SME

Rodinne založený športiak

Opel Insignia OPC dostal súrodenca. Je rovnako športovo nadaný, ale praktickejší.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Skupina rýchlych áut s bleskom v znaku má nového vodcu. Niekoľko dní po oficiálnom odhalení Insignie OPC prichádza praktickejší Opel Insignia OPC Sports Tourer.

Konkurent pre Audi S4 Avant alebo BMW 335i Touring disponuje rovnakou technikou ako sedan, ale pridáva väčší batožinový priestor. Ten má základný objem 540 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šesť valcov a turbo Pod prednou kapotou sa ukrýva prepĺňaný šesťvalec s objemom 2,8 l vybavený turbodúchadlom s technológiou twin scroll. Motor produkuje výkon 239 kW (325 k) a 435 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa prenáša prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky na všetky štyri kolesá. Pohon Adaptive 4x4 je vybavený diferenciálom eLSD s obmedzenou svornosťou, umiestneným na zadnej náprave.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte väčší zážitok z jazdy má vodičovi sprostredkovať adaptívny podvozok FlexRide s tromi prednastavenými stupňami: Standard, Sport a OPC. Opel Insignia OPC Sports Tourer zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,3 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na obligátnych 250 km/h. Horúcu hlavu vodiča je pripravený kedykoľvek schladiť brzdový systém Brembo a rad elektronických pomocníkov.

10 000 km na Nürburgringu Pred oficiálnym predstavením prešla Insignia OPC dôkladným záťažovým testom na legendárnom okruhu Nürburgring, na jeho historickej verzii - Nordschleife. V priebehu 12 dní s ňou testovací jazdci odkrúžili 487 kôl. Automobil tak absolvoval 10 000 kilometrov, čo podľa odborníkov Opel Performance Center predstavuje asi 180 000 km strávených na bežných cestách.

SkryťVypnúť reklamu

„Spojka a prevodovka napríklad absolvujú 27 000 preradení prevodových stupňov pri prejazde cez 35 551 zákrut počas spolu 487 absolvovaných kôl,“ uviedol Volker Strycek, bývalý jazdec okruhovej série DTM, dnes manažér Opel Performance Center.

Tradícia rýchlych kombi V roku 1991 Opel prezentoval výkonné kombi, model Omega Caravan 24V poháňaný radovým šesťvalcom s objemom 3,0 l, ktorý dosahoval výkon 150 kW (204 k). Vectra OPC bola pokračovateľom tradície značky Opel a jej výkonných kombíkov. Dodávala sa od roku 2005, výlučne s pohonom všetkých štyroch kolies a motorom 2,8 V6 (206 kW/280 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  2. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 736
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 331
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 327
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 851
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 840
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 467
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 893
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 122
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 870
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 975
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 281
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu