SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Octavia RS vyzerá lepšie, ale jazdí rovnako

Na rozpálených maďarských cestách sme absolvovali prvé kilometre za volantom modernizovanej Škody Octavia RS a Scout.

(Zdroj: autor)

VISEGRÁD, BUDAPEŠŤ. Mladoboleslavská automobilka si s modernizáciou dvoch špičkových verzií modelového radu Octavia dala načas. Omladená Škoda Octavia RS a Scout prichádzajú viac ako pol roka po odhalení svojich pomalších, či v teréne menej zdatných súrodencov.

Zmeny dizajnu, subjektívne, RS-ke prospeli

Prvé stretnutie s vynovenou Octaviou RS na letisku v Budapešti nás utvrdilo v názore, že práve jej omladzovacia kúra prospela azda najviac. Nová tvár s výraznejšie tvarovanými svetlometmi a maskou chladiča rešpektuje ostatné verzie radu Octavia. Na rozdiel od nich má RS-ka predný nárazník s väčšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru.

Prvá škodovka s LED denným svietením

Poznávacím znakom najrýchlejšej Octavie sú svetlomety pre denné svietenie vytvorené z diód a integrované do nárazníka. Tento aktuálne veľmi populárny prvok sa na sériovom vozidle s okrídleným šípom v znaku objavuje vôbec po prvýkrát. Z ďalších štylistických zmien, ktoré vyplynuli z faceliftu, spomeňme ešte upravené koncové svetlá, na prianie dodávané zliatinové kolesá Neptune s priemerom 18 palcov (štandardne sú montované 17-palcové disky) alebo nový lak karosérie Anthracite. Po vzore ostatných modernizovaných verzií dostal aj interiér Octavie RS nové ovládače klimatizácie a audia. Špecialitou je trojramenný volant s integrovanými logom RS.

61_male_big.jpg

Dizajn predného nárazníka Octavie Scout sa zmenil len nepatrne. Najväčšou novinkou sú modifikované predné svetlomety.

Odtučňovacia kúra

V oblasti techniky sa konštruktéri zamerali najmä na znižovanie hmotnosti. Zákazníkom je k dispozícii prepĺňaný zážihový dvojliter produkujúci výkon 147 kW (200 k) a turbodiesel 2,0 TDI CR, ktorý odvádza 125 kW (170 k). Oba agregáty výrobca kombinuje s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenné kilogramy sporili všade. Napríklad pôvodné liatinové spodné ramená prednej nápravy nahradili ľahšie, vyrobené z plechu. V batožinovom priestore už nenájdete rezervné koleso, ale iba sadu na opravu defektu (vraj tým ušetrili 2,2 kg). Výsledkom šetrenia je redukcia hmotnosti o 20 kilogramov v prípade benzínovej verzie a o 15 kilogramov pri naftovom prevedení.

62_male_big.jpg

Octavia RS je prvá sériovo vyrábaná škodovka vybavená dennými svetlami z LED diód.

Rýchla, ale…

RS-ka ma po niekoľkých desiatkach kilometrov strávených na maďarských cestách i okruhu Euroring presvedčila, že bezpochyby ide o rýchle a komfortné auto, ale prívlastok športovec mu právom nepatrí. Chýbalo mi viac zábavy za volantom. Auto so zážihovým aj vznetovým motorom je značne nedotáčavé, čo spolu s elektrickým plynovým pedálom, ktorý nedokáže postupne dávkovať výkon, kazí radosť zo športovej jazdy.

63_male_big.jpg

Do interiéru pribudli nové ovládače audiosústavy a klimatizácie. Volant sa zaobišiel bez akýchkoľvek tlačidiel.

Chýba samosvor

Paradoxne, zákruty viac chutia verzii kombi s ťažšou zadnou časťou a tým pádom lepším celkovým vyvážením. Prednej náprave by prospel samosvorný diferenciál, ale konštruktéri sa ho rozhodli obísť. Stabilizačný systém nie je možné úplne vypnúť. Deaktivovať sa dá iba časť z neho - trakčná kontrola. Ani naladenie podvozka nie je extrémne tuhé, takže Octavia RS s prehľadom zvládne úlohu rýchleho rodinného vozidla. Zákazníci ho tak aj poňali. Veď až 70% všetkých doteraz predaných Octavií RS má karosériu typu kombi.

Aj Scout má novú tvár

Vynovená Škoda Octavia Scout na testovacom polygóne ukázala, že si dokáže poradiť s väčšími terénnymi prekážkami, než aké ponúka bežná poľná cesta. Karoséria sa nekrúti a pri troche predvídania sa s pohonom všetkých kolies prostredníctvom medzinápravovej lamelovej spojky Haldex dajú zdolávať náročnejšie výjazdy. Scout dostal v súlade s ostatnými súrodencami novú optiku a niektoré ďalšie štylistické inovácie.

V interiéri zostáva základným rozoznávacím znakom “terénnej Octavie“ madlo na palubnej doske pred spolujazdcom. Paleta poháňacích jednotiek obsahuje dva agregáty. Vydarený prepĺňaný štvorvalec 1,8 TSI dáva 118 kW (160 k), dvojlitrový turbodiesel 103 kW (140 k).

Technické paramentre vozidiel Škoda Octavia RS
motor 2,0 TSI 2,0 TDI CR
zdvihový objem [cm3] 1984 1968
výkon [kW/k] 147/200 125/170
pri otáčkach [1/min] 5100-6000 4200
krútiaci moment [Nm] 280 350
pri otáčkach [1/min] 1700-5000 1750-2500
pohotovostná hmotnosť [kg] 1375 1410
palivová spotreba [l/100 km] 7,5 (7,7) 5,7 (6,0)
emisie CO2 [g/km] 175 150
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 7,2 8,3
maximálna rýchlosť [km/h] 242 (240) 226 (224)

*údaje v zátvorke platia pre verzie s prevodovkou DSG

Technické paramentre vozidiel Škoda Octavia Scout
motor 1,8 TSI 2,0 TDI CR
zdvihový objem [cm3] 1798 1968
výkon [kW/k] 118/160 103/140
pri otáčkach [1/min] 4500-6200 4000
krútiaci moment [Nm] 250 320
pri otáčkach [1/min] 1500-4500 1750
pohotovostná hmotnosť [kg] 1340 1470
palivová spotreba [l/100 km] 7,8 6,4
emisie CO2 [g/km] 176 167
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,4 10,2
maximálna rýchlosť [km/h] 211 197
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  2. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Odpady nad zlato
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  5. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  6. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  7. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  8. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  9. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  10. Odpady nad zlato
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 966
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 335
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 170
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 558
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 068
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 573
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 417
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 335
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 272
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  2. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  3. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  4. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  6. Roland Vizner: Krach Evergrande je vážny, dlhy dosahujú 3-násobok HDP Slovenska. No nie je to Lehman. Pripomína skôr Arca či Váhostav po Čínsky, teda krát 300 :)
  7. Robert Škerko: Moja cesta na vidiek
  8. Irena Šimuneková: Fotohrátky 15.
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 231
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 257
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 924
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 652
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 053
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 478
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 4 499
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 741
Skryť Zatvoriť reklamu