BRATISLAVA. Uvedenie VW Golf šiestej generácie rozpútalo polemiky o tom, či je to úplne nové auto alebo iba dôkladne modernizovaný Golf V. V prípade kombi s tradičným označením Variant sa výrobca netají tým, že ide o prepracovaného predchodcu.
Kombík odvodený od VW Golf V je na trhu iba dva roky, preto by bolo pre nemeckú automobilku ekonomicky nevýhodné nahradiť ho úplne novým modelom. Po omladení VW Golf Plus a Variant tak v rodine Golf VI chýba už iba sedan Jetta.
Dizajnové „novinky“
Štylisti sa pri návrhu kombíka nezapotili. Pôvodnú oblú prednú časť nahradili čelom z hatchbacku Golf VI vrátane nárazníka, masky chladiča, svetiel,... Pri pohľade z profilu sa na karosérii nezmenilo nič, s výnimkou možnosti objednať si nové typy zliatinových diskov kolies, prípadne ozdobných plastových krytov oceľových diskov.
Všetky línie zostali zachované aj vzadu. Nárazník má však lakovanú aj spodnú časť a koncové svetlá dostali novú grafiku. Tým zoznam zmien na karosérii končí. Viac vzrušenia prebehlo v interiéri, ktorý prevzal palubnú dosku, volant a niektoré ďalšie detaily od hatchbacku Golf VI.
Motor 1,9 TDI končí
Notoricky známu paletu zážihových motorov tvorenú štvorvalcami 1,4 l (59 kW/80 k), 1,6 l (75 kW/102 k) a prepĺňaným 1,4 TSI (90 kW/122 k, či 118 kW/160 k) s časovým odstupom po zahájení predajov doplní nový turbomotor 1,2 TSI. Tento agregát by mal nahradiť atmosférickú jedna-šestku. Z ponuky obľúbených vznetových agregátov vypadol zastaraný, ale mimoriadne úsporný turbodiesel 1,9 TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska. Nahradil ho modernejší a objemom skromnejší motor 1,6 TDI CR (77 kW/105 k). Okrem neho ponuku dopĺňa aj známy dvojliter TDI CR.
VW Golf VI Variant na domácom, nemeckom trhu už začali predávať. Na Slovensku by mal byť k dispozícii v septembri tohto roka. Zákazníci budú mať na výber z troch úrovní výbavy - Trendline, Comfortline a Highline, ktoré je možné doplniť o celý rad príplatkových prvkov, vrátane automatického systému parkovania.