SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

VW Golf GTD: Naftový drak sa vracia

Volkswagen opäť objavil zabudnuté označenie GTD a prichádza so športovým Golfom poháňaným vznetovým motorom. Jeho priamy predchodca vychádzal z tretej generácie kompaktného bestsellera, ktorý sa na trhu objavil v roku 1991.

(Zdroj: Volkswagen)

Označiť nový VW Golf GTD ako úspornejšiu alternatívu k modelu GTI si nedovolíme. Hothatchom s benzínovými motormi môže konkurovať viac svojou rýchlosťou ako spostredkovaním zábavy za volantom. GTD totiž nie je žiadna mušia váha. Jeho 1404 kg pohotovostnej hmotnosti sa na dynamických parametroch neprejaví, lebo dvojlitrový turbodiesel má sily na rozdávanie.

Hmotnosť auta si skôr uvedomíte v zákrutách. Vznetový štvorvalec TDI s priamym vstrekovaním nafty systémom common rail dopuje turbodúchadlo s plniacim tlakom 2,2 bar. Agregát známy zo SEATu Leon FR alebo Škody Octavia RS, odvádza výkon 170 k a 350 Nm krútiaceho momentu dostupného v rozsahu 1750 - 2500 ot/min. Objednať si ho môžete so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Naladenie podvozka a brzdy konštruktéri prebrali z verzie GTI. Za príplatok dostanete aj adaptívne tlmiče DCC s tromi prednastavenými režimami - Normal, Sport a Comfort. GTD sa však musí zaobísť bez elektronicky riadeného diferenciálu XDS. Prekvapujúco mu ani nechýba.

Problémy s prenosom sily na kolesá sme počas prvého zoznámenia sa s novinkou nespozorovali. Pravdou ale je, že zásluhou dobrého počasia testovacie trasy viedli iba po suchých cestách s kvalitným povrchom. V malebnom prostredí rakúskych Álp i na nemeckých diaľniciach Golf ukázal, v čom je sila jeho šiesteho vydania.

Brilantne odhlučnená kabína vás dokonale izoluje od okolitého sveta. Počas jazdy do vnútra preniká minimum hluku z motorového priestoru i aerodynamického šumu a to aj pri rýchlostiach blížiacich sa k hranici 200 km/h. Veľkou devízou je motor s malým apetítom. Výrobca udáva priemernú spotrebu nafty 5,6 l na 100 km. Stačí málo a s plnou 55 l palivovou nádržou auto prejde 1000 km, čo v prípade športových modelov nie je práve obvyklé.

Minimálne po štylistickej stránke sú si obe vrcholné verzie radu Golf veľmi podobné. Rozpoznávacie znaky, ktoré navzájom odlišujú GTD od GTI, zrátam na prstoch jednej ruky. Okrem ozdobných štítkov sú to sivé lišty na maske chladiča nahradzujúce červené, zliatinové disky kolies Seattle s priemerom 17 palcov (18-ky dodávajú za príplatok) a dvojitá koncovka výfuku namiesto dvoch samostatných rúr vyvedených po stranách zadného nárazníka.

Grafiku svetiel, nárazníky a ďalšie detaily majú oba špičkové Golfy zhodné. GTD neohuruje okázalými športovými doplnkami. Tvári sa skôr nenápadne, ako sme na autá od VW zvyknutí.

Interiér - tiež veľmi podobný GTI - zdobí športový volant s plochou spodnou časťou, výborné anatomicky tvarované sedadlá, niekoľko športových doplnkov a luxusná výbava. Automobil je k dispozícii s troj- i praktickejšou päťdverovou karosériou.

Slovenské ceny pre VW Golf GTD zatiaľ neboli stanovené. Pri čiastke 27.475 eur, za akú auto predávajú v Nemecku, mu prednosť pred GTI dajú asi iba skalní priaznivci vznetových motorov.

Technické paramentre vozidiel Volkswagen Golf GTD
motor 2,0 TDI CR
zdvihový objem [cm3] 1968
výkon [kW/k] 125/170
pri otáčkach [1/min] 4200
krútiaci moment [Nm] 350
pri otáčkach [1/min] 1750-2500
pohotovostná hmotnosť [kg] 1404
palivová spotreba [l/100 km] 5,5 (5,6)
emisie CO2 [g/km] 139 (147)
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,1
maximálna rýchlosť [km/h] 222 (220)

*údaje v zátvorke platia pre verzie s prevodovkou DSG

Rozmery:
dĺžka 4199 mm
šírka 1779 (5 dv - 1786) mm
výška 1512 mm
rázvor náprav 2575 mm
rozchod kolies vpredu/vzadu 1541/1514 mm
objem palivovej nádrže 55 l
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  4. Znalec slovenského brandy
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  2. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  3. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  4. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  5. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  6. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  9. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 038
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 165
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 654
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 521
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 327
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 923
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 493
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 491
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 349
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát SPD na kancelára Olaf Scholz.

Voľby v Nemecku sa skončili. SPD tvrdí, že získala mandát na vládnutie.


a 5 ďalší 14 h
Podávanie vakcín vo veľkokapacitnom očkovacom centre v Humennom.

Kedy sa už zbavíme celého tohto zlého sna?


Martin Pavelka 23. sep

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 8 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  2. Anna Milanová: Strom a Klíma ťa potrebuje... 2021
  3. Katarína Tóthová: Objatie a jeho sila
  4. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  5. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť.
  6. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  7. Ladislav Boršoš: Valloslava/nahlas…
  8. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 821
  2. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 227
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 5 987
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 920
  5. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 191
  6. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 3 820
  7. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 795
  8. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 746
  1. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  2. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  5. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  7. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu