SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Prichádza najsilnejší diesel v histórii Citroenu

Naftový šesťvalec s väčším objemom a nižšou spotrebou dosahuje najvyšší výkon v histórii značky. V predstihu plní emisné limity normy Euro 5 a na svoju činnosť využíva vlastné výfukové plyny.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Populárny a veľmi úsporný šesťvalec 2,7 V6 HDi sa stane v ponuke značky minulosťou. Vrcholné verzie modelov C5 a C6 bude poháňať nový trojlitrový diesel s dvomi turbodúchadlami a výkonom 177 kW (240 koní).

Francúzsky koncern PSA reaguje na nárast výkonu konkurenčných šesťvalcových motorov prestížnych značiek. Výkon sa navonok objaví aj v označení modelov HDi 240 FAP. K výsledku však prispeli zmeny v útrobách motora. Citroen, ako každá automobilka, uvádza všetko, v čom je motor od predchodcu lepší. Ešte nikto nepredstavil motor, ktorý by mal nižší výkon a vyššiu spotrebu. Nedopracovali sme sa však k údajom o hmotnosti agregátu. Uvádzame teda iba to, v čom je šesťvalcový diesel lepší.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Osem dier v tryske

Nárast krútiaceho momentu na 460 Nm (1600 - 3600 otáčok) pri súčasnom znížení spotreby a splnení emisií si vyžiadal zväčšenie objemu a použitie systému priameho vstrekovania common rail tretej generácie. Vstrekovací tlak stúpol z 1650 na 2000 barov a do vstrekovacích trysiek pribudli k doterajším šiestim ďalšie dva otvory.

K efektívnejšiemu horeniu paliva a miešaniu zmesi prispel nový tvar spaľovacích komôr. Motor pracuje s nižším kompresným pomerom a hliníkové piesty sú odspodu chladené prúdom oleja.

Turbo točí viac

Čerpadlo prispôsobuje dodávku paliva momentálnej potrebe, čím klesol prepad paliva späť do nádrže. Hlavnou výhodou má byť jeho nižšia teplota, keďže sa také množstvo neohrieva pri motore.

Skryť Vypnúť reklamu

Každé z dvoch paralelne zapojených turbodúchadiel dokáže vyvinúť plniaci tlak 1,4 baru, pričom otáčky turbíny stúpli na 250 000 za minútu. Elektromotor zareaguje na potrebu zmeny geometrie turba v priebehu desatiny sekundy a iba pol sekundy trvá celá zmena medzi krajnými polohami.

Ako vždy. Viac výkonu a nižšia spotreba

Motor štandardne montujú spolu so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kombinovaná priemerná spotreba bude podľa výrobcu 7,4 l/100 km a emisie CO2 195 g/km. Oproti súčasnému šesťvalci 2,7 HDi to znamená pokles o 12 až 15%. Na úspore paliva má istý podiel
alternátor, ktorý počas brzdenia a spomaľovania zbiera prebytočnú energiu.

Batérie sa dobíjajú bez toho, aby tým zaťažovali motor. Časticový filter vydrží bez výmeny až 260 000 kilometrov. Kvôli vyššiemu výkonu dostali modely C5 a C6 väčšie brzdové kotúče.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  7. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  10. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 029
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 139
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 653
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 468
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 304
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 880
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 516
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 502
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 314
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 615
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát SPD na kancelára Olaf Scholz.

Voľby v Nemecku sa skončili. SPD tvrdí, že získala mandát na vládnutie.


a 5 ďalší 13 h
Podávanie vakcín vo veľkokapacitnom očkovacom centre v Humennom.

Kedy sa už zbavíme celého tohto zlého sna?


Martin Pavelka 23. sep

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 7 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Historici v Nitre
  2. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  3. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  4. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  5. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  6. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  7. Zuzana Cascino: Striptér duše
  8. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 819
  2. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 225
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 5 987
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 896
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 3 787
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  7. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 264
  8. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 242
  1. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  2. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  3. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  4. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  5. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  6. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  7. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
Skryť Zatvoriť reklamu