SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Nové MPV Peugeot 5008 (prvé foto)

Francúzsky výrobca odhalil prvé informácie a fotografie nového rodinného auta typu MPV - Peugeot 5008.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Rad veľkopriestorových vozidiel s levom v znaku - Peugeot 807 a 1007 - dopĺňa nové kompaktné MPV s označením 5008. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, slovenskí zákazníci sa novinky pravdepodobne dočkajú až na začiatku budúceho roka.

Umiernený dizajn

Peugeot 5008 s celkovou dĺžkou 4530 mm zaujme pozíciu presne medzi dvomi koncernovými súrodencami, Citroënom C4 Picasso a Grand C4 Picasso. K dispozícii bude v päť aj sedemmiestnej verzii. Po dlhom čase ide o prvý Peugeot bez typického štylistického prvku - veľkej „papule“ v prednom nárazníku, určenej na prívod vzduchu do motorového priestoru.

Dizajnéri francúzskej automobilky tentokrát stavili na konzervatívnejšie tvary, pričom jednou z úloh bolo vytvoriť karosériu s čo najnižším koeficientom odporu vzduchu. Výsledkom ich snaženia sú elegantné krivky a hodnota cx=0,29.

Veľa skla

Peugeot tvrdí, že do tretieho radu sedadiel sedemmiestneho prevedenia sa pohodlne posadia aj dospelí cestujúci. Na posádku vo vnútri nového MPV čaká množstvo odkladacích priestorov, z nich k najväčším patrí chladená schránka v stredovom tuneli.

Okrem praktickosti je interiér aj dostatočne presvetlený. Veľké čelné sklo zaberá plochu 1,7 m2, príplatková panoramatická strecha ďalších 1,69 m2. Spolu s bočnými a zadným oknom tak plocha presklenia dosahuje hodnotu až 5,77 m2.

Priestor i zábava

Prepravná kapacita vozidla závisí od konfigurácie sedadiel. Sedadlá v druhom rade je možné posúvať v rozsahu 130 mm. Pri päťmiestnom usporiadaní má batožinový priestor objem 579 až 678 litrov. Po sklopení sedadiel druhého radu kufor narastie na 1754 litrov. Aby bolo možné v aute prevážať aj dlhšie predmety, vodič môže sklopiť operadlo spolujazdca. Do 5008-čky sa potom zmestí aj netypická batožina s dĺžkou 2,76 m.

Konštruktéri mysleli aj na zábavu posádky počas dlhých ciest. Za príplatok je možné objednať si multimediálny systém s dvomi sedempalcovými obrazovkami integrovanými do operadiel predných sedadiel.

Známa technika

Ako napovedá názov, Peugeot 5008 po technickej stránke vychádza z radu 308. Zdieľa s ním podlahovú platformu, ktorá však bola pre potreby MPV mierne modifikovaná. Palubná doska a niektoré detaily pochádzajú z Peugeot 3008.

Paleta poháňacích jednotiek určených pre 5008-čku obsahuje dva zážihové a tri vznetové motory. Cenovo najpríťažlivejšia bude základná verzia vybavená benzínovým štvorvalcom 1,6 VTi s variabilným časovaním ventilov (88 kW/120 k). O stupienok vyššie figuruje prepĺňaná verzia rovnakého motora označená ako 1,6 THP (110 kW/150 k). Zatiaľ, čo atmosférická verzia spolupracuje s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, turbomotor dodávajú so „šesťkvaltom“.

Vznetové agregáty sú k dispozícii tri: 1,6 HDi (80 kW/109 k) a 2,0 HDi (100 kW/134 k, prípadne 120 kW/163 k). Najslabší diesel výrobca štandardne kombinuje so šesťstupňovým manuálom alebo robotizovanou prevodovkou. Pre oba dvojlitre je vyhradený šesťstupňový automat.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 563
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 729
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 425
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 408
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 845
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 988
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 472
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 446
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 241
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 102
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými?

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N