahy vďaka jednoduchému systému Easy Flat-7 až 1689 l (po strop, 7-miestna 1696 l). V porovnaní s predchodcom o 126 litrov viac.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem batožiny si prilepšili aj pasažieri v druhom rade, ktorí majú miesto pre nohy o 50 mm širšie miesto. K väčšiemu komfortu prispieva aj o 30 mm predĺžený rozsah posúvania sedadiel druhého radu (na 195 mm). Neoceniteľnou novinkou, ktorá vylepšuje atmosféru v interiéri, je najväčšie panoramatické okno v tomto segmente (dĺžka 1160 mm, šírka 1180 mm). Za príplatok si teraz môžete doobjednať aj tieniace roletky na okná zadných bočných dverí, lenže deti cez ne veľa neuvidia, pretože spodná hrana je privysoko.

Rozmery dĺžka (mm) 4440

šírka (mm) 1790

výška (mm) 1620

rázvor náprav (mm) 2780

batožinový priestor (l) 155/743/1689

objem palivovej nádrže (l) 60

SkryťVypnúť reklamu

Oveľa viac mysleli konštruktéri na výhľad z predných sedadiel. Vodič aj spolujazdec sa pozerajú do väčších vonkajších spätných zrkadiel a sedia o 25 mm vyššie i vzpriamenejšie, čo prospieva chrbtici. Ďalšou podstatnou zmenou z hľadiska pohodlia cestovania sú o 20 mm dlhšie sedáky v oboch predných radoch a mohutnejšie operadlá, poskytujúce telu lepšiu oporu.

Kompletne prepracovaný kokpit s prístrojmi v strede a viacerými prvkami inšpirovanými Avensisom (najviac sa nám páči volant s hrubým vencom) pôsobí tradične hodnotným a plne funkčným dojmom. Zvláštnu pozornosť technici venovali minimalizovaniu hluku a vibrácii, ale tiež aerodynamike, pričom nezabudli na prúdenie vzduchu pod podlahou. Výsledkom ich práce je najlepší aerodynamický odpor vzduchu v segmente (Cx len 0,295) a v porovnaní s predchodcom nižší hluk v kabíne až o 2,5 dBA. Dosiahli to okrem iného aplikovaním sofistikovaného izolačného koberca pozdĺž celej podlahy a celosvetovo prvýkrát použitou špeciálnou vložkou medzi motorom a kabínou. Odhlučnením interiéru sa tak Verso dostalo na úroveň vozidiel segmentu D.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické údaje - Toyota Verso

motor 1.6 1.8 2.0 D-4D 2.2 D-4D 2.2 D-4D

zdvihový objem valcov (cm3) 1598 1798 1998 2231 2231

výkon (kW/k) 97/132 108/147 93/126 110/150 130/177

pri otáčkach (1/min.) 6400 6400 3600 3600 3600

krútiaci moment (Nm) 160 180 310 340 400

pri otáčkach (1/min) 4400 4000 1800-2400 2000-2800 2000-2800

emisie CO2 (g/km) 158 162 140 178 159

palivová spotreba (l/100 km) 6,7 6,9 5,4 6,8 6,0

zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,7 10,4 11,3 10,1 8,7

SkryťVypnúť reklamu
reklama

maximálna rýchlosť (km/h) 185 190 185 195 210

pohotovostná hmotnosť (kg) 1440 1440 1560 1615 1555

Už sa predáva aj na Slovensku Spolu s novým Versom sa na Slovensku predáva aj Urban Cruiser. Na náš trh boli spoločne uvedené po skončení bratislavského autosalónu. Na výber je päť poháňacích jednotiek – dve benzínové a tri naftové, všetky štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Z nich sa k charakteru auta najviac hodí naftový dvojliter, ktorý má zásluhou krútiaceho momentu 310 Nm dostatok sily na bežné rodinné jazdenie a je najmenej náročný na palivo (5,4 l/100 km).

Základné ceny modelu

motorizácia 5-miestne 7-miestne

SkryťVypnúť reklamu
reklama

benzín od 20 000 eur od 23 450 eur

diesel od 22 600 eur od 23 350 eur

Napriek tomu predstavitelia značky očakávajú väčšinový podiel práve benzínovej 1,8-ky Valvematic, ktorá je následníkom 1,8 VVT-i. Jej výkon narástol o 18 koní a maximálny krútiaci moment stúpol o 10 Nm pri 4 400 ot./min pri nižších emisiách aj priemernej spotrebe v prípade šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Rozdiel v cene benzínovej 1,8 a naftého 2,0 pri rovnakej výbave

Výbava Luna 5-miestne 7-miestne

1,8 l Valvematic 22 700 eur 23 450 eur

2,0 l D-4D 125 24 400 eur 25 150 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu