SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Fiat Sedici prichádza v krajšom šate (prvé foto)

Fiat zverejnil informácie a fotografie modernizovaného crossovera s názvom Sedici, ktorý Taliani vyvinuli a vyrábajú spoločne s automobilkou Suzuki.

Podľa očakávania sú štylistické zmeny karosérie minimálne.Podľa očakávania sú štylistické zmeny karosérie minimálne. (Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Duo Sedici/SX4 vzniklo vďaka kooperácii turínskeho gigantu Fiat s japonskou značkou Suzuki. Zatiaľ čo benzínový motor, platformu, pohon 4x4 a ďalšiu techniku dodali Japonci, vznetový agregát pochádza od Fiatu a dizajn automobilov vytvorilo talianske štylistické centrum Italdesign. Výsledkom spolupráce je nielen Fiat Sedici a Suzuki SX4 ale aj SX4 sedan a automobil Maruti Suzuki SX4 predávaný v Indii.

Kozmetické zmeny vzhľadu

Keďže snímky nemaskovaného Sedici sa na verejnosti objavili ešte v závere uplynulého roka, oficiálne predstavenie auta nespôsobuje šok. Verejnosti svoj modernizovaný crossover zatiaľ ukázal iba Fiat. Suzuki si dáva načas. Podľa očakávania sú štylistické zmeny karosérie minimálne. Zmenila sa maska chladiča a predný nárazník dostal nové usporiadanie otvorov pre prívod vzduchu do motorového priestoru.

Fotografie interiéru zatiaľ oficiálne zverejnené neboli. Už teraz ale môžeme povedať, že zmeny vo vnútri sa dotkli najmä stredového panela. Nový tvar dostali výduchy ventilácie a novinkou v rámci príplatkovej výbavy bude možnosť doobjednať si navigačný systém s veľkoplošným displejom integrovaným do palubnej dosky.

Technika prispôsobená prísnejšej emisnej norme

4115 mm dlhé, 1760 mm široké a 1620 mm vysoké Sedici naďalej zostáva v ponuke s pohonom iba predných alebo všetkých štyroch kolies. Paleta poháňacích jednotiek bola upravená tak, aby oba ponúkané motory plnili emisnú normu Euro 5. Benzínový štvorvalec s objemom 1,6 l je po modernizácii ohľaduplnejší k životnému prostrediu, ale napriek tomu výkonnejší, keď namiesto 79 kW (107 k) teraz dosahuje výkon 88 kW (120 k).

Z ponuky vypadol turbodiesel 1,9 MultiJet (88 kW/120 k) a nahradil ho o málo objemnejší agregát 2,0 MultiJet 16V (99 kW/135 k). Rovnaká motorová ponuka má charakterizovať aj omladené Suzuki SX4.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 588
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 916
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 843
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 475
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 847
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 207
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 894
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 415
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 162
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 827
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 867
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu