SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Novinky na chorvátskych diaľniciach

Za dobré služby motoristom sa vracajú peniaze späť do rozvoja. Najdlhšie tunely dokončia v plnom profile a pribudne obchvat Rijeky.

Diaľnica sa zatiaľ končí pri Ravči. Podľa odhadov by sa mohla cesta v tomto lete zrýchliť o úsek po Vrgorac.Diaľnica sa zatiaľ končí pri Ravči. Podľa odhadov by sa mohla cesta v tomto lete zrýchliť o úsek po Vrgorac. (Zdroj: autor)

Koncom roka 2009 bude v Chorvátsku až 1271 kilometrov diaľnic. Prímorská krajina mala za nadštandardnú službu motoristom slušný príjem.

V roku 2008 sa na mýtnom vybralo 267 miliónov eur, čo je trikrát viac ako v roku 2003. Čakanie v kilometrových kolónach pri tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok sú takmer minulosťou. Do začiatku letnej turistickej sezóny budú otvorené obidva tubusy spomínaných tunelov.

Tunel Mala Kapela je dlhý 5780 m a Sveti Rok 5687 m. Na dokončenie tunelov bolo potrebné použiť 400 000 ton betónu, 245 000 metrov hydroizolácií a viac ako 36­tisíc ton asfaltu.

Iné tunely než Branisko

Spoločnosť Chorvátske cesty dostala v Bruseli ocenenie za tunel Brinje ako za najbezpečnejší tunel v Európe. O tom, že to nie je náhoda, svedčí fakt, že aj tunel Tuhobič na diaľnici A6 Záhreb – Rijeka získal ocenenie, že je druhým najlepším tunelom v Európe. Tunel je dlhý 2413 m, povolená rýchlosť v ňom je 100 km/h a denne ním prejde 12­tisíc áut.

Obchvat Rijeka

Termín ukončenia výstavby obchvatu okolo najväčšieho chorvátskeho prístavu Rijeky nedodržia pre problematické úseky medzi obcami Škurinja a Orehovica, kde sa stavia veľmi náročný most Rječina. Obchvat úplne dokončia v auguste alebo v septembri. Obchvat je súčasťou diaľnice A7 medzi mestami Rijeka a Žuta Lokva.(rch)
(Zdroj: www.hac.hr, www.maestraltravel.sk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 365
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 217
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 009
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 636
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 572
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 918
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 776
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


5 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


16 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 031
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 145
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 388
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 378
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 004
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu