SME
reklama

Kratky test: Suzuki SX4 Urban Line

Suzuki Sx4 nepatrí medzi horúce novinky, ktoré ohúria, ale najlacnejšia verzia, ktorú sme nemali pred tým možnosť testovať, je výborný pracant na každý deň.

V zákrutách cítiť vyššie ťažisko, podvozok však dobre filtruje nerovnosti.V zákrutách cítiť vyššie ťažisko, podvozok však dobre filtruje nerovnosti. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V časoch šrotovacieho ošiaľu sme dostali veľa krát tú istú otázku. Či kúpiť Suzuki SX4 vo verzii s pohonom oboch náprav alebo stačí verzia Urban s pohonom predných kolies. Ťažko však radiť, keď všetky päťdverové Suzuki SX4, na ktorých sme jazdili boli „štvorkolky“. Na krátke zoznámenie sme si vybrali najlacnejšiu verziu SX4 GLX Urban Line.

Japonským dizajnérom sa nedarí vždy urobiť nadčasový dizajn, ale v prípade Suzuki SX4 im to vyšlo. Auto vyzerá moderne a inak, ako konkurenti podobných rozmerov. Tvary karosérie nadväzujú na koncepciu auta so šikmou prednou časťou a vyššou stavbou. Prvky z minivanu sú pekne zapracované do päťdverového hatchbacku.

Dizajn nemôže byť prekážkou ani v mestskej verzii Urban line, hoci karosárskych doplnkov má menej. Odhliadnuc od prídavných lemov blatníkov a nárazníkov, majiteľ verzie Urban line veľa nestratí. Rovnako vnútorný priestor je taký istý a niekoľko rokov po premiére stojí za povšimnutie.

Priestranné zvnútra

Vnútorný priestor sa viac približuje nižšej strednej triede než malým autám. Presne podľa toho vidieť, že Suzuki Sx4 je presne medzi spomenutými. Vnútorným priestorom bližšie ku kompaktom, kufrom k malým autám. Z koncepcie auta s vyššou strechou aj sedením nás najviac zaujalo ľahké nastupovanie. Už podľa toho vidieť že SX4 je koncipované ako auto na každý deň, do nepohody mesta a vidieka pri potrebe častého nastupovania.

22_suzuki_big.jpg

Vzadu je viac miesta ako v malých autách, ktorým SX4 konkuruje cenou.
Zdravý spôsob sedenia nám vyhovoval aj počas dlhej jazdy. Sedadlá nie sú športové, ale ich vlnovitá stredná časť je výborná na chrbát. Suzuki Sx4 vyhovuje viacerým typom postáv a môže byť zaujímavým riešením pre vysokých ľudí, ktorí si nechcú kvôli svojej postave kupovať veľké auto. Býva celkom bežné, že vysoký človek si skúsi autá B segmentu a kvôli pocitu stiesnenia musí kúpiť kompakt alebo ešte niečo väčšie. V Suzuki tento problém nebude mať.

Jednoduché riešenia

Interiér Suzuki SX4 nevyzerá na prvý pohľad ohurujúco, ale je veľmi dobre vyriešený, kvalitne spracovaný a veľmi ľahko sa udržiava v čistote. Škoda, že tlačidlá na volante nie sú v noci osvetlené a na ich používanie si treba zvyknúť hmatom. Odkladacie priestory sú prispôsobené životu v aute, najmä boxy vo dverách a vyklápacia skrinka pred spolujazdcom.

21_suzuki_big.jpg

Interiér je viac účelový než pekný. Zaujala nás vysoká kvalita dielenského spracovania a dobrá pozícia za volantom.

Šrotovacia mánia zrazila cenu základnej verzie GLX ABS,AC na cenu iba o niečo prevyšujúcu 10 000 eur, čím toto auto získalo na atraktivite. Najlacnejšia verzia má klimatizáciu a ABS. Hlavové airbagy a ESP sú však vo vyšších stupňoch vybavenia a so silnejšími motormi. Použitím slabšieho motora 1,5 VVT nepríde motorista skrátka, skôr získa na spotrebe.

Vie jazdiť úsporne

Kto jazdil na Suzuki, vie, že na dosiahnutie dynamiky treba vyššie otáčky, pretože motory sú v nižšom spektre síce úsporné, ale bez silnejších prejavov dynamiky. Slabšia verzia ponúka výkon 73 kW pri 5600 otáčkach. Prevody aj charakter motora je nastavený na režim bežného užívateľa - mestskú prípadne prímestskú prevádzku.

Na vyššie diaľničné rýchlosti si treba kúpiť diesel, no pri normálnom jazdení sme so Suzuki dosahovali priemerné spotreby od 6,5 do 7,4 litra. Výrobca udáva priemerných 6,8 litra. Automobilka prezentuje verziu s pohonom prednej nápravy ako mestskú verziu SX4, ale podľa nás je auto vhodné tiež na vidiek a dochádzanie do práce. Z danej triedy je to asi najlepšia voľba, ak človek uvažuje nad praktickým autom a chce niečo mierne väčšie, než je kategória malých áut.

Kupujem – nekupujem

V najdrahších verziách a pred dvomi rokmi by som zaváhal medzi autom kompaktnej triedy a Suzuki SX4. Dnes keď sa SX4 dostalo cenami na úroveň malých áut a pritom je citeľne väčšie, určite by som nad kúpou uvažoval. Auto favorizuje dobre využitý priestor, cena, výbava a vyšší podvozok. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Suzuki SX4 1,5 GLX ABS AC Bodykit Urban Line

Motor

-

Typ

1,5 l

Zdvihový objem (cm3)

1490

Výkon (kw/k)

73/99

Pri otáčkach (ot./min.)

5600

Krútiaci moment (Nm)

133

Pri otáčkach (ot./min)

N/A

Emisie CO2 (g/km)

163

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

4100

Širka (mm)

1730

Výška (mm)

1560

Celková hmotnosť (kg)

1600

Objem palivovej nádrže (l)

50

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

8,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,7

Kombinovaná spotreba

6,8

Spotreba v teste (l/100 km)

6,5-7,4

Cena verzie od

13 760,00 €
(414 533,76 Sk)

SME spokojní

SME nespokojní

Cena Hlučnejší motor na diaľnici
Základná výbava -
Rozhľad na ceste -
Väčší podvozok -
Spotreba -
Vnútorný priestor -
Nastupovanie -
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 829
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 170
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 524
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 116
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 793
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 775
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 372
  8. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 355
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada, Ratzenstadl.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 491
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 66 544
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 192
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 666
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 375
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 507
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 17 264
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 13 855
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu