BRATISLAVA. Predaj vozidiel s klimatizáciou rastie. Väčšina zákazníkov ju vníma ako štandard a iba malé percento vozidiel sa predá bez klimatizácie. „Rozdiely medzi záujmom zákazníkov o klimatizáciu v lete a v zime sú zanedbateľné,“ povedala Lucia Busquet zo Škoda Auto Slovensko. "V najnižších stupňoch výbavy ponúka väčšina značiek klimatizáciu ako doplnkovú výbavu, napriek tomu si za ňu zákazníci priplatia.“
Volkswagen s ohľadom na záujem zákazníkov zaviedol klimatizáciu do svojich modelov celoplošne. “Klimatizáciu máme aj v sériovej výbave najlacnejších modelov, takže má 100 percentný podiel na predaji,“ potvrdil Ľubomír Beňovič z Volkswagenu. „Klimatizácia sa stala súčasťou štandardu výbavy malých áut,“ potvrdila Ivana Orviská za Peugeot.
František Macho z Citroenu pripomenul, že klimatizácia v lacných autách už nie je iba výsadou predajných akcií, ale v podstate základnej výbavy. Japonská značka Suzuki predáva viac ako 95 percent všetkých modelov iba s klimatizáciou. Zmena nastala v období šrotovného. „Veľká časť zákazníkov klímu nechcela, lebo im v rámci šrotovnej akcie išlo iba o nízku cenu,“ povedal Ľubomír Habala zo Suzuki.