BRATISLAVA, BREZNO. Auto určené na každodenný život v uliciach mesta má zvláštny a celkom prívetivý dizajn. Vďaka vyššej svetlosti podvozka vyzerá robustne, ale v skutočnosti rozmermi veľmi neprekračuje hranice triedy malých áut. Dôkazom dobre zvládnutej aerodynamiky je nízka spotreba.
Opticky pripomína malé auto do terénu, ale v skutočnosti je určené do mestskej džungle. Vonkajší vzhľad a celá koncepcia jasne ukazujú, že dnes do veľkomesta patrí malé auto so širokými lakťami a vyšším podvozkom.
|
Dnešné mestské auto: neveľké vonkajšie rozmery, nízka spotreba, vysoký podvozok, robustný vzhľad a odolné nárazníky. |
Výhody možno čerpať z vyššieho posedu a dobrého výhľadu. Podľa sivých, nie veľmi prívetivých, plastov v interiéri usudzujeme, že v meste sa často jedáva za volantom a auto musí byť ľahko umývateľné aj zvnútra.
|
V tomto type auta by mohlo byť viac odkladacích priestorov a väčšie boxy v predných dverách. |
Nezvyčajné prístroje
Prístrojový panel je rovnako extravagantný ako zovňajšok. Ručička rýchlomeru ide proti otáčkomeru, ale našťastie sa nikdy nestretnú. Vylepšili by sme ovládanie palubného počítača, pretože prepínanie je na prístrojovej doske z pohľadu vodiča až za volantom.
|
Prístrojový panel je riešený veľmi atypicky, pretože ručičky pri naštartovaní prebehnú celé pole protismerne. Potom sa rozsvietia optitrónové stupnice. |
Sedadlá vpredu aj vzadu poskytnú slušný priestor, ale najmä pohodlné nasadanie. Urban Cruiser má vzadu rovnú podlahu bez výrazného stredového tunelu a praktické sklápanie sedadiel. Najväčším ťahákom nového auta je motor.
|
Na ovládanie palubného počítača by bolo lepšie tlačidlo na páčke pod volantom, než na samotnom prístrojovom paneli. |
Motor sa im podaril
Nový benzínový štvorvalec 1.33 Dual VVTI zaujme tichým chodom a spotrebou v meste. Motor, na ktorý je Toyota právom pyšná, sa na križovatke alebo zastavení v kolóne vypne. Podmienkou je správna teplota, zaradený neutrál a pustená spojka. Okamžite, ako šofér položí nohu na spojku, motor v tichosti naskočí.
|
Na červenej sa motor vypína. Je to najlepší a najtichší systém stop a štart, aký sme mali možnosť testovať. |
V porovnaní s podobným systémom konkurenčných automobiliek Urban Cruiser štartuje bež šklbnutia a veľmi potichu. Pri pustenom autorádiu vodič celý proces nevníma. Na čerpacej stanici prítomnosť systému a úsporného motora pocíti.
V meste dokáže motor jazdiť pod šesť litrov a spotrebu môže pokaziť iba rýchlejšia jazda po diaľnici alebo časté predbiehanie. Napriek všetkým cnostiam, krútiaci moment nie je najvyšší a na získanie výkonu treba vysoké otáčky. Charakteristike motora nahráva šesť stupňová prevodovka, ktorá nie je bežným javom v tejto triede.
Vyberte si benzín
Urban Cruiser zaujal motorom, prevodovkou , spotrebou a koncepciou Crossover. Nový typ prístrojovej dosky treba asi pochopiť a naučiť sa akceptovať. Chýbajú lepšie odkladacie priestory vo dverách a kvôli kožou potiahnutému volantu, ktorý nahradí základný plastový veniec, odporúčame objednať drahšiu verziu Sol.
|
Povrch prístrojovej dosky základnej verzie akceptujeme, ale veniec volantu je na dotyk nepríjemný. Odporúčame vyšší stupeň vybavenia Sol s koženým poťahom volantu. |
Úsporný motor, systém štart/stop a šesťstupňová prevodovka sa odrazili vo výbornej spotrebe, ale tiež vyššej nákupnej cene. Tú dokážeme tolerovať, pretože autu nechýbajú všetky podstatné bezpečnostné prvky, vrátane stabilizačného systému.
|
Auto je postavené tak, aby zvládlo aj výlet mimo mesta. Dovoľuje mu to svetlá výška podvozka a krátke previsy. Pre náročnejších je v ponuke verzia s pohonom oboch náprav. |
Nový typ mestského crossoveru predstavuje výbornú náplasť namiesto SUV, ktoré do mesta nepatria. Urban Cruiser má robustný vzhľad a vyšší posed, pritom pod kapotou je malý motor.
Kupujem - nekupujem |
Urban Cruiser je vydarené auto do mesta s výborným motorom na každodenné dochádzanie do práce a vybavovanie povinností. Klobúk dole pred úsporným motorom so systémom štart/stop. Napriek obsiahlej bezpečnostnej výbave a vyššiemu podvozku Urban Cruiser nekupujem. Vybral by som si radšej Auris s týmto istým motorom. (Rastislav Chvála) |
Technické údaje - Toyota Urban Cruiser
Motor 1,33 VVT-i Typ radový štvorvalec Zdvihový objem (cm3) 1329 Výkon (kw/k) 74/101 Pri otáčkach (ot./min.) 6000 Krútiaci moment (Nm) 132 Pri otáčkach (ot./min) 3800 Emisie CO2 (g/km) 129 Emisná norma EURO 4 Rozmery - Rázvor náprav (mm) 2460 Dĺžka (mm) 3930 Širka (mm) 1725 Výška (mm) 1525 Pohotovostná hmotnosť (kg) 1120-1155 Svetlosť podvozka (mm) 160 Objem palivovej nádrže (l) 42 Prevádzkové hodnoty - Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,5 Maximálna rýchlosť (km/h) 175 Spotreba mesto(l/100 km) 6,6 Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9 Kombinovaná spotreba 5,5 Spotreba v teste (l/100 km) 6,2 Testovaný model vo výbave Terra Cena modelu od 14 290 eur Cena test. verzie 14 290 eur
SME spokojní | SME nespokojní |
spotreba paliva | plastový veniec volantu |
dobrý výhľad | ovládanie palubného počítača |
praktické sklápanie sedadiel | menší kufor |
tichý systém štart/stop | - |
vnútorný priestor | - |