SME

VW Golf GTD: Naftový drak sa vracia

Volkswagen opäť objavil zabudnuté označenie GTD a prichádza so športovým Golfom poháňaným vznetovým motorom. Jeho priamy predchodca vychádzal z tretej generácie kompaktného bestsellera, ktorý sa na trhu objavil v roku 1991.

(Zdroj: Volkswagen)

Označiť nový VW Golf GTD ako úspornejšiu alternatívu k modelu GTI si nedovolíme. Hothatchom s benzínovými motormi môže konkurovať viac svojou rýchlosťou ako spostredkovaním zábavy za volantom. GTD totiž nie je žiadna mušia váha. Jeho 1404 kg pohotovostnej hmotnosti sa na dynamických parametroch neprejaví, lebo dvojlitrový turbodiesel má sily na rozdávanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hmotnosť auta si skôr uvedomíte v zákrutách. Vznetový štvorvalec TDI s priamym vstrekovaním nafty systémom common rail dopuje turbodúchadlo s plniacim tlakom 2,2 bar. Agregát známy zo SEATu Leon FR alebo Škody Octavia RS, odvádza výkon 170 k a 350 Nm krútiaceho momentu dostupného v rozsahu 1750 - 2500 ot/min. Objednať si ho môžete so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou DSG.

SkryťVypnúť reklamu

Naladenie podvozka a brzdy konštruktéri prebrali z verzie GTI. Za príplatok dostanete aj adaptívne tlmiče DCC s tromi prednastavenými režimami - Normal, Sport a Comfort. GTD sa však musí zaobísť bez elektronicky riadeného diferenciálu XDS. Prekvapujúco mu ani nechýba.

Problémy s prenosom sily na kolesá sme počas prvého zoznámenia sa s novinkou nespozorovali. Pravdou ale je, že zásluhou dobrého počasia testovacie trasy viedli iba po suchých cestách s kvalitným povrchom. V malebnom prostredí rakúskych Álp i na nemeckých diaľniciach Golf ukázal, v čom je sila jeho šiesteho vydania.

Brilantne odhlučnená kabína vás dokonale izoluje od okolitého sveta. Počas jazdy do vnútra preniká minimum hluku z motorového priestoru i aerodynamického šumu a to aj pri rýchlostiach blížiacich sa k hranici 200 km/h. Veľkou devízou je motor s malým apetítom. Výrobca udáva priemernú spotrebu nafty 5,6 l na 100 km. Stačí málo a s plnou 55 l palivovou nádržou auto prejde 1000 km, čo v prípade športových modelov nie je práve obvyklé.

SkryťVypnúť reklamu

Minimálne po štylistickej stránke sú si obe vrcholné verzie radu Golf veľmi podobné. Rozpoznávacie znaky, ktoré navzájom odlišujú GTD od GTI, zrátam na prstoch jednej ruky. Okrem ozdobných štítkov sú to sivé lišty na maske chladiča nahradzujúce červené, zliatinové disky kolies Seattle s priemerom 17 palcov (18-ky dodávajú za príplatok) a dvojitá koncovka výfuku namiesto dvoch samostatných rúr vyvedených po stranách zadného nárazníka.

Grafiku svetiel, nárazníky a ďalšie detaily majú oba špičkové Golfy zhodné. GTD neohuruje okázalými športovými doplnkami. Tvári sa skôr nenápadne, ako sme na autá od VW zvyknutí.

Interiér - tiež veľmi podobný GTI - zdobí športový volant s plochou spodnou časťou, výborné anatomicky tvarované sedadlá, niekoľko športových doplnkov a luxusná výbava. Automobil je k dispozícii s troj- i praktickejšou päťdverovou karosériou.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenské ceny pre VW Golf GTD zatiaľ neboli stanovené. Pri čiastke 27.475 eur, za akú auto predávajú v Nemecku, mu prednosť pred GTI dajú asi iba skalní priaznivci vznetových motorov.

Technické paramentre vozidiel Volkswagen Golf GTD

motor 2,0 TDI CR

zdvihový objem [cm3] 1968

výkon [kW/k] 125/170

pri otáčkach [1/min] 4200

krútiaci moment [Nm] 350

pri otáčkach [1/min] 1750-2500

pohotovostná hmotnosť [kg] 1404

palivová spotreba [l/100 km] 5,5 (5,6)

emisie CO2 [g/km] 139 (147)

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,1

maximálna rýchlosť [km/h] 222 (220)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

*údaje v zátvorke platia pre verzie s prevodovkou DSG

Rozmery:

dĺžka 4199 mm

šírka 1779 (5 dv - 1786) mm

výška 1512 mm

rázvor náprav 2575 mm

rozchod kolies vpredu/vzadu 1541/1514 mm

objem palivovej nádrže 55 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 105
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 551
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 360
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 002
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 758
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 832
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 003
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 24 661
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 442
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 506
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 158
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 884
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 654
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu