SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Ľudový hybrid Honda Insight na Slovensku

Honda pozorovaním vodičov rôznych pováh zistila, že nevedia jazdiť s Hybridmi. Päťdverové hybridné auto kompaktných rozmerov už predávajú aj na Slovensku.

Insight nemá úplne ľudovú cenu ale má byť ľudovým hybridom.Insight nemá úplne ľudovú cenu ale má byť ľudovým hybridom. (Zdroj: Honda)

BRATISLAVA. Vodičovi rastú alebo miznú pred očami kvietky a farba rýchlomera pulzuje medzi modrou a zelenou. Podľa výskumu rôzni vodiči dosiahli najväčší rozdiel v spotrebe pri tridsaťkilometrovej rýchlosti v mestskej premávke.

Spotreba v predchádzajúcom type hybridného auta bola výrazne ovplyvnená správaním vodiča, ktoré bolo iné než auto vyžadovalo. Insight má priniesť skĺbenie požiadaviek auta aj vodiča súčasne. V princípe ide o to, že vodič podľa displeja a farieb príde na to, kedy je príčinou zlej spotreby sám.

S futuristickým vonkajším dizajnom, ktorý je výsledkom snahy o čo najnižší odpor vzduchu, korešponduje interiér. Prístrojový panel horizontálne rozdelený na dve úrovne má navrchu rýchlomer s farebným pozadím. Za ekonomickú jazdu sa odmení sfarbením do zelena, takže vodič môže periférne sledovať výsledky jazdy. Modrá symbolizuje dynamickú jazdu. Na inom displeji zasa vidieť, koľko energie uchoval systém pri brzdení a spomaľovaní. Po odstavení vozidla a vypnutí motora príde čas na účtovanie v podobe záverečného hodnotenia.

Zvyšuje účinnosť

Prvé kilometre s ľudovým hybridom sme absolvovali na cestách v nížinách okolo mŕtvych ramien Dunaja, kde nebol problém dosiahnuť štvorlitrovú spotrebu. Insight svojim systémom hodnotenia a navádzania k ekonomickej jazde potvrdzuje, aký veľký podiel na spotrebe má vodič. Hybridné auto však dokáže zvýšiť 22 percentnú účinnosť spaľovacích motorov na 31 percent. Z jednej kvapky paliva tak hybrid vyťaží viac, bez ohľadu na to, koľko napokon z nádrže odkvapká.

Päťdverové bežné auto

Po vzore konkurenčného modelu Prius našla Honda spôsob ako uložiť batérie pod podlahu batožinového priestoru a dosiahnuť praktickú päťdverovú karosériu. Hybrid určený bežnému motoristovi by sa mal navonok javiť ako akýkoľvek iný päťdverový hatchback. Zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Objem batožinového priestoru 408 litrov je na úrovni lepších kompaktov. Základná cena 19 600 eur podliezla odhadovanú dvadsaťtisícovú hranicu, ale prevyšuje základ bežného kompaktu. V cene je však priemerná spotreba 4,4 litra, nízke emisie, zmysel pre ekológiu a pomerne rozsiahle sériové vybavenie.

Tri možnosti na výber

Modely Insight budú na slovenskom trhu dostupné v troch stupňoch vybavenia: S, Comfort a Elegance. Základná verzia S má v štandardnom vybavení ABS, stabilizačný systém, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, automatickú klimatizáciu a metalízu. Z priestorových dôvodov majú všetky verzie namiesto rezervy súpravu na opravu pneumatiky.


Základom je systém IMA

Elektromotor konštrukčne najjednoduchšieho typu hybridu je integrovaným asistentom spaľovacieho motora.
Elektromotor s výkonom 10 kW čerpá energiu z nového typu batérií uložených vzadu pod podlahou.
Insight váži iba 1276 kilogramov, pretože batérie majú zníženú hmotnosť na 38 kilogramov .
Benzínový motor 1,4 v kombinácii s prevodovkou CVT dosiahne v meste spotrebu 4,6 litra, mimo mesta 4,2 litra a v priemere 4,4 litra na sto kilometrov.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 442
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 245
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 388
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 739
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 661
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 402
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 124
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 610
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 331
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 326
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles príde najskôr o dva týždne

Zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR