SME
Pondelok, 18. október, 2021 | Meniny má LukášKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 16:49

Obmedzenia na diaľnici z Bratislavy do Trnavy budú do roku 2015

Vodiči budú musieť počítať s obmedzeniami na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou aj po dokončení jej rozšírenia na šesť pruhov, ktoré je naplánované na máj budúceho roka.

BRATISLAVA. Úplná rekonštrukcia cesty, ktorá zahŕňa aj opravu nadjazdov či mostov, by totiž mala byť hotová až v roku 2015. Novinárov o tom dnes informoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igor Choma.

Stavebné práce na rozšírení jedného z najviac vyťažených diaľničných úsekov v krajine sa začali v marci. Stavbári v súčasnosti pracujú na úprave stredného deliaceho pásu, kde by oceľové zvodidlá mali nahradiť bezpečnejšie betónové. Zároveň vybetónujú stred vozovky, ktorá bola doposiaľ nespevnená. Po dokončení rekonštrukcie by mal byť celý povrch pravdepodobne betónový.

"Máj (2010, pozn. ČTK) je záväzný a Národná diaľničná spoločnosť ho garantuje," povedal Choma. Prvé štyri časti z viac ako 35 kilometrov diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou by mali byť dokončené v júli, ďalšie štyri úseky upravia ešte do konca roka. Do mája budúceho roka ešte cestárom zostane posledná časť cesty medzi odpočívadlom Zeleneč a odbočkou na Trnavu. V zime od novembra do marca budú stavebné práce úplne stáť kvôli zimnej údržbe.

NDS podľa Chomu uprednostnila rozdelenie prác na dlhšie, niekoľkokilometrové úseky. Rozčlenenie na kratšie časti by síce menej spomalilo premávku, práce by však trvali aj o rok dlhšie, tvrdil Choma. Šéf diaľničnej spoločnosti dodal, že urýchliť výstavbu prácou v noci nie je možné. "Jednoznačný argument je bezpečnosť," poznamenal. Podľa neho nie sú stavebné stroje uspôsobené na to, aby vedeli stlmiť svetlá, čo by mohlo ohroziť premávku. Dostatočné osvetlenie celého úseku by okrem toho vyšlo na takmer 20 miliónov eur (600 miliónov Sk), uzavrel.

Po ukončení prvej etapy rekonštrukcie dosiahne šírka jednotlivých pruhov v každom smere 3,75 metra, 3,5 metra a 3,5 metra. Najširšia pravá časť bude určená najmä pre nákladné autá a rýchlosť na nej bude až do úplného dokončenia rekonštrukcie v roku 2015 limitovaná na 80 kilometrov za hodinu. Autá v strede diaľnice budú môcť ísť najbližšie roky rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu a ľavom pruhu ešte o 20 kilometrov za hodinu rýchlejšie. Na väčšine diaľnic a rýchlostných ciest v krajine je pritom maximálna rýchlosť stanovená na 130 kilometrov za hodinu.

Povolenú rýchlosť dodržuje málokto, cestných robotníkov to môže stáť život

Náklady na rozšírenie diaľnice na šesť pruhov dosiahnu v prvej etape približne 36,5 milióna eur (1,1 miliardy Sk), náklady na úplnú rekonštrukciu Choma nespresnil. Pôvodne sa s komplexnou rekonštrukciou počítalo od roku 2011, kvôli štúdii posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktorú treba nanovo vypracovať, sa posunie na koniec roka 2012.

Okrem rozšírenia D1 sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním súbežných dvojpruhových ciest v každom smere, ktoré budú slúžiť ako zberné komunikácie pre priľahlé obce a mestá. Pomôcť by tiež mali v prípade nehôd. Vyťaženým diaľničným úsekom od Bratislavy po Trnavu prejde v pracovných dňoch asi 55.000 vozidiel denne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  2. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  3. Šéf digitálnej platformy George: Čaká nás dekáda umelej inteligencie
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Spánok – základ pevných vzťahov
  7. Auto do firmy môžete mať už od 150 eur mesačne
  8. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  9. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  10. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  1. Hodnota peňazí klesá, takto ich ochránite
  2. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  3. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  4. IVECO S-WAY NP: Vydajte sa cestou udržateľnosti
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  7. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  8. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  9. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  10. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 20 565
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 876
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 064
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 527
  5. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 593
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 165
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 978
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 906
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 587
  10. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Mysleli sme to dobre, ale dopadlo to ako vždy.


24 h
August 2021. Polícia odvádza notára do väzby.

Škoda dosiahla 1,8 milióna.


16 h
Chuligánska bitka.

Hrozí Trnave kontumácia?


12 h
Peter Tkačenko

Ďalšie plošné testovanie už koalícia nemusí prežiť.


23 h

Neprehliadnite tiež

BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


20m
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt

Blogy SME

  1. Rudolf Pado: Vekslákové národné parky
  2. Martin Pilnik: Nezaočkovaní Rumuni poslali v lete "zbytočné" vakcíny Dánom, dnes Dáni poslali Rumunom ventilátory. Rumuni majú 50x viac mŕtvych.
  3. Rudolfa Vallová: Nezmýlil sa pán Fico?
  4. Andrej Danko: Pýtam sa páni podnikatelia a živnostníci, s čím vám pomohli členovia SaS?
  5. Peter Jurkovský: Ako vznikla počítačová hra Juro Janosik
  6. Matúš Lazúr: Čo tak začať očkovať v dušičkovom čase pri vchode na cintoríny? Nech ľudia názorne vidia alternatívu ktorá im hrozí.
  7. Július Kovács: Dotujeme násilie v Slovenskom futbale a roznášanie covidu
  8. Štefan Vidlár: Slovensko dole!
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 20 399
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 10 244
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 7 209
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 5 859
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 578
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 132
  7. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 697
  8. Stanislav Martinčko: Ide 17.10. Smer-SD do Rimavskej Soboty ďakovať sebe sám za dobre odvedenú robotu ?? 3 405
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu