SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Urban Cruiser štartuje potichu

Mestské vozidlo vypína motor na každej križovatke. Zaujme vyšším podvozkom, nízkou spotrebou a koncepciou karosérie. Nepristane mu plastový volant v najlacnejšej verzii.

Urban Cruiser s komfortným podvozkom sa najlepšie cíti v meste na nekvalitných cestách. Vodič má dobrý výhľad, poteší tiež ľahké nastupovanie.Urban Cruiser s komfortným podvozkom sa najlepšie cíti v meste na nekvalitných cestách. Vodič má dobrý výhľad, poteší tiež ľahké nastupovanie. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Auto určené na každodenný život v uliciach mesta má zvláštny a celkom prívetivý dizajn. Vďaka vyššej svetlosti podvozka vyzerá robustne, ale v skutočnosti rozmermi veľmi neprekračuje hranice triedy malých áut. Dôkazom dobre zvládnutej aerodynamiky je nízka spotreba.

Opticky pripomína malé auto do terénu, ale v skutočnosti je určené do mestskej džungle. Vonkajší vzhľad a celá koncepcia jasne ukazujú, že dnes do veľkomesta patrí malé auto so širokými lakťami a vyšším podvozkom.

51_urban_big.jpg

Dnešné mestské auto: neveľké vonkajšie rozmery, nízka spotreba, vysoký podvozok, robustný vzhľad a odolné nárazníky.

Výhody možno čerpať z vyššieho posedu a dobrého výhľadu. Podľa sivých, nie veľmi prívetivých, plastov v interiéri usudzujeme, že v meste sa často jedáva za volantom a auto musí byť ľahko umývateľné aj zvnútra.

56_urban_big.jpg

V tomto type auta by mohlo byť viac odkladacích priestorov a väčšie boxy v predných dverách.

Nezvyčajné prístroje

Prístrojový panel je rovnako extravagantný ako zovňajšok. Ručička rýchlomeru ide proti otáčkomeru, ale našťastie sa nikdy nestretnú. Vylepšili by sme ovládanie palubného počítača, pretože prepínanie je na prístrojovej doske z pohľadu vodiča až za volantom.

55_urban_big.jpg

Prístrojový panel je riešený veľmi atypicky, pretože ručičky pri naštartovaní prebehnú celé pole protismerne. Potom sa rozsvietia optitrónové stupnice.

Sedadlá vpredu aj vzadu poskytnú slušný priestor, ale najmä pohodlné nasadanie. Urban Cruiser má vzadu rovnú podlahu bez výrazného stredového tunelu a praktické sklápanie sedadiel. Najväčším ťahákom nového auta je motor.

57_urban_big.jpg

Na ovládanie palubného počítača by bolo lepšie tlačidlo na páčke pod volantom, než na samotnom prístrojovom paneli.

Motor sa im podaril

Nový benzínový štvorvalec 1.33 Dual VVTI zaujme tichým chodom a spotrebou v meste. Motor, na ktorý je Toyota právom pyšná, sa na križovatke alebo zastavení v kolóne vypne. Podmienkou je správna teplota, zaradený neutrál a pustená spojka. Okamžite, ako šofér položí nohu na spojku, motor v tichosti naskočí.

52_urban_big.jpg

Na červenej sa motor vypína. Je to najlepší a najtichší systém stop a štart, aký sme mali možnosť testovať.
Motor a spotreba patria medzi silné stránky auta.

V porovnaní s podobným systémom konkurenčných automobiliek Urban Cruiser štartuje bež šklbnutia a veľmi potichu. Pri pustenom autorádiu vodič celý proces nevníma. Na čerpacej stanici prítomnosť systému a úsporného motora pocíti.

V meste dokáže motor jazdiť pod šesť litrov a spotrebu môže pokaziť iba rýchlejšia jazda po diaľnici alebo časté predbiehanie. Napriek všetkým cnostiam, krútiaci moment nie je najvyšší a na získanie výkonu treba vysoké otáčky. Charakteristike motora nahráva šesť stupňová prevodovka, ktorá nie je bežným javom v tejto triede.

Vyberte si benzín

Urban Cruiser zaujal motorom, prevodovkou , spotrebou a koncepciou Crossover. Nový typ prístrojovej dosky treba asi pochopiť a naučiť sa akceptovať. Chýbajú lepšie odkladacie priestory vo dverách a kvôli kožou potiahnutému volantu, ktorý nahradí základný plastový veniec, odporúčame objednať drahšiu verziu Sol.

54_urban_big.jpg

Povrch prístrojovej dosky základnej verzie akceptujeme, ale veniec volantu je na dotyk nepríjemný. Odporúčame vyšší stupeň vybavenia Sol s koženým poťahom volantu.

Úsporný motor, systém štart/stop a šesťstupňová prevodovka sa odrazili vo výbornej spotrebe, ale tiež vyššej nákupnej cene. Tú dokážeme tolerovať, pretože autu nechýbajú všetky podstatné bezpečnostné prvky, vrátane stabilizačného systému.

53_urban_big.jpg

Auto je postavené tak, aby zvládlo aj výlet mimo mesta. Dovoľuje mu to svetlá výška podvozka a krátke previsy. Pre náročnejších je v ponuke verzia s pohonom oboch náprav.

Nový typ mestského crossoveru predstavuje výbornú náplasť namiesto SUV, ktoré do mesta nepatria. Urban Cruiser má robustný vzhľad a vyšší posed, pritom pod kapotou je malý motor.

Kupujem - nekupujem

Urban Cruiser je vydarené auto do mesta s výborným motorom na každodenné dochádzanie do práce a vybavovanie povinností. Klobúk dole pred úsporným motorom so systémom štart/stop. Napriek obsiahlej bezpečnostnej výbave a vyššiemu podvozku Urban Cruiser nekupujem. Vybral by som si radšej Auris s týmto istým motorom. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Toyota Urban Cruiser

Motor 1,33 VVT-i
Typ radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1329
Výkon (kw/k) 74/101
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 132
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 129
Emisná norma EURO 4
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2460
Dĺžka (mm) 3930
Širka (mm) 1725
Výška (mm) 1525
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1120-1155
Svetlosť podvozka (mm) 160
Objem palivovej nádrže (l) 42
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9
Kombinovaná spotreba 5,5
Spotreba v teste (l/100 km) 6,2
Testovaný model vo výbave Terra
Cena modelu od 14 290 eur
Cena test. verzie 14 290 eur

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba paliva plastový veniec volantu
dobrý výhľad ovládanie palubného počítača
praktické sklápanie sedadiel menší kufor
tichý systém štart/stop -
vnútorný priestor -
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 342
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 926
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 822
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 694
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


24 h
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (II.) Stretnutie s mamou...
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 715
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 311
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 096
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 911
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 802
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 122
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 653
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu