SME
reklama

Prichádza najsilnejší diesel v histórii Citroenu

Naftový šesťvalec s väčším objemom a nižšou spotrebou dosahuje najvyšší výkon v histórii značky. V predstihu plní emisné limity normy Euro 5 a na svoju činnosť využíva vlastné výfukové plyny.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Populárny a veľmi úsporný šesťvalec 2,7 V6 HDi sa stane v ponuke značky minulosťou. Vrcholné verzie modelov C5 a C6 bude poháňať nový trojlitrový diesel s dvomi turbodúchadlami a výkonom 177 kW (240 koní).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Francúzsky koncern PSA reaguje na nárast výkonu konkurenčných šesťvalcových motorov prestížnych značiek. Výkon sa navonok objaví aj v označení modelov HDi 240 FAP. K výsledku však prispeli zmeny v útrobách motora. Citroen, ako každá automobilka, uvádza všetko, v čom je motor od predchodcu lepší. Ešte nikto nepredstavil motor, ktorý by mal nižší výkon a vyššiu spotrebu. Nedopracovali sme sa však k údajom o hmotnosti agregátu. Uvádzame teda iba to, v čom je šesťvalcový diesel lepší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Osem dier v tryske

Nárast krútiaceho momentu na 460 Nm (1600 - 3600 otáčok) pri súčasnom znížení spotreby a splnení emisií si vyžiadal zväčšenie objemu a použitie systému priameho vstrekovania common rail tretej generácie. Vstrekovací tlak stúpol z 1650 na 2000 barov a do vstrekovacích trysiek pribudli k doterajším šiestim ďalšie dva otvory.

K efektívnejšiemu horeniu paliva a miešaniu zmesi prispel nový tvar spaľovacích komôr. Motor pracuje s nižším kompresným pomerom a hliníkové piesty sú odspodu chladené prúdom oleja.

Turbo točí viac

Čerpadlo prispôsobuje dodávku paliva momentálnej potrebe, čím klesol prepad paliva späť do nádrže. Hlavnou výhodou má byť jeho nižšia teplota, keďže sa také množstvo neohrieva pri motore.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každé z dvoch paralelne zapojených turbodúchadiel dokáže vyvinúť plniaci tlak 1,4 baru, pričom otáčky turbíny stúpli na 250 000 za minútu. Elektromotor zareaguje na potrebu zmeny geometrie turba v priebehu desatiny sekundy a iba pol sekundy trvá celá zmena medzi krajnými polohami.

Ako vždy. Viac výkonu a nižšia spotreba

Motor štandardne montujú spolu so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kombinovaná priemerná spotreba bude podľa výrobcu 7,4 l/100 km a emisie CO2 195 g/km. Oproti súčasnému šesťvalci 2,7 HDi to znamená pokles o 12 až 15%. Na úspore paliva má istý podiel
alternátor, ktorý počas brzdenia a spomaľovania zbiera prebytočnú energiu.

Batérie sa dobíjajú bez toho, aby tým zaťažovali motor. Časticový filter vydrží bez výmeny až 260 000 kilometrov. Kvôli vyššiemu výkonu dostali modely C5 a C6 väčšie brzdové kotúče.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 143
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 14 490
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 998
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 611
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 494
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 006
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 366
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 718
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 667
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 470
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 391
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 372
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 298
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 936
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu