Zmenili plány
Konštrukciu si vzali na starosti inžinieri z Porsche. Prišli s na svoju dobu netradičným riešením - motorom umiestneným pred zadnou nápravou a pohonom zadných kolies. Produkciu mal podľa pôvodných plánov zabezpečovať Volkswagen. Zmena v jeho vedení napokon prinútila Porsche vyrábať vo svojej fabrike niektoré motory a komponenty podvozka. Napriek veľkým problémom s nábehom výroby automobil v roku 1969 začali oficiálne predávať.
Vyklápacie svetlá rozhorčili
Netradičný dizajn karosérie s vyklápajúcimi sa prednými svetlometmi mnohí nádejní zákazníci nedokázali vstrebať. Väčšinu z nich ale presvedčili dobré jazdné vlastnosti prvého hromadne vyrábaného nemeckého auta s motorom umiestneným v strede.
Stačil malý motor
Ľahká karoséria nepotrebovala silný motor. Porsche 914 bolo k dispozícii so štvorvalcami 1,7 l, 1,8 l a 2,0 l i dvojlitrovým šesťvalcom. Pretekárska verzia 914-6 GT zvíťazila vo svojej objemovej kategórii na 24-hodinových pretekoch v Le Mans. Iba dva exempláre vznikli zo špeciálneho modelu Porsche 914 poháňaného osemvalcovým agregátom. Jeden z nich dostal Ferry Porsche ako darček k 60-tym narodeninám.
V obchodoch Volkswagen
Vozidlo predávali zväčša díleri VW. Kvôli imidžu síce dostalo názov VW-Porsche 914, fanúšikovia ho však dodnes nevolajú inak ako Porsche 914. Výrobu definitívne zastavili v roku 1976, kedy vznikol 118 978. exemplár. Nástupcom 914-tky sa stalo Porsche 924.