SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Nové MPV Peugeot 5008 (prvé foto)

Francúzsky výrobca odhalil prvé informácie a fotografie nového rodinného auta typu MPV - Peugeot 5008.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Rad veľkopriestorových vozidiel s levom v znaku - Peugeot 807 a 1007 - dopĺňa nové kompaktné MPV s označením 5008. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, slovenskí zákazníci sa novinky pravdepodobne dočkajú až na začiatku budúceho roka.

Umiernený dizajn

Peugeot 5008 s celkovou dĺžkou 4530 mm zaujme pozíciu presne medzi dvomi koncernovými súrodencami, Citroënom C4 Picasso a Grand C4 Picasso. K dispozícii bude v päť aj sedemmiestnej verzii. Po dlhom čase ide o prvý Peugeot bez typického štylistického prvku - veľkej „papule“ v prednom nárazníku, určenej na prívod vzduchu do motorového priestoru.

Dizajnéri francúzskej automobilky tentokrát stavili na konzervatívnejšie tvary, pričom jednou z úloh bolo vytvoriť karosériu s čo najnižším koeficientom odporu vzduchu. Výsledkom ich snaženia sú elegantné krivky a hodnota cx=0,29.

Veľa skla

Peugeot tvrdí, že do tretieho radu sedadiel sedemmiestneho prevedenia sa pohodlne posadia aj dospelí cestujúci. Na posádku vo vnútri nového MPV čaká množstvo odkladacích priestorov, z nich k najväčším patrí chladená schránka v stredovom tuneli.

Okrem praktickosti je interiér aj dostatočne presvetlený. Veľké čelné sklo zaberá plochu 1,7 m2, príplatková panoramatická strecha ďalších 1,69 m2. Spolu s bočnými a zadným oknom tak plocha presklenia dosahuje hodnotu až 5,77 m2.

Priestor i zábava

Prepravná kapacita vozidla závisí od konfigurácie sedadiel. Sedadlá v druhom rade je možné posúvať v rozsahu 130 mm. Pri päťmiestnom usporiadaní má batožinový priestor objem 579 až 678 litrov. Po sklopení sedadiel druhého radu kufor narastie na 1754 litrov. Aby bolo možné v aute prevážať aj dlhšie predmety, vodič môže sklopiť operadlo spolujazdca. Do 5008-čky sa potom zmestí aj netypická batožina s dĺžkou 2,76 m.

Konštruktéri mysleli aj na zábavu posádky počas dlhých ciest. Za príplatok je možné objednať si multimediálny systém s dvomi sedempalcovými obrazovkami integrovanými do operadiel predných sedadiel.

Známa technika

Ako napovedá názov, Peugeot 5008 po technickej stránke vychádza z radu 308. Zdieľa s ním podlahovú platformu, ktorá však bola pre potreby MPV mierne modifikovaná. Palubná doska a niektoré detaily pochádzajú z Peugeot 3008.

Paleta poháňacích jednotiek určených pre 5008-čku obsahuje dva zážihové a tri vznetové motory. Cenovo najpríťažlivejšia bude základná verzia vybavená benzínovým štvorvalcom 1,6 VTi s variabilným časovaním ventilov (88 kW/120 k). O stupienok vyššie figuruje prepĺňaná verzia rovnakého motora označená ako 1,6 THP (110 kW/150 k). Zatiaľ, čo atmosférická verzia spolupracuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, turbomotor dodávajú so „šesťkvaltom“.

Vznetové agregáty sú k dispozícii tri: 1,6 HDi (80 kW/109 k) a 2,0 HDi (100 kW/134 k, prípadne 120 kW/163 k). Najslabší diesel výrobca štandardne kombinuje so šesťstupňovým manuálom alebo robotizovanou prevodovkou. Pre oba dvojlitre je vyhradený šesťstupňový automat.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 765
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 847
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 818
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 992
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 731
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 027
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  7. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  8. Ľubomír Maretta: Samota
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 978
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 490
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 9 067
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 563
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 648
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 699
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 559
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 400
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu