BRATISLAVA. Renault chce v roku 2011 začať na starom kontinente predávať prvý vlastný elektromobil. Pritiahnuť pozornosť verejnosti k relatívne ekologickému typu pohonu sa snaží najnovšou štúdiou Kangoo Be Bop Z.E.
Namiesto oterových líšt má displeje
Renault Kangoo Be Bop Z.E. vznikol, aby ním francúzska automobilka odprezentovala svoj pokrok vo vývoji nových technológií. Štylistické odlišnosti štúdie od sériovo vyrábaného modelu Kangoo Be Bop nie sú dôležité a ich úlohou je najmä prilákať pozornosť. Vtipným detailom sú displeje, ktoré ukazujú stav nabitia batérií. Na bokoch karosérie nahradili bežné oterové lišty.
Na aute však boli použité aj niektoré užitočnejšie prvky. Napríklad svetlomety s diódovou technológiou spotrebujú menej energie v porovnaní s klasickými žiarovkami, plné disky kolies a o 20 mm nižšia svetlá výška zase prispievajú k menšiemu odporu auta voči obtekajúcemu vzduchu.
Motor dosiahne výkon 44 kW
V útrobách veselej karosérie sa ukrýva elektromotor dosahujúci maximálne otáčky 12 000/min, výkon 44 kW (60 k) a najvyšší krútiaci moment 190 Nm. Ten sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom redukcie s jediným stálym prevodom. Lítiové články sú umiestnené v prednej časti vozidla, aby nezmenšovali variabilitu priestoru v kabíne. Majú kapacitu 15 kWh a pochádzajú zo spoločného podniku značiek Renault a Nissan - AESC, ktorý vznikol v roku 2007. Čiastočne ich dobíjajú brzdy s funkciou rekuperácie energie.
Na jedno nabitie prejde 100 km. Zatiaľ
Nabiť články je možné z bežnej siete 230 V, kedy proces dobitia trvá šesť až osem hodín alebo zo siete 400 V, kedy až 80 percent svojej kapacity články nadobudnú už za asi 30 minút. S nabitými batériami Renault Kangoo Be Bop Z.E. zvládne prejsť 100 kilometrov. Vo fáze vývoja sú aj nové články, ktoré by vozidlu umožnili dojazd na jedno nabitie 160 km.
Najnovšia elektrická štúdia Renault neskončí hneď v múzeu. Okrem prezentácie na viacerých autosalónoch absolvuje aj turné po Európe a nadšencom dá príležitosť vyskúšať si jazdu týmto vozidlom na vlastnej koži.