SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Sledovačka: Kedy sa môžete na ceste otočiť do protismeru?

"Rezanie zákrut" cez plnú čiaru, predbiehanie cez neexistujúci jazdný pruh, predbiehanie cez dopravné zariadenie oddeľujúcu jazdné pruhy a predbiehanie cez odbočovací pruh. Toto všetko sa nesmie. Uvidíte však aj to, čo sa smie.

"Rezanie zákrut" cez plnú čiaru, predbiehanie cez neexistujúci jazdný pruh, predbiehanie cez dopravné zariadenie oddeľujúcu jazdné pruhy a predbiehanie cez odbočovací pruh. Toto všetko sa nesmie, podobne ako otáčanie sa do protismeru na zjazde z Nového mosta v Bratislave v smere na Panónsku cestu. Vystupovanie z auta na križovatke tak, ako sa nám ho podarilo natočiť, by však nemalo byť proti predpisom.

V istých situáciách je otáčanie sa do protismeru v poriadku - ak by na ceste neboli namaľované šikmé vodorovné čiary, a ak by motorista vyhodil smerovky. Neohrozil totiž autá idúce za ním a neporušil ani jeden zo zákazov vymenovaných v § 22 zákona o cestnej premávke.

(4) Vodič sa nesmie otáčať a nesmie cúvať

a) na neprehľadných alebo na inak nebezpečných miestach, najmä v neprehľadnej zákrute a v jej tesnej blízkosti, pred neprehľadným vrcholom stúpania cesty, na ňom a za ním,
b) na križovatke s riadenou premávkou; otáčať sa smie, ak to dovoľuje dopravná značka alebo dopravné zariadenie,
c) na priechode pre chodcov alebo na priechode pre cyklistov,
d) na železničnom priecestí a v jeho tesnej blízkosti,
e) v tuneli a v jeho tesnej blízkosti,
f) na jednosmernej ceste; vodič však smie cúvať, ak je to nevyhnutne potrebné najmä na zaradenie do radu stojacich vozidiel alebo na vyjdenie z neho,
g) na moste.

Vystupovanie z auta na križovatke. To je potenciálne nebezpečná činnosť, no zákon pozná vystupovanie len v tejto podobe a tá porušená nebola:

§ 24

(1) Otvárať dvere alebo bočné steny vozidla, ako aj nastupovať do vozidla alebo vystupovať z neho sa smie len vtedy, ak tým nie je ohrozená bezpečnosť nastupujúcich osôb alebo vystupujúcich osôb ani iných účastníkov cestnej premávky.

Ďalšie video ukazuje situácie na cestách, pri ktorých šlo naše auto maximálnou povolenou rýchlosťou. Uvidíte autá, ktoré nás predbiehali bez použitia smeroviek.

Na záver sa vráťme k šikmým vodorovným čiaram:

Značka Šikmé rovnobežné čiary (č. V 13) vyznačuje priestor, do ktorého je zakázané vchádzať alebo doň nákladom presahovať, ak to nie je potrebné na obchádzanie, odbočovanie na miesto mimo cesty alebo na poľnú cestu, lesnú cestu, cestičku pre cyklistov alebo do obytnej zóny alebo do pešej zóny; pričom nesmú byť ohrození ostatní účastníci cestnej premávky.


Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk

Zároveň, v prípade, že poznáte "zvláštne" úseky ciest z celého Slovenska - vo význame zle alebo výnimočne dobre navrhnuté, nejakým spôsobom nebezpečné alebo zaujímavé - nafilmujte ich, odfoťte ich a popíšte svojimi slovami. Pošlite nám vašu skúsenosť na adresu magazin@natankuj.sk, aby sme o "zvláštnych" úsekoch ciest mohli informovať všetkých.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Znalec slovenského brandy
  2. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  4. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  5. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  8. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  9. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  10. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 176
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 086
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 986
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 700
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 689
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 640
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 432
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 246
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová vystúpila so správou o stave republiky.

Spravodlivosť a právny štát boli súčasťou jej druhej správy o stave republiky.


5 h
Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


5 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


14 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Akoby člen Smeru Ficovi nijako nevadil
  2. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  3. Marian Baran: Električka číslo štyri
  4. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  5. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  6. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  7. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  8. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 087
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 7 997
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 832
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 299
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 091
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 588
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 192
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu