SME

Urban Cruiser štartuje potichu

Mestské vozidlo vypína motor na každej križovatke. Zaujme vyšším podvozkom, nízkou spotrebou a koncepciou karosérie. Nepristane mu plastový volant v najlacnejšej verzii.

Urban Cruiser s komfortným podvozkom sa najlepšie cíti v meste na nekvalitných cestách. Vodič má dobrý výhľad, poteší tiež ľahké nastupovanie.Urban Cruiser s komfortným podvozkom sa najlepšie cíti v meste na nekvalitných cestách. Vodič má dobrý výhľad, poteší tiež ľahké nastupovanie. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Auto určené na každodenný život v uliciach mesta má zvláštny a celkom prívetivý dizajn. Vďaka vyššej svetlosti podvozka vyzerá robustne, ale v skutočnosti rozmermi veľmi neprekračuje hranice triedy malých áut. Dôkazom dobre zvládnutej aerodynamiky je nízka spotreba.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opticky pripomína malé auto do terénu, ale v skutočnosti je určené do mestskej džungle. Vonkajší vzhľad a celá koncepcia jasne ukazujú, že dnes do veľkomesta patrí malé auto so širokými lakťami a vyšším podvozkom.

SkryťVypnúť reklamu

Dnešné mestské auto: neveľké vonkajšie rozmery, nízka spotreba, vysoký podvozok, robustný vzhľad a odolné nárazníky.

Výhody možno čerpať z vyššieho posedu a dobrého výhľadu. Podľa sivých, nie veľmi prívetivých, plastov v interiéri usudzujeme, že v meste sa často jedáva za volantom a auto musí byť ľahko umývateľné aj zvnútra.

V tomto type auta by mohlo byť viac odkladacích priestorov a väčšie boxy v predných dverách.

Nezvyčajné prístroje Prístrojový panel je rovnako extravagantný ako zovňajšok. Ručička rýchlomeru ide proti otáčkomeru, ale našťastie sa nikdy nestretnú. Vylepšili by sme ovládanie palubného počítača, pretože prepínanie je na prístrojovej doske z pohľadu vodiča až za volantom.

Prístrojový panel je riešený veľmi atypicky, pretože ručičky pri naštartovaní prebehnú celé pole protismerne. Potom sa rozsvietia optitrónové stupnice.

SkryťVypnúť reklamu

Sedadlá vpredu aj vzadu poskytnú slušný priestor, ale najmä pohodlné nasadanie. Urban Cruiser má vzadu rovnú podlahu bez výrazného stredového tunelu a praktické sklápanie sedadiel. Najväčším ťahákom nového auta je motor.

Na ovládanie palubného počítača by bolo lepšie tlačidlo na páčke pod volantom, než na samotnom prístrojovom paneli.

Motor sa im podaril Nový benzínový štvorvalec 1.33 Dual VVTI zaujme tichým chodom a spotrebou v meste. Motor, na ktorý je Toyota právom pyšná, sa na križovatke alebo zastavení v kolóne vypne. Podmienkou je správna teplota, zaradený neutrál a pustená spojka. Okamžite, ako šofér položí nohu na spojku, motor v tichosti naskočí.

Na červenej sa motor vypína. Je to najlepší a najtichší systém stop a štart, aký sme mali možnosť testovať.

SkryťVypnúť reklamu

Motor a spotreba patria medzi silné stránky auta.

V porovnaní s podobným systémom konkurenčných automobiliek Urban Cruiser štartuje bež šklbnutia a veľmi potichu. Pri pustenom autorádiu vodič celý proces nevníma. Na čerpacej stanici prítomnosť systému a úsporného motora pocíti.

V meste dokáže motor jazdiť pod šesť litrov a spotrebu môže pokaziť iba rýchlejšia jazda po diaľnici alebo časté predbiehanie. Napriek všetkým cnostiam, krútiaci moment nie je najvyšší a na získanie výkonu treba vysoké otáčky. Charakteristike motora nahráva šesť stupňová prevodovka, ktorá nie je bežným javom v tejto triede.

Vyberte si benzín Urban Cruiser zaujal motorom, prevodovkou , spotrebou a koncepciou Crossover. Nový typ prístrojovej dosky treba asi pochopiť a naučiť sa akceptovať. Chýbajú lepšie odkladacie priestory vo dverách a kvôli kožou potiahnutému volantu, ktorý nahradí základný plastový veniec, odporúčame objednať drahšiu verziu Sol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povrch prístrojovej dosky základnej verzie akceptujeme, ale veniec volantu je na dotyk nepríjemný. Odporúčame vyšší stupeň vybavenia Sol s koženým poťahom volantu.

Úsporný motor, systém štart/stop a šesťstupňová prevodovka sa odrazili vo výbornej spotrebe, ale tiež vyššej nákupnej cene. Tú dokážeme tolerovať, pretože autu nechýbajú všetky podstatné bezpečnostné prvky, vrátane stabilizačného systému.

Auto je postavené tak, aby zvládlo aj výlet mimo mesta. Dovoľuje mu to svetlá výška podvozka a krátke previsy. Pre náročnejších je v ponuke verzia s pohonom oboch náprav.

Nový typ mestského crossoveru predstavuje výbornú náplasť namiesto SUV, ktoré do mesta nepatria. Urban Cruiser má robustný vzhľad a vyšší posed, pritom pod kapotou je malý motor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kupujem - nekupujem

Urban Cruiser je vydarené auto do mesta s výborným motorom na každodenné dochádzanie do práce a vybavovanie povinností. Klobúk dole pred úsporným motorom so systémom štart/stop. Napriek obsiahlej bezpečnostnej výbave a vyššiemu podvozku Urban Cruiser nekupujem. Vybral by som si radšej Auris s týmto istým motorom. (Rastislav Chvála)

Technické údaje - Toyota Urban Cruiser Motor 1,33 VVT-i

Typ radový štvorvalec

Zdvihový objem (cm3) 1329

Výkon (kw/k) 74/101

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

Krútiaci moment (Nm) 132

Pri otáčkach (ot./min) 3800

Emisie CO2 (g/km) 129

Emisná norma EURO 4

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2460

Dĺžka (mm) 3930

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Širka (mm) 1725

Výška (mm) 1525

Pohotovostná hmotnosť (kg) 1120-1155

Svetlosť podvozka (mm) 160

Objem palivovej nádrže (l) 42

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,5

Maximálna rýchlosť (km/h) 175

Spotreba mesto(l/100 km) 6,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9

Kombinovaná spotreba 5,5

Spotreba v teste (l/100 km) 6,2

Testovaný model vo výbave Terra

Cena modelu od 14 290 eur

Cena test. verzie 14 290 eur

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba paliva plastový veniec volantu

dobrý výhľad ovládanie palubného počítača

praktické sklápanie sedadiel menší kufor

tichý systém štart/stop -

vnútorný priestor -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 822
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 587
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 093
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 224
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 535
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 250
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 222
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka
  3. Tomas Hlavaty: Prezident Erik Kaliňák, premiér Kaliňák st., predseda parlamentu Bombic.
  4. Vladimír Krátky: Budem ( asi ) kandidovať za Primátora Bratislavy !
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia.
  6. Vladimír Hatara: Fico ako Mečiar...
  7. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša. Ambasáda.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 000
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 10 513
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 084
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 717
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 703
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 741
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 6 482
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 124
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  3. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  4. Tupou Ceruzou: Krížovka
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  8. Tupou Ceruzou: Za čiarou
SkryťZatvoriť reklamu