SME

„Japonský“ pick-up pre Afriku

Nissan v Juhoafrickej republike začal vyrábať derivát Dacie Logan Pick-up. Okrem bežnej pracovnej verzie sa v ponuke objavil aj model určený na aktívne trávenie voľného času.

(Zdroj: Nissan)

BRATISLAVA. Aliancia Renault-Nissan nedávno oslávila desaťročnicu svojej existencie. Jedným z najnovších modelov, ktorý vzišiel zo spolupráce francúzskej a japonskej automobilky je Nissan NP200. Ľahký úžitkový automobil, u nás známy ako Dacia Logan Pick-up, je určený pre Juhoafrickú republiku, kde sa aj vyrába.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nielen na prácu

Prvý Nissan NP200 uzrel svetlo sveta už vlani. Od svojho rumunského súrodenca sa viac - menej líši iba tvarom masky chladiča, ochranným rámom za kabínou a modernejším interiérom (palubná doska a výplne dverí sú zhodné s Daciou Sandero). Aktuálne prichádza do predaja aj „lifestyle-ová“ verzia. Charakterizuje ju mohutnejší predný nárazník s okrúhlymi hmlovými svetlami, čiastočne lakovaný vo farbe karosérie a tmavé plastové lemy blatníkov. Úložnú plochu je aj u lacnejších verzií možné zakryť plachtou.

SkryťVypnúť reklamu

Známa technika

Možno tak na prvý pohľad vyzerá, ale Nissan NP200 nedisponuje pohonom všetkých štyroch kolies. Vďaka dostatočne veľkej svetlej výške ale zvládne pohyb aj v ľahšom teréne.
Zákazníci z Juhoafrickej republiky si môžu vybrať jeden z trojice poháňacích agregátov. Najslabší benzínový motor má objem 1,6 l, osemventilovú techniku a dáva výkon 66 kW (90 k). Modernejší agregát má rovnaký objem, ale štyri ventily na valec a dosahuje 79 kW (107 k). K dispozícii je aj turbodiesel 1,5 dCi naladený na výkon 63 kW (86 k).

Drahší ako u nás

Automobil ponúkajú v troch úrovniach vybavenia - Base, S a SE, pričom najvyššia úroveň SE obsahuje ABS s EBD, rádio s CD prehrávačom, centrálne zamykanie, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, disky kolies vyrobené z ľahkých zliatin…

SkryťVypnúť reklamu

Ceny Nissanu NP200 sú v porovnaní s u nás predávanou Daciou Logan Pick-up o čosi vyššie. Základná „pracovná“ verzia tam štartuje na čiastke v prepočte asi 8600 eur, špičkový model výjde na približne 14 650 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 072
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 346
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 041
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 171
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 195
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 187
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 241
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  4. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  5. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  6. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  7. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  8. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 535
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 543
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 58 618
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 689
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 318
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 935
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 556
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 761
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu