SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Prichádza najsilnejší diesel v histórii Citroenu

Naftový šesťvalec s väčším objemom a nižšou spotrebou dosahuje najvyšší výkon v histórii značky. V predstihu plní emisné limity normy Euro 5 a na svoju činnosť využíva vlastné výfukové plyny.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Populárny a veľmi úsporný šesťvalec 2,7 V6 HDi sa stane v ponuke značky minulosťou. Vrcholné verzie modelov C5 a C6 bude poháňať nový trojlitrový diesel s dvomi turbodúchadlami a výkonom 177 kW (240 koní).

Francúzsky koncern PSA reaguje na nárast výkonu konkurenčných šesťvalcových motorov prestížnych značiek. Výkon sa navonok objaví aj v označení modelov HDi 240 FAP. K výsledku však prispeli zmeny v útrobách motora. Citroen, ako každá automobilka, uvádza všetko, v čom je motor od predchodcu lepší. Ešte nikto nepredstavil motor, ktorý by mal nižší výkon a vyššiu spotrebu. Nedopracovali sme sa však k údajom o hmotnosti agregátu. Uvádzame teda iba to, v čom je šesťvalcový diesel lepší.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Osem dier v tryske

Nárast krútiaceho momentu na 460 Nm (1600 - 3600 otáčok) pri súčasnom znížení spotreby a splnení emisií si vyžiadal zväčšenie objemu a použitie systému priameho vstrekovania common rail tretej generácie. Vstrekovací tlak stúpol z 1650 na 2000 barov a do vstrekovacích trysiek pribudli k doterajším šiestim ďalšie dva otvory.

K efektívnejšiemu horeniu paliva a miešaniu zmesi prispel nový tvar spaľovacích komôr. Motor pracuje s nižším kompresným pomerom a hliníkové piesty sú odspodu chladené prúdom oleja.

Turbo točí viac

Čerpadlo prispôsobuje dodávku paliva momentálnej potrebe, čím klesol prepad paliva späť do nádrže. Hlavnou výhodou má byť jeho nižšia teplota, keďže sa také množstvo neohrieva pri motore.

Skryť Vypnúť reklamu

Každé z dvoch paralelne zapojených turbodúchadiel dokáže vyvinúť plniaci tlak 1,4 baru, pričom otáčky turbíny stúpli na 250 000 za minútu. Elektromotor zareaguje na potrebu zmeny geometrie turba v priebehu desatiny sekundy a iba pol sekundy trvá celá zmena medzi krajnými polohami.

Ako vždy. Viac výkonu a nižšia spotreba

Motor štandardne montujú spolu so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kombinovaná priemerná spotreba bude podľa výrobcu 7,4 l/100 km a emisie CO2 195 g/km. Oproti súčasnému šesťvalci 2,7 HDi to znamená pokles o 12 až 15%. Na úspore paliva má istý podiel
alternátor, ktorý počas brzdenia a spomaľovania zbiera prebytočnú energiu.

Batérie sa dobíjajú bez toho, aby tým zaťažovali motor. Časticový filter vydrží bez výmeny až 260 000 kilometrov. Kvôli vyššiemu výkonu dostali modely C5 a C6 väčšie brzdové kotúče.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 163
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 305
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 062
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 633
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 496
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 371
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 276
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 089
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L