SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Skúšali sme nový hybridný Lexus. S akou spotrebou?

Hybridný Lexus prichádza s novou generáciou pohonného ústrojenstva, nižšou spotrebou, vyšším výkonom a tradičnými črtami. V interiéri pribudol nový systém ovládania navigácie a palubného systému.

(Zdroj: autor)

BUDAPEŠŤ. Vchádzame do starobylého centra Budapešti a palubný počítač najnovšieho hybridného automobilu značky Lexus ukazuje 4,7 litra na sto kilometrov. V súťaži o dosiahnutie čo najnižšej spotreby nám ostávajú do cieľa dva kilometre, ale tiež zápcha. Cestou k nábrežiu Dunaja sa vyčerpali batérie a opätovne naštartoval benzínový šesťvalec. Napriek tomu priemerná spotreba veľkého crossoveru s výkonom 299 koní stúpla iba na 5,5 litra na sto kilometrov. Najlepšia posádka dosiahla o tri deci menej, samozrejme, že bez využitia maximálnej sily hybridu a s ľahkou nohou na plyne.

V hybridnom systéme však ide presne o to. Využiť v meste a jeho okolí počas dochádzania do práce elektrickú energiu uchovanú do batérií pri brzdení. Hybridný systém druhej generácie dokonca zvládne niekoľko kilometrov iba na elektrický pohon. Téma hybridných vozidiel je čoraz aktuálnejšia, pretože Budapešť zažila v priebehu mesiaca už druhú svetovú prezentáciu hybridného auta. Prvý bol Peugeot.

Lexus sleduje trendy

Japonská automobilka vždy kráčala vlastnou cestou a napriek tomu si vydobila svoje miesto medzi prestížnymi značkami. Nový model sa však prispôsobil novým trendom konkurencie dvomi technickými riešeniami. Vo výbave pribudol Head Up displej a ovládanie systému na stredovom tuneli pomocou ovládača Remote Touch. Nový prístrojový panel rozčlenili línie vychádzajúce z prístrojovej dosky. Vodič má lepší výhľad von a modernejšie vyzerá optitrónový panel. Informácie sú rozčlenené do dvoch zón. Prvá je na volante a na klasickom prístrojovom paneli. Základné veci stačí ovládať z volantu.

Inšpirácia v počítači

Podrobnejšie nastavenia klimatizácie, navigačného a zábavného systému treba urobiť cez remote touch vedľa radiacej páky. Ovládač pripomína počítačovú myš a na displeji sa pohybuje podobný kurzor. Ovládač v ruke síce mierne aretuje polohu, ak je kurzor na niektorom políčku displeja, ale ovládanie si vyžaduje viac pozornosti a pohľadov vodiča ako systém iDrive v BMW. Zobrazovanie údajov na čelnom skle má dobrú farbu, čísla vidieť dobre aj v ostrom slnku a zobrazenie križovatky je pekné trojrozmerné. Znaky na čelnom skle by mohli byť o niečo ďalej. Lexus opäť raz udal tón v odhlučnení interiéru a zvuku audiosústavy. Mark and Levinson je v súčasnosti to najlepšie na trhu. Posádka okrem tradičného komfortu cíti podstatne menej kmitov karosérie na vidieckych cestách, čo je zásluha nového podvozka.

Výborne jazdí

Na zadnej náprave pribudli aktívne elektricky riadené stabilizátory, ktoré zmierňujú nakláňanie vyššej karosérie. Výrobca tvrdí, že až o 40 percent. Podľa prvých desiatok kilometrov na nekvalitných cestách maďarského vidieku, najväčší prínos je v odstránení kmitov karosérie. Auto je vzhľadom na svoju triedu mimoriadne pokojné. Lexus RX 450 h má hlavný náskok oproti konkurencii v spotrebe a komforte. Benzínový šesťvalec 3,5 V6 má podľa výrobcu spotrebovať iba 6,3 litra benzínu na sto kilometrov. V realite hustej dopravy v Maďarsku dosiahol osemlitrovú spotrebu, čo je na auto tejto kategórie mimoriadne dobrý výsledok.

Motor -
Typ benzín V6
Zdvihový objem (cm3) 3456
Výkon (kw/k) 183/249
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 317
Pri otáčkach (ot./min) 4800
Emisie CO2 (g/km) 148
Emisná norma EURO 4
Hybridný pohon -
Max. výkon systému (kW/k) 220/299
Elektromotor predok (kW/k) 123/176
Krútiaci moment (Nm) 335
Elektromotor zadok (kW/k) 54/86
El. motor – max. krút. moment (Nm) 139
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2740
Dĺžka (mm) 4770
Širka (mm) 1885
Výška (mm) 1720
Pohotovostná hmot (kg) 2110-2205
Svetlosť podvozka (mm) min. 175
Objem palivovej nádrže (l) 65
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,0
Kombinovaná spotreba 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,9 l/100km
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 891
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 881
  3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 526
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 079
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 4 893
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 4 261
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 924
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 821
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Februárový test ruskej medzikontinentálnej balistickej rakety Yars.

Západ vyhrážky od podpory Ukrajiny neodradili.


2 h
Peter Schutz.

Taký pohyb v ruskej spoločnosti nebol minimálne od perestrojky.


1 h
Tragická nehoda na zastávke v Bratislave má piatu obeť.

V nemocnici podľahlo zraneniam 21-ročné dievča.


5 h
Vojna na Ukrajine

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 18 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  2. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  3. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  4. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  6. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
  7. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  8. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 014
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 597
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 158
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 436
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 775
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 440
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 829
  8. Věra Tepličková: V Česku sa zbláznili. Chcú, aby sme plnili medzinárodné dohody 2 098
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu