SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Urban Cruiser štartuje potichu

Mestské vozidlo vypína motor na každej križovatke. Zaujme vyšším podvozkom, nízkou spotrebou a koncepciou karosérie. Nepristane mu plastový volant v najlacnejšej verzii.

Urban Cruiser s komfortným podvozkom sa najlepšie cíti v meste na nekvalitných cestách. Vodič má dobrý výhľad, poteší tiež ľahké nastupovanie.Urban Cruiser s komfortným podvozkom sa najlepšie cíti v meste na nekvalitných cestách. Vodič má dobrý výhľad, poteší tiež ľahké nastupovanie. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Auto určené na každodenný život v uliciach mesta má zvláštny a celkom prívetivý dizajn. Vďaka vyššej svetlosti podvozka vyzerá robustne, ale v skutočnosti rozmermi veľmi neprekračuje hranice triedy malých áut. Dôkazom dobre zvládnutej aerodynamiky je nízka spotreba.

Opticky pripomína malé auto do terénu, ale v skutočnosti je určené do mestskej džungle. Vonkajší vzhľad a celá koncepcia jasne ukazujú, že dnes do veľkomesta patrí malé auto so širokými lakťami a vyšším podvozkom.

51_urban_big.jpg

Dnešné mestské auto: neveľké vonkajšie rozmery, nízka spotreba, vysoký podvozok, robustný vzhľad a odolné nárazníky.

Výhody možno čerpať z vyššieho posedu a dobrého výhľadu. Podľa sivých, nie veľmi prívetivých, plastov v interiéri usudzujeme, že v meste sa často jedáva za volantom a auto musí byť ľahko umývateľné aj zvnútra.

56_urban_big.jpg

V tomto type auta by mohlo byť viac odkladacích priestorov a väčšie boxy v predných dverách.

Nezvyčajné prístroje

Prístrojový panel je rovnako extravagantný ako zovňajšok. Ručička rýchlomeru ide proti otáčkomeru, ale našťastie sa nikdy nestretnú. Vylepšili by sme ovládanie palubného počítača, pretože prepínanie je na prístrojovej doske z pohľadu vodiča až za volantom.

55_urban_big.jpg

Prístrojový panel je riešený veľmi atypicky, pretože ručičky pri naštartovaní prebehnú celé pole protismerne. Potom sa rozsvietia optitrónové stupnice.

Sedadlá vpredu aj vzadu poskytnú slušný priestor, ale najmä pohodlné nasadanie. Urban Cruiser má vzadu rovnú podlahu bez výrazného stredového tunelu a praktické sklápanie sedadiel. Najväčším ťahákom nového auta je motor.

57_urban_big.jpg

Na ovládanie palubného počítača by bolo lepšie tlačidlo na páčke pod volantom, než na samotnom prístrojovom paneli.

Motor sa im podaril

Nový benzínový štvorvalec 1.33 Dual VVTI zaujme tichým chodom a spotrebou v meste. Motor, na ktorý je Toyota právom pyšná, sa na križovatke alebo zastavení v kolóne vypne. Podmienkou je správna teplota, zaradený neutrál a pustená spojka. Okamžite, ako šofér položí nohu na spojku, motor v tichosti naskočí.

52_urban_big.jpg

Na červenej sa motor vypína. Je to najlepší a najtichší systém stop a štart, aký sme mali možnosť testovať.
Motor a spotreba patria medzi silné stránky auta.

V porovnaní s podobným systémom konkurenčných automobiliek Urban Cruiser štartuje bež šklbnutia a veľmi potichu. Pri pustenom autorádiu vodič celý proces nevníma. Na čerpacej stanici prítomnosť systému a úsporného motora pocíti.

V meste dokáže motor jazdiť pod šesť litrov a spotrebu môže pokaziť iba rýchlejšia jazda po diaľnici alebo časté predbiehanie. Napriek všetkým cnostiam, krútiaci moment nie je najvyšší a na získanie výkonu treba vysoké otáčky. Charakteristike motora nahráva šesť stupňová prevodovka, ktorá nie je bežným javom v tejto triede.

Vyberte si benzín

Urban Cruiser zaujal motorom, prevodovkou , spotrebou a koncepciou Crossover. Nový typ prístrojovej dosky treba asi pochopiť a naučiť sa akceptovať. Chýbajú lepšie odkladacie priestory vo dverách a kvôli kožou potiahnutému volantu, ktorý nahradí základný plastový veniec, odporúčame objednať drahšiu verziu Sol.

54_urban_big.jpg

Povrch prístrojovej dosky základnej verzie akceptujeme, ale veniec volantu je na dotyk nepríjemný. Odporúčame vyšší stupeň vybavenia Sol s koženým poťahom volantu.

Úsporný motor, systém štart/stop a šesťstupňová prevodovka sa odrazili vo výbornej spotrebe, ale tiež vyššej nákupnej cene. Tú dokážeme tolerovať, pretože autu nechýbajú všetky podstatné bezpečnostné prvky, vrátane stabilizačného systému.

53_urban_big.jpg

Auto je postavené tak, aby zvládlo aj výlet mimo mesta. Dovoľuje mu to svetlá výška podvozka a krátke previsy. Pre náročnejších je v ponuke verzia s pohonom oboch náprav.

Nový typ mestského crossoveru predstavuje výbornú náplasť namiesto SUV, ktoré do mesta nepatria. Urban Cruiser má robustný vzhľad a vyšší posed, pritom pod kapotou je malý motor.

Kupujem - nekupujem

Urban Cruiser je vydarené auto do mesta s výborným motorom na každodenné dochádzanie do práce a vybavovanie povinností. Klobúk dole pred úsporným motorom so systémom štart/stop. Napriek obsiahlej bezpečnostnej výbave a vyššiemu podvozku Urban Cruiser nekupujem. Vybral by som si radšej Auris s týmto istým motorom. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Toyota Urban Cruiser

Motor 1,33 VVT-i
Typ radový štvorvalec
Zdvihový objem (cm3) 1329
Výkon (kw/k) 74/101
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 132
Pri otáčkach (ot./min) 3800
Emisie CO2 (g/km) 129
Emisná norma EURO 4
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2460
Dĺžka (mm) 3930
Širka (mm) 1725
Výška (mm) 1525
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1120-1155
Svetlosť podvozka (mm) 160
Objem palivovej nádrže (l) 42
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 175
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,9
Kombinovaná spotreba 5,5
Spotreba v teste (l/100 km) 6,2
Testovaný model vo výbave Terra
Cena modelu od 14 290 eur
Cena test. verzie 14 290 eur

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba paliva plastový veniec volantu
dobrý výhľad ovládanie palubného počítača
praktické sklápanie sedadiel menší kufor
tichý systém štart/stop -
vnútorný priestor -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 340
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 359
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 464
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 107
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 967
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 586
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 943
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 682
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 633
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 552
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Marček si odpykáva 25 rokov.

11 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

9 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

15 h