BRATISLAVA. Dva favorizované továrenské tímy - Audi a Peugeot - si nič nedarovali už pred štartom 77. ročníka legendárnej dvadsaťštyrihodinovky. Podľa platných pravidiel autá nesmú byť vybavené spojlermi podobnými tým na monopostoch F1, s výnimkou zadnej prítlačnej plochy. Francúzom sa ale nepáčila predná časť konkurenčného Audi R15 TDI, preto proti svojmu súperovi vzniesli protest. Ten technickí komisári zamietli, na čo sa Peugeot odvolal. Nič to však nezmenilo na tom, že autá Audi boli pripustené na štart.
Peugeot najrýchlejší Tím z Ingolstadtu do Le Mans doviezol nové špeciály s označením R15 TDI. Prepracovaná aerodynamika a ďalšie úpravy v porovnaní s predošlým typom R10 TDI mali „strieborných“ doviesť k víťazstvu. Peugeot v porovnaní s vlaňajším ročníkom vymenil športového riaditeľa, ktorým sa stal Olivier Quesnel.
Uzavretý prototyp Peugeot 908 HDI prešiel v porovnaní s Audi len dielčimi úpravami. Napokon to bola jeho veľká výhoda. Už kvalifikačný tréning ukázal, že peugeoty rýchlosťou predčia všetkých konkurentov. Audi vyšlo z kvalifikácie porazené. Na pole position sa postavila posádka Montagny/Sarrazin/Bourdais, z druhého miesta do pretekov vyrážala trojica Capello/Kristensen/McNish s Audi. Medzi autami s benzínovými motormi dominovala Lola Aston Martin s česko-nemeckou posádkou Charouz/Enge/Mucke.
Ako nȏž maslom V sobotu popoludní sa v letmom štarte do kože nevpratal Alan McNish a začal predbiehať
skȏr, než preťal štartovú čiaru. Chybu si uvedomil, zvoľnil a do čela pustil konkurenčný Peugeot. Za krátko patrili Francúzom prvé dve pozície. Najrýchlejším autom v štartovom poli bol jednoznačne Peugeot so štartovým číslom deväť - Montagny/Sarrazin/Bourdais. Svoju snahu ale prehnali a po výlete mimo trať a následnej oprave stratili tri kolá.
To Brabham s Genem a Wurzom jazdili konštantne, vyhýbali sa im technické problémy, čo bol recept na úspech. Za 24 hodín najazdili 382 okruhov a tešili sa z víťazstva. Francúzska automobilka tak zaznamenala historicky svoj tretí triumf v histórii. Jej úspech zavŕšili druhou priečkou Montagny, Sarrazin a Bourdais, ktorí po stíhacej jazde dokonca atakovali prvé miesto. Napokon ale zasiahla tímová réžia.
Utrápená premiéra Nové Audi R15 TDI sa v Le Mans predstavilo po prvýkrát. Pred víkendovým štartom malo na konte účasť na 12-hodinových pretekoch v americkom Sebringu, kde zvíťazilo. Problémy s prehrievajúcim sa motorom, nefunkčným turbodúchadlom, ale aj niekoľko výletov mimo trať pripravilo „štyri kruhy“ o možnosť rozšíriť šnúru svojej neporaziteľnosti v Le Mans.
Posádke Capello/Kristensen/McNish svitla slabá nádej v nedeľu predpoludním, keď meteorológovia predpovedali dážď. Ten ale neprišiel. Najrýchlejšie z troch vozidiel Audi sa muselo uspokojiť s treťou priečkou. Napriek miernemu sklamaniu zo strany vedenia nemeckého tímu ide o veľmi solídny výsledok vzhľadom na to, že štartovali s novým, poriadne neotestovaným autom.
Veľký český úspech Všetci motoristickí priaznivci od našich západných susedov boli v nedeľu popoludní na nohách, keď „ich“ posádka prechádzala cieľom. Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mucke zachraňovala česť tímu Aston Martin a postarala sa o veľký úspech. Jej Lola Aston Martin skončila štvrtá v absolútnom poradí, pričom medzi prototypmi poháňanými zážihovými motormi dominovala. Kategóriu GT1 ovládli O′Connell, Magnussen a Garcia s autom Corvette C6.R, v GT2 zvíťazila trojica Melo/Kaffer/Salo striedajúca sa v kokpite Ferrari 430 GT.
24 h Le Mans – poradie v cieli: 1. Brabham/Gene/Wurz Peugeot 908 HDI 382 kȏl
2. Montagny/Bourdais/Sarrazin Peugeot 908 HDI 381 kȏl
3. Capello/Kristensen/McNish Audi R15 TDI 376 kȏl
4. Charouz/Enge/Mucke Lola Aston Martin 373 kȏl
5. Panis/Lapierre/Ayari Courage Oreca AIM 370 kȏl
6. Minassian/Lamy/Klien Peugeot 908 HDI 369 kȏl
7. Karthikeyan/Zwolsman/Lotterer Audi R10 TDI 369 kȏl
8. Tinseau/Jouanny/Barbosa Pescarolo Judd 368 kȏl