SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 16:49

Obmedzenia na diaľnici z Bratislavy do Trnavy budú do roku 2015

Vodiči budú musieť počítať s obmedzeniami na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou aj po dokončení jej rozšírenia na šesť pruhov, ktoré je naplánované na máj budúceho roka.

BRATISLAVA. Úplná rekonštrukcia cesty, ktorá zahŕňa aj opravu nadjazdov či mostov, by totiž mala byť hotová až v roku 2015. Novinárov o tom dnes informoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igor Choma.

Stavebné práce na rozšírení jedného z najviac vyťažených diaľničných úsekov v krajine sa začali v marci. Stavbári v súčasnosti pracujú na úprave stredného deliaceho pásu, kde by oceľové zvodidlá mali nahradiť bezpečnejšie betónové. Zároveň vybetónujú stred vozovky, ktorá bola doposiaľ nespevnená. Po dokončení rekonštrukcie by mal byť celý povrch pravdepodobne betónový.

"Máj (2010, pozn. ČTK) je záväzný a Národná diaľničná spoločnosť ho garantuje," povedal Choma. Prvé štyri časti z viac ako 35 kilometrov diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou by mali byť dokončené v júli, ďalšie štyri úseky upravia ešte do konca roka. Do mája budúceho roka ešte cestárom zostane posledná časť cesty medzi odpočívadlom Zeleneč a odbočkou na Trnavu. V zime od novembra do marca budú stavebné práce úplne stáť kvôli zimnej údržbe.

NDS podľa Chomu uprednostnila rozdelenie prác na dlhšie, niekoľkokilometrové úseky. Rozčlenenie na kratšie časti by síce menej spomalilo premávku, práce by však trvali aj o rok dlhšie, tvrdil Choma. Šéf diaľničnej spoločnosti dodal, že urýchliť výstavbu prácou v noci nie je možné. "Jednoznačný argument je bezpečnosť," poznamenal. Podľa neho nie sú stavebné stroje uspôsobené na to, aby vedeli stlmiť svetlá, čo by mohlo ohroziť premávku. Dostatočné osvetlenie celého úseku by okrem toho vyšlo na takmer 20 miliónov eur (600 miliónov Sk), uzavrel.

Po ukončení prvej etapy rekonštrukcie dosiahne šírka jednotlivých pruhov v každom smere 3,75 metra, 3,5 metra a 3,5 metra. Najširšia pravá časť bude určená najmä pre nákladné autá a rýchlosť na nej bude až do úplného dokončenia rekonštrukcie v roku 2015 limitovaná na 80 kilometrov za hodinu. Autá v strede diaľnice budú môcť ísť najbližšie roky rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu a ľavom pruhu ešte o 20 kilometrov za hodinu rýchlejšie. Na väčšine diaľnic a rýchlostných ciest v krajine je pritom maximálna rýchlosť stanovená na 130 kilometrov za hodinu.

Povolenú rýchlosť dodržuje málokto, cestných robotníkov to môže stáť život

Náklady na rozšírenie diaľnice na šesť pruhov dosiahnu v prvej etape približne 36,5 milióna eur (1,1 miliardy Sk), náklady na úplnú rekonštrukciu Choma nespresnil. Pôvodne sa s komplexnou rekonštrukciou počítalo od roku 2011, kvôli štúdii posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktorú treba nanovo vypracovať, sa posunie na koniec roka 2012.

Okrem rozšírenia D1 sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním súbežných dvojpruhových ciest v každom smere, ktoré budú slúžiť ako zberné komunikácie pre priľahlé obce a mestá. Pomôcť by tiež mali v prípade nehôd. Vyťaženým diaľničným úsekom od Bratislavy po Trnavu prejde v pracovných dňoch asi 55.000 vozidiel denne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 588
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 293
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 164
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 875
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 612
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 392
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 790
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 146
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 953
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 621
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.