SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Na Korčulu radšej zo Splitu

Komfort stojí peniaze. Plavba trajektom zo Splitu na Korčulu bola drahšia ako cesta autom dookola cez Orebič, ale trvala o tri hodiny kratšie a na lodi sme oddychovali.

Plavba trajektom zo Splitu je drahé, ale pohodlné riešenie.Plavba trajektom zo Splitu je drahé, ale pohodlné riešenie. (Zdroj: autor)

Dovolenkári presýtení rušným pobrežím iba ťažko odolajú zelenému ostrovu Korčula, veľmi dobre dostupnému vlastnou dopravou. Na výber majú viacero ciest.

Prvá a jednoznačne praktická je cez Split a trajekt priamo na Korčulu do prístavu Vela Luka. Plavba trvá tri hodiny a za osobné auto zaplatíte 432 kún. Lístok pre dospelú osobu stojí 48, pre deti od troch do 12 rokov 24 kún. Deti do troch rokov cestujú zadarmo.

V Splite treba byť minimálne hodinu pred odchodom trajektu alebo si lístok objednať cez internet. Z vlastnej skúsenosti odporúčame postaviť auto do vyznačeného pruhu v prístave čo najskôr a ísť kúpiť lístky. „Lístok vám negarantuje miesto na trajekte,“ upozornil Drago Stojakovič.

Dojazd v poslednej chvíli sa nevypláca, pretože trajekt zo Splitu na Korčulu odchádza iba dvakrát denne.

Krásne, ale náročné cesty

Druhá, lacnejšia cesta na Korčulu vedie cez Ploče, polostrov Pelješac a prístav Orebič. Trajekt z Orebiča chodí každú hodinu, plavba trvá iba pätnásť minút. Prevoz osobného auta na trajekte stojí 64 kún, za dospelého sa platí 13 kún a za deti 6,50.

Kým cesta od diaľničného výjazdu Dugopolje cez Split až do prístavu Vela Luka trvá štyri hodiny, dookola cez Orebič je to o 209 kilometrov autom viac.

Nám počas predsezónnej návštevy Chorvátska trvala cesta z Dugopolja cez Orebič sedem hodín. Návrat z Korčuly (Vela Luka) trval ani nie štyri hodiny vrátane nástupu na trajekt. Nehovoriac o oddychu na palube trajektu. Opäť je to na rozhodnutí medzi ušetreným časom a peniazmi, navyše šoféri bývajú po príchode na pobrežie veľmi unavení a zvyšných 209 kilometrov je náročných.

Auto bez problémov

Na päťdesiatkilometrovom presune naprieč ostrovom sú tri čerpacie stanice. Dve v prístavoch Vela Luka a Korčula, tretia v strede ostrova v Smokvici.

S natankovaním nie je problém ani na Pelješaci, akurát do nočných hodín je otvorená iba čerpacia stanica v Orebiči.

Najlacnejší variant

Najlacnejším variantom je trajekt z Drvenika na Korčulu, ktorý je výhodný, ak zostanete blízko Korčule. Do Vela Luky treba prejsť 50 kilometrov krížom cez ostrov, čo je hodina aj desať minút. Samotný trajekt ide dve a pol hodiny. Ak sa rozhodnete pre Drvenik, tak po diaľnici pôjdete až po Šestanovac, zíďte do Brely a po magistrále ešte 44 kilometrov do Drvenika. Trajekt stojí 130 kún za auto a šoféra, ďalší cestujúci zaplatí 25, dieťa 12 kún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 018
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 841
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 209
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 804
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 089
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 303
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 051
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


17 h
Peter Tkačenko

Hortovi, Hrušovskému a Paškovi by pri pohľade na dnešný parlament zabehlo.


18 h
Generálnym riaditeľom Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VŠZP) je Richard Strapko. Do funkcie ho menoval bývalý minister zdravotníctva Marek Krajčí (OĽaNO).

Dlh poisťovne presahoval ku koncu júna 131 miliónov eur.


14 h
Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan na summite v Prahe.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  3. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  4. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  5. Erik Kriššák: Dotyk rán
  6. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  7. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  8. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 777
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 298
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 890
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 256
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 072
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 426
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 864
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 820
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu