SME

Skúšali sme nový hybridný Lexus. S akou spotrebou?

Hybridný Lexus prichádza s novou generáciou pohonného ústrojenstva, nižšou spotrebou, vyšším výkonom a tradičnými črtami. V interiéri pribudol nový systém ovládania navigácie a palubného systému.

(Zdroj: autor)

BUDAPEŠŤ. Vchádzame do starobylého centra Budapešti a palubný počítač najnovšieho hybridného automobilu značky Lexus ukazuje 4,7 litra na sto kilometrov. V súťaži o dosiahnutie čo najnižšej spotreby nám ostávajú do cieľa dva kilometre, ale tiež zápcha. Cestou k nábrežiu Dunaja sa vyčerpali batérie a opätovne naštartoval benzínový šesťvalec. Napriek tomu priemerná spotreba veľkého crossoveru s výkonom 299 koní stúpla iba na 5,5 litra na sto kilometrov. Najlepšia posádka dosiahla o tri deci menej, samozrejme, že bez využitia maximálnej sily hybridu a s ľahkou nohou na plyne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V hybridnom systéme však ide presne o to. Využiť v meste a jeho okolí počas dochádzania do práce elektrickú energiu uchovanú do batérií pri brzdení. Hybridný systém druhej generácie dokonca zvládne niekoľko kilometrov iba na elektrický pohon. Téma hybridných vozidiel je čoraz aktuálnejšia, pretože Budapešť zažila v priebehu mesiaca už druhú svetovú prezentáciu hybridného auta. Prvý bol Peugeot.

Lexus sleduje trendy

Japonská automobilka vždy kráčala vlastnou cestou a napriek tomu si vydobila svoje miesto medzi prestížnymi značkami. Nový model sa však prispôsobil novým trendom konkurencie dvomi technickými riešeniami. Vo výbave pribudol Head Up displej a ovládanie systému na stredovom tuneli pomocou ovládača Remote Touch. Nový prístrojový panel rozčlenili línie vychádzajúce z prístrojovej dosky. Vodič má lepší výhľad von a modernejšie vyzerá optitrónový panel. Informácie sú rozčlenené do dvoch zón. Prvá je na volante a na klasickom prístrojovom paneli. Základné veci stačí ovládať z volantu.

SkryťVypnúť reklamu

Inšpirácia v počítači

Podrobnejšie nastavenia klimatizácie, navigačného a zábavného systému treba urobiť cez remote touch vedľa radiacej páky. Ovládač pripomína počítačovú myš a na displeji sa pohybuje podobný kurzor. Ovládač v ruke síce mierne aretuje polohu, ak je kurzor na niektorom políčku displeja, ale ovládanie si vyžaduje viac pozornosti a pohľadov vodiča ako systém iDrive v BMW. Zobrazovanie údajov na čelnom skle má dobrú farbu, čísla vidieť dobre aj v ostrom slnku a zobrazenie križovatky je pekné trojrozmerné. Znaky na čelnom skle by mohli byť o niečo ďalej. Lexus opäť raz udal tón v odhlučnení interiéru a zvuku audiosústavy. Mark and Levinson je v súčasnosti to najlepšie na trhu. Posádka okrem tradičného komfortu cíti podstatne menej kmitov karosérie na vidieckych cestách, čo je zásluha nového podvozka.

SkryťVypnúť reklamu

Výborne jazdí

Na zadnej náprave pribudli aktívne elektricky riadené stabilizátory, ktoré zmierňujú nakláňanie vyššej karosérie. Výrobca tvrdí, že až o 40 percent. Podľa prvých desiatok kilometrov na nekvalitných cestách maďarského vidieku, najväčší prínos je v odstránení kmitov karosérie. Auto je vzhľadom na svoju triedu mimoriadne pokojné. Lexus RX 450 h má hlavný náskok oproti konkurencii v spotrebe a komforte. Benzínový šesťvalec 3,5 V6 má podľa výrobcu spotrebovať iba 6,3 litra benzínu na sto kilometrov. V realite hustej dopravy v Maďarsku dosiahol osemlitrovú spotrebu, čo je na auto tejto kategórie mimoriadne dobrý výsledok.

Motor -
Typ benzín V6
Zdvihový objem (cm3) 3456
Výkon (kw/k) 183/249
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 317
Pri otáčkach (ot./min) 4800
Emisie CO2 (g/km) 148
Emisná norma EURO 4
Hybridný pohon -
Max. výkon systému (kW/k) 220/299
Elektromotor predok (kW/k) 123/176
Krútiaci moment (Nm) 335
Elektromotor zadok (kW/k) 54/86
El. motor – max. krút. moment (Nm) 139
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2740
Dĺžka (mm) 4770
Širka (mm) 1885
Výška (mm) 1720
Pohotovostná hmot (kg) 2110-2205
Svetlosť podvozka (mm) min. 175
Objem palivovej nádrže (l) 65
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,0
Kombinovaná spotreba 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,9 l/100km
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 697
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 370
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 811
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 322
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 083
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 468
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 504
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu