SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Kabriolet aj crossover do každého počasia

Peugeot predstavil pred nástupom leta dve atraktívne aj dôležité novinky. Mestský crossover 3008 a elegantný kabriolet 308 CC. Obidva modely sme vyskúšali na cestách Chorvátska.

Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche.Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche. (Zdroj: autorka)

DUBROVNÍK. Automobilový svet prekypuje novinkami a nič nenaznačuje to, že by sa značky chceli vzdať kríze, o ktorej sa všade hovorí. Francúzi sa dokonca rozhodli zaútočiť na spotrebiteľa naraz dvomi modelmi. Na juhu Dalmácie, v Dubrovníku, sme sa boli osobne presvedčiť, ako jazdia nový crossover a kupé kabriolet od Peugeotu.

Hneď prvý pocit po uchopení volantu a zaradení rýchlosti v modeli 3008 naznačil, že kulisa radenia je podstatne lepšia v porovnaní so základným modelom 308, ktorému sme to vyčítali. Trasa viedla prevažne cez dediny a mestá a preto sme pri ležérnej jazde skúmali, čím by mal práve tento mestský crossover zaujať.

Útočí na populárne SUV

Automobilka vstupom do segmentu nenechala nič na náhodu a veľmi precízne zmapovala náladu na trhu. Za posledné dva roky stúpol záujem o malé SUV v Európe o 266 percent. Preto sa bolo treba voči konkurencii dobre vyzbrojiť. Rázvor 2613 mm má len o päť milimetrov viac ako pôvodný hatchback, toto auto je ale o poznanie širšie, vyššie a dlhšie. Svetlá výška je 150 mm, čo by malo byť o 20 mm viac, ako pri hatchbacku.

Údaje z premietačky

Interiér je veľmi priestranný a pohodlný, s praktickými odkladacími priestormi. V stredovom tuneli, pod lakťovou opierkou sa nachádza veľmi hlboký priestor, z ktorého by sme vodičovi neodporúčali počas jazdy radšej nič vyberať.

Peugeot 3008 ponúka takzvaný Head Up Display, ktorý sa nachádza v zornom uhle vodiča, priamo za volantom. V oblasti čelného skla na priehľadnej tabuľke zobrazuje dôležité údaje a veľmi ľahko sa obsluhuje. Po krátkom čase mierne prekážal a tak sme využili zasunutie skla späť do prítrojovky. Konkurenčné systémy premietajú údaje priamo na sklo a to je lepšie. Tritisícosmička je vybavená dištančným radarom, elektrickou parkovacou brzdou, asistentom na rozjazd do kopca a aj parkovacím asistentom.

Multifunkčný interiér

Systém Multiflex ponúka rôzne variácie úpravy, sklápanie sedadiel, tri pozície nastavenia dna batožinového priestoru, vysúvací panel v rovine nakladacej hrany s dnom kufra, čo môže poslúžiť rovnako dobre na pohodlné odkladanie predmetov ako aj na oddych, či prezúvanie sa do lyžiarok alebo kolieskových korčúľ.

Všade aj bez štvorkolky

Nový GRIP systém funguje ako inteligentná trakčná kontrola. Obsahuje päť módov, ktoré sú zadefinované ako štandardný, snehový, na všetky terény (blato, tráva, mokro), na piesok a vypnuté ESP. Využívanie tohto systému ale podmieňuje presne určené obutie kolies, inak by neplnilo svoj účel dostatočne. Peugeot 3008 bude patriť medzi veľmi praktické a zaujímavé autá na trhu.

Francúzske automobilky už neraz ukázali, že v spolupráci s elektronikou a samosvorným predným diferenciálom dokážu vyťažiť z pohonu prednej nápravy maximum. Peugeot 3008 je dôkazom, že pohon oboch náprav nemusí byť pre bežné používanie auta bezpodmienečný. Stačí dobre nastaviť elektroniku na jednotlivé povrchy. Keďže kompromisné nastavenie nie je ideálne, Peugeot v spolupráci s firmou Bosch vyvinul GRIP systém, nový trakčný a stabilizačný systém, navrhnutý pre 16 palcové pneumatiky kategórie M+S, schopný fungovať v piatich módoch.

maly_3008_big.jpg

V štandardnom nastavení pracuje ESP ako v bežnom osobnom aute za obvyklých podmienok.

Snežný Snow mód kontroluje pretáčanie kolies na snehu pri rozjazde. Po prekročení rýchlosti 50 km/h začne ESP fungovať v štandardnom móde.

All-terain mode určený na výjazd do lesa po štrkovej, blatovej ceste alebo mokrej lúke dokáže nahradiť uzávierku diferenciálu až do výšky 100 percent. So zvyšujúcou sa rýchlosťou systém optimalizuje prenos výkonu medzi kolesami. Po prekročení osemdesiatky sa samočinne vypne.

Špeciálne nastavenie elektroniky zohľadňuje pieskový Sand mód, ktorý má zabrániť zahrabaniu sa v sypkom podklade.

Ak si elektronika nedokáže poradiť, ostáva posledná možnosť - úplne vypnúť ESP. To je však možné iba do rýchlosti 50 km/h.
Dynamic Roll Control - spolu s dvomi najsilnejšími motorizáciami bude 3008 vybavená pasívnym hydraulickým systémom, napojeným na tlmiče. Úlohou systému je zmierňovať náklony karosérie v ostrých zákrutách a pri prudkých vyhýbacích manévroch. V podstate ide o negovanie vyššieho ťažiska karosérie pomocou hydraulických piestov a zásobníka, prepojených na zadné tlmiče. Hlavným prínosom je redukcia dynamických kmitov karosérie.

Vyšlo slnko, aj kabriolet

Ráno, po nočnej búrke na mori, nastal krásny slnečný deň, ako stvorený na jazdu kabrioletom. Z veľmi milého a elegantného kupé sa za dvadsať sekúnd stal vážny kabriolet, ktorý pútal pozornosť chodcov, aj iných vodičov na ceste. Skromne sme konštatovali, že na toto auto by sa dalo celkom rýchlo zvyknúť. Biela farba mu skutočne pristane a preto sme si tú našu testovanú verziu vychutnávali plnou mierou.

Kabriolet na celý rok

Interiér vozidla je veľmi štýlový. Kožené sedačky a doplnky navodzovali priam snobskú atmosféru. Ovládače sú prehľadné a celý dojem z auta príjemný. Aby si milovníci otvorených striech mohli tento pôžitok vychutnávať aj keď práve nesvieti slnko a vonku je už chladno, do Peugeotu nainštalovali „Airwave system“. Ten prostredníctvom vyhrievaného sedadla prenáša cez výduchy v opierkach hlavy teplý vzduch na krk, ramená a udržiava určité teplotné vákuum. Preto sa cestujúci cíti pohodlne, aj keď je vonku zima. Podmienkou je použitie sieťky Windstop, aby sa zachoval akýsi vajíčkový efekt, vďaka ktorému obteká vzduch ponad auto a nerobí prievan vo vnútri.

Dôraz na jazdu

Niekto jazdí s otvorenou strechou z frajeriny, iný pre lepší výhľad a niekto si konečne nemusí otvárať okno, ak chce dobre počuť motor. Pri dynamickejšej jazde sme si užívali odfukovanie turba nami prevetrávanej 1,6 THP. Až 150 koní pod kapotou sa vôbec nenechalo zahanbiť a tak sme ocenili aj spomínaný Airwave systém. Peugeot 308CC je dostupný aj v dieselovom prevedení 2,0 HDi FAP (103kW/140k) a ponuku motorizácií rozšírili aj zážihový 1,6 VTi (88kW/120k) a vznetový 1,6 HDi (82kW/112k). Peugeot 3008 poháňajú benzínové motory 1,6 VTi (88kW/120k) a 1,6 THP (110kW/150k) a dieslové 1,6 HDi FAP (80kW/110k) a 2,0 HDi FAP (110kW/150k). Oba modely sa práve začali ponúkať na Slovensku. Cena crossoveru začína na hranici 18 900 eur (569 381,40 Sk) a kabrio sa predáva od 24 700 eur (744 112,20 Sk).
(Cestu hradila firma Peugeot)

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  5. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  6. Realitný maklér v Poprade
  7. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ nechali všetko plávať?
  1. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  2. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  4. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  5. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  6. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  7. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  8. Na Slovensku máme približne 23% fajčiarov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 650
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 806
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 384
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 276
  5. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 3 248
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 733
  7. Excelentná novinka v Tescu 2 068
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 027
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Ivan Mlynár: Čoho sa to vlastne vyšetrovatelia NAKA okolo Jána Čurillu dožadujú.
  3. Jozef Javurek: Skandar
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – Hra na schovávačku skončila.
  5. Marek Strapko: Irán vs. Rusko
  6. Post Bellum SK: Vojnou ich trápenie neskončilo. V Topoľčanoch sa rozpútal 24. septembra pogrom na Židov
  7. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Pezinok Grinava
  8. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť druhá- Bosna a Hercegovina, vodopády Kravice (a ďalej do Čiernej Hory, záliv Boka Kotorska)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 13 010
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 757
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 278
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 955
  5. Filip Kaľavský: Seniori bez obedov s dotáciou 5 805
  6. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 356
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 450
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 247
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu