SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Porovnávali sme manažérske kombi: Avensis, Accord a C5

V strednej triede pribudli noví rivali. Každé z troch testovaných kombi má niečo do seba, ale podľa nášho názoru vyhráva Toyota.

Každé z troch áut má vlastný štýl. Citroen a Honda pútajú uceleným dizajnom. Toyota vynikne nízkym aerodynamickým hlukom.Každé z troch áut má vlastný štýl. Citroen a Honda pútajú uceleným dizajnom. Toyota vynikne nízkym aerodynamickým hlukom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Klasické spojenie manažérskeho sedanu a rodinného auta nevychádza z módy, pretože kombi autá ponúkajú pekný reprezentatívny dizajn, výborné jazdné vlastnosti na služobných cestách a na rozdiel od sedanu podstatne viac úžitku v súkromí. Je teda celkom prirodzené, že každá automobilka prináša s každou novou generáciou aj kombi verziu. Najnovší prírastok, Toyotu Avensis vo verzii kombi sme porovnali s Hondou Accord Tourer a Citroenom C5 Tourer.

Každé z troch automobilov predstavuje iný štýl a charakter, pritom základné poslanie majú spoločné. Dosiahnuť nízku spotrebu, poskytnúť radosť z jazdy, odviesť čo najviac a poskytnúť vysoký komfort na dlhých cestách. Okrem toho stredná trieda je nositeľom pokroku, takže v autách nesmie chýbať najnovšia elektronika a vysoká úroveň bezpečnosti.

Každému sa páči niečo iné

Z hľadiska dizajnu predstavujú tri autá rôzne smery. Honda má agresívny športový dizajn, ktorý sa vymyká konzervatívnemu štandardu konkurentov. Citroen urobil veľký krok dopredu a jeho karoséria prináša najvyváženejší pomer medzi túžbou zaujať, zostať seriózny a zároveň moderný.

Toyota veľmi rázne mení nevýrazný dizajn predchádzajúcich modelov. Avensis je však z pomedzi testovanej trojice najnenápadnejší a nepriťahuje tak ako Honda. Na druhej strane, Toyota je v rýchlosti na diaľnici najtichšia. Konkurentov predbehne v tichosti a kvalite zatvárania dverí. Komfort pri nasadaní je porovnateľný s Citroenom a výrazne lepší než v Honde.

Honda prepadla technike

Tvary interiéru nadväzujú na vonkajší dizajn auta. Honda má výrazné a zaujímavé tvary. Citroen sa sústredil na kvalitu spracovania detailov, ale nezabúda na tradičný francúzsky individualizmus. Napríklad volant má pevný stred. Najmenej fantázie, ale najviac zmyslu pre jednoduchosť a prehľadnosť mali konštruktéri v Toyote.

Avensis pôsobí ako ľudový Lexus s prehľadným usporiadaním tlačidiel a lepšou ponukou odkladacích priestorov ako Citroen. Cestujúcich poteší ľahké nastupovanie. Vzadu je nepraktická vnútorná kľučka dverí a prekáža poloha aj ovládanie ručnej brzdy. Avensis ponúka komfortné a pohodlné sedadlá. Lepší tvar sedadiel má z testovaných iba Citroen C5 Tourer.

Ponukou priestoru na zadných sedadlách je Citroen minimálne vyrovnaným súperom Toyoty. Honda dokáže zaujať výborným posedom za volantom a množstvom techniky na palube. Na vodiča striehne v priestore stredovej konzoly, volantu a dverí vyše šesťdesiat tlačidiel.

Pretechnizovaná Honda má najmenej miesta vzadu a najužší nástupný otvor. Najviac radosti z posedu a výborne tvarovaného volantu si užije vodič. Najviac radosti z radenia prevodových stupňov poskytuje Honda. Z interiérov nám pripadá najlepšia Toyota, ktorá však na prvý pohľad nedokáže pritiahnuť ako Honda alebo Citroen. Tichému interiéru Avensisu chýbajú emócie.

Podstatný kufor

Japonská Honda ťahá za mierne kratší koniec v hodnotení batožinového priestoru, ktorý má úzke, ale na druhej strane aj jedno veľmi široké miesto medzi blatníkmi. Nakladacia hrana je najnižšia a hrana otvorených piatych dverí najvyššia. Elektrické otváranie kufra ostatným dvom autám chýbalo.

Honda ho má už od minulej generácie modelu. V rozhodujúcom súboji batožinových priestorov a sklápania sedadiel je najlepší Citroen. Francúzske kombi nemá dvojité dno kufra, ale namiesto neho hlboký odkladací priestor v mieste, kde býva rezervné koleso. Narábanie s krycou roletou batožinového priestoru je v Honde aj Toyote nepraktické.

Rozhodujú priority

Honda dáva na ceste šoférovi asi najviac pôžitku z jazdy. Prvotriedne preraďovanie stupňov a príjemne naladený podvozok radia Accord Tourer medzi športovo ladené kombi. Zároveň musí byť posádka tolerantná k zvuku naftového motora, ktorý už nie je tak zamatový ako v predchádzajúcej generácii. Nebyť hlasnejšieho motora jazda s Hondou by bola jednoznačne najlepšia.

Citroen ponúka hojdavý komfort, tichý motor, ale neosobné a príliš mäkké riadenie. Navonok síce vyzerá ako robustné dynamické auto, ale svojím komfortným charakterom zostáva verné značke.

Toyota vystúpila z tieňa nevýrazného predchodcu. Tichým interiérom aj motorom prináša najviac pohodlia na ceste a stáva sa víťazom testu. Honda prináša najviac radosti zo šoférovania a Citroen najväčší úžitok. Z testovaných motorov by sme si vybrali štvorvalec od Toyoty aj napriek tomu, že v meste spotrebuje viac nafty ako Citroen.

Každé kombi prestrelilo výrobcom udávanú spotrebu o liter, v meste aj o liter a pol. Nás však zaujímal interiér pohodlie a pocity z jazdy. Z tohto ohľadu je najvyváženejším autom Toyota. Rozdiely sú však veľmi malé a nemožno ani jedno z áut označiť za podstatne horšie.

Základné údaje
Značka Citroen Toyota Honda
Model C5 Tourer Avensis kombi Accord Tourer
Verzia 2,0 HDi Dynamique 2,2 D-4D 150 Sol 2,2 i-DTEC Top Executive
Cena modelu od 24 394 27 900 25 650
Cena verzie od 27 472 30 500 29 500
Výkon (kW/k) 100/136 110/150 110/150
Pri otáčkach(ot./min.) 4000 3600 4000
Krútiaci moment (Nm) 320 340 350
Pri otáčkach(ot./min.) 2000 2000-2800 2000-2500
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,6 9,2 10,0
Spotreba (l/100km) 5,8 5,6 5,8
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1608 2140 (celk.) 1629
Rázvor náprav (mm) 2815 2700 2705
Dĺžka karosérie (mm) 4830 4765 4750
62_MALE_INTZERIERY_big.jpg 63_MALE_INTZERIERY_big.jpg 61_MALE_INTZERIERY_big.jpg
Posed za volantom Hondy vrátane radenia je najlepší. Vodiča však straší až šesť desiatok rôznych tlačidiel. Honda ponúka najviac elektronických prvkov aktívnej bezpečnosti. Toyota zaujala jednoduchosťou tvarov a dobre tvarovaným volantom. Interiér vyniká akustickým komfortom a priestorom. Citroen si dal záležať na materiáloch a ergonómii. V porovnaní s predchodcom je interiér podstatne krajší. Najviac sa nám páčili združené prístroje s displejom.
71_MALE_DETAILY_big.jpg
Toyota má elektronickú ručnú brzdu s ovládacím tlačidlom pod volantom. Ťažko sa na to zvyká, navyše ruke prekáža volant aj koleno šoféra.
73_MALE_DETAILY_big.jpg
Pevný stred volantu nás nenadchol. Vodič môže síce na volante ovládať množstvo funkcií, ale iba ak má veniec rovno.

 

72_MALE_DETAILY_big.jpg
Stredová konzola je posiata tlačidlami. V okolí vodiča ich je takmer 60. Honda ponúka najviac modernej techniky ale ovládanie je najmenej prehľadné

Hodnotenia

Citroen C5 Tourer
51_AMLE_HODNOT_big.jpg
Klady Zápory
odhlučnenie mäkké riadenie
dobrá spotreba malé boxy vzadu
komfort cestovania zvuk zatvárania dverí
tvar predných sedadiel málo odkladacích priestorov vpredu
priestor vzadu nad hlavou volant s pevným stredom
praktická roleta v kufri -
rovná podlaha vzadu -
priestor pod dnom kufra -

Honda Accord Tourer
52_AMLE_HODNOT_big.jpg
Klady Zápory
technické prvky bezpečnosti veľa tlačidiel na okolo vodiča
dynamická jazda nepraktická roleta v kufri
presné radenie nízky kufor
výborný posed šoféra stiesnené nastupovanie dozadu
tvar a sklon volantu lacné plasty na lomoch budíkov
boxy v zadných dverách menej miesta na hlavu vzadu
elektrické otváranie kufra hlučný motor
- zložité menu počítača

Toyota Avensis kombi
53_AMLE_HODNOT_big.jpg
Klady Zápory
tichý interiér boxy v zadných dverách
komfort jazdy roleta batožinového priestoru
spotreba paliva poloha ručnej brzdy, ovládanie
systém uchytenia batožiny zadné madlá dverí
dvojité dno kufra -
miesto na zadných sedadlách -
príjemné sedadlá -
rovná podlaha vzadu -
skrinka v lakťovej opierke -
príjemné nastupovanie -
Batožinový priestor a namerané rozmery
Parameter Citroen C5 Toyota Avensis Honda Accord
Základný objem (litre) 505 543 406
Dĺžka (mm) 1005 1110 1060
Šírka (mm) 1110 985 780 - 1110
Vnútorná výška (mm) 790 815 825
Šírka otvoru (mm) 1080 1045 1095
Nakladacia hrana (mm) 640 625 595
Otvorené piate dvere – výška (mm) 1815 1810 1830
Vnútorný priestor
- Citroen C5 Toyota Avensis Honda Accord
Šírka v ramenách vzadu (mm) 1385 1370 1420
Výška vzadu (mm) 1005 965 930
Šírka v ramenách vpredu (mm) 1460 1400 1470
Výška vpredu (mm) 990 980 945
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 548
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 676
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 465
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 750
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 127
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 801
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 898
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 505
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 233
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L