SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Na Korčulu radšej zo Splitu

Komfort stojí peniaze. Plavba trajektom zo Splitu na Korčulu bola drahšia ako cesta autom dookola cez Orebič, ale trvala o tri hodiny kratšie a na lodi sme oddychovali.

Plavba trajektom zo Splitu je drahé, ale pohodlné riešenie.Plavba trajektom zo Splitu je drahé, ale pohodlné riešenie. (Zdroj: autor)

Dovolenkári presýtení rušným pobrežím iba ťažko odolajú zelenému ostrovu Korčula, veľmi dobre dostupnému vlastnou dopravou. Na výber majú viacero ciest.

Prvá a jednoznačne praktická je cez Split a trajekt priamo na Korčulu do prístavu Vela Luka. Plavba trvá tri hodiny a za osobné auto zaplatíte 432 kún. Lístok pre dospelú osobu stojí 48, pre deti od troch do 12 rokov 24 kún. Deti do troch rokov cestujú zadarmo.

V Splite treba byť minimálne hodinu pred odchodom trajektu alebo si lístok objednať cez internet. Z vlastnej skúsenosti odporúčame postaviť auto do vyznačeného pruhu v prístave čo najskôr a ísť kúpiť lístky. „Lístok vám negarantuje miesto na trajekte,“ upozornil Drago Stojakovič.

Dojazd v poslednej chvíli sa nevypláca, pretože trajekt zo Splitu na Korčulu odchádza iba dvakrát denne.

Krásne, ale náročné cesty

Druhá, lacnejšia cesta na Korčulu vedie cez Ploče, polostrov Pelješac a prístav Orebič. Trajekt z Orebiča chodí každú hodinu, plavba trvá iba pätnásť minút. Prevoz osobného auta na trajekte stojí 64 kún, za dospelého sa platí 13 kún a za deti 6,50.

Kým cesta od diaľničného výjazdu Dugopolje cez Split až do prístavu Vela Luka trvá štyri hodiny, dookola cez Orebič je to o 209 kilometrov autom viac.

Nám počas predsezónnej návštevy Chorvátska trvala cesta z Dugopolja cez Orebič sedem hodín. Návrat z Korčuly (Vela Luka) trval ani nie štyri hodiny vrátane nástupu na trajekt. Nehovoriac o oddychu na palube trajektu. Opäť je to na rozhodnutí medzi ušetreným časom a peniazmi, navyše šoféri bývajú po príchode na pobrežie veľmi unavení a zvyšných 209 kilometrov je náročných.

Auto bez problémov

Na päťdesiatkilometrovom presune naprieč ostrovom sú tri čerpacie stanice. Dve v prístavoch Vela Luka a Korčula, tretia v strede ostrova v Smokvici.

S natankovaním nie je problém ani na Pelješaci, akurát do nočných hodín je otvorená iba čerpacia stanica v Orebiči.

Najlacnejší variant

Najlacnejším variantom je trajekt z Drvenika na Korčulu, ktorý je výhodný, ak zostanete blízko Korčule. Do Vela Luky treba prejsť 50 kilometrov krížom cez ostrov, čo je hodina aj desať minút. Samotný trajekt ide dve a pol hodiny. Ak sa rozhodnete pre Drvenik, tak po diaľnici pôjdete až po Šestanovac, zíďte do Brely a po magistrále ešte 44 kilometrov do Drvenika. Trajekt stojí 130 kún za auto a šoféra, ďalší cestujúci zaplatí 25, dieťa 12 kún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  2. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  5. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  6. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  7. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  8. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  9. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  10. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 059
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 252
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 381
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 789
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 765
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 112
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 437
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 379
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 2 993
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 2 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje od 15 do 30 minút.


18 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 12 h
Nataša Holinová

List z Generálnej prokuratúry je ďalší hlúpy krok a komunikačný prešľap.


19 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 22 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Miroslav Sabol: Koniec mobingu a ekonomického šikanovania. Nie sme občania 2 triedy.
  2. Štefan Vidlár: "Dva roky prázdnin"
  3. Martin Šteinübel: tisíc odtieňov šedej
  4. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  5. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič.
  6. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  7. Pavel Dvořák: Sú Číňania šťastnejší?
  8. Ján Urda: Horehronie a hutnícky skanzen
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 887
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 10 109
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 438
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 377
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 621
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 151
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 909
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 387
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu