SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Kabriolet aj crossover do každého počasia

Peugeot predstavil pred nástupom leta dve atraktívne aj dôležité novinky. Mestský crossover 3008 a elegantný kabriolet 308 CC. Obidva modely sme vyskúšali na cestách Chorvátska.

Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche.Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche. (Zdroj: autorka)

DUBROVNÍK. Automobilový svet prekypuje novinkami a nič nenaznačuje to, že by sa značky chceli vzdať kríze, o ktorej sa všade hovorí. Francúzi sa dokonca rozhodli zaútočiť na spotrebiteľa naraz dvomi modelmi. Na juhu Dalmácie, v Dubrovníku, sme sa boli osobne presvedčiť, ako jazdia nový crossover a kupé kabriolet od Peugeotu.

Hneď prvý pocit po uchopení volantu a zaradení rýchlosti v modeli 3008 naznačil, že kulisa radenia je podstatne lepšia v porovnaní so základným modelom 308, ktorému sme to vyčítali. Trasa viedla prevažne cez dediny a mestá a preto sme pri ležérnej jazde skúmali, čím by mal práve tento mestský crossover zaujať.

Útočí na populárne SUV

Automobilka vstupom do segmentu nenechala nič na náhodu a veľmi precízne zmapovala náladu na trhu. Za posledné dva roky stúpol záujem o malé SUV v Európe o 266 percent. Preto sa bolo treba voči konkurencii dobre vyzbrojiť. Rázvor 2613 mm má len o päť milimetrov viac ako pôvodný hatchback, toto auto je ale o poznanie širšie, vyššie a dlhšie. Svetlá výška je 150 mm, čo by malo byť o 20 mm viac, ako pri hatchbacku.

Údaje z premietačky

Interiér je veľmi priestranný a pohodlný, s praktickými odkladacími priestormi. V stredovom tuneli, pod lakťovou opierkou sa nachádza veľmi hlboký priestor, z ktorého by sme vodičovi neodporúčali počas jazdy radšej nič vyberať.

Peugeot 3008 ponúka takzvaný Head Up Display, ktorý sa nachádza v zornom uhle vodiča, priamo za volantom. V oblasti čelného skla na priehľadnej tabuľke zobrazuje dôležité údaje a veľmi ľahko sa obsluhuje. Po krátkom čase mierne prekážal a tak sme využili zasunutie skla späť do prítrojovky. Konkurenčné systémy premietajú údaje priamo na sklo a to je lepšie. Tritisícosmička je vybavená dištančným radarom, elektrickou parkovacou brzdou, asistentom na rozjazd do kopca a aj parkovacím asistentom.

Multifunkčný interiér

Systém Multiflex ponúka rôzne variácie úpravy, sklápanie sedadiel, tri pozície nastavenia dna batožinového priestoru, vysúvací panel v rovine nakladacej hrany s dnom kufra, čo môže poslúžiť rovnako dobre na pohodlné odkladanie predmetov ako aj na oddych, či prezúvanie sa do lyžiarok alebo kolieskových korčúľ.

Všade aj bez štvorkolky

Nový GRIP systém funguje ako inteligentná trakčná kontrola. Obsahuje päť módov, ktoré sú zadefinované ako štandardný, snehový, na všetky terény (blato, tráva, mokro), na piesok a vypnuté ESP. Využívanie tohto systému ale podmieňuje presne určené obutie kolies, inak by neplnilo svoj účel dostatočne. Peugeot 3008 bude patriť medzi veľmi praktické a zaujímavé autá na trhu.

Francúzske automobilky už neraz ukázali, že v spolupráci s elektronikou a samosvorným predným diferenciálom dokážu vyťažiť z pohonu prednej nápravy maximum. Peugeot 3008 je dôkazom, že pohon oboch náprav nemusí byť pre bežné používanie auta bezpodmienečný. Stačí dobre nastaviť elektroniku na jednotlivé povrchy. Keďže kompromisné nastavenie nie je ideálne, Peugeot v spolupráci s firmou Bosch vyvinul GRIP systém, nový trakčný a stabilizačný systém, navrhnutý pre 16 palcové pneumatiky kategórie M+S, schopný fungovať v piatich módoch.

maly_3008_big.jpg

V štandardnom nastavení pracuje ESP ako v bežnom osobnom aute za obvyklých podmienok.

Snežný Snow mód kontroluje pretáčanie kolies na snehu pri rozjazde. Po prekročení rýchlosti 50 km/h začne ESP fungovať v štandardnom móde.

All-terain mode určený na výjazd do lesa po štrkovej, blatovej ceste alebo mokrej lúke dokáže nahradiť uzávierku diferenciálu až do výšky 100 percent. So zvyšujúcou sa rýchlosťou systém optimalizuje prenos výkonu medzi kolesami. Po prekročení osemdesiatky sa samočinne vypne.

Špeciálne nastavenie elektroniky zohľadňuje pieskový Sand mód, ktorý má zabrániť zahrabaniu sa v sypkom podklade.

Ak si elektronika nedokáže poradiť, ostáva posledná možnosť - úplne vypnúť ESP. To je však možné iba do rýchlosti 50 km/h.
Dynamic Roll Control - spolu s dvomi najsilnejšími motorizáciami bude 3008 vybavená pasívnym hydraulickým systémom, napojeným na tlmiče. Úlohou systému je zmierňovať náklony karosérie v ostrých zákrutách a pri prudkých vyhýbacích manévroch. V podstate ide o negovanie vyššieho ťažiska karosérie pomocou hydraulických piestov a zásobníka, prepojených na zadné tlmiče. Hlavným prínosom je redukcia dynamických kmitov karosérie.

Vyšlo slnko, aj kabriolet

Ráno, po nočnej búrke na mori, nastal krásny slnečný deň, ako stvorený na jazdu kabrioletom. Z veľmi milého a elegantného kupé sa za dvadsať sekúnd stal vážny kabriolet, ktorý pútal pozornosť chodcov, aj iných vodičov na ceste. Skromne sme konštatovali, že na toto auto by sa dalo celkom rýchlo zvyknúť. Biela farba mu skutočne pristane a preto sme si tú našu testovanú verziu vychutnávali plnou mierou.

Kabriolet na celý rok

Interiér vozidla je veľmi štýlový. Kožené sedačky a doplnky navodzovali priam snobskú atmosféru. Ovládače sú prehľadné a celý dojem z auta príjemný. Aby si milovníci otvorených striech mohli tento pôžitok vychutnávať aj keď práve nesvieti slnko a vonku je už chladno, do Peugeotu nainštalovali „Airwave system“. Ten prostredníctvom vyhrievaného sedadla prenáša cez výduchy v opierkach hlavy teplý vzduch na krk, ramená a udržiava určité teplotné vákuum. Preto sa cestujúci cíti pohodlne, aj keď je vonku zima. Podmienkou je použitie sieťky Windstop, aby sa zachoval akýsi vajíčkový efekt, vďaka ktorému obteká vzduch ponad auto a nerobí prievan vo vnútri.

Dôraz na jazdu

Niekto jazdí s otvorenou strechou z frajeriny, iný pre lepší výhľad a niekto si konečne nemusí otvárať okno, ak chce dobre počuť motor. Pri dynamickejšej jazde sme si užívali odfukovanie turba nami prevetrávanej 1,6 THP. Až 150 koní pod kapotou sa vôbec nenechalo zahanbiť a tak sme ocenili aj spomínaný Airwave systém. Peugeot 308CC je dostupný aj v dieselovom prevedení 2,0 HDi FAP (103kW/140k) a ponuku motorizácií rozšírili aj zážihový 1,6 VTi (88kW/120k) a vznetový 1,6 HDi (82kW/112k). Peugeot 3008 poháňajú benzínové motory 1,6 VTi (88kW/120k) a 1,6 THP (110kW/150k) a dieslové 1,6 HDi FAP (80kW/110k) a 2,0 HDi FAP (110kW/150k). Oba modely sa práve začali ponúkať na Slovensku. Cena crossoveru začína na hranici 18 900 eur (569 381,40 Sk) a kabrio sa predáva od 24 700 eur (744 112,20 Sk).
(Cestu hradila firma Peugeot)

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 055
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 232
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 698
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 633
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 381
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 017
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 430
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 13 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  2. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť.
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  4. Ladislav Boršoš: Valloslava/nahlas…
  5. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  6. Zuzana Cascino: Striptér duše
  7. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  1. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 882
  2. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 290
  3. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 799
  4. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  5. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 902
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 242
  1. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  2. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  3. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  4. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  5. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  6. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  7. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu