SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

TEST: Mitsubishi Colt radšej skúsiť ako vidieť

Nový modelový rok priniesol prísny pohľad čelnej masky chladiča. Viac pozornosti však púta tichý a úsporný motor spolu so zmeneným interiérom. Pohľad na prístrojový panel už nepripomína hračku ale kvalitné dospelé auto.

Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov  v danej triede.Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov v danej triede. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Je lepšie raz skúsiť ako stokrát vidieť. Takáto múdrosť platí v prípade nového Mitsubishi Colt. Svojrázne auto dostalo pred rokom novú prednú masku prevzatú z modelov Lancer a subjektívne možno polemizovať nad tým, či to bol správny krok.

Colt však vzadu zachováva svoj pekný strih a pôvodné črty. Rovnako pohľadom zboku sa s výnimkou odkosenej prednej časti ponáša na predošlý model. Pohľad spredu možno niekoho inšpiruje, ale nám sa nezdal lákavý. Podstatne iná bola praktická skúsenosť s autom. Napríklad zmeny prospeli interiéru.

Interiér sa zmenil

Plastové doplnky predchádzajúcej verzie, ktoré pripomínali detské hračky, vystriedali v novom modelovom roku pekne urobené detaily. Prvú zmenu vidieť na prístrojovom paneli. Ciferníky vyzerajú dobre, sú prehľadné a rovnako dobre vyzerá aj stredová konzola.

41_DETAIL_big.jpg
Nový interiér poteší zmysly. Zrak, hmat aj čuch. Multifunkčný volant nájdete aj vo väčších autách značky.

V Mitsubishi zvládli tiež odkladacie priestory, vrátane výklopnej skrinky pred spolujazdcom. Síce nemá veľký objem ako skrinky, ktorým sa otvárajú iba predné dvierka, ale jej obsah je lepšie dostupný. Ako mnohé iné značky aj v Mitsubishi je obsah skrinky možné chladiť klimatizáciou, akurát tu je špeciálne priestor, do ktorého vojde na stojato plechovka s nápojom.

Rovnaká bezpečnosť

Rovnaký kožený a multifunkčný volant ako vo verzii Invite ponúkajú tiež iné, luxusnejšie modely značky. Z pozície majiteľa modelu Colt je dôležitý jeho kožený poťah, dobrý tvar a multifunkčné ovládanie autorádia a tempomatu. Kto dá za trojdverový Colt Ivite s motorom 1,3i aspoň 12278,43 eur dostane oproti základnej verzii ešte tempomat, klimatizáciu, šesť reproduktorov, vyšší stupeň autorádia s ovládaním na volante, spätné zrkadlá a lišty vo farbe karosérie, pätnásťpalcové disky z ľahkých zliatin a strieborné lemy budíkov.

42_DETAIL_big.jpg
Odkladacie priestory sú prakticky aj esteticky zvládnuté. Niekdajšie modré plastové doplnky nahradili krajšie anormálne vyzerajúce. V interiéri sa posádka cíti ako doma.

Klimatizácia je v kombinácii s motorom 1,3i v štandarde. Páči sa nám filozofia Mitsubishi, ktoré ponúka do všetkých verzií modelu Colt rovnaký bezpečnostný balík. Každý model má štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a núdzové blikanie výstražných svetiel pri prudkom zabrzdení. Chýbajú už iba hlavové airbagy a stabilizačný systém.

Dôraz na priestor, nie kufor

V aute dlhom 3,88 metra je väčší dôraz na priestor cestujúcich než na batožinu. Na Slovensku si musíme zvyknúť, že niektoré autá majú prioritu v komforte prepravy. V trojdverovom Mitsubishi Colt je dosť miesta na nohy aj hlavu na zadných sedadlách a veľký je priestor na nastupovanie dozadu.

44_DETAIL_big.jpg
Obsah skrinky sa vyklápa spolu s dvierkami. Vpravo je chladený priestor na nápoj.

Operadlo predného sedadla sa odklápa jednoducho, ale pri zaklopení sa ťažko udržiava pôvodná pozdĺžna pozícia sedadla. Batožinový priestor s objemom 169 litrov radí Colt medzi mestské typy s prioritným komfortom posádky. Testovaný motor 1,3i prekračuje aj hranice mesta.

Tichý a úsporný

Ešte v uliciach mesta benzínový štvorvalec šokoval tichým a veľmi kultúrnym chodom. Na vlastnej koži sme skúsili, že motor v lacnom aute nemusí v meste ručať a obťažovať posádku, ale môže sa správať veľmi civilizovane a úsporne. O niečo väčšie prekvapenie čakalo na diaľnici a rýchlostných komunikáciách. Colt by v hlučnosti pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu porazil aj väčšie autá.

45_DETAIL_big.jpg
Štvorvalcový motor 1,3 i dosahuje výkon 70 kW (95 koní) a výbornú spotrebu 5,8 litra na sto kilometrov. Jeho prednosťou je tiež tichý a kultivovaný chod.

Jeho motor si na päťke doslova šepoce, pritom nemá najnižšie otáčky. Druhé veľmi príjemné prekvapenie priniesla spotreba. Laboratórny priemer 5,8 litra na sto kilometrov udávaný výrobcom sme v podstate neprekročili, ale podstatne väčšiu časť testu tvorila jazda mimo mesta. Colt dokáže jazdiť bez problémov pod šesť litrovou hranicou. Ľahko sa s ním parkuje a vyšší posed ponúka pohodlné sedenie.

Rozhodne rozum

Navzdory športovým ambíciám značky a veľkým skúsenostiam v oblasti výroby najlepších športových a terénnych vozidiel si Colt treba vybrať iba rozumom. Tých, ktorí zalovia iba po dizajne, bude málo. O to lepšie sa kúpa z rozumu vráti v praxi. Dominantou auta je výborný benzínový motor a komfortná jazda na pomery danej triedy. Podvozok má každodenné nastavenie na ulice mesta prípadne dlhé rovné cesty. Niekoľko zmien medzi modelovými rokmi prospelo najmä interiéru, zníženiu spotreby a vylepšeniu komfortu v oblasti hlučnosti. Colt povyšuje vnútorný priestor nad kufor.

43_DETAIL_big.jpg

Zozadu je to starý dobrý Colt s harmonizujúcimi líniami.

 

Kupujem – nekupujem

Človek urobí v živote veľa vecí z rozumu a rozumom by bola podmienená kúpa trojdverového Mitsubishi, ktoré je danej ceny určite hodné. Patrím však do skupiny ľudí, ktorá prežíva krivky karosérie aj za volantom a nezlomí ma ani výborná spotreba. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Mitsubishi Colt 1,3i Invite

Motor

1,3i

Typ

benz. štvorvalec

Zdvihový objem (cm3)

1332

Výkon (kw/k)

70/95

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

138

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

3880

Širka (mm)

1695

Výška (mm)

1520

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1015

Objem palivovej nádrže (l)

47

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

180

Spotreba mesto(l/100 km)

7,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8

Kombinovaná spotreba

5,8

Spotreba v teste (l/100 km)

5,8

Cena verzie 1,3i od

11 282 €

 

 

SME spokojní

SME nespokojní

Spotreba

Dizajn
Tichý motor Objem kufra
Vnútorný priestor -

Nový interiér

-
Nastupovanie -
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 694
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 425
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 197
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 914
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 046
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 380
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  3. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  5. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  6. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  7. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 240
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 468
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 370
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 672
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 059
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 081
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu