SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Prichádza najsilnejší diesel v histórii Citroenu

Naftový šesťvalec s väčším objemom a nižšou spotrebou dosahuje najvyšší výkon v histórii značky. V predstihu plní emisné limity normy Euro 5 a na svoju činnosť využíva vlastné výfukové plyny.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Populárny a veľmi úsporný šesťvalec 2,7 V6 HDi sa stane v ponuke značky minulosťou. Vrcholné verzie modelov C5 a C6 bude poháňať nový trojlitrový diesel s dvomi turbodúchadlami a výkonom 177 kW (240 koní).

Francúzsky koncern PSA reaguje na nárast výkonu konkurenčných šesťvalcových motorov prestížnych značiek. Výkon sa navonok objaví aj v označení modelov HDi 240 FAP. K výsledku však prispeli zmeny v útrobách motora. Citroen, ako každá automobilka, uvádza všetko, v čom je motor od predchodcu lepší. Ešte nikto nepredstavil motor, ktorý by mal nižší výkon a vyššiu spotrebu. Nedopracovali sme sa však k údajom o hmotnosti agregátu. Uvádzame teda iba to, v čom je šesťvalcový diesel lepší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Osem dier v tryske

Nárast krútiaceho momentu na 460 Nm (1600 - 3600 otáčok) pri súčasnom znížení spotreby a splnení emisií si vyžiadal zväčšenie objemu a použitie systému priameho vstrekovania common rail tretej generácie. Vstrekovací tlak stúpol z 1650 na 2000 barov a do vstrekovacích trysiek pribudli k doterajším šiestim ďalšie dva otvory.

K efektívnejšiemu horeniu paliva a miešaniu zmesi prispel nový tvar spaľovacích komôr. Motor pracuje s nižším kompresným pomerom a hliníkové piesty sú odspodu chladené prúdom oleja.

Turbo točí viac

Čerpadlo prispôsobuje dodávku paliva momentálnej potrebe, čím klesol prepad paliva späť do nádrže. Hlavnou výhodou má byť jeho nižšia teplota, keďže sa také množstvo neohrieva pri motore.

SkryťVypnúť reklamu

Každé z dvoch paralelne zapojených turbodúchadiel dokáže vyvinúť plniaci tlak 1,4 baru, pričom otáčky turbíny stúpli na 250 000 za minútu. Elektromotor zareaguje na potrebu zmeny geometrie turba v priebehu desatiny sekundy a iba pol sekundy trvá celá zmena medzi krajnými polohami.

Ako vždy. Viac výkonu a nižšia spotreba

Motor štandardne montujú spolu so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kombinovaná priemerná spotreba bude podľa výrobcu 7,4 l/100 km a emisie CO2 195 g/km. Oproti súčasnému šesťvalci 2,7 HDi to znamená pokles o 12 až 15%. Na úspore paliva má istý podiel
alternátor, ktorý počas brzdenia a spomaľovania zbiera prebytočnú energiu.

Batérie sa dobíjajú bez toho, aby tým zaťažovali motor. Časticový filter vydrží bez výmeny až 260 000 kilometrov. Kvôli vyššiemu výkonu dostali modely C5 a C6 väčšie brzdové kotúče.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 625
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 684
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 858
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 497
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 436
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 397
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 106
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 1 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Robert Puk: Prečo chcel starosta Rudolf Kusý zadĺžiť mestskú časť Bratislava Nové-Mesto?
  2. Anna Miľanová: Svet dobra... 2022
  3. Milan Polešenský: Ktoré sú najlepšie a najhoršie miesta v Petržalke? Máme pocitovú mapu.
  4. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Oselný vrch
  5. Miroslav Ferkl: Ríša zla
  6. Eva Gallova: Pripravujete sa na zimu bez plynu?
  7. Marek Kytka: Slafkovský s Mešárom zažili neúspešný debut ... Tatar skóroval hneď v úvode prípravy!
  8. Věra Tepličková: V Česku sa zbláznili. Chcú, aby sme plnili medzinárodné dohody
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 327
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 725
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 400
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 156
  5. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 130
  6. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 673
  7. Ján Valchár: Denacifikované kormorány a úspešná ruská protidefenzíva 3 435
  8. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 3 343
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu