SME

Prichádza najsilnejší diesel v histórii Citroenu

Naftový šesťvalec s väčším objemom a nižšou spotrebou dosahuje najvyšší výkon v histórii značky. V predstihu plní emisné limity normy Euro 5 a na svoju činnosť využíva vlastné výfukové plyny.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Populárny a veľmi úsporný šesťvalec 2,7 V6 HDi sa stane v ponuke značky minulosťou. Vrcholné verzie modelov C5 a C6 bude poháňať nový trojlitrový diesel s dvomi turbodúchadlami a výkonom 177 kW (240 koní).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzsky koncern PSA reaguje na nárast výkonu konkurenčných šesťvalcových motorov prestížnych značiek. Výkon sa navonok objaví aj v označení modelov HDi 240 FAP. K výsledku však prispeli zmeny v útrobách motora. Citroen, ako každá automobilka, uvádza všetko, v čom je motor od predchodcu lepší. Ešte nikto nepredstavil motor, ktorý by mal nižší výkon a vyššiu spotrebu. Nedopracovali sme sa však k údajom o hmotnosti agregátu. Uvádzame teda iba to, v čom je šesťvalcový diesel lepší.

SkryťVypnúť reklamu

Osem dier v tryske

Nárast krútiaceho momentu na 460 Nm (1600 - 3600 otáčok) pri súčasnom znížení spotreby a splnení emisií si vyžiadal zväčšenie objemu a použitie systému priameho vstrekovania common rail tretej generácie. Vstrekovací tlak stúpol z 1650 na 2000 barov a do vstrekovacích trysiek pribudli k doterajším šiestim ďalšie dva otvory.

K efektívnejšiemu horeniu paliva a miešaniu zmesi prispel nový tvar spaľovacích komôr. Motor pracuje s nižším kompresným pomerom a hliníkové piesty sú odspodu chladené prúdom oleja.

Turbo točí viac

Čerpadlo prispôsobuje dodávku paliva momentálnej potrebe, čím klesol prepad paliva späť do nádrže. Hlavnou výhodou má byť jeho nižšia teplota, keďže sa také množstvo neohrieva pri motore.

SkryťVypnúť reklamu

Každé z dvoch paralelne zapojených turbodúchadiel dokáže vyvinúť plniaci tlak 1,4 baru, pričom otáčky turbíny stúpli na 250 000 za minútu. Elektromotor zareaguje na potrebu zmeny geometrie turba v priebehu desatiny sekundy a iba pol sekundy trvá celá zmena medzi krajnými polohami.

Ako vždy. Viac výkonu a nižšia spotreba

Motor štandardne montujú spolu so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kombinovaná priemerná spotreba bude podľa výrobcu 7,4 l/100 km a emisie CO2 195 g/km. Oproti súčasnému šesťvalci 2,7 HDi to znamená pokles o 12 až 15%. Na úspore paliva má istý podiel
alternátor, ktorý počas brzdenia a spomaľovania zbiera prebytočnú energiu.

Batérie sa dobíjajú bez toho, aby tým zaťažovali motor. Časticový filter vydrží bez výmeny až 260 000 kilometrov. Kvôli vyššiemu výkonu dostali modely C5 a C6 väčšie brzdové kotúče.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 597
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 597
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 469
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 125
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 804
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 773
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 073
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 465
  3. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 20 270
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 871
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 548
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 184
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 748
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 625
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu