SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Porovnávali sme manažérske kombi: Avensis, Accord a C5

V strednej triede pribudli noví rivali. Každé z troch testovaných kombi má niečo do seba, ale podľa nášho názoru vyhráva Toyota.

Každé z troch áut má vlastný štýl. Citroen a Honda pútajú uceleným dizajnom. Toyota vynikne nízkym aerodynamickým hlukom.Každé z troch áut má vlastný štýl. Citroen a Honda pútajú uceleným dizajnom. Toyota vynikne nízkym aerodynamickým hlukom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Klasické spojenie manažérskeho sedanu a rodinného auta nevychádza z módy, pretože kombi autá ponúkajú pekný reprezentatívny dizajn, výborné jazdné vlastnosti na služobných cestách a na rozdiel od sedanu podstatne viac úžitku v súkromí. Je teda celkom prirodzené, že každá automobilka prináša s každou novou generáciou aj kombi verziu. Najnovší prírastok, Toyotu Avensis vo verzii kombi sme porovnali s Hondou Accord Tourer a Citroenom C5 Tourer.

Každé z troch automobilov predstavuje iný štýl a charakter, pritom základné poslanie majú spoločné. Dosiahnuť nízku spotrebu, poskytnúť radosť z jazdy, odviesť čo najviac a poskytnúť vysoký komfort na dlhých cestách. Okrem toho stredná trieda je nositeľom pokroku, takže v autách nesmie chýbať najnovšia elektronika a vysoká úroveň bezpečnosti.

Každému sa páči niečo iné

Z hľadiska dizajnu predstavujú tri autá rôzne smery. Honda má agresívny športový dizajn, ktorý sa vymyká konzervatívnemu štandardu konkurentov. Citroen urobil veľký krok dopredu a jeho karoséria prináša najvyváženejší pomer medzi túžbou zaujať, zostať seriózny a zároveň moderný.

Toyota veľmi rázne mení nevýrazný dizajn predchádzajúcich modelov. Avensis je však z pomedzi testovanej trojice najnenápadnejší a nepriťahuje tak ako Honda. Na druhej strane, Toyota je v rýchlosti na diaľnici najtichšia. Konkurentov predbehne v tichosti a kvalite zatvárania dverí. Komfort pri nasadaní je porovnateľný s Citroenom a výrazne lepší než v Honde.

Honda prepadla technike

Tvary interiéru nadväzujú na vonkajší dizajn auta. Honda má výrazné a zaujímavé tvary. Citroen sa sústredil na kvalitu spracovania detailov, ale nezabúda na tradičný francúzsky individualizmus. Napríklad volant má pevný stred. Najmenej fantázie, ale najviac zmyslu pre jednoduchosť a prehľadnosť mali konštruktéri v Toyote.

Avensis pôsobí ako ľudový Lexus s prehľadným usporiadaním tlačidiel a lepšou ponukou odkladacích priestorov ako Citroen. Cestujúcich poteší ľahké nastupovanie. Vzadu je nepraktická vnútorná kľučka dverí a prekáža poloha aj ovládanie ručnej brzdy. Avensis ponúka komfortné a pohodlné sedadlá. Lepší tvar sedadiel má z testovaných iba Citroen C5 Tourer.

Ponukou priestoru na zadných sedadlách je Citroen minimálne vyrovnaným súperom Toyoty. Honda dokáže zaujať výborným posedom za volantom a množstvom techniky na palube. Na vodiča striehne v priestore stredovej konzoly, volantu a dverí vyše šesťdesiat tlačidiel.

Pretechnizovaná Honda má najmenej miesta vzadu a najužší nástupný otvor. Najviac radosti z posedu a výborne tvarovaného volantu si užije vodič. Najviac radosti z radenia prevodových stupňov poskytuje Honda. Z interiérov nám pripadá najlepšia Toyota, ktorá však na prvý pohľad nedokáže pritiahnuť ako Honda alebo Citroen. Tichému interiéru Avensisu chýbajú emócie.

Podstatný kufor

Japonská Honda ťahá za mierne kratší koniec v hodnotení batožinového priestoru, ktorý má úzke, ale na druhej strane aj jedno veľmi široké miesto medzi blatníkmi. Nakladacia hrana je najnižšia a hrana otvorených piatych dverí najvyššia. Elektrické otváranie kufra ostatným dvom autám chýbalo.

Honda ho má už od minulej generácie modelu. V rozhodujúcom súboji batožinových priestorov a sklápania sedadiel je najlepší Citroen. Francúzske kombi nemá dvojité dno kufra, ale namiesto neho hlboký odkladací priestor v mieste, kde býva rezervné koleso. Narábanie s krycou roletou batožinového priestoru je v Honde aj Toyote nepraktické.

Rozhodujú priority

Honda dáva na ceste šoférovi asi najviac pôžitku z jazdy. Prvotriedne preraďovanie stupňov a príjemne naladený podvozok radia Accord Tourer medzi športovo ladené kombi. Zároveň musí byť posádka tolerantná k zvuku naftového motora, ktorý už nie je tak zamatový ako v predchádzajúcej generácii. Nebyť hlasnejšieho motora jazda s Hondou by bola jednoznačne najlepšia.

Citroen ponúka hojdavý komfort, tichý motor, ale neosobné a príliš mäkké riadenie. Navonok síce vyzerá ako robustné dynamické auto, ale svojím komfortným charakterom zostáva verné značke.

Toyota vystúpila z tieňa nevýrazného predchodcu. Tichým interiérom aj motorom prináša najviac pohodlia na ceste a stáva sa víťazom testu. Honda prináša najviac radosti zo šoférovania a Citroen najväčší úžitok. Z testovaných motorov by sme si vybrali štvorvalec od Toyoty aj napriek tomu, že v meste spotrebuje viac nafty ako Citroen.

Každé kombi prestrelilo výrobcom udávanú spotrebu o liter, v meste aj o liter a pol. Nás však zaujímal interiér pohodlie a pocity z jazdy. Z tohto ohľadu je najvyváženejším autom Toyota. Rozdiely sú však veľmi malé a nemožno ani jedno z áut označiť za podstatne horšie.

Základné údaje
Značka Citroen Toyota Honda
Model C5 Tourer Avensis kombi Accord Tourer
Verzia 2,0 HDi Dynamique 2,2 D-4D 150 Sol 2,2 i-DTEC Top Executive
Cena modelu od 24 394 27 900 25 650
Cena verzie od 27 472 30 500 29 500
Výkon (kW/k) 100/136 110/150 110/150
Pri otáčkach(ot./min.) 4000 3600 4000
Krútiaci moment (Nm) 320 340 350
Pri otáčkach(ot./min.) 2000 2000-2800 2000-2500
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,6 9,2 10,0
Spotreba (l/100km) 5,8 5,6 5,8
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1608 2140 (celk.) 1629
Rázvor náprav (mm) 2815 2700 2705
Dĺžka karosérie (mm) 4830 4765 4750
62_MALE_INTZERIERY_big.jpg 63_MALE_INTZERIERY_big.jpg 61_MALE_INTZERIERY_big.jpg
Posed za volantom Hondy vrátane radenia je najlepší. Vodiča však straší až šesť desiatok rôznych tlačidiel. Honda ponúka najviac elektronických prvkov aktívnej bezpečnosti. Toyota zaujala jednoduchosťou tvarov a dobre tvarovaným volantom. Interiér vyniká akustickým komfortom a priestorom. Citroen si dal záležať na materiáloch a ergonómii. V porovnaní s predchodcom je interiér podstatne krajší. Najviac sa nám páčili združené prístroje s displejom.
71_MALE_DETAILY_big.jpg
Toyota má elektronickú ručnú brzdu s ovládacím tlačidlom pod volantom. Ťažko sa na to zvyká, navyše ruke prekáža volant aj koleno šoféra.
73_MALE_DETAILY_big.jpg
Pevný stred volantu nás nenadchol. Vodič môže síce na volante ovládať množstvo funkcií, ale iba ak má veniec rovno.

 

72_MALE_DETAILY_big.jpg
Stredová konzola je posiata tlačidlami. V okolí vodiča ich je takmer 60. Honda ponúka najviac modernej techniky ale ovládanie je najmenej prehľadné

Hodnotenia

Citroen C5 Tourer
51_AMLE_HODNOT_big.jpg
Klady Zápory
odhlučnenie mäkké riadenie
dobrá spotreba malé boxy vzadu
komfort cestovania zvuk zatvárania dverí
tvar predných sedadiel málo odkladacích priestorov vpredu
priestor vzadu nad hlavou volant s pevným stredom
praktická roleta v kufri -
rovná podlaha vzadu -
priestor pod dnom kufra -

Honda Accord Tourer
52_AMLE_HODNOT_big.jpg
Klady Zápory
technické prvky bezpečnosti veľa tlačidiel na okolo vodiča
dynamická jazda nepraktická roleta v kufri
presné radenie nízky kufor
výborný posed šoféra stiesnené nastupovanie dozadu
tvar a sklon volantu lacné plasty na lomoch budíkov
boxy v zadných dverách menej miesta na hlavu vzadu
elektrické otváranie kufra hlučný motor
- zložité menu počítača

Toyota Avensis kombi
53_AMLE_HODNOT_big.jpg
Klady Zápory
tichý interiér boxy v zadných dverách
komfort jazdy roleta batožinového priestoru
spotreba paliva poloha ručnej brzdy, ovládanie
systém uchytenia batožiny zadné madlá dverí
dvojité dno kufra -
miesto na zadných sedadlách -
príjemné sedadlá -
rovná podlaha vzadu -
skrinka v lakťovej opierke -
príjemné nastupovanie -
Batožinový priestor a namerané rozmery
Parameter Citroen C5 Toyota Avensis Honda Accord
Základný objem (litre) 505 543 406
Dĺžka (mm) 1005 1110 1060
Šírka (mm) 1110 985 780 - 1110
Vnútorná výška (mm) 790 815 825
Šírka otvoru (mm) 1080 1045 1095
Nakladacia hrana (mm) 640 625 595
Otvorené piate dvere – výška (mm) 1815 1810 1830
Vnútorný priestor
- Citroen C5 Toyota Avensis Honda Accord
Šírka v ramenách vzadu (mm) 1385 1370 1420
Výška vzadu (mm) 1005 965 930
Šírka v ramenách vpredu (mm) 1460 1400 1470
Výška vpredu (mm) 990 980 945
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  3. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  4. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  5. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 960
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 068
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 164
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 806
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 794
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 731
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 336
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 311
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 140
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  2. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  4. Anton Kaiser: Florencia I.
  5. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  6. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #20 - Vyšetrenia a kontroly počas domácej liečby
  7. Marek Strapko: Kopajúci chuligán vs. šikanujúci poslanec. Aký je tam rozdiel?
  8. Martin Šuraba: Dvojčatá z Osvienčimu
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 438
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 036
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 566
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 342
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 177
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 565
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu