SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Skúšali sme nový hybridný Lexus. S akou spotrebou?

Hybridný Lexus prichádza s novou generáciou pohonného ústrojenstva, nižšou spotrebou, vyšším výkonom a tradičnými črtami. V interiéri pribudol nový systém ovládania navigácie a palubného systému.

(Zdroj: autor)

BUDAPEŠŤ. Vchádzame do starobylého centra Budapešti a palubný počítač najnovšieho hybridného automobilu značky Lexus ukazuje 4,7 litra na sto kilometrov. V súťaži o dosiahnutie čo najnižšej spotreby nám ostávajú do cieľa dva kilometre, ale tiež zápcha. Cestou k nábrežiu Dunaja sa vyčerpali batérie a opätovne naštartoval benzínový šesťvalec. Napriek tomu priemerná spotreba veľkého crossoveru s výkonom 299 koní stúpla iba na 5,5 litra na sto kilometrov. Najlepšia posádka dosiahla o tri deci menej, samozrejme, že bez využitia maximálnej sily hybridu a s ľahkou nohou na plyne.

V hybridnom systéme však ide presne o to. Využiť v meste a jeho okolí počas dochádzania do práce elektrickú energiu uchovanú do batérií pri brzdení. Hybridný systém druhej generácie dokonca zvládne niekoľko kilometrov iba na elektrický pohon. Téma hybridných vozidiel je čoraz aktuálnejšia, pretože Budapešť zažila v priebehu mesiaca už druhú svetovú prezentáciu hybridného auta. Prvý bol Peugeot.

Lexus sleduje trendy

Japonská automobilka vždy kráčala vlastnou cestou a napriek tomu si vydobila svoje miesto medzi prestížnymi značkami. Nový model sa však prispôsobil novým trendom konkurencie dvomi technickými riešeniami. Vo výbave pribudol Head Up displej a ovládanie systému na stredovom tuneli pomocou ovládača Remote Touch. Nový prístrojový panel rozčlenili línie vychádzajúce z prístrojovej dosky. Vodič má lepší výhľad von a modernejšie vyzerá optitrónový panel. Informácie sú rozčlenené do dvoch zón. Prvá je na volante a na klasickom prístrojovom paneli. Základné veci stačí ovládať z volantu.

Inšpirácia v počítači

Podrobnejšie nastavenia klimatizácie, navigačného a zábavného systému treba urobiť cez remote touch vedľa radiacej páky. Ovládač pripomína počítačovú myš a na displeji sa pohybuje podobný kurzor. Ovládač v ruke síce mierne aretuje polohu, ak je kurzor na niektorom políčku displeja, ale ovládanie si vyžaduje viac pozornosti a pohľadov vodiča ako systém iDrive v BMW. Zobrazovanie údajov na čelnom skle má dobrú farbu, čísla vidieť dobre aj v ostrom slnku a zobrazenie križovatky je pekné trojrozmerné. Znaky na čelnom skle by mohli byť o niečo ďalej. Lexus opäť raz udal tón v odhlučnení interiéru a zvuku audiosústavy. Mark and Levinson je v súčasnosti to najlepšie na trhu. Posádka okrem tradičného komfortu cíti podstatne menej kmitov karosérie na vidieckych cestách, čo je zásluha nového podvozka.

Výborne jazdí

Na zadnej náprave pribudli aktívne elektricky riadené stabilizátory, ktoré zmierňujú nakláňanie vyššej karosérie. Výrobca tvrdí, že až o 40 percent. Podľa prvých desiatok kilometrov na nekvalitných cestách maďarského vidieku, najväčší prínos je v odstránení kmitov karosérie. Auto je vzhľadom na svoju triedu mimoriadne pokojné. Lexus RX 450 h má hlavný náskok oproti konkurencii v spotrebe a komforte. Benzínový šesťvalec 3,5 V6 má podľa výrobcu spotrebovať iba 6,3 litra benzínu na sto kilometrov. V realite hustej dopravy v Maďarsku dosiahol osemlitrovú spotrebu, čo je na auto tejto kategórie mimoriadne dobrý výsledok.

Motor -
Typ benzín V6
Zdvihový objem (cm3) 3456
Výkon (kw/k) 183/249
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 317
Pri otáčkach (ot./min) 4800
Emisie CO2 (g/km) 148
Emisná norma EURO 4
Hybridný pohon -
Max. výkon systému (kW/k) 220/299
Elektromotor predok (kW/k) 123/176
Krútiaci moment (Nm) 335
Elektromotor zadok (kW/k) 54/86
El. motor – max. krút. moment (Nm) 139
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2740
Dĺžka (mm) 4770
Širka (mm) 1885
Výška (mm) 1720
Pohotovostná hmot (kg) 2110-2205
Svetlosť podvozka (mm) min. 175
Objem palivovej nádrže (l) 65
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,0
Kombinovaná spotreba 6,3
Spotreba v teste (l/100 km) 7,9 l/100km
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 099
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 332
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 567
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 966
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 758
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 656
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 848
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 756
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 621
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.