SME

TEST: Mitsubishi Colt radšej skúsiť ako vidieť

Nový modelový rok priniesol prísny pohľad čelnej masky chladiča. Viac pozornosti však púta tichý a úsporný motor spolu so zmeneným interiérom. Pohľad na prístrojový panel už nepripomína hračku ale kvalitné dospelé auto.

Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov  v danej triede.Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov v danej triede. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Je lepšie raz skúsiť ako stokrát vidieť. Takáto múdrosť platí v prípade nového Mitsubishi Colt. Svojrázne auto dostalo pred rokom novú prednú masku prevzatú z modelov Lancer a subjektívne možno polemizovať nad tým, či to bol správny krok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Colt však vzadu zachováva svoj pekný strih a pôvodné črty. Rovnako pohľadom zboku sa s výnimkou odkosenej prednej časti ponáša na predošlý model. Pohľad spredu možno niekoho inšpiruje, ale nám sa nezdal lákavý. Podstatne iná bola praktická skúsenosť s autom. Napríklad zmeny prospeli interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér sa zmenil Plastové doplnky predchádzajúcej verzie, ktoré pripomínali detské hračky, vystriedali v novom modelovom roku pekne urobené detaily. Prvú zmenu vidieť na prístrojovom paneli. Ciferníky vyzerajú dobre, sú prehľadné a rovnako dobre vyzerá aj stredová konzola.

Nový interiér poteší zmysly. Zrak, hmat aj čuch. Multifunkčný volant nájdete aj vo väčších autách značky.

V Mitsubishi zvládli tiež odkladacie priestory, vrátane výklopnej skrinky pred spolujazdcom. Síce nemá veľký objem ako skrinky, ktorým sa otvárajú iba predné dvierka, ale jej obsah je lepšie dostupný. Ako mnohé iné značky aj v Mitsubishi je obsah skrinky možné chladiť klimatizáciou, akurát tu je špeciálne priestor, do ktorého vojde na stojato plechovka s nápojom.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaká bezpečnosť Rovnaký kožený a multifunkčný volant ako vo verzii Invite ponúkajú tiež iné, luxusnejšie modely značky. Z pozície majiteľa modelu Colt je dôležitý jeho kožený poťah, dobrý tvar a multifunkčné ovládanie autorádia a tempomatu. Kto dá za trojdverový Colt Ivite s motorom 1,3i aspoň 12278,43 eur dostane oproti základnej verzii ešte tempomat, klimatizáciu, šesť reproduktorov, vyšší stupeň autorádia s ovládaním na volante, spätné zrkadlá a lišty vo farbe karosérie, pätnásťpalcové disky z ľahkých zliatin a strieborné lemy budíkov.

Odkladacie priestory sú prakticky aj esteticky zvládnuté. Niekdajšie modré plastové doplnky nahradili krajšie anormálne vyzerajúce. V interiéri sa posádka cíti ako doma.

Klimatizácia je v kombinácii s motorom 1,3i v štandarde. Páči sa nám filozofia Mitsubishi, ktoré ponúka do všetkých verzií modelu Colt rovnaký bezpečnostný balík. Každý model má štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a núdzové blikanie výstražných svetiel pri prudkom zabrzdení. Chýbajú už iba hlavové airbagy a stabilizačný systém.

SkryťVypnúť reklamu

Dôraz na priestor, nie kufor V aute dlhom 3,88 metra je väčší dôraz na priestor cestujúcich než na batožinu. Na Slovensku si musíme zvyknúť, že niektoré autá majú prioritu v komforte prepravy. V trojdverovom Mitsubishi Colt je dosť miesta na nohy aj hlavu na zadných sedadlách a veľký je priestor na nastupovanie dozadu.

Obsah skrinky sa vyklápa spolu s dvierkami. Vpravo je chladený priestor na nápoj.

Operadlo predného sedadla sa odklápa jednoducho, ale pri zaklopení sa ťažko udržiava pôvodná pozdĺžna pozícia sedadla. Batožinový priestor s objemom 169 litrov radí Colt medzi mestské typy s prioritným komfortom posádky. Testovaný motor 1,3i prekračuje aj hranice mesta.

Tichý a úsporný Ešte v uliciach mesta benzínový štvorvalec šokoval tichým a veľmi kultúrnym chodom. Na vlastnej koži sme skúsili, že motor v lacnom aute nemusí v meste ručať a obťažovať posádku, ale môže sa správať veľmi civilizovane a úsporne. O niečo väčšie prekvapenie čakalo na diaľnici a rýchlostných komunikáciách. Colt by v hlučnosti pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu porazil aj väčšie autá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Štvorvalcový motor 1,3 i dosahuje výkon 70 kW (95 koní) a výbornú spotrebu 5,8 litra na sto kilometrov. Jeho prednosťou je tiež tichý a kultivovaný chod.

Jeho motor si na päťke doslova šepoce, pritom nemá najnižšie otáčky. Druhé veľmi príjemné prekvapenie priniesla spotreba. Laboratórny priemer 5,8 litra na sto kilometrov udávaný výrobcom sme v podstate neprekročili, ale podstatne väčšiu časť testu tvorila jazda mimo mesta. Colt dokáže jazdiť bez problémov pod šesť litrovou hranicou. Ľahko sa s ním parkuje a vyšší posed ponúka pohodlné sedenie.

Rozhodne rozum Navzdory športovým ambíciám značky a veľkým skúsenostiam v oblasti výroby najlepších športových a terénnych vozidiel si Colt treba vybrať iba rozumom. Tých, ktorí zalovia iba po dizajne, bude málo. O to lepšie sa kúpa z rozumu vráti v praxi. Dominantou auta je výborný benzínový motor a komfortná jazda na pomery danej triedy. Podvozok má každodenné nastavenie na ulice mesta prípadne dlhé rovné cesty. Niekoľko zmien medzi modelovými rokmi prospelo najmä interiéru, zníženiu spotreby a vylepšeniu komfortu v oblasti hlučnosti. Colt povyšuje vnútorný priestor nad kufor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zozadu je to starý dobrý Colt s harmonizujúcimi líniami.

 

Kupujem – nekupujem

Človek urobí v živote veľa vecí z rozumu a rozumom by bola podmienená kúpa trojdverového Mitsubishi, ktoré je danej ceny určite hodné. Patrím však do skupiny ľudí, ktorá prežíva krivky karosérie aj za volantom a nezlomí ma ani výborná spotreba. (Rastislav Chvála)

Technické údaje - Mitsubishi Colt 1,3i Invite Motor

1,3i

Typ

benz. štvorvalec

Zdvihový objem (cm3)

1332

Výkon (kw/k)

70/95

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

138

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

3880

Širka (mm)

1695

Výška (mm)

1520

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1015

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem palivovej nádrže (l)

47

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

180

Spotreba mesto(l/100 km)

7,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8

Kombinovaná spotreba

5,8

Spotreba v teste (l/100 km)

5,8

Cena verzie 1,3i od

11 282 €

 

 

SME spokojní

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SME nespokojní

Spotreba

Dizajn

Tichý motor Objem kufra

Vnútorný priestor -

Nový interiér

-

Nastupovanie -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  2. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  3. Probiotiká nie sú len na trávenie
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  7. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 6 888
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 090
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 264
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 667
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 036
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 868
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 820
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 545
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Pivarník: Môžeš byť birmovaný, môžeš byť svätým, ale komunistom zostaneš až do smrti
  2. Viktor Pamula: Os zla sa spája II.
  3. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu
  4. Ján Chomík: Stredoslovák na východe
  5. Dávid Polák: Blízkovýchodná hra o tróny
  6. Simona Michalík: Nestačí byť dobrým učiteľom v triede. Ak chceme meniť vzdelávanie, musíme začať budovať mosty.
  7. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  8. Ondřej Havelka: Kdo jsme. Teologické pojetí lidské osoby a osobnosti
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 151
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 461
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 11 888
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 287
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 8 647
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 384
  7. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 7 140
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 728
  1. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  3. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  4. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  5. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  6. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  7. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  8. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
SkryťZatvoriť reklamu