SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Kratky test: Suzuki SX4 Urban Line

Suzuki Sx4 nepatrí medzi horúce novinky, ktoré ohúria, ale najlacnejšia verzia, ktorú sme nemali pred tým možnosť testovať, je výborný pracant na každý deň.

V zákrutách cítiť vyššie ťažisko, podvozok však dobre filtruje nerovnosti.V zákrutách cítiť vyššie ťažisko, podvozok však dobre filtruje nerovnosti. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V časoch šrotovacieho ošiaľu sme dostali veľa krát tú istú otázku. Či kúpiť Suzuki SX4 vo verzii s pohonom oboch náprav alebo stačí verzia Urban s pohonom predných kolies. Ťažko však radiť, keď všetky päťdverové Suzuki SX4, na ktorých sme jazdili boli „štvorkolky“. Na krátke zoznámenie sme si vybrali najlacnejšiu verziu SX4 GLX Urban Line.

Japonským dizajnérom sa nedarí vždy urobiť nadčasový dizajn, ale v prípade Suzuki SX4 im to vyšlo. Auto vyzerá moderne a inak, ako konkurenti podobných rozmerov. Tvary karosérie nadväzujú na koncepciu auta so šikmou prednou časťou a vyššou stavbou. Prvky z minivanu sú pekne zapracované do päťdverového hatchbacku.

Dizajn nemôže byť prekážkou ani v mestskej verzii Urban line, hoci karosárskych doplnkov má menej. Odhliadnuc od prídavných lemov blatníkov a nárazníkov, majiteľ verzie Urban line veľa nestratí. Rovnako vnútorný priestor je taký istý a niekoľko rokov po premiére stojí za povšimnutie.

Priestranné zvnútra

Vnútorný priestor sa viac približuje nižšej strednej triede než malým autám. Presne podľa toho vidieť, že Suzuki Sx4 je presne medzi spomenutými. Vnútorným priestorom bližšie ku kompaktom, kufrom k malým autám. Z koncepcie auta s vyššou strechou aj sedením nás najviac zaujalo ľahké nastupovanie. Už podľa toho vidieť že SX4 je koncipované ako auto na každý deň, do nepohody mesta a vidieka pri potrebe častého nastupovania.

22_suzuki_big.jpg

Vzadu je viac miesta ako v malých autách, ktorým SX4 konkuruje cenou.
Zdravý spôsob sedenia nám vyhovoval aj počas dlhej jazdy. Sedadlá nie sú športové, ale ich vlnovitá stredná časť je výborná na chrbát. Suzuki Sx4 vyhovuje viacerým typom postáv a môže byť zaujímavým riešením pre vysokých ľudí, ktorí si nechcú kvôli svojej postave kupovať veľké auto. Býva celkom bežné, že vysoký človek si skúsi autá B segmentu a kvôli pocitu stiesnenia musí kúpiť kompakt alebo ešte niečo väčšie. V Suzuki tento problém nebude mať.

Jednoduché riešenia

Interiér Suzuki SX4 nevyzerá na prvý pohľad ohurujúco, ale je veľmi dobre vyriešený, kvalitne spracovaný a veľmi ľahko sa udržiava v čistote. Škoda, že tlačidlá na volante nie sú v noci osvetlené a na ich používanie si treba zvyknúť hmatom. Odkladacie priestory sú prispôsobené životu v aute, najmä boxy vo dverách a vyklápacia skrinka pred spolujazdcom.

21_suzuki_big.jpg

Interiér je viac účelový než pekný. Zaujala nás vysoká kvalita dielenského spracovania a dobrá pozícia za volantom.

Šrotovacia mánia zrazila cenu základnej verzie GLX ABS,AC na cenu iba o niečo prevyšujúcu 10 000 eur, čím toto auto získalo na atraktivite. Najlacnejšia verzia má klimatizáciu a ABS. Hlavové airbagy a ESP sú však vo vyšších stupňoch vybavenia a so silnejšími motormi. Použitím slabšieho motora 1,5 VVT nepríde motorista skrátka, skôr získa na spotrebe.

Vie jazdiť úsporne

Kto jazdil na Suzuki, vie, že na dosiahnutie dynamiky treba vyššie otáčky, pretože motory sú v nižšom spektre síce úsporné, ale bez silnejších prejavov dynamiky. Slabšia verzia ponúka výkon 73 kW pri 5600 otáčkach. Prevody aj charakter motora je nastavený na režim bežného užívateľa - mestskú prípadne prímestskú prevádzku.

Na vyššie diaľničné rýchlosti si treba kúpiť diesel, no pri normálnom jazdení sme so Suzuki dosahovali priemerné spotreby od 6,5 do 7,4 litra. Výrobca udáva priemerných 6,8 litra. Automobilka prezentuje verziu s pohonom prednej nápravy ako mestskú verziu SX4, ale podľa nás je auto vhodné tiež na vidiek a dochádzanie do práce. Z danej triedy je to asi najlepšia voľba, ak človek uvažuje nad praktickým autom a chce niečo mierne väčšie, než je kategória malých áut.

Kupujem – nekupujem

V najdrahších verziách a pred dvomi rokmi by som zaváhal medzi autom kompaktnej triedy a Suzuki SX4. Dnes keď sa SX4 dostalo cenami na úroveň malých áut a pritom je citeľne väčšie, určite by som nad kúpou uvažoval. Auto favorizuje dobre využitý priestor, cena, výbava a vyšší podvozok. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Suzuki SX4 1,5 GLX ABS AC Bodykit Urban Line

Motor

-

Typ

1,5 l

Zdvihový objem (cm3)

1490

Výkon (kw/k)

73/99

Pri otáčkach (ot./min.)

5600

Krútiaci moment (Nm)

133

Pri otáčkach (ot./min)

N/A

Emisie CO2 (g/km)

163

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

4100

Širka (mm)

1730

Výška (mm)

1560

Celková hmotnosť (kg)

1600

Objem palivovej nádrže (l)

50

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

8,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,7

Kombinovaná spotreba

6,8

Spotreba v teste (l/100 km)

6,5-7,4

Cena verzie od

13 760,00 €
(414 533,76 Sk)

SME spokojní

SME nespokojní

Cena Hlučnejší motor na diaľnici
Základná výbava -
Rozhľad na ceste -
Väčší podvozok -
Spotreba -
Vnútorný priestor -
Nastupovanie -
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 365
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 217
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 009
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 636
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 572
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 918
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 776
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


5 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


16 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 035
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 142
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 399
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 386
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 004
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu