SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Jazdili sme so Škodou Yeti

Piaty model značky dostal peknú karosériu, veľký vnútorný priestor a výlučne nové motory. Nový štýl dizajnu mu pristane podstatne viac ako ostatným škodovkám. Nápad spojiť moduly existujúcich modelov do nového celku bol dobrý.

Univerzálne jazdné vlastnosti na všetkých typoch ciest sú najsilnejšou stránkou auta.Univerzálne jazdné vlastnosti na všetkých typoch ciest sú najsilnejšou stránkou auta. (Zdroj: autor)

LUBLJANA. Podvozok modelu Yeti vrátane medzinápravovej spojky Haldex štvrtej generácie vychádza z Octavie Scout. Predná časť interiéru pozostáva z prvkov modelov Octavia a Superb. Konštruktéri prevzali tri samostatné sedadlá z modelu Roomster. Pred prvou jazdou sme boli zvedaví, aké bude spojenie koncernových dielcov do jedného a v rámci značky nového celku. Ekonomicky výhodný spôsob stavby nového auta sa ukázal veľmi efektívny a správny.

Hlavným zdrojom bol Scaut

Škoda Yeti je o 358 milimetrov kratšia než Octavia Scout. Má však rovnaký rázvor náprav 2578 milimetrov. Šofér sedí v porovnaní s Octaviou Scout o 5 centimetrov vyššie. Všetky tri samostatné zadné sedadlá možno posúvať, sklápať a vyberať. Batožinový priestor má v závislosti od polohy zadných sedadiel objem od 405 do 510 litrov. Toyota RAV4 má objem kufra 410 litrov a Honda CR-V 524 litrov. Vybratím všetkých zadných sedadiel z modelu Yeti narastie priestor na 1760 litrov.

Jazdili SME...
Yeti je prvý model, ktorému nový dizajn pristane. Predné dvere so zaoblením v spodnej časti okna vyzerajú oveľa lepšie, keď na ne nadväzujú zadné dvere. Jozef Kabaň, hlavný dizajnér značky Škoda odporúča svetlé farby karosérie. Naživo sa nám páčili vyvážené proporcie a trefné umiestnenie hmloviek v nárazníku. Po Fabii pôsobí Yeti ako balzam na oči.

Tri stupne plus príplatky

Jednotlivé stupne vybavenia nesú označenie Active, Ambition a Experience. Základný Activ okrem iného ponúka štyri airbagy, ABS, denné svetlá, centrálne zamykanie, elektricky ovládané okná vpredu a oceľové disky. Druhý stupeň Ambiente obohatí auto o hlavové airbagy, kolenný airbag, hmlovky, palubný počítač, klimatizáciu, tónované sklá a disky z ľahkých zliatin. Na výbavu Experience je viazaný program Off-Road, malá koženú súprava, hmlovky s osvetľovaním rohov, dvojzónová klimatizácia a ďalšie prvky. Stabilizačný systém ESP sa dodáva štandardne s verziou 4x4.

Jazdili SME...
Stredová konzola je príliš široká a môže prekážať vodičovi. Stredné zadné sedadlo je úzke ako v modeloch Roomster. Interiér je mimoriadne priestranný, najmä vysoký a nikto by na prvý pohľad nepovedal, čo sa v tomto aute ukrýva. Vyššie sedenie poteší rovnako ako výborné odhlučnenie motorov. Vidieť, že bolo navrhnuté zvnútra von.

Širší a stabilnejší

V porovnaní s Octaviou Scout sú obe nápravy rozšírené vpredu o jeden a vzadu až o tri centimetre. Na zväčšenie rozchodu zadných kolies a zlepšenie stability vysokej karosérie slúžia niektoré komponenty z Volkswagenu Passat. Yeti s novými akusticky upravenými tlmičmi pruženia jazdí štandardne na 16 palcových diskoch a pneumatikách s vyšším profilovým číslom.

Tri motory, päť verzií

Základný a úplne nový benzínový štvorvalec 1.2 TSI (77 kW/105 k) výrobca kombinuje iba s pohonom predných kolies ale dvomi prevodovkami, šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou DSG. Vo verzii s predným pohonom si možno objednať ešte najslabší diesel 2,0 TDI (81 kW/110k), ktorý využíva vstrekovanie common rail. Škoda Yeti 4x4 prichádza s dvomi motormi a v štyroch verziách.

Jazdili SME...
Konečne moderné motory. Novinka 1,2 TSI potrebuje otáčky a nespráva sa ako typické turbo. Dobre ťahá od 3000 otáčok a je mimoriadne tichá. Elektronický plyn si dáva trochu načas. S motormi a tichým dieselom vyslovená spokojnosť.

Benzínový štvorvalec 1,8 TSI dosahuje výkon 118 kW (160k) a s mechanickou šesťstupňovou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy. S manuálnou päť alebo šesťstupňovou prevodovkou je v ponuke diesel 2,0 TDI CR v troch verziách s výkonom 81 kW, 103 kW alebo 125 kW. Škoda zatiaľ uvoľnila parametre strednej varianty, ktorá má spotrebovať 6,1 litra nafty a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 190 kilometrov za hodinu. Spomenutá naftová verzia má pohotovostnú hmotnosť 1545 kilogramov a odvezie náklad a posádku do hmotnosti 545 kilogramov.

Na nespevnené cesty

Program Off Road mení nastavenia elektronických systémov tak, aby pomáhali pri pomalej jazde v teréne. Asistent pre zjazd zo strmého kopca funguje pri zaradenom neutrále a pomocou brzdy a plynu môže vodič nastaviť rýchlosť pohybu auta. Asistent pracuje tiež pri cúvaní a nevypne sa hneď pri zhasnutí motora, ale až po uplynutí piatich sekúnd. V off-Road režime dochádza k zmene chrakteristiky reakcie na plynový pedál a tiež iné nastavenia má stabilizačný systém ESP.

Jazdili SME...
Povrch cesty nerozhoduje. Podvozok sa javí robustnejšie ako v Octavii. Výborne filtruje nerovnosti a tlmí kmity. Jazdné vlastnosti na všetkých typoch ciest sú najsilnejšou stránkou auta.

Predaj začne v Čechách

Yeti začnú predávať s výrazným predstihom na domácom českom trhu. Základný model 1.2 TSI s pohonom predných kolies stojí 359.800 českých korún a najsilnejšia benzínová verzia 1.8 TSI s pohonom všetkých kolies 539.800 českých korún. Ponuka verzií s naftovým motorom a tiež pohonom všetkých kolies začína na sume 459.800 Kč.

Jazdili SME...
Šofér nemusí byť fanúšikom značky Škoda na to, aby sa mu Yeti zapáčil. Odhliadnuc od toho, že ESP nie je v štandarde všetkých verzií, je to dobré auto.

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 119
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 870
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 6 994
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 5 121
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 096
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 127
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 175
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Romanová: Moja psychóza 4 - samotná psychóza
  2. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  3. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  4. Anna Miľanová: Klaun...
  5. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  6. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  7. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  8. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 7 161
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 196
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 5 016
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 329
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 091
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 120
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 3 066
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu