SME

Obmedzenia na diaľnici z Bratislavy do Trnavy budú do roku 2015

Vodiči budú musieť počítať s obmedzeniami na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou aj po dokončení jej rozšírenia na šesť pruhov, ktoré je naplánované na máj budúceho roka.

BRATISLAVA. Úplná rekonštrukcia cesty, ktorá zahŕňa aj opravu nadjazdov či mostov, by totiž mala byť hotová až v roku 2015. Novinárov o tom dnes informoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igor Choma.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stavebné práce na rozšírení jedného z najviac vyťažených diaľničných úsekov v krajine sa začali v marci. Stavbári v súčasnosti pracujú na úprave stredného deliaceho pásu, kde by oceľové zvodidlá mali nahradiť bezpečnejšie betónové. Zároveň vybetónujú stred vozovky, ktorá bola doposiaľ nespevnená. Po dokončení rekonštrukcie by mal byť celý povrch pravdepodobne betónový.

SkryťVypnúť reklamu

"Máj (2010, pozn. ČTK) je záväzný a Národná diaľničná spoločnosť ho garantuje," povedal Choma. Prvé štyri časti z viac ako 35 kilometrov diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou by mali byť dokončené v júli, ďalšie štyri úseky upravia ešte do konca roka. Do mája budúceho roka ešte cestárom zostane posledná časť cesty medzi odpočívadlom Zeleneč a odbočkou na Trnavu. V zime od novembra do marca budú stavebné práce úplne stáť kvôli zimnej údržbe.

NDS podľa Chomu uprednostnila rozdelenie prác na dlhšie, niekoľkokilometrové úseky. Rozčlenenie na kratšie časti by síce menej spomalilo premávku, práce by však trvali aj o rok dlhšie, tvrdil Choma. Šéf diaľničnej spoločnosti dodal, že urýchliť výstavbu prácou v noci nie je možné. "Jednoznačný argument je bezpečnosť," poznamenal. Podľa neho nie sú stavebné stroje uspôsobené na to, aby vedeli stlmiť svetlá, čo by mohlo ohroziť premávku. Dostatočné osvetlenie celého úseku by okrem toho vyšlo na takmer 20 miliónov eur (600 miliónov Sk), uzavrel.

SkryťVypnúť reklamu

Po ukončení prvej etapy rekonštrukcie dosiahne šírka jednotlivých pruhov v každom smere 3,75 metra, 3,5 metra a 3,5 metra. Najširšia pravá časť bude určená najmä pre nákladné autá a rýchlosť na nej bude až do úplného dokončenia rekonštrukcie v roku 2015 limitovaná na 80 kilometrov za hodinu. Autá v strede diaľnice budú môcť ísť najbližšie roky rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu a ľavom pruhu ešte o 20 kilometrov za hodinu rýchlejšie. Na väčšine diaľnic a rýchlostných ciest v krajine je pritom maximálna rýchlosť stanovená na 130 kilometrov za hodinu.

Povolenú rýchlosť dodržuje málokto, cestných robotníkov to môže stáť život

Náklady na rozšírenie diaľnice na šesť pruhov dosiahnu v prvej etape približne 36,5 milióna eur (1,1 miliardy Sk), náklady na úplnú rekonštrukciu Choma nespresnil. Pôvodne sa s komplexnou rekonštrukciou počítalo od roku 2011, kvôli štúdii posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktorú treba nanovo vypracovať, sa posunie na koniec roka 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem rozšírenia D1 sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním súbežných dvojpruhových ciest v každom smere, ktoré budú slúžiť ako zberné komunikácie pre priľahlé obce a mestá. Pomôcť by tiež mali v prípade nehôd. Vyťaženým diaľničným úsekom od Bratislavy po Trnavu prejde v pracovných dňoch asi 55.000 vozidiel denne.

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 167
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 097
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 349
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 013
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 798
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 515
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 489
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 1 987
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  2. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  3. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  4. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  7. Jozef Ďanovský: mini-poviedka: Leo a Duša
  8. Timotej Opálek: Dropkick Murphys - For The People
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 453
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 424
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 14 156
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 366
  5. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 9 069
  6. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 8 922
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 943
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 049
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu