SME

Záchranárske BMW. Jeho revírom je diaľnica

Služby lekárskej pomoci solventných stredísk sa môžu tešiť na nové záchranárske BMW. Rýchle vozidlo s výbavou pre lekára a osvetľovacou technikou vychádza z verzie X6 5,0i.

Zovňajšok záchranárskeho vozidla zmenili nápisy a osvetľovacia technika. Pohonné ústrojenstvo pochádza zo sériovej verzie.Zovňajšok záchranárskeho vozidla zmenili nápisy a osvetľovacia technika. Pohonné ústrojenstvo pochádza zo sériovej verzie. (Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Pravidelný májový veľtrh záchranárskej techniky vo Fulde priniesol množstvo zaujímavých noviniek, vrátane rýchleho záchranárskeho vozidla pre lekára a jeho asistenta.

Základom na stavbu vozidla rýchlej lekárskej služby bolo BMW X6 5,0i ktoré poháňa preplňovaný osemvalec. Vozidlo vybavené výstražnou svetelnou technikou a špeciálne upraveným interiérom dosahuje výkon 300 kW (407 k) a maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V maske chladiča pribudli výstražné LED svetlá, ale záchranári si ponechali aj fabrický radar aktívneho tempomatu na udržiavanie konštantnej vzdialenosti medzi vozidlami a brzdenie v núdzovej situácii.

SkryťVypnúť reklamu

Sériové BMW X6 s týmto motorom dokáže zrýchliť z 0 na 100 kilometrovú rýchlosť za 5,4 sekundy a stopu v zákrutách pomáha udržať špeciálny zadný diferenciál DPC. Vozidlo stabilizuje nielen pribrzďovanie kolies, ale práve pridanie výkonu na jednotlivé kolesá. Označenie 5,0i si už nemožno spojiť s päťlitrovým motorom, ale s prepĺňaným osemvalcom s objemom 4,4 litra. Zásluhou dvoch turbodúchadiel umiestnených v priestore medzi hlavami valcov majú záchranári k dispozícii krútiaci moment 600 Nm.

Tento typ záchranárskeho vozidla sa hodí na nemecké diaľnice, prípadne na letiská. Vyššia svetlosť podvozka umožňuje prechod neodpluhovaným snehom v kalamite na diaľnici. Dôležitým faktorom rýchlej jazdy na snehu sú pneumatiky, pretože štandardné obutie 255/50 R19 môže na snehu narobiť veľké starosti.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 79 352
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 410
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 117
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 928
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 236
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 206
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 299
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v dnešnej modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 637
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 467
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 204
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 357
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 957
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 673
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 10 072
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
SkryťZatvoriť reklamu