Uvažujete o kúpe ojazdeného auta? Mal by to byť Opel Astra G? Pripravili sme pre vás prehľad informácií, ktoré by vám mali pomôcť v rozhodovaní:
Najobľúbenejšie motory:
- 1,4i - základný benzínový motor poteší pružnosťou a nízkou spotrebou, poruchy sa mu vyhýbajú
- 1,6i - tento motor je rýchlejší až vo vyšších otáčkach
Najžiadanejšia verzia auta je kombi, najmenší záujem je o sedan. Vyplatí sa príplatok za metalízu a klimatizáciu, čo pri ďalšom predaji zvyšuje hodnotu auta.
Čo myslíte? Kradne sa Opel Astra na Slovensku?
Plusy:
- bezpečné jazdné vlastnosti
- úsporné a pružné benzínové motory
- solídne brzdy
- nevýrazný vzhľad
- relatívne nízke ceny ojazdených áut v porovnaní s Golfom
- široká servisná sieť
Mínusy:
- dizajnovo zastaralý interiér
- hlučnejšie a poruchové turbodiesle
- často chýba klimatizácia
- kolísavá kvalita výrobného zpracovania (platí najmä pre autá zo začiatku a konca výroby)
Časti Astry G najviac náchylné k opotrebovaniu
- prevodovka
- multifunkčný displej rádia
- vadné alternátory
- netesnosti hláv motora spôsobené nepresnosťou výroby
- často praskajúce vlákna žiaroviek
Ako často treba meniť prevádzkové kvapaliny a iné súčasti auta
- olej - každých 15 000 km (do roku 2001) alebo každých 30 000 km (od roku 2001)
- brzdová kvapalina - každé 2 roky alebo 30 000 km
- chladiaca kvapalina - každé 4 roky (do roku 2001) alebo každých 6 rokov (od roku 2001)
- rozvody (predpísané len pre dieselové motory) - každých 90 000 až 150 000 km podľa výkonu
- rozvody (benzínové motory) - každých 60 000 (do roku 2001) alebo 90 000 km (od roku 2001)
Ceny za niektoré náhradné diely
- Rozvody (nafta) - cca 180 € za sadu
- rozvody (benzín) - cca 120 € za sadu
- brzdové segmenty (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 46 €
- brzdové kotouče (podľa motorizácie a výbavy) - cca od 96 €
Autor: Ján Kroča (AAA Auto)