SME

Pod Strečnom na hlavnom ťahu prikreslia tretí pruh

Pod hradom Strečno pribudne niekoľko kilometrový tretí pruh. S výstavbou tunelov to vraj nesúvisí.

Pod Strečnom namaľujú tretí pruh.Pod Strečnom namaľujú tretí pruh. (Zdroj: TASR / PAVOL ĎURČO)

ŽILINA. Približne na polovici cesty popod Strečno vytvorí Slovenská správa ciest tri pruhy. Stavať sa nebude, zmenia len dopravné značenie a tretí pruh namaľujú na súčasnú vozovku. Z necelých dvanásť kilometrov úseku takto upravia šesť. „Chceme tak zvýšiť kapacitu v oboch smeroch cesty medzi Žilinou a Martinom," povedal šéf žilinskej správy ciest Ivan Hlavoň. Na úseku sú ochranné siete a zábrany proti padaniu skál, tretí pruh využijú aj pri ich opravách. „Bude slúžiť aj pre údržbu sietí ale hlavne pre kamióny. Zipsovaním chceme zlepšiť organizáciu dopravy," hovorí Hlavoň. Práce budú podľa neho znamenať najmä zmenu dopravného značenia a úpravu povrchov. Rozšíriť majú cestu od hradu Strečno po úsek Margity a Besnej a na opačnej strane od prístavu pltí po železničný tunel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na ceste s tromi pruhmi rovnako pribudnú zábrany a autá tam nebudú môcť prejsť do protismeru. Dvojpruh zostane len na miestach kde úpravy neumožňuje šírka vozovky, či iné zlé technické parametre. S prácami by sa malo začať v prvý júnový týždeň. „Budú trvať asi mesiac. Záujemcovia v pondelok odovzdali ponuky, tie sa vyhodnotia a určí sa víťaz," povedal Hlavoň.

„Rozširovanie tejto cesty je určite správnym krokom. Dokonca viem, že existuje projekt na plný štvorpruh. Z reálneho pohľadu je to však veľmi ťažké urobiť, muselo by to ísť na pilótach," povedal Ján Čelko, dopravný expert a dekan Stavebnej fakulty v Žiline. Rozširovanie však podľa neho vôbec nesmie ísť na úkor diaľnice.

Minister má nezverejnený otáznik

V minulosti totiž zazneli aj názory, že celá cesta popod Strečno sa rozšíri na štyri pruhy a nahradí tak pripravované tunely Ovčiarsko a Dubná Skala. Práve tie by tranzit z úžiny Váhu mali odviesť. Ich výstavba má byť súčasťou tretieho balíka PPP projektov na diaľnici D1. Víťaz tendra má diaľnicu postaviť a rovnako aj 30 rokov prevádzkovať. Koľko bude stáť tretí balík, ktorého súčasťou sú aj oba tunely v okolí Žiliny, zatiaľ nie je jasné. Je totiž posledný, ktorý ešte nie je zazmluvnený a záujem o túto zákazku má iba jedno konzorcium. O koho ide a akú cenu ponúka, minister Vážny minulý týždeň nepovedal.

SkryťVypnúť reklamu

„Momentálne prebieha vyhodnocovanie ponuky, čiže by som predbiehal a porušil by som aj zákon o verejnom obstarávaní," povedal. Podľa neoficiálnych informácií ide o konzorcium firiem okolo nemeckej spoločnosti Hochtief PPP Solutions.

To, že v súťaži zostal jediný záujemca, Vážnemu neprekáža. Výhrady k súťaži jednotlivca má ale opozičný poslanec Stanislav Janiš: „Rýchlo z toho vycúvať," zareagoval. Prekáža mu aj celé financovanie PPP projektov a odporúča „bleskovo začať čerpať peniaze z eurofondov". Minister sa však nebojí.

„Úprimne poviem, nepripúšťam tú možnosť, že tender bude zrušený pretože je iba jedna ponuka, pretože zákon o verejnom obstarávaní to pripúšťa." Prekáža mu iná príčina, pre ktorú by tender mohol zrušiť: „Je tam iný môj vnútorný otáznik, pre ktorý túto možnosť pripúšťam," povedal minister. O aký otáznik ide, nepovedal. Mohlo by ísť napríklad o celkovú nutnosť výstavby tunelov, ktorá sa dlhodobo spochybňuje. Oficiálne to však doteraz nikto nepovedal.

SkryťVypnúť reklamu

Hľadajú sa peniaze

„Problémom je financovanie, pretože banky sú dnes oveľa opatrnejšie, aby takéto projekty financovali," povedal Čelko. Dúfa, že nutnosť výstavby oboch tunelov už dnes nikto nespochybňuje. „Verím, že sa to už podarilo prekonať, aspoň takto som bol už niekoľkokrát uistený zodpovednými, že to s tým nemá nič spoločné," hovorí Čelko. Bol by veľmi nerád, ak by sa zasa začala spochybňovať nutnosť výstavby oboch tunelov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 597
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 330
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 720
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 153
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 357
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 860
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 889
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 367
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 853
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 25 753
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 344
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 990
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 577
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 060
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 058
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 965
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
reklama
SkryťZatvoriť reklamu