SME

Štúdia elektromobilu Renault na turné

Francúzska automobilka predstavila najnovšie koncepčné vozidlo vybavené elektrickým pohonom. Jazdu za jeho volantom si bude môcť vyskúšať takmer každý.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Renault chce v roku 2011 začať na starom kontinente predávať prvý vlastný elektromobil. Pritiahnuť pozornosť verejnosti k relatívne ekologickému typu pohonu sa snaží najnovšou štúdiou Kangoo Be Bop Z.E.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Namiesto oterových líšt má displeje

Renault Kangoo Be Bop Z.E. vznikol, aby ním francúzska automobilka odprezentovala svoj pokrok vo vývoji nových technológií. Štylistické odlišnosti štúdie od sériovo vyrábaného modelu Kangoo Be Bop nie sú dôležité a ich úlohou je najmä prilákať pozornosť. Vtipným detailom sú displeje, ktoré ukazujú stav nabitia batérií. Na bokoch karosérie nahradili bežné oterové lišty.

SkryťVypnúť reklamu

Na aute však boli použité aj niektoré užitočnejšie prvky. Napríklad svetlomety s diódovou technológiou spotrebujú menej energie v porovnaní s klasickými žiarovkami, plné disky kolies a o 20 mm nižšia svetlá výška zase prispievajú k menšiemu odporu auta voči obtekajúcemu vzduchu.

Motor dosiahne výkon 44 kW

V útrobách veselej karosérie sa ukrýva elektromotor dosahujúci maximálne otáčky 12 000/min, výkon 44 kW (60 k) a najvyšší krútiaci moment 190 Nm. Ten sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom redukcie s jediným stálym prevodom. Lítiové články sú umiestnené v prednej časti vozidla, aby nezmenšovali variabilitu priestoru v kabíne. Majú kapacitu 15 kWh a pochádzajú zo spoločného podniku značiek Renault a Nissan - AESC, ktorý vznikol v roku 2007. Čiastočne ich dobíjajú brzdy s funkciou rekuperácie energie.

SkryťVypnúť reklamu

Na jedno nabitie prejde 100 km. Zatiaľ

Nabiť články je možné z bežnej siete 230 V, kedy proces dobitia trvá šesť až osem hodín alebo zo siete 400 V, kedy až 80 percent svojej kapacity články nadobudnú už za asi 30 minút. S nabitými batériami Renault Kangoo Be Bop Z.E. zvládne prejsť 100 kilometrov. Vo fáze vývoja sú aj nové články, ktoré by vozidlu umožnili dojazd na jedno nabitie 160 km.

Najnovšia elektrická štúdia Renault neskončí hneď v múzeu. Okrem prezentácie na viacerých autosalónoch absolvuje aj turné po Európe a nadšencom dá príležitosť vyskúšať si jazdu týmto vozidlom na vlastnej koži.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 588
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 504
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 835
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 759
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 712
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 884
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 896
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 987
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 425
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 844
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 444
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 131
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 111
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 001
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu