SME
Štvrtok, 21. september, 2023 | Meniny má Matúš
reklama

Ľudový hybrid Honda Insight na Slovensku

Honda pozorovaním vodičov rôznych pováh zistila, že nevedia jazdiť s Hybridmi. Päťdverové hybridné auto kompaktných rozmerov už predávajú aj na Slovensku.

Insight nemá úplne ľudovú cenu ale má byť ľudovým hybridom.Insight nemá úplne ľudovú cenu ale má byť ľudovým hybridom. (Zdroj: Honda)

BRATISLAVA. Vodičovi rastú alebo miznú pred očami kvietky a farba rýchlomera pulzuje medzi modrou a zelenou. Podľa výskumu rôzni vodiči dosiahli najväčší rozdiel v spotrebe pri tridsaťkilometrovej rýchlosti v mestskej premávke.

Spotreba v predchádzajúcom type hybridného auta bola výrazne ovplyvnená správaním vodiča, ktoré bolo iné než auto vyžadovalo. Insight má priniesť skĺbenie požiadaviek auta aj vodiča súčasne. V princípe ide o to, že vodič podľa displeja a farieb príde na to, kedy je príčinou zlej spotreby sám.

S futuristickým vonkajším dizajnom, ktorý je výsledkom snahy o čo najnižší odpor vzduchu, korešponduje interiér. Prístrojový panel horizontálne rozdelený na dve úrovne má navrchu rýchlomer s farebným pozadím. Za ekonomickú jazdu sa odmení sfarbením do zelena, takže vodič môže periférne sledovať výsledky jazdy. Modrá symbolizuje dynamickú jazdu. Na inom displeji zasa vidieť, koľko energie uchoval systém pri brzdení a spomaľovaní. Po odstavení vozidla a vypnutí motora príde čas na účtovanie v podobe záverečného hodnotenia.

Zvyšuje účinnosť

Prvé kilometre s ľudovým hybridom sme absolvovali na cestách v nížinách okolo mŕtvych ramien Dunaja, kde nebol problém dosiahnuť štvorlitrovú spotrebu. Insight svojim systémom hodnotenia a navádzania k ekonomickej jazde potvrdzuje, aký veľký podiel na spotrebe má vodič. Hybridné auto však dokáže zvýšiť 22 percentnú účinnosť spaľovacích motorov na 31 percent. Z jednej kvapky paliva tak hybrid vyťaží viac, bez ohľadu na to, koľko napokon z nádrže odkvapká.

Päťdverové bežné auto

Po vzore konkurenčného modelu Prius našla Honda spôsob ako uložiť batérie pod podlahu batožinového priestoru a dosiahnuť praktickú päťdverovú karosériu. Hybrid určený bežnému motoristovi by sa mal navonok javiť ako akýkoľvek iný päťdverový hatchback. Zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Objem batožinového priestoru 408 litrov je na úrovni lepších kompaktov. Základná cena 19 600 eur podliezla odhadovanú dvadsaťtisícovú hranicu, ale prevyšuje základ bežného kompaktu. V cene je však priemerná spotreba 4,4 litra, nízke emisie, zmysel pre ekológiu a pomerne rozsiahle sériové vybavenie.

Tri možnosti na výber

Modely Insight budú na slovenskom trhu dostupné v troch stupňoch vybavenia: S, Comfort a Elegance. Základná verzia S má v štandardnom vybavení ABS, stabilizačný systém, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, automatickú klimatizáciu a metalízu. Z priestorových dôvodov majú všetky verzie namiesto rezervy súpravu na opravu pneumatiky.


Základom je systém IMA

Elektromotor konštrukčne najjednoduchšieho typu hybridu je integrovaným asistentom spaľovacieho motora.
Elektromotor s výkonom 10 kW čerpá energiu z nového typu batérií uložených vzadu pod podlahou.
Insight váži iba 1276 kilogramov, pretože batérie majú zníženú hmotnosť na 38 kilogramov .
Benzínový motor 1,4 v kombinácii s prevodovkou CVT dosiahne v meste spotrebu 4,6 litra, mimo mesta 4,2 litra a v priemere 4,4 litra na sto kilometrov.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  3. Ktorá cestovka je top? Toto je stávka na istotu
  4. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  5. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  6. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  2. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  3. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  4. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  5. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  6. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  7. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  8. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 14 227
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 775
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 728
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 4 874
  5. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 3 563
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 202
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 3 134
  8. Mrkva či cibuľa zo Slovenska? Poznáme miesto, kde ich nájdete 2 829
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miro Jankes: Vápeč po štyridsiatich dvoch rokoch
  2. Jan Pražák: Jak často to doma děláte?
  3. Ľuboš Vodička: Bukovanský mlýn na Morave a ďalšie prekvapenia
  4. Ján Bilohuščin: Posledný slovenský extrémista
  5. Tomáš Csicsó: Moja dcéra nemôže vidieť ďalšieho Matoviča, Kaliňáka...
  6. Simona Romancová: Posilnenie sebavedomia: najlepšia investícia do seba.
  7. Rado Surovka: Dá sa ešte poraziť Fico ?
  8. Richard Sulík: Nikto neurobil pre životné prostredie viac ako SASKA
  1. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 61 624
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 51 399
  3. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 440
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 16 685
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 9 476
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 009
  7. Ján Valchár: Ešte raz o Kryme 6 541
  8. Peter Slamenik: U nás v Bratislave máme novú cyklotrasu! 5 527
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu