SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Kabriolet aj crossover do každého počasia

Peugeot predstavil pred nástupom leta dve atraktívne aj dôležité novinky. Mestský crossover 3008 a elegantný kabriolet 308 CC. Obidva modely sme vyskúšali na cestách Chorvátska.

Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche.Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche. (Zdroj: autorka)

DUBROVNÍK. Automobilový svet prekypuje novinkami a nič nenaznačuje to, že by sa značky chceli vzdať kríze, o ktorej sa všade hovorí. Francúzi sa dokonca rozhodli zaútočiť na spotrebiteľa naraz dvomi modelmi. Na juhu Dalmácie, v Dubrovníku, sme sa boli osobne presvedčiť, ako jazdia nový crossover a kupé kabriolet od Peugeotu.

Hneď prvý pocit po uchopení volantu a zaradení rýchlosti v modeli 3008 naznačil, že kulisa radenia je podstatne lepšia v porovnaní so základným modelom 308, ktorému sme to vyčítali. Trasa viedla prevažne cez dediny a mestá a preto sme pri ležérnej jazde skúmali, čím by mal práve tento mestský crossover zaujať.

Útočí na populárne SUV

Automobilka vstupom do segmentu nenechala nič na náhodu a veľmi precízne zmapovala náladu na trhu. Za posledné dva roky stúpol záujem o malé SUV v Európe o 266 percent. Preto sa bolo treba voči konkurencii dobre vyzbrojiť. Rázvor 2613 mm má len o päť milimetrov viac ako pôvodný hatchback, toto auto je ale o poznanie širšie, vyššie a dlhšie. Svetlá výška je 150 mm, čo by malo byť o 20 mm viac, ako pri hatchbacku.

Údaje z premietačky

Interiér je veľmi priestranný a pohodlný, s praktickými odkladacími priestormi. V stredovom tuneli, pod lakťovou opierkou sa nachádza veľmi hlboký priestor, z ktorého by sme vodičovi neodporúčali počas jazdy radšej nič vyberať.

Peugeot 3008 ponúka takzvaný Head Up Display, ktorý sa nachádza v zornom uhle vodiča, priamo za volantom. V oblasti čelného skla na priehľadnej tabuľke zobrazuje dôležité údaje a veľmi ľahko sa obsluhuje. Po krátkom čase mierne prekážal a tak sme využili zasunutie skla späť do prítrojovky. Konkurenčné systémy premietajú údaje priamo na sklo a to je lepšie. Tritisícosmička je vybavená dištančným radarom, elektrickou parkovacou brzdou, asistentom na rozjazd do kopca a aj parkovacím asistentom.

Multifunkčný interiér

Systém Multiflex ponúka rôzne variácie úpravy, sklápanie sedadiel, tri pozície nastavenia dna batožinového priestoru, vysúvací panel v rovine nakladacej hrany s dnom kufra, čo môže poslúžiť rovnako dobre na pohodlné odkladanie predmetov ako aj na oddych, či prezúvanie sa do lyžiarok alebo kolieskových korčúľ.

Všade aj bez štvorkolky

Nový GRIP systém funguje ako inteligentná trakčná kontrola. Obsahuje päť módov, ktoré sú zadefinované ako štandardný, snehový, na všetky terény (blato, tráva, mokro), na piesok a vypnuté ESP. Využívanie tohto systému ale podmieňuje presne určené obutie kolies, inak by neplnilo svoj účel dostatočne. Peugeot 3008 bude patriť medzi veľmi praktické a zaujímavé autá na trhu.

Francúzske automobilky už neraz ukázali, že v spolupráci s elektronikou a samosvorným predným diferenciálom dokážu vyťažiť z pohonu prednej nápravy maximum. Peugeot 3008 je dôkazom, že pohon oboch náprav nemusí byť pre bežné používanie auta bezpodmienečný. Stačí dobre nastaviť elektroniku na jednotlivé povrchy. Keďže kompromisné nastavenie nie je ideálne, Peugeot v spolupráci s firmou Bosch vyvinul GRIP systém, nový trakčný a stabilizačný systém, navrhnutý pre 16 palcové pneumatiky kategórie M+S, schopný fungovať v piatich módoch.

maly_3008_big.jpg

V štandardnom nastavení pracuje ESP ako v bežnom osobnom aute za obvyklých podmienok.

Snežný Snow mód kontroluje pretáčanie kolies na snehu pri rozjazde. Po prekročení rýchlosti 50 km/h začne ESP fungovať v štandardnom móde.

All-terain mode určený na výjazd do lesa po štrkovej, blatovej ceste alebo mokrej lúke dokáže nahradiť uzávierku diferenciálu až do výšky 100 percent. So zvyšujúcou sa rýchlosťou systém optimalizuje prenos výkonu medzi kolesami. Po prekročení osemdesiatky sa samočinne vypne.

Špeciálne nastavenie elektroniky zohľadňuje pieskový Sand mód, ktorý má zabrániť zahrabaniu sa v sypkom podklade.

Ak si elektronika nedokáže poradiť, ostáva posledná možnosť - úplne vypnúť ESP. To je však možné iba do rýchlosti 50 km/h.
Dynamic Roll Control - spolu s dvomi najsilnejšími motorizáciami bude 3008 vybavená pasívnym hydraulickým systémom, napojeným na tlmiče. Úlohou systému je zmierňovať náklony karosérie v ostrých zákrutách a pri prudkých vyhýbacích manévroch. V podstate ide o negovanie vyššieho ťažiska karosérie pomocou hydraulických piestov a zásobníka, prepojených na zadné tlmiče. Hlavným prínosom je redukcia dynamických kmitov karosérie.

Vyšlo slnko, aj kabriolet

Ráno, po nočnej búrke na mori, nastal krásny slnečný deň, ako stvorený na jazdu kabrioletom. Z veľmi milého a elegantného kupé sa za dvadsať sekúnd stal vážny kabriolet, ktorý pútal pozornosť chodcov, aj iných vodičov na ceste. Skromne sme konštatovali, že na toto auto by sa dalo celkom rýchlo zvyknúť. Biela farba mu skutočne pristane a preto sme si tú našu testovanú verziu vychutnávali plnou mierou.

Kabriolet na celý rok

Interiér vozidla je veľmi štýlový. Kožené sedačky a doplnky navodzovali priam snobskú atmosféru. Ovládače sú prehľadné a celý dojem z auta príjemný. Aby si milovníci otvorených striech mohli tento pôžitok vychutnávať aj keď práve nesvieti slnko a vonku je už chladno, do Peugeotu nainštalovali „Airwave system“. Ten prostredníctvom vyhrievaného sedadla prenáša cez výduchy v opierkach hlavy teplý vzduch na krk, ramená a udržiava určité teplotné vákuum. Preto sa cestujúci cíti pohodlne, aj keď je vonku zima. Podmienkou je použitie sieťky Windstop, aby sa zachoval akýsi vajíčkový efekt, vďaka ktorému obteká vzduch ponad auto a nerobí prievan vo vnútri.

Dôraz na jazdu

Niekto jazdí s otvorenou strechou z frajeriny, iný pre lepší výhľad a niekto si konečne nemusí otvárať okno, ak chce dobre počuť motor. Pri dynamickejšej jazde sme si užívali odfukovanie turba nami prevetrávanej 1,6 THP. Až 150 koní pod kapotou sa vôbec nenechalo zahanbiť a tak sme ocenili aj spomínaný Airwave systém. Peugeot 308CC je dostupný aj v dieselovom prevedení 2,0 HDi FAP (103kW/140k) a ponuku motorizácií rozšírili aj zážihový 1,6 VTi (88kW/120k) a vznetový 1,6 HDi (82kW/112k). Peugeot 3008 poháňajú benzínové motory 1,6 VTi (88kW/120k) a 1,6 THP (110kW/150k) a dieslové 1,6 HDi FAP (80kW/110k) a 2,0 HDi FAP (110kW/150k). Oba modely sa práve začali ponúkať na Slovensku. Cena crossoveru začína na hranici 18 900 eur (569 381,40 Sk) a kabrio sa predáva od 24 700 eur (744 112,20 Sk).
(Cestu hradila firma Peugeot)

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 373
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 639
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 923
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 278
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 786
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 719
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 530
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 605
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 536
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 495
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keď začal boj s extrémizmom prinášať výsledky, prokuratúra ho ide oslabiť

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.

Koronavírus: V Česku pribudlo takmer 10-tisíc nových prípadov (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 226-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 637 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.