BRATISLAVA. Rad veľkopriestorových vozidiel s levom v znaku - Peugeot 807 a 1007 - dopĺňa nové kompaktné MPV s označením 5008. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, slovenskí zákazníci sa novinky pravdepodobne dočkajú až na začiatku budúceho roka.
Umiernený dizajn
Peugeot 5008 s celkovou dĺžkou 4530 mm zaujme pozíciu presne medzi dvomi koncernovými súrodencami, Citroënom C4 Picasso a Grand C4 Picasso. K dispozícii bude v päť aj sedemmiestnej verzii. Po dlhom čase ide o prvý Peugeot bez typického štylistického prvku - veľkej „papule“ v prednom nárazníku, určenej na prívod vzduchu do motorového priestoru.
Dizajnéri francúzskej automobilky tentokrát stavili na konzervatívnejšie tvary, pričom jednou z úloh bolo vytvoriť karosériu s čo najnižším koeficientom odporu vzduchu. Výsledkom ich snaženia sú elegantné krivky a hodnota cx=0,29.
Veľa skla
Peugeot tvrdí, že do tretieho radu sedadiel sedemmiestneho prevedenia sa pohodlne posadia aj dospelí cestujúci. Na posádku vo vnútri nového MPV čaká množstvo odkladacích priestorov, z nich k najväčším patrí chladená schránka v stredovom tuneli.
Okrem praktickosti je interiér aj dostatočne presvetlený. Veľké čelné sklo zaberá plochu 1,7 m2, príplatková panoramatická strecha ďalších 1,69 m2. Spolu s bočnými a zadným oknom tak plocha presklenia dosahuje hodnotu až 5,77 m2.
Priestor i zábava
Prepravná kapacita vozidla závisí od konfigurácie sedadiel. Sedadlá v druhom rade je možné posúvať v rozsahu 130 mm. Pri päťmiestnom usporiadaní má batožinový priestor objem 579 až 678 litrov. Po sklopení sedadiel druhého radu kufor narastie na 1754 litrov. Aby bolo možné v aute prevážať aj dlhšie predmety, vodič môže sklopiť operadlo spolujazdca. Do 5008-čky sa potom zmestí aj netypická batožina s dĺžkou 2,76 m.
Konštruktéri mysleli aj na zábavu posádky počas dlhých ciest. Za príplatok je možné objednať si multimediálny systém s dvomi sedempalcovými obrazovkami integrovanými do operadiel predných sedadiel.
Známa technika
Ako napovedá názov, Peugeot 5008 po technickej stránke vychádza z radu 308. Zdieľa s ním podlahovú platformu, ktorá však bola pre potreby MPV mierne modifikovaná. Palubná doska a niektoré detaily pochádzajú z Peugeot 3008.
Paleta poháňacích jednotiek určených pre 5008-čku obsahuje dva zážihové a tri vznetové motory. Cenovo najpríťažlivejšia bude základná verzia vybavená benzínovým štvorvalcom 1,6 VTi s variabilným časovaním ventilov (88 kW/120 k). O stupienok vyššie figuruje prepĺňaná verzia rovnakého motora označená ako 1,6 THP (110 kW/150 k). Zatiaľ, čo atmosférická verzia spolupracuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, turbomotor dodávajú so „šesťkvaltom“.
Vznetové agregáty sú k dispozícii tri: 1,6 HDi (80 kW/109 k) a 2,0 HDi (100 kW/134 k, prípadne 120 kW/163 k). Najslabší diesel výrobca štandardne kombinuje so šesťstupňovým manuálom alebo robotizovanou prevodovkou. Pre oba dvojlitre je vyhradený šesťstupňový automat.