SME

Octavia RS vyzerá lepšie, ale jazdí rovnako

Na rozpálených maďarských cestách sme absolvovali prvé kilometre za volantom modernizovanej Škody Octavia RS a Scout.

(Zdroj: autor)

VISEGRÁD, BUDAPEŠŤ. Mladoboleslavská automobilka si s modernizáciou dvoch špičkových verzií modelového radu Octavia dala načas. Omladená Škoda Octavia RS a Scout prichádzajú viac ako pol roka po odhalení svojich pomalších, či v teréne menej zdatných súrodencov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeny dizajnu, subjektívne, RS-ke prospeli Prvé stretnutie s vynovenou Octaviou RS na letisku v Budapešti nás utvrdilo v názore, že práve jej omladzovacia kúra prospela azda najviac. Nová tvár s výraznejšie tvarovanými svetlometmi a maskou chladiča rešpektuje ostatné verzie radu Octavia. Na rozdiel od nich má RS-ka predný nárazník s väčšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá škodovka s LED denným svietením Poznávacím znakom najrýchlejšej Octavie sú svetlomety pre denné svietenie vytvorené z diód a integrované do nárazníka. Tento aktuálne veľmi populárny prvok sa na sériovom vozidle s okrídleným šípom v znaku objavuje vôbec po prvýkrát. Z ďalších štylistických zmien, ktoré vyplynuli z faceliftu, spomeňme ešte upravené koncové svetlá, na prianie dodávané zliatinové kolesá Neptune s priemerom 18 palcov (štandardne sú montované 17-palcové disky) alebo nový lak karosérie Anthracite. Po vzore ostatných modernizovaných verzií dostal aj interiér Octavie RS nové ovládače klimatizácie a audia. Špecialitou je trojramenný volant s integrovanými logom RS.

Dizajn predného nárazníka Octavie Scout sa zmenil len nepatrne. Najväčšou novinkou sú modifikované predné svetlomety.

SkryťVypnúť reklamu

Odtučňovacia kúra V oblasti techniky sa konštruktéri zamerali najmä na znižovanie hmotnosti. Zákazníkom je k dispozícii prepĺňaný zážihový dvojliter produkujúci výkon 147 kW (200 k) a turbodiesel 2,0 TDI CR, ktorý odvádza 125 kW (170 k). Oba agregáty výrobca kombinuje s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenné kilogramy sporili všade. Napríklad pôvodné liatinové spodné ramená prednej nápravy nahradili ľahšie, vyrobené z plechu. V batožinovom priestore už nenájdete rezervné koleso, ale iba sadu na opravu defektu (vraj tým ušetrili 2,2 kg). Výsledkom šetrenia je redukcia hmotnosti o 20 kilogramov v prípade benzínovej verzie a o 15 kilogramov pri naftovom prevedení.

Octavia RS je prvá sériovo vyrábaná škodovka vybavená dennými svetlami z LED diód.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchla, ale… RS-ka ma po niekoľkých desiatkach kilometrov strávených na maďarských cestách i okruhu Euroring presvedčila, že bezpochyby ide o rýchle a komfortné auto, ale prívlastok športovec mu právom nepatrí. Chýbalo mi viac zábavy za volantom. Auto so zážihovým aj vznetovým motorom je značne nedotáčavé, čo spolu s elektrickým plynovým pedálom, ktorý nedokáže postupne dávkovať výkon, kazí radosť zo športovej jazdy.

Do interiéru pribudli nové ovládače audiosústavy a klimatizácie. Volant sa zaobišiel bez akýchkoľvek tlačidiel.

Chýba samosvor Paradoxne, zákruty viac chutia verzii kombi s ťažšou zadnou časťou a tým pádom lepším celkovým vyvážením. Prednej náprave by prospel samosvorný diferenciál, ale konštruktéri sa ho rozhodli obísť. Stabilizačný systém nie je možné úplne vypnúť. Deaktivovať sa dá iba časť z neho - trakčná kontrola. Ani naladenie podvozka nie je extrémne tuhé, takže Octavia RS s prehľadom zvládne úlohu rýchleho rodinného vozidla. Zákazníci ho tak aj poňali. Veď až 70% všetkých doteraz predaných Octavií RS má karosériu typu kombi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj Scout má novú tvár Vynovená Škoda Octavia Scout na testovacom polygóne ukázala, že si dokáže poradiť s väčšími terénnymi prekážkami, než aké ponúka bežná poľná cesta. Karoséria sa nekrúti a pri troche predvídania sa s pohonom všetkých kolies prostredníctvom medzinápravovej lamelovej spojky Haldex dajú zdolávať náročnejšie výjazdy. Scout dostal v súlade s ostatnými súrodencami novú optiku a niektoré ďalšie štylistické inovácie.

V interiéri zostáva základným rozoznávacím znakom “terénnej Octavie“ madlo na palubnej doske pred spolujazdcom. Paleta poháňacích jednotiek obsahuje dva agregáty. Vydarený prepĺňaný štvorvalec 1,8 TSI dáva 118 kW (160 k), dvojlitrový turbodiesel 103 kW (140 k).

Technické paramentre vozidiel Škoda Octavia RS motor 2,0 TSI 2,0 TDI CR

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zdvihový objem [cm3] 1984 1968

výkon [kW/k] 147/200 125/170

pri otáčkach [1/min] 5100-6000 4200

krútiaci moment [Nm] 280 350

pri otáčkach [1/min] 1700-5000 1750-2500

pohotovostná hmotnosť [kg] 1375 1410

palivová spotreba [l/100 km] 7,5 (7,7) 5,7 (6,0)

emisie CO2 [g/km] 175 150

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 7,2 8,3

maximálna rýchlosť [km/h] 242 (240) 226 (224)

*údaje v zátvorke platia pre verzie s prevodovkou DSG

Technické paramentre vozidiel Škoda Octavia Scout motor 1,8 TSI 2,0 TDI CR

zdvihový objem [cm3] 1798 1968

SkryťVypnúť reklamu
reklama

výkon [kW/k] 118/160 103/140

pri otáčkach [1/min] 4500-6200 4000

krútiaci moment [Nm] 250 320

pri otáčkach [1/min] 1500-4500 1750

pohotovostná hmotnosť [kg] 1340 1470

palivová spotreba [l/100 km] 7,8 6,4

emisie CO2 [g/km] 176 167

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,4 10,2

maximálna rýchlosť [km/h] 211 197

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 676
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 643
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 871
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 559
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 339
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 836
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu