SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

TEST: Mitsubishi Colt radšej skúsiť ako vidieť

Nový modelový rok priniesol prísny pohľad čelnej masky chladiča. Viac pozornosti však púta tichý a úsporný motor spolu so zmeneným interiérom. Pohľad na prístrojový panel už nepripomína hračku ale kvalitné dospelé auto.

Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov  v danej triede.Colt je obratné auto do mesta a tichý spoločník na diaľnici. Ponúka jeden z najlepších motorov v danej triede. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Je lepšie raz skúsiť ako stokrát vidieť. Takáto múdrosť platí v prípade nového Mitsubishi Colt. Svojrázne auto dostalo pred rokom novú prednú masku prevzatú z modelov Lancer a subjektívne možno polemizovať nad tým, či to bol správny krok.

Colt však vzadu zachováva svoj pekný strih a pôvodné črty. Rovnako pohľadom zboku sa s výnimkou odkosenej prednej časti ponáša na predošlý model. Pohľad spredu možno niekoho inšpiruje, ale nám sa nezdal lákavý. Podstatne iná bola praktická skúsenosť s autom. Napríklad zmeny prospeli interiéru.

Interiér sa zmenil

Plastové doplnky predchádzajúcej verzie, ktoré pripomínali detské hračky, vystriedali v novom modelovom roku pekne urobené detaily. Prvú zmenu vidieť na prístrojovom paneli. Ciferníky vyzerajú dobre, sú prehľadné a rovnako dobre vyzerá aj stredová konzola.

41_DETAIL_big.jpg
Nový interiér poteší zmysly. Zrak, hmat aj čuch. Multifunkčný volant nájdete aj vo väčších autách značky.

V Mitsubishi zvládli tiež odkladacie priestory, vrátane výklopnej skrinky pred spolujazdcom. Síce nemá veľký objem ako skrinky, ktorým sa otvárajú iba predné dvierka, ale jej obsah je lepšie dostupný. Ako mnohé iné značky aj v Mitsubishi je obsah skrinky možné chladiť klimatizáciou, akurát tu je špeciálne priestor, do ktorého vojde na stojato plechovka s nápojom.

Rovnaká bezpečnosť

Rovnaký kožený a multifunkčný volant ako vo verzii Invite ponúkajú tiež iné, luxusnejšie modely značky. Z pozície majiteľa modelu Colt je dôležitý jeho kožený poťah, dobrý tvar a multifunkčné ovládanie autorádia a tempomatu. Kto dá za trojdverový Colt Ivite s motorom 1,3i aspoň 12278,43 eur dostane oproti základnej verzii ešte tempomat, klimatizáciu, šesť reproduktorov, vyšší stupeň autorádia s ovládaním na volante, spätné zrkadlá a lišty vo farbe karosérie, pätnásťpalcové disky z ľahkých zliatin a strieborné lemy budíkov.

42_DETAIL_big.jpg
Odkladacie priestory sú prakticky aj esteticky zvládnuté. Niekdajšie modré plastové doplnky nahradili krajšie anormálne vyzerajúce. V interiéri sa posádka cíti ako doma.

Klimatizácia je v kombinácii s motorom 1,3i v štandarde. Páči sa nám filozofia Mitsubishi, ktoré ponúka do všetkých verzií modelu Colt rovnaký bezpečnostný balík. Každý model má štyri airbagy, ABS, brzdový asistent a núdzové blikanie výstražných svetiel pri prudkom zabrzdení. Chýbajú už iba hlavové airbagy a stabilizačný systém.

Dôraz na priestor, nie kufor

V aute dlhom 3,88 metra je väčší dôraz na priestor cestujúcich než na batožinu. Na Slovensku si musíme zvyknúť, že niektoré autá majú prioritu v komforte prepravy. V trojdverovom Mitsubishi Colt je dosť miesta na nohy aj hlavu na zadných sedadlách a veľký je priestor na nastupovanie dozadu.

44_DETAIL_big.jpg
Obsah skrinky sa vyklápa spolu s dvierkami. Vpravo je chladený priestor na nápoj.

Operadlo predného sedadla sa odklápa jednoducho, ale pri zaklopení sa ťažko udržiava pôvodná pozdĺžna pozícia sedadla. Batožinový priestor s objemom 169 litrov radí Colt medzi mestské typy s prioritným komfortom posádky. Testovaný motor 1,3i prekračuje aj hranice mesta.

Tichý a úsporný

Ešte v uliciach mesta benzínový štvorvalec šokoval tichým a veľmi kultúrnym chodom. Na vlastnej koži sme skúsili, že motor v lacnom aute nemusí v meste ručať a obťažovať posádku, ale môže sa správať veľmi civilizovane a úsporne. O niečo väčšie prekvapenie čakalo na diaľnici a rýchlostných komunikáciách. Colt by v hlučnosti pri rýchlosti 130 kilometrov za hodinu porazil aj väčšie autá.

45_DETAIL_big.jpg
Štvorvalcový motor 1,3 i dosahuje výkon 70 kW (95 koní) a výbornú spotrebu 5,8 litra na sto kilometrov. Jeho prednosťou je tiež tichý a kultivovaný chod.

Jeho motor si na päťke doslova šepoce, pritom nemá najnižšie otáčky. Druhé veľmi príjemné prekvapenie priniesla spotreba. Laboratórny priemer 5,8 litra na sto kilometrov udávaný výrobcom sme v podstate neprekročili, ale podstatne väčšiu časť testu tvorila jazda mimo mesta. Colt dokáže jazdiť bez problémov pod šesť litrovou hranicou. Ľahko sa s ním parkuje a vyšší posed ponúka pohodlné sedenie.

Rozhodne rozum

Navzdory športovým ambíciám značky a veľkým skúsenostiam v oblasti výroby najlepších športových a terénnych vozidiel si Colt treba vybrať iba rozumom. Tých, ktorí zalovia iba po dizajne, bude málo. O to lepšie sa kúpa z rozumu vráti v praxi. Dominantou auta je výborný benzínový motor a komfortná jazda na pomery danej triedy. Podvozok má každodenné nastavenie na ulice mesta prípadne dlhé rovné cesty. Niekoľko zmien medzi modelovými rokmi prospelo najmä interiéru, zníženiu spotreby a vylepšeniu komfortu v oblasti hlučnosti. Colt povyšuje vnútorný priestor nad kufor.

43_DETAIL_big.jpg

Zozadu je to starý dobrý Colt s harmonizujúcimi líniami.

 

Kupujem – nekupujem

Človek urobí v živote veľa vecí z rozumu a rozumom by bola podmienená kúpa trojdverového Mitsubishi, ktoré je danej ceny určite hodné. Patrím však do skupiny ľudí, ktorá prežíva krivky karosérie aj za volantom a nezlomí ma ani výborná spotreba. (Rastislav Chvála)
Technické údaje - Mitsubishi Colt 1,3i Invite

Motor

1,3i

Typ

benz. štvorvalec

Zdvihový objem (cm3)

1332

Výkon (kw/k)

70/95

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

Krútiaci moment (Nm)

125

Pri otáčkach (ot./min)

4000

Emisie CO2 (g/km)

138

Emisná norma

EURO 4

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2500

Dĺžka (mm)

3880

Širka (mm)

1695

Výška (mm)

1520

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1015

Objem palivovej nádrže (l)

47

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

11,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

180

Spotreba mesto(l/100 km)

7,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,8

Kombinovaná spotreba

5,8

Spotreba v teste (l/100 km)

5,8

Cena verzie 1,3i od

11 282 €

 

 

SME spokojní

SME nespokojní

Spotreba

Dizajn
Tichý motor Objem kufra
Vnútorný priestor -

Nový interiér

-
Nastupovanie -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 269
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 110
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 362
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 310
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 618
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 168
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 501
  8. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 323
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 227
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 130
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Občania boli veľmi zodpovední, hodnotí Naď. Spokojný je aj Matovič (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Prevrat na STU

Na Slovenskej technickej univerzite sa pokúsia odvolať rektora.

Tomáš Prokopčák.
Zdravotníci v nemocnici v Kyjove.
S prvou republikou sa nám spája doba elegancie, prosperity a pohody. Nie vždy to bola pravda.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.