SME

Porucha v zahraničí? Nechajte opraviť auto na mieste

Asistenčné služby chránia najmä autá v záruke. V zahraničí sa spoľahnite na sieť automotoklubov alebo garanciu mobility konkrétnej značky. Podmienkou bezplatnej pomoci v autorizovanom servise môže byť servisná knižka a vek auta.

Slováci sa môžu v Chorvátsku spoľahnúť na miestny automotoklub zaradený do medzinárodnej siete asistenčných služieb. Oprava drobnej poruchy na mieste býva lacnejšia ako odtiahnutie auta domov a komplikácie s tým spojené.Slováci sa môžu v Chorvátsku spoľahnúť na miestny automotoklub zaradený do medzinárodnej siete asistenčných služieb. Oprava drobnej poruchy na mieste býva lacnejšia ako odtiahnutie auta domov a komplikácie s tým spojené. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Automotokluby v Európe majú najväčšiu sieť asistenčných služieb. Iba v Nemecku Adac vykoná takmer štyri milióny zásahov ročne. Rozdiel medzi klubmi zaradenými v sieti medzinárodnej automobilovej federácie a poisťovňami alebo garanciou mobility nových áut je v tom, že kluby garantujú mobilitu členov, teda osôb. Ostatní sú viazaní na vozidlo. Tak isto rozsah služieb býva v automotokluboch obyčajne širší. Napríklad niektorá poisťovňa garantuje odtiahnutie vozidla do servisu alebo domov a tým ich krytie končí. Garancia mobility sa v drvivej väčšine prípadov vzťahuje iba na autá v záruke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Automotokluby v motoristicky rozvinutých krajinách vrátane Maďarska, Slovinska a Chorvátska majú špecializovanú flotilu "žltých anjelov“, ktorí bez ohľadu na značku a vek auta majú 80 percentnú úspešnosť pri opravách porúch na ceste. “Spojazdnenie vozidla priamo na ceste šetrí čas a peniaze,“ povedal Zoltán Bojar zo Slovenského autoturist klubu.

Slovensko po známych kauzách z minulosti nemá vlastnú flotilu žltých anjelov, preto služby motoristom v rámci siete automotoklubov zabezpečujú zmluvní partneri. Pred cestou do zahraničia si preštudujte podmienky asistenčnej služby danej automobilky alebo si zaplaťte pár eur za asistenčnú kartu Slovenského autoturist klubu.

Dobre si preštudujte asistenčné služby Asistenčná služba automobilovej značky je vo väčšine prípadov poskytovaná len na obdobie garancie na vozidlo. „Základným predpokladom uplatnenia záruky a asistenčnej služby je u väčšiny značiek správne vyplnená a platná servisnú knižka,“ povedal Igor Bachár za Opel a Chevrolet. Každý motorista by mal vedieť aký rozsah asistenčnej služby ponúka jeho značka, pretože väčšina platí po dobu plynutia záruky na vozidlo, niektoré sa potom zaplatením predlžujú alebo iné platia aj dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu

Odmena za vernosť? Mitsubishi poskytuje bezplatnú pomoc v Európe po dobu desať rokov. Jedinou podmienkou je, že aj po uplynutí trojročnej záruky navštívi majiteľ raz ročne servis Mitsubishi. Za vykonanú prehliadku dostane asistenčnú kartu na ďalší rok. Pri kúpe Škodovky zákazník nedostáva asistenčnú kartu, ale letáčik s informáciami o poskytovaných službách.

Doživotnú záruku mobility získava motorista automaticky pri zakúpení nového vozidla bezplatne a predlžuje sa vždy vykonaním predpísanej servisnej prehliadky v autorizovanom servise Škoda. Podobné podmienky ponúkajú aj iné automobilové značky.

Medzinárodná automobilová federácia združuje jednotlivé automotokluby, ktoré poskytujú služby svojim členom aj nečlenom na území celej Európy.

SkryťVypnúť reklamu

(Zdroj - SATC)

Nie je porucha ako porucha Podľa asistenčnej služby značky Kia, slovo porucha sa vzťahuje na akúkoľvek mechanickú, elektrickú alebo elektronickú poruchu, majúcu za následok nepojazdnosť vozidla. Všetky garančné prehliadky, údržba odporučená výrobcom, kontroly, inštalácie doplnkov, nedostatok pohonných hmôt, defekty pneumatík alebo strata kľúčov nezakladajú právo na servisnú službu, taktiež poruchy spôsobené nesprávnou údržbou.

V princípe automobilové značky poskytujú pomoc iba na autá servisované vo vlastnej sieti. Zmluvné automotokluby poskytujú svojim členom pomoc aj v prípadoch mimo záručných porúch a pomôžu aj vtedy, ak motorista natankoval zlé palivo alebo stratil kľúče od auta.

Motoristov zastavia drobné poruchy Úspešnosť priamej pomoci na ceste namiesto odtiahnutia súvisí s typom porúch, ktoré sa na autách vyskytujú. Nemecký Adac má 16 miliónov členov a podľa štatistiky zásahov najčastejšou príčinou zastavenia vozidla je porucha elektroniky so 40 percentným podielom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na mechanické poruchy pripadne iba 16 percent a na zapaľovanie motora 16 percent. Desatinu zo všetkých príčin zastavenia vozidla tvoria poruchy vstrekovania. Spojka a prevodovka v súčasnosti zlyháva iba v štyroch percentách všetkých prípadov.

Nemusíte sa dovolať V závislosti od nastavených služieb operátorov sa môže stať, že zo slovenského mobilného telefónu sa na dispečing automotoklubu v zahraničí alebo asistenčnú službu nedovoláte. Slovenský autoturist klub prevádzkuje non stop dispečing pre volania zo Slovenska 18 124 a zo zahraničia +421 2 682 492 11, kde motorista nemá problém s jazykom.

Operátor na Slovensku vybavuje pomoc v zahraničí. Na linku môžu volať aj nečlenovia, ktorým klub sprostredkuje pomoc u svojich zmluvných partnerov, ale musia za služby platiť. Členovia dostanú zadarmo pomoc do výšky konkrétnej asistenčnej karty. Operátori automotoklubov v zahraničí hovoria okrem miestneho úradného jazyka najčastejšie anglicky, často nemecky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôležité telefónne čísla pre motoristov

Krajina polícia hasiči záchranka

Rakúsko +43 133 +43 122 +43 144

Bulharsko 112 112 112

Nemecko 110 112 112/19222

Chorvátsko 92 93 94

Poľsko 997 998 999

Rumunsko 955 981 961

Švajčiarsko 117 118 144

Slovinsko 113 112 112

Česko 112/158 112/150 112/155

Maďarsko 112/107 112/105 112/104

V Chorvátsku pomôžu Slováci alebo žltí anjeli S prípadnou poruchou auta v Chorvátsku sa treba spoľahnúť na asistenčnú službu a najskôr volať na číslo asistenčnej služby na Slovensku. Jedná sa o prípady kedy má majiteľ vozidla uzavreté poistenie Kasko. Potom sa stačí riadiť pokynmi operátora. „Bežné poruchy dokážu odstrániť Žltí anjeli chorvátskeho automotoklubu na čísle 987 a pomôcť by mali aj delegáti v mieste pobytu“ pripomenul Drago Stojakovič z Maestral travel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa Stojakoviča, cestovná kancelária by sa mala postarať o svojich mototuristov a poskytnúť im potrebné informácie a kontakty ešte pred cestou. Ideálne je mať asistečnú kartu na odťah a zabezpečenie mobility. V prípade veľkej núdze sa obráťte na pohotovostnú službu pri slovenskom veľvyslanectve v Záhrebe na čísle +385 98 278 182.

K akejkoľvek dopravnej nehode v Chorvátsku treba volať políciu, prípadne hasičov alebo prvú pomoc. Polícia má číslo 92, hasiči 93 a prvá pomoc 113. Všeobecné informácie môžu motoristi získať na čísle 981. Chorvátsko má v súčasnosti dobre vybudovanú sieť diaľnic s odstavnými plochami slúžiacimi pre prípad poruchy a tiež núdzovými telefónmi. Rovnako podľa najvyšších štandardov sú vybavené nové tunely.

Ako si poradili naši motoristi v zahraničí? Šoféri, ktorí mali negatívnu skúsenosť s poruchou auta alebo nehodou v zahraničí odporúčajú svedomitú prípravu na cestu. Prvoradé sú kompletné doklady, poistenie, asistenčná karta a členstvo v medzinárodnej sieti automotoklubov. Podľa ankety na našej stránke až 23 percent vodičov vyriešilo problém s pokazeným autom odtiahnutím domov. Najväčšia časť až 40 percent sa spoľahlo na rôzne asistenčné služby automobilových značiek. Miestnemu servisu zverilo svoje auto 31 percent vodičov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 647
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 510
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 275
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 858
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 766
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 719
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 873
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


15
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 910
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 443
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 428
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 448
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 132
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 083
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 955
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu