SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Ľudový hybrid Honda Insight na Slovensku

Honda pozorovaním vodičov rôznych pováh zistila, že nevedia jazdiť s Hybridmi. Päťdverové hybridné auto kompaktných rozmerov už predávajú aj na Slovensku.

Insight nemá úplne ľudovú cenu ale má byť ľudovým hybridom.Insight nemá úplne ľudovú cenu ale má byť ľudovým hybridom. (Zdroj: Honda)

BRATISLAVA. Vodičovi rastú alebo miznú pred očami kvietky a farba rýchlomera pulzuje medzi modrou a zelenou. Podľa výskumu rôzni vodiči dosiahli najväčší rozdiel v spotrebe pri tridsaťkilometrovej rýchlosti v mestskej premávke.

Spotreba v predchádzajúcom type hybridného auta bola výrazne ovplyvnená správaním vodiča, ktoré bolo iné než auto vyžadovalo. Insight má priniesť skĺbenie požiadaviek auta aj vodiča súčasne. V princípe ide o to, že vodič podľa displeja a farieb príde na to, kedy je príčinou zlej spotreby sám.

S futuristickým vonkajším dizajnom, ktorý je výsledkom snahy o čo najnižší odpor vzduchu, korešponduje interiér. Prístrojový panel horizontálne rozdelený na dve úrovne má navrchu rýchlomer s farebným pozadím. Za ekonomickú jazdu sa odmení sfarbením do zelena, takže vodič môže periférne sledovať výsledky jazdy. Modrá symbolizuje dynamickú jazdu. Na inom displeji zasa vidieť, koľko energie uchoval systém pri brzdení a spomaľovaní. Po odstavení vozidla a vypnutí motora príde čas na účtovanie v podobe záverečného hodnotenia.

Zvyšuje účinnosť

Prvé kilometre s ľudovým hybridom sme absolvovali na cestách v nížinách okolo mŕtvych ramien Dunaja, kde nebol problém dosiahnuť štvorlitrovú spotrebu. Insight svojim systémom hodnotenia a navádzania k ekonomickej jazde potvrdzuje, aký veľký podiel na spotrebe má vodič. Hybridné auto však dokáže zvýšiť 22 percentnú účinnosť spaľovacích motorov na 31 percent. Z jednej kvapky paliva tak hybrid vyťaží viac, bez ohľadu na to, koľko napokon z nádrže odkvapká.

Päťdverové bežné auto

Po vzore konkurenčného modelu Prius našla Honda spôsob ako uložiť batérie pod podlahu batožinového priestoru a dosiahnuť praktickú päťdverovú karosériu. Hybrid určený bežnému motoristovi by sa mal navonok javiť ako akýkoľvek iný päťdverový hatchback. Zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Objem batožinového priestoru 408 litrov je na úrovni lepších kompaktov. Základná cena 19 600 eur podliezla odhadovanú dvadsaťtisícovú hranicu, ale prevyšuje základ bežného kompaktu. V cene je však priemerná spotreba 4,4 litra, nízke emisie, zmysel pre ekológiu a pomerne rozsiahle sériové vybavenie.

Tri možnosti na výber

Modely Insight budú na slovenskom trhu dostupné v troch stupňoch vybavenia: S, Comfort a Elegance. Základná verzia S má v štandardnom vybavení ABS, stabilizačný systém, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien a zrkadiel, automatickú klimatizáciu a metalízu. Z priestorových dôvodov majú všetky verzie namiesto rezervy súpravu na opravu pneumatiky.


Základom je systém IMA

Elektromotor konštrukčne najjednoduchšieho typu hybridu je integrovaným asistentom spaľovacieho motora.
Elektromotor s výkonom 10 kW čerpá energiu z nového typu batérií uložených vzadu pod podlahou.
Insight váži iba 1276 kilogramov, pretože batérie majú zníženú hmotnosť na 38 kilogramov .
Benzínový motor 1,4 v kombinácii s prevodovkou CVT dosiahne v meste spotrebu 4,6 litra, mimo mesta 4,2 litra a v priemere 4,4 litra na sto kilometrov.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 696
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 439
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 178
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 887
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 048
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 383
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  2. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  4. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  5. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  7. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  8. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 241
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 469
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 379
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 673
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 059
  8. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 036
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu