SME

Cooper S Cabrio ohuruje tvarmi, motorom a podvozkom

Otvorené Mini ohúri aj bez vetra vo vlasoch.Napriek vonkajšiemu efektu poskytne veľmi slušné šoférske zážitky. Najsilnejšia verzia Cooper S pridáva k svišťaniu vetra odfukovanie turbodúchadla, ale na zlej ceste vytrasie ako rebriňák.

Mini Cabrio vo verzii Cooper S dokáže naplniť predstavy o peknom športovom aute.Mini Cabrio vo verzii Cooper S dokáže naplniť predstavy o peknom športovom aute. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Kabriolet s plátennou strechou postavený na základe úspešného Mini dokáže presvedčiť zarytých nepriateľov imidžových áut. Samozrejme, väčšine publika sa páči akýkoľvek kabriolet a takmer každý híka nad všetkým, čo má sklápaciu strechu. Mini má navyše v sebe niečo mimoriadne príťažlivé a veselé. Jeho interiér a detaily sú iné, než ponúkajú bežné autá. So zatvorenou strechou je rovnako pekné ako bez nej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Otváranie alebo zatváranie strechy sprevádza mechanický hluk ako za starých čias, ibaže presnosť je na dnešnej úrovni. Strecha odolala zámernému striekaniu vysokotlakovou pištoľou a nevpustila ani kvapku vody do interiéru. Sťahovanie a otváranie strechy za jazdy sme skúšali do 20 kilometrov za hodinu a fungovalo. K večernému dizajnu otvoreného auta pristanú rohové svetlá integrované v masívnom nárazníku.

SkryťVypnúť reklamu

Kolesá mu pristanú. Na dobrej ceste Ak by sme sa hrali s interaktívnou webovou stránkou Mini a vyberali disky, určite by voľba padla na Black Star Bullet, obuté do pneumatík 205/45 R17. Presne tie malo testovacie auto. Daňou za krásu a športové naladenie podvozka je extrémne tvrdý prenos kvality cesty k posádke. Preto by mal každý zvážiť výber verzie. Na jazdenie po meste a výlety úplne stačí základná verzia.

Vykrajovanie zákrut a počúvanie harmonického zvuku turba a výfuku upokojuje. Jazdné vlastnosti Mini na kvalitnom asfalte potešia aj náročnejšieho šoféra.

Cooper S je svojou tvrdosťou určený len okrajovej časti fanúšikov rýchlej stopy. Vysoký výkon a nabrúsený vzhľad by chcel každý, ale nie každý je ochotný akceptovať tvrdosť podvozka. Auto sa za toleranciu k tvrdosti odmení bravúrnym prejazdom na hladkom asfalte. Poplátané ulice mu nevyhovujú.

SkryťVypnúť reklamu

Budíkov ako v hodinárstve Štvormiestny interiér neignoruje úplne osoby na zadný sedadlách, najmä pri zatvorenej polohe strechy. Otvorený kabriolet je iba pre dvoch, pretože použitím deflektora na zadných sedadlách prestane na šoféra a spolujazdca fúkať.

Miesto na zadných sedadlách je lepšie zaplniť deflektorom, ktorý podstatne znižuje turbulencie vzduchu,

než tam niekoho trápiť sedením.

Vyklápacie veko kufra s nosnosťou 80 kilogramov funguje ako lavička pre človeka neobézneho typu. Rovnako sedadlá a interiér sú nastavené na menšie konfekčné veľkosti. O to väčší je zážitok z tlačidiel a detailov.

Otváranie kufra v opačnom garde pripomína historický originál.

Jednoducho, interiér je iný, než v bežných autách. Atraktívne tvary sa rozchádzajú s dobrou ergonómiou v ovládaní ventilácie a na autorádiu, ktoré má ovládanie v dvoch výškových úrovniach.

SkryťVypnúť reklamu

Posiate budíkmi. Takúto peknú prístrojovú dosku u konkurentov nenájdete. Vlastne, má toto auto konkurenta?

Za to na tachometer vidí aj slepý. Napokon precízny podvozok a silný motor nútia pozerať na tachometer, pretože verzia Cooper S dosiahne stovku za 7,4 sekundy a dokáže ísť maximálne 222 kilometrovou rýchlosťou.

Počkajte, ideme štartovať Mini vymyslelo na štartovanie tlačidlo a namiesto kľúča používa iba okrúhly ovládač. Jeho zastrkávanie do pripraveného miesta je zbytočne komplikované a hačkajúce sa. Na štartovanie tlačidlom by malo stačiť, aby mal vodič ovládač vo vrecku. Odmena nenechá na seba dlho čakať.

Mini dokáže skĺbiť moderné požiadavky so svojským dizajnom. Jedine v ovládaní autorádia by sme niektoré detaily vylepšili alebo zmenili. Ovládanie hlasitosti je ďaleko od centra rádia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Často sme namiesto zmeny hlasitosti preladili.

Dvojitá koncovka výfuku zapasovaná do stredu auta zabuble a turbo zavzdychá pri každom preradení. Čím je záťaž motora vyššia, tým lepší zvuk pri rýchlom preradení auto vydá. Konštruktér John Cooper by zrejem neakceptoval elektronický plyn a pomalý pokles otáčok po ubratí. Chod motora nie je ohlušujúci, ale natoľko citeľný, že keď ho automatický systém štart a stop na križovatke vypne, zľaknete sa.

Nevedno, či je to zásluhou indikátora správneho preradenia alebo systému štart a stop, ale Mini Cooper S Cario dokáže jazdiť mimo mesta pod sedem litrov. Výrobca udáva spotrebu 6,4 litra na sto kilometrov. My sme ho šteklili maximálne po desaťlitrovú hranicu, ale s odfukovaním turba to zvláda aj do ôsmich litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Miluje otáčky. Aj s turbom Výkonnostná krivka rastie pomerne strmo, skoro ako na atmosférickom motore, ale krútiaci moment je plochý ako stôl. Spoločne to dáva zaujímavú charakteristiku. Zospodu motor ťahá slušne, nepoľaví ale zároveň neexploduje. Zimomriavky a nečakaný nárast otáčok si necháva až na záver otáčkomeru cez šesťtisícovú hranicu.

Ďalší okrúhly budík meria čas jazdy s otvorenou strechou. Nesprávne oblečeného šoféra prefúkne okamžite. Pritom aerodynamika auta je na vysokej úrovni aj napriek ostro kolmejšiemu čelnému sklu.

Indikátor radenia má snahu prispôsobiť režim vodičovi posunutím hranice odporúčaného preradenia z ekonomickej na športovú. Kto však pri záťahu 175 koní v malom aute stíha sledovať drobné šípky na malom displeji?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre pilota Testovaná verzia Cooper S má pridanú hodnotu v podobe jazdných vlastností. Tlačidlo Sport pritvrdí charakter a milé autíčko sa zmení na športové a poriadne nabrúsené. Ktoré z áut podobných rozmerov má vzadu viacprvkovú nápravu? Mini má vyslovene neutrálne správanie v zákrutách a slušný prenos výkonu na cestu.

Otvorené Mini Cabri je magnet na pohľady. Všetky detaily sú súčasťou módy a filozofie značky.

Jednoducho je to Swarovski na kolesách.

Škoda, že tlačidlo Sport nezmení kulisu prevodovky a ekonomicky dlhšie prevody na krátke. Mini o svojej prevodovke tvrdí, že má krátke a presné dráhy, nám sa to nezdalo. Na druhej strane v meste sa s ním bude radiť ľahšie.

S vetrom vo vlasoch Jazda s otvorenou strechou a v sprievode zvuku výfukového potrubia je tak opojná, že časomiera otvorenej strechy vedľa otáčkomeru má svoj význam. Dokonca ani turbulencie vo vysokej rýchlosti nerušia, pretože neprekračujú úroveň, na akú sme zvyknutí u kabrioletov s podstatne aerodynamickejším vzhľadom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prepínač otvárania strechy je pod strechou. Páčku treba počas procesu otvárania neustále držať.

K rýchlemu otváraniu strechy patrí hlasná hudba, pretože tento akt sprevádzajú rôzne mechanické ruchy. Mini Cabrio CooperS treba vidieť, cítiť a počuť. Potom padnú aj predsudky voči lacnému efektu kabrioletov. Test jasne ukázal, ako veľmi si Mini dalo záležať na otvorenej verzii. Auto treba chápať ako životný štýl.

Kupujem – nekupujem

Keď vidím kabriolet automaticky ma bolia uši a začne lámať krčná chrbtica. Na Mini Cooper S Cabrio sú fascinujúce jazdné výkony a estetická hodnota auta. Napriek radosti z jazdy otvorenú verziu nekupujem. Lepšia by bola zatvorená verzia s vyššou torznou tuhosťou karosérie. (Rastislav Chvála)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre - Mini Cooper S Cabrio Motor -

Typ 1,6 l, 4valce/16V

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 128/175

Pri otáčkach (ot./min.) 5500

Krútiaci moment (Nm) 240

Pri otáčkach (ot./min) 1600-5000

Emisie CO2 (g/km) 153

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2465

Dĺžka (mm) 3714

Širka (mm) 1683

Výška (mm) 1414

Pohotovostná hmot (kg) 1305

Objem palivovej nádrže (l) 50

Objem batož. priestoru (l) 125-660

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 222

Spotreba mesto(l/100 km) 8,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,4

Kombinovaná spotreba 6,4

SME spokojní

SME nespokojní

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné vlastnosti Vŕzganie strechy pri otváraní

Držanie stopy v zákrutách Komfort na rozbitých cestách

Motor -

Spotreba -

Dizajn -

Zmysel pre detail -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 787
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 613
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 505
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 155
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 823
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 753
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 111
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 472
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 876
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 571
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 975
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 201
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 715
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 798
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu