SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Jazdili sme s novou Toyotou Verso

Na prvý pohľad pripomína dôkladnejšie inovovanú Corollu Verso, nemá s ňou však nič spoločné. Postavili ho na platforme nového Avensisu, vďaka čomu je väčšie, priestrannejšie a hlavne v mnohom dospelejšie.

(Zdroj: Toyota)

Na prvý pohľad pripomína dôkladnejšie inovovanú Corollu Verso, nemá s ňou však nič spoločné. Toto je úplne nové auto. Postavili ho na platforme nového Avensisu, vďaka čomu je väčšie, priestrannejšie a hlavne v mnohom dospelejšie.

Novšia než vyzerá

Z troch modelov s prívlastkom Verso zostal už len jeden – ten, ktorý má najväčšie šance na prežitie. Toyota z neho urobila samostatný model a aplikovala všetko, čo by kompaktný rodinný MPV mal dnes mať.

Začala zväčšením rozmerov karosérie. Napriek tomu, že nové Verso vyzerá stále kompaktne a na prvý pohľad by ste nepovedali, že sa niečo zásadné zmenilo, v skutočnosti je dlhšie o 70 mm (4440 mm) a širšie o 20 mm (1790 mm). Kvôli zlepšeniu priestorových pomerov v interiéri a posilneniu jazdnej dynamiky predĺžili konštruktéri i rázvor náprav (+ 30 mm), no najmä rozchod kolies vpredu aj vzadu o 23 a 48 mm. Širší postoj v kombinácii s pevnou karosériou a prepracovanou zadnou nápravou s tuhším zavesením zadných priečnych ramien by mali vozidlu zabezpečiť istejšie a agilnejšie jazdné vlastnosti, ktoré potvrdzuje aj prax.



Verso je stabilnejšie, karoséria sa menej nakláňa a zadná náprava dodáva vozidlu citeľne väčšiu oporu. Šoférovanie tohto auta však nevyvoláva žiadne emócie. Jazdí solídne, na ceste pôsobí spoľahlivo a bezpečne, no keď sme vystúpili a zabuchli dvere, nezanechala žiadnu chuť. Alebo inak: Kým sedíte za volantom, cítite sa dobre, príjemne. Keď z auta vystúpite, chýbať vám nebude. Je to klasická, poctivo urobená Toyota s veľmi rozumne a prakticky navrhnutým interiérom... ale vlažná, bez emócii.

Viac miesta pre všetkých

Z dlhšieho rázvoru náprav a väčšej vnútornej šírky najviac vyťažil batožinový priestor, ktorý sa predĺžil o 185 mm na 1830 mm a rozšíril o 240 mm na 1585 mm. Vďaka tomu jeho objem pri použití všetkých siedmych sedadiel narástol zo 63 na 155 l. V 5-miestnom usporiadaní teraz ponúka kapacitu 743 l (po strop), v sedemmiestnom 699 litrov a po sklopení všetkých sedadiel do podlahy vďaka jednoduchému systému Easy Flat-7 až 1689 l (po strop, 7-miestna 1696 l). V porovnaní s predchodcom o 126 litrov viac.

Okrem batožiny si prilepšili aj pasažieri v druhom rade, ktorí majú miesto pre nohy o 50 mm širšie miesto. K väčšiemu komfortu prispieva aj o 30 mm predĺžený rozsah posúvania sedadiel druhého radu (na 195 mm). Neoceniteľnou novinkou, ktorá vylepšuje atmosféru v interiéri, je najväčšie panoramatické okno v tomto segmente (dĺžka 1160 mm, šírka 1180 mm). Za príplatok si teraz môžete doobjednať aj tieniace roletky na okná zadných bočných dverí, lenže deti cez ne veľa neuvidia, pretože spodná hrana je privysoko.

Rozmery

dĺžka (mm) 4440
šírka (mm) 1790
výška (mm) 1620
rázvor náprav (mm) 2780
batožinový priestor (l) 155/743/1689
objem palivovej nádrže (l) 60


Oveľa viac mysleli konštruktéri na výhľad z predných sedadiel. Vodič aj spolujazdec sa pozerajú do väčších vonkajších spätných zrkadiel a sedia o 25 mm vyššie i vzpriamenejšie, čo prospieva chrbtici. Ďalšou podstatnou zmenou z hľadiska pohodlia cestovania sú o 20 mm dlhšie sedáky v oboch predných radoch a mohutnejšie operadlá, poskytujúce telu lepšiu oporu.

Kompletne prepracovaný kokpit s prístrojmi v strede a viacerými prvkami inšpirovanými Avensisom (najviac sa nám páči volant s hrubým vencom) pôsobí tradične hodnotným a plne funkčným dojmom. Zvláštnu pozornosť technici venovali minimalizovaniu hluku a vibrácii, ale tiež aerodynamike, pričom nezabudli na prúdenie vzduchu pod podlahou. Výsledkom ich práce je najlepší aerodynamický odpor vzduchu v segmente (Cx len 0,295) a v porovnaní s predchodcom nižší hluk v kabíne až o 2,5 dBA. Dosiahli to okrem iného aplikovaním sofistikovaného izolačného koberca pozdĺž celej podlahy a celosvetovo prvýkrát použitou špeciálnou vložkou medzi motorom a kabínou. Odhlučnením interiéru sa tak Verso dostalo na úroveň vozidiel segmentu D.

Technické údaje - Toyota Verso

motor 1.6 1.8 2.0 D-4D 2.2 D-4D 2.2 D-4D
zdvihový objem valcov (cm3) 1598 1798 1998 2231 2231
výkon (kW/k) 97/132 108/147 93/126 110/150 130/177
pri otáčkach (1/min.) 6400 6400 3600 3600 3600
krútiaci moment (Nm) 160 180 310 340 400
pri otáčkach (1/min) 4400 4000 1800-2400 2000-2800 2000-2800
emisie CO2 (g/km) 158 162 140 178 159
palivová spotreba (l/100 km) 6,7 6,9 5,4 6,8 6,0
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,7 10,4 11,3 10,1 8,7
maximálna rýchlosť (km/h) 185 190 185 195 210
pohotovostná hmotnosť (kg) 1440 1440 1560 1615 1555

Už sa predáva aj na Slovensku

Spolu s novým Versom sa na Slovensku predáva aj Urban Cruiser. Na náš trh boli spoločne uvedené po skončení bratislavského autosalónu. Na výber je päť poháňacích jednotiek – dve benzínové a tri naftové, všetky štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Z nich sa k charakteru auta najviac hodí naftový dvojliter, ktorý má zásluhou krútiaceho momentu 310 Nm dostatok sily na bežné rodinné jazdenie a je najmenej náročný na palivo (5,4 l/100 km).

Základné ceny modelu

motorizácia 5-miestne 7-miestne
benzín od 20 000 eur od 23 450 eur
diesel od 22 600 eur od 23 350 eur

Napriek tomu predstavitelia značky očakávajú väčšinový podiel práve benzínovej 1,8-ky Valvematic, ktorá je následníkom 1,8 VVT-i. Jej výkon narástol o 18 koní a maximálny krútiaci moment stúpol o 10 Nm pri 4 400 ot./min pri nižších emisiách aj priemernej spotrebe v prípade šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Rozdiel v cene benzínovej 1,8 a naftého 2,0 pri rovnakej výbave
Výbava Luna 5-miestne 7-miestne
1,8 l Valvematic 22 700 eur 23 450 eur
2,0 l D-4D 125 24 400 eur 25 150 eur
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  2. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  7. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 546
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 585
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 281
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 736
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 206
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 3 766
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 077
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 531
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Štát a pomoc ľuďom
  2. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja
  3. Víťazoslav Würschner: „Svätá prostota“
  4. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  5. Štefan Vidlár: Zhulíku, Zhulíku
  6. Rudolfa Vallová: Neriešený konflikt záujmov je podraz slušným obchodníkom
  7. Eva Forrai: DNES NA TÉMU: Viete ako správne pripraviť steak?
  8. Jozef Sitko: Prezidentka zamierila na "Hrad" opäť
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 123 798
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 9 522
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 004
  4. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 3 235
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 142
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 848
  7. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 795
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 2 489
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu