BRATISLAVA. Vodičovi rastú alebo miznú pred očami kvietky a farba rýchlomera pulzuje medzi modrou a zelenou. Podľa výskumu rôzni vodiči dosiahli najväčší rozdiel v spotrebe pri tridsaťkilometrovej rýchlosti v mestskej premávke.
Spotreba v predchádzajúcom type hybridného auta bola výrazne ovplyvnená správaním vodiča, ktoré bolo iné než auto vyžadovalo. Insight má priniesť skĺbenie požiadaviek auta aj vodiča súčasne. V princípe ide o to, že vodič podľa displeja a farieb príde na to, kedy je príčinou zlej spotreby sám.
S futuristickým vonkajším dizajnom, ktorý je výsledkom snahy o čo najnižší odpor vzduchu, korešponduje interiér. Prístrojový panel horizontálne rozdelený na dve úrovne má navrchu rýchlomer s farebným pozadím. Za ekonomickú jazdu sa odmení sfarbením do zelena, takže vodič môže periférne sledovať výsledky jazdy. Modrá symbolizuje dynamickú jazdu. Na inom displeji zasa vidieť, koľko energie uchoval systém pri brzdení a spomaľovaní. Po odstavení vozidla a vypnutí motora príde čas na účtovanie v podobe záverečného hodnotenia.
Zvyšuje účinnosť Prvé kilometre s ľudovým hybridom sme absolvovali na cestách v nížinách okolo mŕtvych ramien Dunaja, kde nebol problém dosiahnuť štvorlitrovú spotrebu. Insight svojim systémom hodnotenia a navádzania k ekonomickej jazde potvrdzuje, aký veľký podiel na spotrebe má vodič. Hybridné auto však dokáže zvýšiť 22 percentnú účinnosť spaľovacích motorov na 31 percent. Z jednej kvapky paliva tak hybrid vyťaží viac, bez ohľadu na to, koľko napokon z nádrže odkvapká.
Päťdverové bežné auto Po vzore konkurenčného modelu Prius našla Honda spôsob ako uložiť batérie pod podlahu batožinového priestoru a dosiahnuť praktickú päťdverovú karosériu. Hybrid určený bežnému motoristovi by sa mal navonok javiť ako akýkoľvek iný päťdverový hatchback. Zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Objem batožinového priestoru 408 litrov je na úrovni lepších kompaktov. Základná cena 19 600 eur podliezla odhadovanú dvadsaťtisícovú hranicu, ale prevyšuje základ bežného kompaktu. V cene je však priemerná spotreba 4,4 litra, nízke emisie, zmysel pre ekológiu a pomerne rozsiahle sériové vybavenie.
Tri možnosti na výber Modely Insight budú na slovenskom trhu dostupné v troch stupňoch vybavenia: S, Comfort a Elegance. Základná verzia S má v štandardnom vybavení ABS, stabilizačný systém, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, automatickú klimatizáciu a metalízu. Z priestorových dôvodov majú všetky verzie namiesto rezervy súpravu na opravu pneumatiky.
Základom je systém IMA Elektromotor konštrukčne najjednoduchšieho typu hybridu je integrovaným asistentom spaľovacieho motora. Elektromotor s výkonom 10 kW čerpá energiu z nového typu batérií uložených vzadu pod podlahou. Insight váži iba 1276 kilogramov, pretože batérie majú zníženú hmotnosť na 38 kilogramov . Benzínový motor 1,4 v kombinácii s prevodovkou CVT dosiahne v meste spotrebu 4,6 litra, mimo mesta 4,2 litra a v priemere 4,4 litra na sto kilometrov.