BRATISLAVA, BREZNO. Je lepšie raz skúsiť ako stokrát vidieť. Takáto múdrosť platí v prípade nového Mitsubishi Colt. Svojrázne auto dostalo pred rokom novú prednú masku prevzatú z modelov Lancer a subjektívne možno polemizovať nad tým, či to bol správny krok.
Colt však vzadu zachováva svoj pekný strih a pôvodné črty. Rovnako pohľadom zboku sa s výnimkou odkosenej prednej časti ponáša na predošlý model. Pohľad spredu možno niekoho inšpiruje, ale nám sa nezdal lákavý. Podstatne iná bola praktická skúsenosť s autom. Napríklad zmeny prospeli interiéru.
Interiér sa zmenil Plastové doplnky predchádzajúcej verzie, ktoré pripomínali detské hračky, vystriedali v novom modelovom roku pekne urobené detaily. Prvú zmenu vidieť na prístrojovom paneli. Ciferníky vyzerajú dobre, sú prehľadné a rovnako dobre vyzerá aj stredová konzola.
Nový interiér poteší zmysly. Zrak, hmat aj čuch. Multifunkčný volant nájdete aj vo väčších autách značky.
V Mitsubishi zvládli tiež odkladacie priestory, vrátane výklopnej skrinky pred spolujazdcom. Síce nemá veľký objem ako skrinky, ktorým sa otvárajú iba predné dvierka, ale jej obsah je lepšie dostupný. Ako mnohé iné značky aj v Mitsubishi je obsah skrinky možné chladiť klimatizáciou, akurát tu je špeciálne priestor, do ktorého vojde na stojato plechovka s nápojom.
Rovnaká bezpečnosť Rovnaký kožený a multifunkčný volant ako vo verzii Invite ponúkajú tiež iné, luxusnejšie modely značky. Z pozície majiteľa modelu Colt je dôležitý jeho kožený poťah, dobrý tvar a multifunkčné ovládanie autorádia a tempomatu. Kto dá za trojdverový Colt Ivite s motorom 1,3i aspoň 12278,43 eur dostane oproti základnej verzii ešte tempomat, klimatizáciu, šesť reproduktorov, vyšší stupeň autorádia s ovládaním na volante, spätné zrkadlá a lišty vo farbe karosérie, pätnásťpalcové disky z ľahkých zliatin a strieborné lemy budíkov.
Odkladacie priestory sú prakticky aj esteticky zvládnuté. Niekdajšie modré plastové doplnky nahradili krajšie anormálne vyzerajúce. V interiéri sa posádka cíti ako doma.
Klimatizácia je v kombinácii s motorom 1,3i v štandarde. Páči sa nám filozofia Mitsubishi, ktoré ponúka do všetkých verzií modelu Colt rovnaký bezpečnostný balík. Každý model má štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a núdzové blikanie výstražných svetiel pri prudkom zabrzdení. Chýbajú už iba hlavové airbagy a stabilizačný systém.
Dôraz na priestor, nie kufor V aute dlhom 3,88 metra je väčší dôraz na priestor cestujúcich než na batožinu. Na Slovensku si musíme zvyknúť, že niektoré autá majú prioritu v komforte prepravy. V trojdverovom Mitsubishi Colt je dosť miesta na nohy aj hlavu na zadných sedadlách a veľký je priestor na nastupovanie dozadu.
Obsah skrinky sa vyklápa spolu s dvierkami. Vpravo je chladený priestor na nápoj.
Operadlo predného sedadla sa odklápa jednoducho, ale pri zaklopení sa ťažko udržiava pôvodná pozdĺžna pozícia sedadla. Batožinový priestor s objemom 169 litrov radí Colt medzi mestské typy s prioritným komfortom posádky. Testovaný motor 1,3i prekračuje aj hranice mesta.
Tichý a úsporný Ešte v uliciach mesta benzínový štvorvalec šokoval tichým a veľmi kultúrnym chodom. Na vlastnej koži sme skúsili, že motor v lacnom aute nemusí v meste ručať a obťažovať posádku, ale môže sa správať veľmi civilizovane a úsporne. O niečo väčšie prekvapenie čakalo na diaľnici a rýchlostných komunikáciách. Colt by v hlučnosti pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu porazil aj väčšie autá.
Štvorvalcový motor 1,3 i dosahuje výkon 70 kW (95 koní) a výbornú spotrebu 5,8 litra na sto kilometrov. Jeho prednosťou je tiež tichý a kultivovaný chod.
Jeho motor si na päťke doslova šepoce, pritom nemá najnižšie otáčky. Druhé veľmi príjemné prekvapenie priniesla spotreba. Laboratórny priemer 5,8 litra na sto kilometrov udávaný výrobcom sme v podstate neprekročili, ale podstatne väčšiu časť testu tvorila jazda mimo mesta. Colt dokáže jazdiť bez problémov pod šesť litrovou hranicou. Ľahko sa s ním parkuje a vyšší posed ponúka pohodlné sedenie.
Rozhodne rozum Navzdory športovým ambíciám značky a veľkým skúsenostiam v oblasti výroby najlepších športových a terénnych vozidiel si Colt treba vybrať iba rozumom. Tých, ktorí zalovia iba po dizajne, bude málo. O to lepšie sa kúpa z rozumu vráti v praxi. Dominantou auta je výborný benzínový motor a komfortná jazda na pomery danej triedy. Podvozok má každodenné nastavenie na ulice mesta prípadne dlhé rovné cesty. Niekoľko zmien medzi modelovými rokmi prospelo najmä interiéru, zníženiu spotreby a vylepšeniu komfortu v oblasti hlučnosti. Colt povyšuje vnútorný priestor nad kufor.
Zozadu je to starý dobrý Colt s harmonizujúcimi líniami.
Kupujem – nekupujem
Človek urobí v živote veľa vecí z rozumu a rozumom by bola podmienená kúpa trojdverového Mitsubishi, ktoré je danej ceny určite hodné. Patrím však do skupiny ľudí, ktorá prežíva krivky karosérie aj za volantom a nezlomí ma ani výborná spotreba. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Mitsubishi Colt 1,3i Invite Motor
1,3i
Typ
benz. štvorvalec
Zdvihový objem (cm3)
1332
Výkon (kw/k)
70/95
Pri otáčkach (ot./min.)
6000
Krútiaci moment (Nm)
125
Pri otáčkach (ot./min)
4000
Emisie CO2 (g/km)
138
Emisná norma
EURO 4
Rozmery
-
Rázvor náprav (mm)
2500
Dĺžka (mm)
3880
Širka (mm)
1695
Výška (mm)
1520
Pohotovostná hmotnosť (kg)
1015
Objem palivovej nádrže (l)
47
Prevádzkové hodnoty
-
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
11,0
Maximálna rýchlosť (km/h)
180
Spotreba mesto(l/100 km)
7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km)
4,8
Kombinovaná spotreba
5,8
Spotreba v teste (l/100 km)
5,8
Cena verzie 1,3i od
11 282 €
SME spokojní
SME nespokojní
Spotreba
Dizajn
Tichý motor Objem kufra
Vnútorný priestor -
Nový interiér
-
Nastupovanie -