SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

NRSR: Zamietla Padov návrh na zjednodušenie odhlasovania nepojazdných áut

Bratislava 19. júna (TASR) - Odhlasovanie nepojazdných havarovaných vozidiel za účelom ich predaja do zahraničia zatiaľ jednoduchšie nebude. Poslanci ...

Bratislava 19. júna (TASR) - Odhlasovanie nepojazdných havarovaných vozidiel za účelom ich predaja do zahraničia zatiaľ jednoduchšie nebude. Poslanci Národnej rady SR dnes totiž neschválili návrh novely zákona o cestnej premávke z dielne opozičného poslanca Národnej rady SR Martina Pada (SDKÚ-DS), ktorý mal za cieľ tento proces uľahčiť.

Exministrovi vnútra Padovi prekáža, že podľa súčasného zákona, ktorý platí od februára 2009, je nutné nepojazdné vozidlo pred jeho odhlásením do zahraničia pristaviť ku kontrole originality (KO) a požiadať kupujúceho, aby bol prítomný pri odhlásení, resp. prihlásení na dopravnom inšpektoráte (DI) v mieste evidencie vozidla. Pado preto navrhol vypustiť povinnosť predkladať odborný posudok o KO vozidla a nahradiť ho výpisom z evidencie dopravných nehôd Policajného zboru SR vzťahujúcim sa k danému havarovanému autu. Pokúsil sa tiež presadiť možnosť zastupovania kupujúceho pri odhlásení, resp. prihlásení na DI v mieste evidencie vozidla na základe splnomocnenia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Svoj zámer odôvodnil tým, že v súčasnosti "v prípade nepojazdného havarovaného auta a vzhľadom na to, že v SR nie sú v prevádzke žiadne mobilné stanice KO, zostáva majiteľovi takéhoto vozidla jediná možnosť objednať odťahovú službu. To však nie je zadarmo a náklady na takúto službu sú rôzne v závislosti od vzdialenosti KO," upozorňuje Pado.

Vplyv má podľa jeho slov aj rozsah poškodenia automobilu, teda či sa na vozidlo odťahovej služby dá naložiť bez pomoci hydraulického ramena. "Treba pripočítať stojné, samotná KO môže trvať až dve hodiny. V týchto prípadoch náklady na odťahovú službu sa môžu pohybovať v stovkách eur," uvádza poslanec.

Nezanedbateľnou položkou je aj odplata za vykonanie kontroly originality. "Priemerná cena je cca 100 130 eur (3013 až 3916 Sk). Netreba zabúdať, že stačí, ak je chybný zápis v osvedčení o evidencii vozidla alebo v evidencii vozidiel a automobil nezíska zápis spôsobilé, alebo dočasne spôsobilé, čo automaticky znamená ďalšie nemalé náklady. Okrem toho že celý tento úkon spôsobí náklady od 150 do 300 eur (4519 až 9038 Sk), má to za následok poškodenie podnikateľa a jeho obmedzovanie v podnikaní," myslí si Pado.

Skryť Vypnúť reklamu

Tiež tvrdí, že pri požiadavke na osobnú prítomnosť kupujúceho pri odhlásení alebo prihlásení auta treba mať na pamäti, že nejde o kúpu v rámci SR, ale do zahraničia. "Požiadavka takéhoto charakteru vytvára pre podnikanie v tejto oblasti priam neprekonateľnú prekážku. Ak sa chce obchodník zo zahraničia zaoberať nákupom havarovaných vozidiel naplno, táto povinnosť zo strany slovenských orgánov mu to znemožní," odôvodnil svoj návrh s tým, že pravdepodobne nie je možné, aby bol obchodník pri všetkých možných nákupoch osobne.

Poslanci však definitívne schválili koaličnú novelu zákona o obrannej štandardizácii, kodifikácii a štátnom overovaní kvality výrobkov a služieb na účely obrany. Právna norma má napomôcť, aby výrobky a služby využívané Ozbrojenými silami SR spĺňali podmienky interoperability s výrobkami a službami využívanými armádami NATO.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 936
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 830
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 889
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 297
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 793
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 11 358
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 276
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 908
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 759
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 095
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Cynická obluda

Poľovnícka výnimka

Zatiaľ čo matky nemôžu ísť ani kočíkovať do parku, poľovníci môžu hromadne chodiť strieľať na všetko, čo sa pohne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.