SME
Streda, 29. september, 2021 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

NRSR: Zamietla Padov návrh na zjednodušenie odhlasovania nepojazdných áut

Bratislava 19. júna (TASR) - Odhlasovanie nepojazdných havarovaných vozidiel za účelom ich predaja do zahraničia zatiaľ jednoduchšie nebude. Poslanci ...

Bratislava 19. júna (TASR) - Odhlasovanie nepojazdných havarovaných vozidiel za účelom ich predaja do zahraničia zatiaľ jednoduchšie nebude. Poslanci Národnej rady SR dnes totiž neschválili návrh novely zákona o cestnej premávke z dielne opozičného poslanca Národnej rady SR Martina Pada (SDKÚ-DS), ktorý mal za cieľ tento proces uľahčiť.

Exministrovi vnútra Padovi prekáža, že podľa súčasného zákona, ktorý platí od februára 2009, je nutné nepojazdné vozidlo pred jeho odhlásením do zahraničia pristaviť ku kontrole originality (KO) a požiadať kupujúceho, aby bol prítomný pri odhlásení, resp. prihlásení na dopravnom inšpektoráte (DI) v mieste evidencie vozidla. Pado preto navrhol vypustiť povinnosť predkladať odborný posudok o KO vozidla a nahradiť ho výpisom z evidencie dopravných nehôd Policajného zboru SR vzťahujúcim sa k danému havarovanému autu. Pokúsil sa tiež presadiť možnosť zastupovania kupujúceho pri odhlásení, resp. prihlásení na DI v mieste evidencie vozidla na základe splnomocnenia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Svoj zámer odôvodnil tým, že v súčasnosti "v prípade nepojazdného havarovaného auta a vzhľadom na to, že v SR nie sú v prevádzke žiadne mobilné stanice KO, zostáva majiteľovi takéhoto vozidla jediná možnosť objednať odťahovú službu. To však nie je zadarmo a náklady na takúto službu sú rôzne v závislosti od vzdialenosti KO," upozorňuje Pado.

Vplyv má podľa jeho slov aj rozsah poškodenia automobilu, teda či sa na vozidlo odťahovej služby dá naložiť bez pomoci hydraulického ramena. "Treba pripočítať stojné, samotná KO môže trvať až dve hodiny. V týchto prípadoch náklady na odťahovú službu sa môžu pohybovať v stovkách eur," uvádza poslanec.

Nezanedbateľnou položkou je aj odplata za vykonanie kontroly originality. "Priemerná cena je cca 100 130 eur (3013 až 3916 Sk). Netreba zabúdať, že stačí, ak je chybný zápis v osvedčení o evidencii vozidla alebo v evidencii vozidiel a automobil nezíska zápis spôsobilé, alebo dočasne spôsobilé, čo automaticky znamená ďalšie nemalé náklady. Okrem toho že celý tento úkon spôsobí náklady od 150 do 300 eur (4519 až 9038 Sk), má to za následok poškodenie podnikateľa a jeho obmedzovanie v podnikaní," myslí si Pado.

Skryť Vypnúť reklamu

Tiež tvrdí, že pri požiadavke na osobnú prítomnosť kupujúceho pri odhlásení alebo prihlásení auta treba mať na pamäti, že nejde o kúpu v rámci SR, ale do zahraničia. "Požiadavka takéhoto charakteru vytvára pre podnikanie v tejto oblasti priam neprekonateľnú prekážku. Ak sa chce obchodník zo zahraničia zaoberať nákupom havarovaných vozidiel naplno, táto povinnosť zo strany slovenských orgánov mu to znemožní," odôvodnil svoj návrh s tým, že pravdepodobne nie je možné, aby bol obchodník pri všetkých možných nákupoch osobne.

Poslanci však definitívne schválili koaličnú novelu zákona o obrannej štandardizácii, kodifikácii a štátnom overovaní kvality výrobkov a služieb na účely obrany. Právna norma má napomôcť, aby výrobky a služby využívané Ozbrojenými silami SR spĺňali podmienky interoperability s výrobkami a službami využívanými armádami NATO.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  2. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  3. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  6. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  7. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  10. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 197
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 107
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 985
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 230
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 695
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 698
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 640
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 438
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 254
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová vystúpila so správou o stave republiky.

Spravodlivosť a právny štát boli súčasťou jej druhej správy o stave republiky.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám o Slovensku povedala správa o stave republiky.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


15 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Stav ovzdušia na Slovensku. Aké sú hlavné zdroje znečistenia podľa krajov? Aké sú výsledky meraní?
  2. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  3. Dušan Koniar: Akoby člen Smeru Ficovi nijako nevadil
  4. Marian Baran: Električka číslo štyri
  5. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  6. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  7. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  8. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 101
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 7 890
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 843
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 293
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 671
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 091
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 593
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 194
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
Skryť Zatvoriť reklamu