SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Octavia RS vyzerá lepšie, ale jazdí rovnako

Na rozpálených maďarských cestách sme absolvovali prvé kilometre za volantom modernizovanej Škody Octavia RS a Scout.

(Zdroj: autor)

VISEGRÁD, BUDAPEŠŤ. Mladoboleslavská automobilka si s modernizáciou dvoch špičkových verzií modelového radu Octavia dala načas. Omladená Škoda Octavia RS a Scout prichádzajú viac ako pol roka po odhalení svojich pomalších, či v teréne menej zdatných súrodencov.

Zmeny dizajnu, subjektívne, RS-ke prospeli

Prvé stretnutie s vynovenou Octaviou RS na letisku v Budapešti nás utvrdilo v názore, že práve jej omladzovacia kúra prospela azda najviac. Nová tvár s výraznejšie tvarovanými svetlometmi a maskou chladiča rešpektuje ostatné verzie radu Octavia. Na rozdiel od nich má RS-ka predný nárazník s väčšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru.

Prvá škodovka s LED denným svietením

Poznávacím znakom najrýchlejšej Octavie sú svetlomety pre denné svietenie vytvorené z diód a integrované do nárazníka. Tento aktuálne veľmi populárny prvok sa na sériovom vozidle s okrídleným šípom v znaku objavuje vôbec po prvýkrát. Z ďalších štylistických zmien, ktoré vyplynuli z faceliftu, spomeňme ešte upravené koncové svetlá, na prianie dodávané zliatinové kolesá Neptune s priemerom 18 palcov (štandardne sú montované 17-palcové disky) alebo nový lak karosérie Anthracite. Po vzore ostatných modernizovaných verzií dostal aj interiér Octavie RS nové ovládače klimatizácie a audia. Špecialitou je trojramenný volant s integrovanými logom RS.

61_male_big.jpg

Dizajn predného nárazníka Octavie Scout sa zmenil len nepatrne. Najväčšou novinkou sú modifikované predné svetlomety.

Odtučňovacia kúra

V oblasti techniky sa konštruktéri zamerali najmä na znižovanie hmotnosti. Zákazníkom je k dispozícii prepĺňaný zážihový dvojliter produkujúci výkon 147 kW (200 k) a turbodiesel 2,0 TDI CR, ktorý odvádza 125 kW (170 k). Oba agregáty výrobca kombinuje s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Cenné kilogramy sporili všade. Napríklad pôvodné liatinové spodné ramená prednej nápravy nahradili ľahšie, vyrobené z plechu. V batožinovom priestore už nenájdete rezervné koleso, ale iba sadu na opravu defektu (vraj tým ušetrili 2,2 kg). Výsledkom šetrenia je redukcia hmotnosti o 20 kilogramov v prípade benzínovej verzie a o 15 kilogramov pri naftovom prevedení.

62_male_big.jpg

Octavia RS je prvá sériovo vyrábaná škodovka vybavená dennými svetlami z LED diód.

Rýchla, ale…

RS-ka ma po niekoľkých desiatkach kilometrov strávených na maďarských cestách i okruhu Euroring presvedčila, že bezpochyby ide o rýchle a komfortné auto, ale prívlastok športovec mu právom nepatrí. Chýbalo mi viac zábavy za volantom. Auto so zážihovým aj vznetovým motorom je značne nedotáčavé, čo spolu s elektrickým plynovým pedálom, ktorý nedokáže postupne dávkovať výkon, kazí radosť zo športovej jazdy.

63_male_big.jpg

Do interiéru pribudli nové ovládače audiosústavy a klimatizácie. Volant sa zaobišiel bez akýchkoľvek tlačidiel.

Chýba samosvor

Paradoxne, zákruty viac chutia verzii kombi s ťažšou zadnou časťou a tým pádom lepším celkovým vyvážením. Prednej náprave by prospel samosvorný diferenciál, ale konštruktéri sa ho rozhodli obísť. Stabilizačný systém nie je možné úplne vypnúť. Deaktivovať sa dá iba časť z neho - trakčná kontrola. Ani naladenie podvozka nie je extrémne tuhé, takže Octavia RS s prehľadom zvládne úlohu rýchleho rodinného vozidla. Zákazníci ho tak aj poňali. Veď až 70% všetkých doteraz predaných Octavií RS má karosériu typu kombi.

Aj Scout má novú tvár

Vynovená Škoda Octavia Scout na testovacom polygóne ukázala, že si dokáže poradiť s väčšími terénnymi prekážkami, než aké ponúka bežná poľná cesta. Karoséria sa nekrúti a pri troche predvídania sa s pohonom všetkých kolies prostredníctvom medzinápravovej lamelovej spojky Haldex dajú zdolávať náročnejšie výjazdy. Scout dostal v súlade s ostatnými súrodencami novú optiku a niektoré ďalšie štylistické inovácie.

V interiéri zostáva základným rozoznávacím znakom “terénnej Octavie“ madlo na palubnej doske pred spolujazdcom. Paleta poháňacích jednotiek obsahuje dva agregáty. Vydarený prepĺňaný štvorvalec 1,8 TSI dáva 118 kW (160 k), dvojlitrový turbodiesel 103 kW (140 k).

Technické paramentre vozidiel Škoda Octavia RS
motor 2,0 TSI 2,0 TDI CR
zdvihový objem [cm3] 1984 1968
výkon [kW/k] 147/200 125/170
pri otáčkach [1/min] 5100-6000 4200
krútiaci moment [Nm] 280 350
pri otáčkach [1/min] 1700-5000 1750-2500
pohotovostná hmotnosť [kg] 1375 1410
palivová spotreba [l/100 km] 7,5 (7,7) 5,7 (6,0)
emisie CO2 [g/km] 175 150
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 7,2 8,3
maximálna rýchlosť [km/h] 242 (240) 226 (224)

*údaje v zátvorke platia pre verzie s prevodovkou DSG

Technické paramentre vozidiel Škoda Octavia Scout
motor 1,8 TSI 2,0 TDI CR
zdvihový objem [cm3] 1798 1968
výkon [kW/k] 118/160 103/140
pri otáčkach [1/min] 4500-6200 4000
krútiaci moment [Nm] 250 320
pri otáčkach [1/min] 1500-4500 1750
pohotovostná hmotnosť [kg] 1340 1470
palivová spotreba [l/100 km] 7,8 6,4
emisie CO2 [g/km] 176 167
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,4 10,2
maximálna rýchlosť [km/h] 211 197
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 556
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 003
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 393
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 241
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 752
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 607
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 287
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 833
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 528
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 752
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 231-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 801 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

10 h
Ladislav Bašternák čaká na súdne pojednávanie.

Súd rieši aj prevody firiem na advokáta a brata.

2 h

Poslanec Čepček z kotlebovského krídla OĽaNO už zasa podal na vlastnú päsť zákon na zákaz interupcií.

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan
Volkswagen Polo Harlekin

Z nápaditej reklamy sa stala legenda.

19. jan
Subaru Legacy Wagon

Nájazd 350-tisíc kilometrov nepoznať.

18. jan