Koncom roka 2009 bude v Chorvátsku až 1271 kilometrov diaľnic. Prímorská krajina mala za nadštandardnú službu motoristom slušný príjem.
V roku 2008 sa na mýtnom vybralo 267 miliónov eur, čo je trikrát viac ako v roku 2003. Čakanie v kilometrových kolónach pri tuneloch Mala Kapela a Sveti Rok sú takmer minulosťou. Do začiatku letnej turistickej sezóny budú otvorené obidva tubusy spomínaných tunelov.
Tunel Mala Kapela je dlhý 5780 m a Sveti Rok 5687 m. Na dokončenie tunelov bolo potrebné použiť 400 000 ton betónu, 245 000 metrov hydroizolácií a viac ako 36tisíc ton asfaltu.
Iné tunely než Branisko
Spoločnosť Chorvátske cesty dostala v Bruseli ocenenie za tunel Brinje ako za najbezpečnejší tunel v Európe. O tom, že to nie je náhoda, svedčí fakt, že aj tunel Tuhobič na diaľnici A6 Záhreb – Rijeka získal ocenenie, že je druhým najlepším tunelom v Európe. Tunel je dlhý 2413 m, povolená rýchlosť v ňom je 100 km/h a denne ním prejde 12tisíc áut.
Obchvat Rijeka
Termín ukončenia výstavby obchvatu okolo najväčšieho chorvátskeho prístavu Rijeky nedodržia pre problematické úseky medzi obcami Škurinja a Orehovica, kde sa stavia veľmi náročný most Rječina. Obchvat úplne dokončia v auguste alebo v septembri. Obchvat je súčasťou diaľnice A7 medzi mestami Rijeka a Žuta Lokva.(rch)
(Zdroj: www.hac.hr, www.maestraltravel.sk)
Autor: rch