SME
reklama

Jazdili sme so Škodou Yeti

Piaty model značky dostal peknú karosériu, veľký vnútorný priestor a výlučne nové motory. Nový štýl dizajnu mu pristane podstatne viac ako ostatným škodovkám. Nápad spojiť moduly existujúcich modelov do nového celku bol dobrý.

Univerzálne jazdné vlastnosti na všetkých typoch ciest sú najsilnejšou stránkou auta.Univerzálne jazdné vlastnosti na všetkých typoch ciest sú najsilnejšou stránkou auta. (Zdroj: autor)

LUBLJANA. Podvozok modelu Yeti vrátane medzinápravovej spojky Haldex štvrtej generácie vychádza z Octavie Scout. Predná časť interiéru pozostáva z prvkov modelov Octavia a Superb. Konštruktéri prevzali tri samostatné sedadlá z modelu Roomster. Pred prvou jazdou sme boli zvedaví, aké bude spojenie koncernových dielcov do jedného a v rámci značky nového celku. Ekonomicky výhodný spôsob stavby nového auta sa ukázal veľmi efektívny a správny.

Hlavným zdrojom bol Scaut

Škoda Yeti je o 358 milimetrov kratšia než Octavia Scout. Má však rovnaký rázvor náprav 2578 milimetrov. Šofér sedí v porovnaní s Octaviou Scout o 5 centimetrov vyššie. Všetky tri samostatné zadné sedadlá možno posúvať, sklápať a vyberať. Batožinový priestor má v závislosti od polohy zadných sedadiel objem od 405 do 510 litrov. Toyota RAV4 má objem kufra 410 litrov a Honda CR-V 524 litrov. Vybratím všetkých zadných sedadiel z modelu Yeti narastie priestor na 1760 litrov.

Jazdili SME...
Yeti je prvý model, ktorému nový dizajn pristane. Predné dvere so zaoblením v spodnej časti okna vyzerajú oveľa lepšie, keď na ne nadväzujú zadné dvere. Jozef Kabaň, hlavný dizajnér značky Škoda odporúča svetlé farby karosérie. Naživo sa nám páčili vyvážené proporcie a trefné umiestnenie hmloviek v nárazníku. Po Fabii pôsobí Yeti ako balzam na oči.

Tri stupne plus príplatky

Jednotlivé stupne vybavenia nesú označenie Active, Ambition a Experience. Základný Activ okrem iného ponúka štyri airbagy, ABS, denné svetlá, centrálne zamykanie, elektricky ovládané okná vpredu a oceľové disky. Druhý stupeň Ambiente obohatí auto o hlavové airbagy, kolenný airbag, hmlovky, palubný počítač, klimatizáciu, tónované sklá a disky z ľahkých zliatin. Na výbavu Experience je viazaný program Off-Road, malá koženú súprava, hmlovky s osvetľovaním rohov, dvojzónová klimatizácia a ďalšie prvky. Stabilizačný systém ESP sa dodáva štandardne s verziou 4x4.

Jazdili SME...
Stredová konzola je príliš široká a môže prekážať vodičovi. Stredné zadné sedadlo je úzke ako v modeloch Roomster. Interiér je mimoriadne priestranný, najmä vysoký a nikto by na prvý pohľad nepovedal, čo sa v tomto aute ukrýva. Vyššie sedenie poteší rovnako ako výborné odhlučnenie motorov. Vidieť, že bolo navrhnuté zvnútra von.

Širší a stabilnejší

V porovnaní s Octaviou Scout sú obe nápravy rozšírené vpredu o jeden a vzadu až o tri centimetre. Na zväčšenie rozchodu zadných kolies a zlepšenie stability vysokej karosérie slúžia niektoré komponenty z Volkswagenu Passat. Yeti s novými akusticky upravenými tlmičmi pruženia jazdí štandardne na 16 palcových diskoch a pneumatikách s vyšším profilovým číslom.

Tri motory, päť verzií

Základný a úplne nový benzínový štvorvalec 1.2 TSI (77 kW/105 k) výrobca kombinuje iba s pohonom predných kolies ale dvomi prevodovkami, šesťstupňovou manuálnou a sedemstupňovou DSG. Vo verzii s predným pohonom si možno objednať ešte najslabší diesel 2,0 TDI (81 kW/110k), ktorý využíva vstrekovanie common rail. Škoda Yeti 4x4 prichádza s dvomi motormi a v štyroch verziách.

Jazdili SME...
Konečne moderné motory. Novinka 1,2 TSI potrebuje otáčky a nespráva sa ako typické turbo. Dobre ťahá od 3000 otáčok a je mimoriadne tichá. Elektronický plyn si dáva trochu načas. S motormi a tichým dieselom vyslovená spokojnosť.

Benzínový štvorvalec 1,8 TSI dosahuje výkon 118 kW (160k) a s mechanickou šesťstupňovou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy. S manuálnou päť alebo šesťstupňovou prevodovkou je v ponuke diesel 2,0 TDI CR v troch verziách s výkonom 81 kW, 103 kW alebo 125 kW. Škoda zatiaľ uvoľnila parametre strednej varianty, ktorá má spotrebovať 6,1 litra nafty a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 190 kilometrov za hodinu. Spomenutá naftová verzia má pohotovostnú hmotnosť 1545 kilogramov a odvezie náklad a posádku do hmotnosti 545 kilogramov.

Na nespevnené cesty

Program Off Road mení nastavenia elektronických systémov tak, aby pomáhali pri pomalej jazde v teréne. Asistent pre zjazd zo strmého kopca funguje pri zaradenom neutrále a pomocou brzdy a plynu môže vodič nastaviť rýchlosť pohybu auta. Asistent pracuje tiež pri cúvaní a nevypne sa hneď pri zhasnutí motora, ale až po uplynutí piatich sekúnd. V off-Road režime dochádza k zmene chrakteristiky reakcie na plynový pedál a tiež iné nastavenia má stabilizačný systém ESP.

Jazdili SME...
Povrch cesty nerozhoduje. Podvozok sa javí robustnejšie ako v Octavii. Výborne filtruje nerovnosti a tlmí kmity. Jazdné vlastnosti na všetkých typoch ciest sú najsilnejšou stránkou auta.

Predaj začne v Čechách

Yeti začnú predávať s výrazným predstihom na domácom českom trhu. Základný model 1.2 TSI s pohonom predných kolies stojí 359.800 českých korún a najsilnejšia benzínová verzia 1.8 TSI s pohonom všetkých kolies 539.800 českých korún. Ponuka verzií s naftovým motorom a tiež pohonom všetkých kolies začína na sume 459.800 Kč.

Jazdili SME...
Šofér nemusí byť fanúšikom značky Škoda na to, aby sa mu Yeti zapáčil. Odhliadnuc od toho, že ESP nie je v štandarde všetkých verzií, je to dobré auto.

 

 

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 416
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 720
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 027
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 744
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 557
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 058
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 222
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu