SME

Kabriolet aj crossover do každého počasia

Peugeot predstavil pred nástupom leta dve atraktívne aj dôležité novinky. Mestský crossover 3008 a elegantný kabriolet 308 CC. Obidva modely sme vyskúšali na cestách Chorvátska.

Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche.Hlavnou devízou kupé – kabrioletu je aerodynamický komfort pri otvorenej streche. (Zdroj: autorka)

DUBROVNÍK. Automobilový svet prekypuje novinkami a nič nenaznačuje to, že by sa značky chceli vzdať kríze, o ktorej sa všade hovorí. Francúzi sa dokonca rozhodli zaútočiť na spotrebiteľa naraz dvomi modelmi. Na juhu Dalmácie, v Dubrovníku, sme sa boli osobne presvedčiť, ako jazdia nový crossover a kupé kabriolet od Peugeotu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď prvý pocit po uchopení volantu a zaradení rýchlosti v modeli 3008 naznačil, že kulisa radenia je podstatne lepšia v porovnaní so základným modelom 308, ktorému sme to vyčítali. Trasa viedla prevažne cez dediny a mestá a preto sme pri ležérnej jazde skúmali, čím by mal práve tento mestský crossover zaujať.

SkryťVypnúť reklamu

Útočí na populárne SUV

Automobilka vstupom do segmentu nenechala nič na náhodu a veľmi precízne zmapovala náladu na trhu. Za posledné dva roky stúpol záujem o malé SUV v Európe o 266 percent. Preto sa bolo treba voči konkurencii dobre vyzbrojiť. Rázvor 2613 mm má len o päť milimetrov viac ako pôvodný hatchback, toto auto je ale o poznanie širšie, vyššie a dlhšie. Svetlá výška je 150 mm, čo by malo byť o 20 mm viac, ako pri hatchbacku.

Údaje z premietačky

Interiér je veľmi priestranný a pohodlný, s praktickými odkladacími priestormi. V stredovom tuneli, pod lakťovou opierkou sa nachádza veľmi hlboký priestor, z ktorého by sme vodičovi neodporúčali počas jazdy radšej nič vyberať.

Peugeot 3008 ponúka takzvaný Head Up Display, ktorý sa nachádza v zornom uhle vodiča, priamo za volantom. V oblasti čelného skla na priehľadnej tabuľke zobrazuje dôležité údaje a veľmi ľahko sa obsluhuje. Po krátkom čase mierne prekážal a tak sme využili zasunutie skla späť do prítrojovky. Konkurenčné systémy premietajú údaje priamo na sklo a to je lepšie. Tritisícosmička je vybavená dištančným radarom, elektrickou parkovacou brzdou, asistentom na rozjazd do kopca a aj parkovacím asistentom.

SkryťVypnúť reklamu

Multifunkčný interiér

Systém Multiflex ponúka rôzne variácie úpravy, sklápanie sedadiel, tri pozície nastavenia dna batožinového priestoru, vysúvací panel v rovine nakladacej hrany s dnom kufra, čo môže poslúžiť rovnako dobre na pohodlné odkladanie predmetov ako aj na oddych, či prezúvanie sa do lyžiarok alebo kolieskových korčúľ.

Všade aj bez štvorkolky

Nový GRIP systém funguje ako inteligentná trakčná kontrola. Obsahuje päť módov, ktoré sú zadefinované ako štandardný, snehový, na všetky terény (blato, tráva, mokro), na piesok a vypnuté ESP. Využívanie tohto systému ale podmieňuje presne určené obutie kolies, inak by neplnilo svoj účel dostatočne. Peugeot 3008 bude patriť medzi veľmi praktické a zaujímavé autá na trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Francúzske automobilky už neraz ukázali, že v spolupráci s elektronikou a samosvorným predným diferenciálom dokážu vyťažiť z pohonu prednej nápravy maximum. Peugeot 3008 je dôkazom, že pohon oboch náprav nemusí byť pre bežné používanie auta bezpodmienečný. Stačí dobre nastaviť elektroniku na jednotlivé povrchy. Keďže kompromisné nastavenie nie je ideálne, Peugeot v spolupráci s firmou Bosch vyvinul GRIP systém, nový trakčný a stabilizačný systém, navrhnutý pre 16 palcové pneumatiky kategórie M+S, schopný fungovať v piatich módoch.

maly_3008_big.jpg

V štandardnom nastavení pracuje ESP ako v bežnom osobnom aute za obvyklých podmienok.

Snežný Snow mód kontroluje pretáčanie kolies na snehu pri rozjazde. Po prekročení rýchlosti 50 km/h začne ESP fungovať v štandardnom móde.

All-terain mode určený na výjazd do lesa po štrkovej, blatovej ceste alebo mokrej lúke dokáže nahradiť uzávierku diferenciálu až do výšky 100 percent. So zvyšujúcou sa rýchlosťou systém optimalizuje prenos výkonu medzi kolesami. Po prekročení osemdesiatky sa samočinne vypne.

Špeciálne nastavenie elektroniky zohľadňuje pieskový Sand mód, ktorý má zabrániť zahrabaniu sa v sypkom podklade.

Ak si elektronika nedokáže poradiť, ostáva posledná možnosť - úplne vypnúť ESP. To je však možné iba do rýchlosti 50 km/h.
Dynamic Roll Control - spolu s dvomi najsilnejšími motorizáciami bude 3008 vybavená pasívnym hydraulickým systémom, napojeným na tlmiče. Úlohou systému je zmierňovať náklony karosérie v ostrých zákrutách a pri prudkých vyhýbacích manévroch. V podstate ide o negovanie vyššieho ťažiska karosérie pomocou hydraulických piestov a zásobníka, prepojených na zadné tlmiče. Hlavným prínosom je redukcia dynamických kmitov karosérie.

Vyšlo slnko, aj kabriolet

Ráno, po nočnej búrke na mori, nastal krásny slnečný deň, ako stvorený na jazdu kabrioletom. Z veľmi milého a elegantného kupé sa za dvadsať sekúnd stal vážny kabriolet, ktorý pútal pozornosť chodcov, aj iných vodičov na ceste. Skromne sme konštatovali, že na toto auto by sa dalo celkom rýchlo zvyknúť. Biela farba mu skutočne pristane a preto sme si tú našu testovanú verziu vychutnávali plnou mierou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kabriolet na celý rok

Interiér vozidla je veľmi štýlový. Kožené sedačky a doplnky navodzovali priam snobskú atmosféru. Ovládače sú prehľadné a celý dojem z auta príjemný. Aby si milovníci otvorených striech mohli tento pôžitok vychutnávať aj keď práve nesvieti slnko a vonku je už chladno, do Peugeotu nainštalovali „Airwave system“. Ten prostredníctvom vyhrievaného sedadla prenáša cez výduchy v opierkach hlavy teplý vzduch na krk, ramená a udržiava určité teplotné vákuum. Preto sa cestujúci cíti pohodlne, aj keď je vonku zima. Podmienkou je použitie sieťky Windstop, aby sa zachoval akýsi vajíčkový efekt, vďaka ktorému obteká vzduch ponad auto a nerobí prievan vo vnútri.

Dôraz na jazdu

Niekto jazdí s otvorenou strechou z frajeriny, iný pre lepší výhľad a niekto si konečne nemusí otvárať okno, ak chce dobre počuť motor. Pri dynamickejšej jazde sme si užívali odfukovanie turba nami prevetrávanej 1,6 THP. Až 150 koní pod kapotou sa vôbec nenechalo zahanbiť a tak sme ocenili aj spomínaný Airwave systém. Peugeot 308CC je dostupný aj v dieselovom prevedení 2,0 HDi FAP (103kW/140k) a ponuku motorizácií rozšírili aj zážihový 1,6 VTi (88kW/120k) a vznetový 1,6 HDi (82kW/112k). Peugeot 3008 poháňajú benzínové motory 1,6 VTi (88kW/120k) a 1,6 THP (110kW/150k) a dieslové 1,6 HDi FAP (80kW/110k) a 2,0 HDi FAP (110kW/150k). Oba modely sa práve začali ponúkať na Slovensku. Cena crossoveru začína na hranici 18 900 eur (569 381,40 Sk) a kabrio sa predáva od 24 700 eur (744 112,20 Sk).
(Cestu hradila firma Peugeot)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 962
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 401
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 659
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 530
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 926
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 899
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 518
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 406
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 454
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 180
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 717
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 561
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 547
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu