BRATISLAVA. V časoch šrotovacieho ošiaľu sme dostali veľa krát tú istú otázku. Či kúpiť Suzuki SX4 vo verzii s pohonom oboch náprav alebo stačí verzia Urban s pohonom predných kolies. Ťažko však radiť, keď všetky päťdverové Suzuki SX4, na ktorých sme jazdili boli „štvorkolky“. Na krátke zoznámenie sme si vybrali najlacnejšiu verziu SX4 GLX Urban Line.
Japonským dizajnérom sa nedarí vždy urobiť nadčasový dizajn, ale v prípade Suzuki SX4 im to vyšlo. Auto vyzerá moderne a inak, ako konkurenti podobných rozmerov. Tvary karosérie nadväzujú na koncepciu auta so šikmou prednou časťou a vyššou stavbou. Prvky z minivanu sú pekne zapracované do päťdverového hatchbacku.
Dizajn nemôže byť prekážkou ani v mestskej verzii Urban line, hoci karosárskych doplnkov má menej. Odhliadnuc od prídavných lemov blatníkov a nárazníkov, majiteľ verzie Urban line veľa nestratí. Rovnako vnútorný priestor je taký istý a niekoľko rokov po premiére stojí za povšimnutie.
Priestranné zvnútra Vnútorný priestor sa viac približuje nižšej strednej triede než malým autám. Presne podľa toho vidieť, že Suzuki Sx4 je presne medzi spomenutými. Vnútorným priestorom bližšie ku kompaktom, kufrom k malým autám. Z koncepcie auta s vyššou strechou aj sedením nás najviac zaujalo ľahké nastupovanie. Už podľa toho vidieť že SX4 je koncipované ako auto na každý deň, do nepohody mesta a vidieka pri potrebe častého nastupovania.
Vzadu je viac miesta ako v malých autách, ktorým SX4 konkuruje cenou.
Zdravý spôsob sedenia nám vyhovoval aj počas dlhej jazdy. Sedadlá nie sú športové, ale ich vlnovitá stredná časť je výborná na chrbát. Suzuki Sx4 vyhovuje viacerým typom postáv a môže byť zaujímavým riešením pre vysokých ľudí, ktorí si nechcú kvôli svojej postave kupovať veľké auto. Býva celkom bežné, že vysoký človek si skúsi autá B segmentu a kvôli pocitu stiesnenia musí kúpiť kompakt alebo ešte niečo väčšie. V Suzuki tento problém nebude mať. Jednoduché riešenia Interiér Suzuki SX4 nevyzerá na prvý pohľad ohurujúco, ale je veľmi dobre vyriešený, kvalitne spracovaný a veľmi ľahko sa udržiava v čistote. Škoda, že tlačidlá na volante nie sú v noci osvetlené a na ich používanie si treba zvyknúť hmatom. Odkladacie priestory sú prispôsobené životu v aute, najmä boxy vo dverách a vyklápacia skrinka pred spolujazdcom.
Interiér je viac účelový než pekný. Zaujala nás vysoká kvalita dielenského spracovania a dobrá pozícia za volantom.
Šrotovacia mánia zrazila cenu základnej verzie GLX ABS,AC na cenu iba o niečo prevyšujúcu 10 000 eur, čím toto auto získalo na atraktivite. Najlacnejšia verzia má klimatizáciu a ABS. Hlavové airbagy a ESP sú však vo vyšších stupňoch vybavenia a so silnejšími motormi. Použitím slabšieho motora 1,5 VVT nepríde motorista skrátka, skôr získa na spotrebe.
Vie jazdiť úsporne Kto jazdil na Suzuki, vie, že na dosiahnutie dynamiky treba vyššie otáčky, pretože motory sú v nižšom spektre síce úsporné, ale bez silnejších prejavov dynamiky. Slabšia verzia ponúka výkon 73 kW pri 5600 otáčkach. Prevody aj charakter motora je nastavený na režim bežného užívateľa - mestskú prípadne prímestskú prevádzku.
Na vyššie diaľničné rýchlosti si treba kúpiť diesel, no pri normálnom jazdení sme so Suzuki dosahovali priemerné spotreby od 6,5 do 7,4 litra. Výrobca udáva priemerných 6,8 litra. Automobilka prezentuje verziu s pohonom prednej nápravy ako mestskú verziu SX4, ale podľa nás je auto vhodné tiež na vidiek a dochádzanie do práce. Z danej triedy je to asi najlepšia voľba, ak človek uvažuje nad praktickým autom a chce niečo mierne väčšie, než je kategória malých áut.
Kupujem – nekupujem
V najdrahších verziách a pred dvomi rokmi by som zaváhal medzi autom kompaktnej triedy a Suzuki SX4. Dnes keď sa SX4 dostalo cenami na úroveň malých áut a pritom je citeľne väčšie, určite by som nad kúpou uvažoval. Auto favorizuje dobre využitý priestor, cena, výbava a vyšší podvozok. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Suzuki SX4 1,5 GLX ABS AC Bodykit Urban Line Motor
-
Typ
1,5 l
Zdvihový objem (cm3)
1490
Výkon (kw/k)
73/99
Pri otáčkach (ot./min.)
5600
Krútiaci moment (Nm)
133
Pri otáčkach (ot./min)
N/A
Emisie CO2 (g/km)
163
Emisná norma
EURO 4
Rozmery
-
Rázvor náprav (mm)
2500
Dĺžka (mm)
4100
Širka (mm)
1730
Výška (mm)
1560
Celková hmotnosť (kg)
1600
Objem palivovej nádrže (l)
50
Prevádzkové hodnoty
-
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,0
Maximálna rýchlosť (km/h)
175
Spotreba mesto(l/100 km)
8,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km)
5,7
Kombinovaná spotreba
6,8
Spotreba v teste (l/100 km)
6,5-7,4
Cena verzie od
13 760,00 €
(414 533,76 Sk)
SME spokojní
SME nespokojní
Cena Hlučnejší motor na diaľnici
Základná výbava -
Rozhľad na ceste -
Väčší podvozok -
Spotreba -
Vnútorný priestor -
Nastupovanie -