SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky
KRÁTKY TEST

Kratky test: Suzuki SX4 Urban Line

Suzuki Sx4 nepatrí medzi horúce novinky, ktoré ohúria, ale najlacnejšia verzia, ktorú sme nemali pred tým možnosť testovať, je výborný pracant na každý deň.

V zákrutách cítiť vyššie ťažisko, podvozok však dobre filtruje nerovnosti.V zákrutách cítiť vyššie ťažisko, podvozok však dobre filtruje nerovnosti. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V časoch šrotovacieho ošiaľu sme dostali veľa krát tú istú otázku. Či kúpiť Suzuki SX4 vo verzii s pohonom oboch náprav alebo stačí verzia Urban s pohonom predných kolies. Ťažko však radiť, keď všetky päťdverové Suzuki SX4, na ktorých sme jazdili boli „štvorkolky“. Na krátke zoznámenie sme si vybrali najlacnejšiu verziu SX4 GLX Urban Line.

Japonským dizajnérom sa nedarí vždy urobiť nadčasový dizajn, ale v prípade Suzuki SX4 im to vyšlo. Auto vyzerá moderne a inak, ako konkurenti podobných rozmerov. Tvary karosérie nadväzujú na koncepciu auta so šikmou prednou časťou a vyššou stavbou. Prvky z minivanu sú pekne zapracované do päťdverového hatchbacku.

Dizajn nemôže byť prekážkou ani v mestskej verzii Urban line, hoci karosárskych doplnkov má menej. Odhliadnuc od prídavných lemov blatníkov a nárazníkov, majiteľ verzie Urban line veľa nestratí. Rovnako vnútorný priestor je taký istý a niekoľko rokov po premiére stojí za povšimnutie.

Priestranné zvnútra

Vnútorný priestor sa viac približuje nižšej strednej triede než malým autám. Presne podľa toho vidieť, že Suzuki Sx4 je presne medzi spomenutými. Vnútorným priestorom bližšie ku kompaktom, kufrom k malým autám. Z koncepcie auta s vyššou strechou aj sedením nás najviac zaujalo ľahké nastupovanie. Už podľa toho vidieť že SX4 je koncipované ako auto na každý deň, do nepohody mesta a vidieka pri potrebe častého nastupovania.

22_suzuki_big.jpg

Vzadu je viac miesta ako v malých autách, ktorým SX4 konkuruje cenou.
Zdravý spôsob sedenia nám vyhovoval aj počas dlhej jazdy. Sedadlá nie sú športové, ale ich vlnovitá stredná časť je výborná na chrbát. Suzuki Sx4 vyhovuje viacerým typom postáv a môže byť zaujímavým riešením pre vysokých ľudí, ktorí si nechcú kvôli svojej postave kupovať veľké auto. Býva celkom bežné, že vysoký človek si skúsi autá B segmentu a kvôli pocitu stiesnenia musí kúpiť kompakt alebo ešte niečo väčšie. V Suzuki tento problém nebude mať.

Jednoduché riešenia

Interiér Suzuki SX4 nevyzerá na prvý pohľad ohurujúco, ale je veľmi dobre vyriešený, kvalitne spracovaný a veľmi ľahko sa udržiava v čistote. Škoda, že tlačidlá na volante nie sú v noci osvetlené a na ich používanie si treba zvyknúť hmatom. Odkladacie priestory sú prispôsobené životu v aute, najmä boxy vo dverách a vyklápacia skrinka pred spolujazdcom.

21_suzuki_big.jpg

Interiér je viac účelový než pekný. Zaujala nás vysoká kvalita dielenského spracovania a dobrá pozícia za volantom.

Šrotovacia mánia zrazila cenu základnej verzie GLX ABS,AC na cenu iba o niečo prevyšujúcu 10 000 eur, čím toto auto získalo na atraktivite. Najlacnejšia verzia má klimatizáciu a ABS. Hlavové airbagy a ESP sú však vo vyšších stupňoch vybavenia a so silnejšími motormi. Použitím slabšieho motora 1,5 VVT nepríde motorista skrátka, skôr získa na spotrebe.

Vie jazdiť úsporne

Kto jazdil na Suzuki, vie, že na dosiahnutie dynamiky treba vyššie otáčky, pretože motory sú v nižšom spektre síce úsporné, ale bez silnejších prejavov dynamiky. Slabšia verzia ponúka výkon 73 kW pri 5600 otáčkach. Prevody aj charakter motora je nastavený na režim bežného užívateľa - mestskú prípadne prímestskú prevádzku.

Na vyššie diaľničné rýchlosti si treba kúpiť diesel, no pri normálnom jazdení sme so Suzuki dosahovali priemerné spotreby od 6,5 do 7,4 litra. Výrobca udáva priemerných 6,8 litra. Automobilka prezentuje verziu s pohonom prednej nápravy ako mestskú verziu SX4, ale podľa nás je auto vhodné tiež na vidiek a dochádzanie do práce. Z danej triedy je to asi najlepšia voľba, ak človek uvažuje nad praktickým autom a chce niečo mierne väčšie, než je kategória malých áut.

Kupujem – nekupujem

V najdrahších verziách a pred dvomi rokmi by som zaváhal medzi autom kompaktnej triedy a Suzuki SX4. Dnes keď sa SX4 dostalo cenami na úroveň malých áut a pritom je citeľne väčšie, určite by som nad kúpou uvažoval. Auto favorizuje dobre využitý priestor, cena, výbava a vyšší podvozok. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Suzuki SX4 1,5 GLX ABS AC Bodykit Urban Line

Motor

-

Typ

1,5 l

Zdvihový objem (cm3)

1490

Výkon (kw/k)

73/99

Pri otáčkach (ot./min.)

5600

Krútiaci moment (Nm)

133

Pri otáčkach (ot./min)

N/A

Emisie CO2 (g/km)

163

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

4100

Širka (mm)

1730

Výška (mm)

1560

Celková hmotnosť (kg)

1600

Objem palivovej nádrže (l)

50

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

175

Spotreba mesto(l/100 km)

8,5

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,7

Kombinovaná spotreba

6,8

Spotreba v teste (l/100 km)

6,5-7,4

Cena verzie od

13 760,00 €
(414 533,76 Sk)

SME spokojní

SME nespokojní

Cena Hlučnejší motor na diaľnici
Základná výbava -
Rozhľad na ceste -
Väčší podvozok -
Spotreba -
Vnútorný priestor -
Nastupovanie -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  2. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  5. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  6. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 794
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 518
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 209
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 474
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 809
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 604
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 271
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 118
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 5 934
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 873
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čo robiť, ak som sa nestihol objednať na odber? (otázky a odpovede)

Mobilné odberové miesta sú síce plné, samosprávy však cez víkend otvoria vlastné odberové miesta.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.

Koronavírus: Z nemocnice v Bavorsku hlásia ďalší variant koronavírusu (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 224-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 526 obetí. Vláda predĺžila lockdown.

Ilustračná fotografia.
Ilustračná fotografia z MS v hokeji.
Stĺpček Jakuba Fila

Zhovievavosť voči Matovičovi už vôbec nie je namieste

Premiér vydiera národ aj koalíciu.

Jakub Filo.