BRATISLAVA. Dodržiavať dopravné predpisy na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou, ktorá je na viacerých úsekoch v strede výrazne zúžená pre stavebné práce pri jej rozširovaní, je nebezpečné. Vodič, ktorý sa o to pokúsi, sa zakrátko stane obeťou arogantných „jazdcov“. Polícia sa na tomto úseku často neukazuje, spomaľovačmi rýchlosti sú len zápchy.
Rešpekt vodičov k predpísaným rýchlostiam na úsekoch, kde v strede odstránili zvodidlá a cesta je úzka, je minimálny. Nedodržiavajú nariadenú osemdesiatku a už vonkoncom nie šesťdesiatku na najužších miestach. Kto ju dodrží, ten je pod obrovským tlakom.
Pár metrov za odbočkou na Voderady v smere od Trnavy do Bratislavy v pravom jazdnom pruhu dobieha kamión osobné auto, ktoré ide predpisovou osemdesiatkou. Nalepí sa tesne za jeho kufor a po krátkej chvíli začína blikať. Auto nezrýchľuje, kamión trúbi. Ani to nepomáha, a tak kamionista uberá nakrátko plyn, aby vzápätí zrýchlil a opäť nalepením sa, blikaním a trúbením donútil auto porušiť maximálnu povolenú rýchlosť. Porušovanie predpisov nemá kto pokutovať, polícia sa na rizikových miestach veľmi neukazuje. „Nezaregistroval som tu policajtov,“ hovorí robotník František Mirga. Na diaľnici pracuje už dva týždne. Podobne hovoria aj ďalší robotníci. Mirga hovorí, že práca na diaľnici je nebezpečná, „lebo vodiči idú rýchlo“. Niekedy aj 140, dopĺňa ho kolega. Pre tlakovú vlnu sa k terčíkom, ktoré označujú ich pracovisko, približuje najviac na meter. Za touto zónou je to už životu nebezpečné.
Bratislavský krajský policajný hovorca František Peczár hovorí, že sa každý deň posilňujú na úsekoch so zníženou rýchlosťou hliadky, ktoré ju merajú mobilnými radarmi. Diaľnica s troma pruhmi má byť hotová o rok v máji.