SME

Obmedzenia na diaľnici z Bratislavy do Trnavy budú do roku 2015

Vodiči budú musieť počítať s obmedzeniami na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou aj po dokončení jej rozšírenia na šesť pruhov, ktoré je naplánované na máj budúceho roka.

BRATISLAVA. Úplná rekonštrukcia cesty, ktorá zahŕňa aj opravu nadjazdov či mostov, by totiž mala byť hotová až v roku 2015. Novinárov o tom dnes informoval šéf Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igor Choma.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stavebné práce na rozšírení jedného z najviac vyťažených diaľničných úsekov v krajine sa začali v marci. Stavbári v súčasnosti pracujú na úprave stredného deliaceho pásu, kde by oceľové zvodidlá mali nahradiť bezpečnejšie betónové. Zároveň vybetónujú stred vozovky, ktorá bola doposiaľ nespevnená. Po dokončení rekonštrukcie by mal byť celý povrch pravdepodobne betónový.

SkryťVypnúť reklamu

"Máj (2010, pozn. ČTK) je záväzný a Národná diaľničná spoločnosť ho garantuje," povedal Choma. Prvé štyri časti z viac ako 35 kilometrov diaľnice medzi hlavným mestom a Trnavou by mali byť dokončené v júli, ďalšie štyri úseky upravia ešte do konca roka. Do mája budúceho roka ešte cestárom zostane posledná časť cesty medzi odpočívadlom Zeleneč a odbočkou na Trnavu. V zime od novembra do marca budú stavebné práce úplne stáť kvôli zimnej údržbe.

NDS podľa Chomu uprednostnila rozdelenie prác na dlhšie, niekoľkokilometrové úseky. Rozčlenenie na kratšie časti by síce menej spomalilo premávku, práce by však trvali aj o rok dlhšie, tvrdil Choma. Šéf diaľničnej spoločnosti dodal, že urýchliť výstavbu prácou v noci nie je možné. "Jednoznačný argument je bezpečnosť," poznamenal. Podľa neho nie sú stavebné stroje uspôsobené na to, aby vedeli stlmiť svetlá, čo by mohlo ohroziť premávku. Dostatočné osvetlenie celého úseku by okrem toho vyšlo na takmer 20 miliónov eur (600 miliónov Sk), uzavrel.

SkryťVypnúť reklamu

Po ukončení prvej etapy rekonštrukcie dosiahne šírka jednotlivých pruhov v každom smere 3,75 metra, 3,5 metra a 3,5 metra. Najširšia pravá časť bude určená najmä pre nákladné autá a rýchlosť na nej bude až do úplného dokončenia rekonštrukcie v roku 2015 limitovaná na 80 kilometrov za hodinu. Autá v strede diaľnice budú môcť ísť najbližšie roky rýchlosťou 110 kilometrov za hodinu a ľavom pruhu ešte o 20 kilometrov za hodinu rýchlejšie. Na väčšine diaľnic a rýchlostných ciest v krajine je pritom maximálna rýchlosť stanovená na 130 kilometrov za hodinu.

Povolenú rýchlosť dodržuje málokto, cestných robotníkov to môže stáť život

Náklady na rozšírenie diaľnice na šesť pruhov dosiahnu v prvej etape približne 36,5 milióna eur (1,1 miliardy Sk), náklady na úplnú rekonštrukciu Choma nespresnil. Pôvodne sa s komplexnou rekonštrukciou počítalo od roku 2011, kvôli štúdii posudzovania vplyvov na životné prostredie, ktorú treba nanovo vypracovať, sa posunie na koniec roka 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem rozšírenia D1 sa v budúcnosti počíta aj s vybudovaním súbežných dvojpruhových ciest v každom smere, ktoré budú slúžiť ako zberné komunikácie pre priľahlé obce a mestá. Pomôcť by tiež mali v prípade nehôd. Vyťaženým diaľničným úsekom od Bratislavy po Trnavu prejde v pracovných dňoch asi 55.000 vozidiel denne.

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 469
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 299
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 584
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 558
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 812
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 590
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 324
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 260
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  2. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  3. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  4. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  5. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  6. Irena Šimuneková: Makové políčka
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  8. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 518
  2. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 23 755
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 056
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 023
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 968
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 200
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 931
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 803
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu