BRATISLAVA. Po správe hovoriacej o poklese záujmu zákazníkov v Severnej Amerike o vozidlá s hybridným pohonom prichádza pre ich sympatizantov jedna dobrá. Podľa Asociácie japonských predajcov automobilov sa hybridná Honda Insight v apríli 2009 stala najpredávanejším osobným vozidlom v krajine vychádzajúceho slnka.
Minulo sa z nej 10 481 kusov. Štatistika zahŕňa všetky osobné autá s výnimkou minivozidiel vybavených motormi so zdvihovým objemom do 660 cm3.
Auto s hybridným pohonom sa na čele rebríčka predajnosti objavilo po prvýkrát v histórii. Insight zosadil z prvej priečky ďalšiu Hondu - Fit (v Európe predávaná pod názvom Jazz).
Ľudový hybrid ?
Honda pri vývoji hybridných modelov razí odlišnú cestu ako konkurenčná Toyota. Systém IMA (Intergrated Motor Assist), použitý aj v Civicu Hybrid, je v porovnaní s Toyotou Prius o málo jednoduchší. Konštruktéri mu zostali verní aj pri vývoji Insightu, akurát s tým rozdielom, že benzínový motor s objemom 1,3 litra bol kompletne prepracovaný a to isté platí o elektromotore a batériách. Tie teraz našli miesto v dvojitej podlahe a nie za zadnými sedadlami ako pred tým.
Priemerná spotreba benzínu sa podľa výrobcu pohybuje pod hranicou piatich litrov na sto kilometrov. Insight má menšiu karosériu ako Prius, z čoho pramení jeho nižšia nadobúdacia hodnota.