SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Cooper S Cabrio ohuruje tvarmi, motorom a podvozkom

Otvorené Mini ohúri aj bez vetra vo vlasoch.Napriek vonkajšiemu efektu poskytne veľmi slušné šoférske zážitky. Najsilnejšia verzia Cooper S pridáva k svišťaniu vetra odfukovanie turbodúchadla, ale na zlej ceste vytrasie ako rebriňák.

Mini Cabrio vo verzii Cooper S dokáže naplniť predstavy o peknom športovom aute.Mini Cabrio vo verzii Cooper S dokáže naplniť predstavy o peknom športovom aute. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Kabriolet s plátennou strechou postavený na základe úspešného Mini dokáže presvedčiť zarytých nepriateľov imidžových áut. Samozrejme, väčšine publika sa páči akýkoľvek kabriolet a takmer každý híka nad všetkým, čo má sklápaciu strechu. Mini má navyše v sebe niečo mimoriadne príťažlivé a veselé. Jeho interiér a detaily sú iné, než ponúkajú bežné autá. So zatvorenou strechou je rovnako pekné ako bez nej.

Otváranie alebo zatváranie strechy sprevádza mechanický hluk ako za starých čias, ibaže presnosť je na dnešnej úrovni. Strecha odolala zámernému striekaniu vysokotlakovou pištoľou a nevpustila ani kvapku vody do interiéru. Sťahovanie a otváranie strechy za jazdy sme skúšali do 20 kilometrov za hodinu a fungovalo. K večernému dizajnu otvoreného auta pristanú rohové svetlá integrované v masívnom nárazníku.

Kolesá mu pristanú. Na dobrej ceste

Ak by sme sa hrali s interaktívnou webovou stránkou Mini a vyberali disky, určite by voľba padla na Black Star Bullet, obuté do pneumatík 205/45 R17. Presne tie malo testovacie auto. Daňou za krásu a športové naladenie podvozka je extrémne tvrdý prenos kvality cesty k posádke. Preto by mal každý zvážiť výber verzie. Na jazdenie po meste a výlety úplne stačí základná verzia.

82_minicabrio_big.jpg

Vykrajovanie zákrut a počúvanie harmonického zvuku turba a výfuku upokojuje. Jazdné vlastnosti Mini na kvalitnom asfalte potešia aj náročnejšieho šoféra.

Cooper S je svojou tvrdosťou určený len okrajovej časti fanúšikov rýchlej stopy. Vysoký výkon a nabrúsený vzhľad by chcel každý, ale nie každý je ochotný akceptovať tvrdosť podvozka. Auto sa za toleranciu k tvrdosti odmení bravúrnym prejazdom na hladkom asfalte. Poplátané ulice mu nevyhovujú.

Budíkov ako v hodinárstve

Štvormiestny interiér neignoruje úplne osoby na zadný sedadlách, najmä pri zatvorenej polohe strechy. Otvorený kabriolet je iba pre dvoch, pretože použitím deflektora na zadných sedadlách prestane na šoféra a spolujazdca fúkať.

85_minicabrio_big.jpg

Miesto na zadných sedadlách je lepšie zaplniť deflektorom, ktorý podstatne znižuje turbulencie vzduchu,
než tam niekoho trápiť sedením.

Vyklápacie veko kufra s nosnosťou 80 kilogramov funguje ako lavička pre človeka neobézneho typu. Rovnako sedadlá a interiér sú nastavené na menšie konfekčné veľkosti. O to väčší je zážitok z tlačidiel a detailov.

86_minicabrio_big.jpg

Otváranie kufra v opačnom garde pripomína historický originál.

Jednoducho, interiér je iný, než v bežných autách. Atraktívne tvary sa rozchádzajú s dobrou ergonómiou v ovládaní ventilácie a na autorádiu, ktoré má ovládanie v dvoch výškových úrovniach.

87_minicabrio_big.jpg

Posiate budíkmi. Takúto peknú prístrojovú dosku u konkurentov nenájdete. Vlastne, má toto auto konkurenta?

Za to na tachometer vidí aj slepý. Napokon precízny podvozok a silný motor nútia pozerať na tachometer, pretože verzia Cooper S dosiahne stovku za 7,4 sekundy a dokáže ísť maximálne 222 kilometrovou rýchlosťou.

Počkajte, ideme štartovať

Mini vymyslelo na štartovanie tlačidlo a namiesto kľúča používa iba okrúhly ovládač. Jeho zastrkávanie do pripraveného miesta je zbytočne komplikované a hačkajúce sa. Na štartovanie tlačidlom by malo stačiť, aby mal vodič ovládač vo vrecku. Odmena nenechá na seba dlho čakať.

83_minicabrio_big.jpg

Mini dokáže skĺbiť moderné požiadavky so svojským dizajnom. Jedine v ovládaní autorádia by sme niektoré detaily vylepšili alebo zmenili. Ovládanie hlasitosti je ďaleko od centra rádia.
Často sme namiesto zmeny hlasitosti preladili.

Dvojitá koncovka výfuku zapasovaná do stredu auta zabuble a turbo zavzdychá pri každom preradení. Čím je záťaž motora vyššia, tým lepší zvuk pri rýchlom preradení auto vydá. Konštruktér John Cooper by zrejem neakceptoval elektronický plyn a pomalý pokles otáčok po ubratí. Chod motora nie je ohlušujúci, ale natoľko citeľný, že keď ho automatický systém štart a stop na križovatke vypne, zľaknete sa.

Nevedno, či je to zásluhou indikátora správneho preradenia alebo systému štart a stop, ale Mini Cooper S Cario dokáže jazdiť mimo mesta pod sedem litrov. Výrobca udáva spotrebu 6,4 litra na sto kilometrov. My sme ho šteklili maximálne po desaťlitrovú hranicu, ale s odfukovaním turba to zvláda aj do ôsmich litrov.

Miluje otáčky. Aj s turbom

Výkonnostná krivka rastie pomerne strmo, skoro ako na atmosférickom motore, ale krútiaci moment je plochý ako stôl. Spoločne to dáva zaujímavú charakteristiku. Zospodu motor ťahá slušne, nepoľaví ale zároveň neexploduje. Zimomriavky a nečakaný nárast otáčok si necháva až na záver otáčkomeru cez šesťtisícovú hranicu.

84_minicabrio_big.jpg

Ďalší okrúhly budík meria čas jazdy s otvorenou strechou. Nesprávne oblečeného šoféra prefúkne okamžite. Pritom aerodynamika auta je na vysokej úrovni aj napriek ostro kolmejšiemu čelnému sklu.

Indikátor radenia má snahu prispôsobiť režim vodičovi posunutím hranice odporúčaného preradenia z ekonomickej na športovú. Kto však pri záťahu 175 koní v malom aute stíha sledovať drobné šípky na malom displeji?

Pre pilota

Testovaná verzia Cooper S má pridanú hodnotu v podobe jazdných vlastností. Tlačidlo Sport pritvrdí charakter a milé autíčko sa zmení na športové a poriadne nabrúsené. Ktoré z áut podobných rozmerov má vzadu viacprvkovú nápravu? Mini má vyslovene neutrálne správanie v zákrutách a slušný prenos výkonu na cestu.

81_minicabrio_big.jpg

Otvorené Mini Cabri je magnet na pohľady. Všetky detaily sú súčasťou módy a filozofie značky.
Jednoducho je to Swarovski na kolesách.

Škoda, že tlačidlo Sport nezmení kulisu prevodovky a ekonomicky dlhšie prevody na krátke. Mini o svojej prevodovke tvrdí, že má krátke a presné dráhy, nám sa to nezdalo. Na druhej strane v meste sa s ním bude radiť ľahšie.

S vetrom vo vlasoch

Jazda s otvorenou strechou a v sprievode zvuku výfukového potrubia je tak opojná, že časomiera otvorenej strechy vedľa otáčkomeru má svoj význam. Dokonca ani turbulencie vo vysokej rýchlosti nerušia, pretože neprekračujú úroveň, na akú sme zvyknutí u kabrioletov s podstatne aerodynamickejším vzhľadom.

88_minicabrio_big.jpg

Prepínač otvárania strechy je pod strechou. Páčku treba počas procesu otvárania neustále držať.

K rýchlemu otváraniu strechy patrí hlasná hudba, pretože tento akt sprevádzajú rôzne mechanické ruchy. Mini Cabrio CooperS treba vidieť, cítiť a počuť. Potom padnú aj predsudky voči lacnému efektu kabrioletov. Test jasne ukázal, ako veľmi si Mini dalo záležať na otvorenej verzii. Auto treba chápať ako životný štýl.

Kupujem – nekupujem

Keď vidím kabriolet automaticky ma bolia uši a začne lámať krčná chrbtica. Na Mini Cooper S Cabrio sú fascinujúce jazdné výkony a estetická hodnota auta. Napriek radosti z jazdy otvorenú verziu nekupujem. Lepšia by bola zatvorená verzia s vyššou torznou tuhosťou karosérie. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Mini Cooper S Cabrio
Motor -
Typ 1,6 l, 4valce/16V
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 128/175
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (ot./min) 1600-5000
Emisie CO2 (g/km) 153
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2465
Dĺžka (mm) 3714
Širka (mm) 1683
Výška (mm) 1414
Pohotovostná hmot (kg) 1305
Objem palivovej nádrže (l) 50
Objem batož. priestoru (l) 125-660
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 222
Spotreba mesto(l/100 km) 8,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,4
Kombinovaná spotreba 6,4

SME spokojní

SME nespokojní

Jazdné vlastnosti Vŕzganie strechy pri otváraní
Držanie stopy v zákrutách Komfort na rozbitých cestách
Motor -
Spotreba -
Dizajn -
Zmysel pre detail -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 004
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 010
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 876
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 216
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 198
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 630
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 953
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 695
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 647
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

7 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

6 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

11 h