PREŠOV. Úvod súťaže najlepšie vyšiel domácej posádke v zložení Igor Drotár - Vladimír Bánoci (Škoda Octavia WRC). V testoch Ľubovec a Cemjata ale strácali a v priebežnom poradí ich preskočil Béreš jr. Vzájomné naťahovanie sa o sekundy ukončil až test číslo päť (Ľubovec 2), kde Drotár prerazil pneumatiku a musel zvoľniť.
„Odštartovali sme vo veľmi dobrom tempe. Prejazd dvomi po sebe nasledujúcimi ľavotočivými zákrutami som si ale zle vyrátal a predným kolesom som až príliš vošiel do vnútornej strany zákruty. Trafili sme kameň a dostali defekt,“ povedal I. Drotár. Bezmála 90-sekundová strata ho stála možnosť bojovať o víťazstvo pred domácim publikom. Béreš tým prišiel o súpera. Po zvyšok súťaže pohodlne ukontroloval svoju pozíciu a napokon triumfoval.
Striebro do Poľska
Tuhý boj o striebro do posledných kilometrov zvádzali posádky Gavlák - Hůlka, Poliaci Grzyb - Mazur a Maďari Hadik - Juhász. „Druhé miesto je stále na dosah. Rozhodnúť môže aj malá chybička - moja, Grzybova alebo Hadikova. Bude to veľmi tesné a napínavé,“ uviedol dva testy pred cieľom Peter Gavlák. Napokon to bol práve on, kto v boji so zahraničnými posádkami ťahal za kratší koniec. Striebro putuje do Poľska zásluhou Grzyba, bronz vybojoval Maďar Hadik a Gavlákovi zostalo „iba“ štvrté miesto.
Víťazi jednotlivých tried
Prvenstvo v triede N4 získali absolútni víťazi Béreš jr. s Mullerom, v N3 dominovali Eliáš s Kušnierom a v N2 bola klasifikovaná iba maďarská dvojica Radó - Kovács. Triumf zo skupiny N1 patrí Nagymu a Zámečníkovi. V kategórii A8 suverénne zvíťazili Drotár s Bánocim, v A7 Kysucký a Pečner, a v A6 boli najlepší Koňuch so Švecom.
Zlato z triedy F12 si odvážajú Rusňák s Proschingerovou, z F11 Knapek s Florekom a v F9 boli klasifikovaní iba Baffy s Klusom. Medzi historickými vozidlami bol najrýchlejší miláčik publika - Jozef Béreš sen. so spolujazdcom Jánom Slovákom.
Autor: fg