SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Vyskúšali sme drahý, ale výborný tuning

Program Performance umožňuje zmeniť bežné BMW na špeciál s doplnkami pretekárskeho auta. Uplatní sa aj vtedy, ak ostane nedotknutý motor. Krátky zážitok si nenechávame pre seba.

Podvozok každého BMW má niečo do seba. Po vyladení v BMW Performance zaujme ešte viac. Zostava je vhodná na víkendové jazdenie po okruhoch.Podvozok každého BMW má niečo do seba. Po vyladení v BMW Performance zaujme ešte viac. Zostava je vhodná na víkendové jazdenie po okruhoch. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

DUNAJSKÁ STREDA. Zrejme jediné BMW svojho druhu na Slovensku sa náhle uvoľnilo a prijímame možnosť si na ňom zajazdiť. Aká škoda, že práve na druhý deň musíme odísť do zahraničia a na točenie auta nám ostávajú dve hodiny dopoludnia. To je presne čas, za aký neprestane búšiť srdce z celkového stvárnenia BMW 325i Performance.

Očakávania z doplnkov sú také veľké, že 218 koní pod kapotou sa zdá byť voči naladenému podvozku málo. Ostáva už iba jediné, poprosiť správcov motokárového okruhu v Dunajskej Strede o pol hodinu na uzavretej trati. Presne na takýto občasný výlet je BMW určené. So športovým výzorom auta, ale tichým pradením sériového šesťvalca vyrážame na úzku cestičku okruhu.

Spočiatku sa mu nechce do driftu, ale potom si nachádzame spôsob, ako sa s autom zabaviť a niečo nové naučiť. Chýba iba lepší výfuk a silnejší motor. Krátky zážitok zachytáva kamera aj fotoaparát a rozhodne si ho nemôžeme nechať pre seba.

Vyberte silný motor

Doplnky a športové diely z edície Performance dokážu urobiť aj z bežného BMW výborne vyzerajúce a jazdiace auto. Akurát treba zvážiť, s akým motorom sa pôjdete povoziť na okruh a čo od auta s citeľne navýšenou sumou očakávate.

Verzia 325i, poháňaná trojlitrovým šesťvalcomm, bola navrhnutá ako brána do sveta šesťvalcov v rade tri. To znamená, že oproti 330i má znížený výkon, lepšiu cenu a nižšiu spotrebu v reálnych podmienkach. Nevedno, či to spôsobilo športové naladenie zvyšku auta, ale šesťvalec 325i mal podstatne mäkšiu odozvu na plyn, ako sme čakali. Vo všeobecnosti poriadny výkon 160 kW (218 k) sa zdal byť s touto kombináciou málo. Teda podľa toho, málo na čo.

Na bežné dlhé jazdy je to ideálny motor, s ktorým sa dá dobre predbiehať a úsporne jazdiť. Prevodovka má však dosť dlhé prevody na šantenie v zákrutách okruhu. Priľnavosť zadnej nápravy s pružinami Performance a ovládanie v šmyku sú dokonalé. Potrebovali by sme však viac výkonu a trochu ráznejšie odozvy na plyn. Minimálne ako v 335i.

Volant na čítanie

BMW do volantu s dvojakým poťahom, hrubým vencom a výborným tvarom osadilo kontrolný displej, mikrospínačové tlačidlá a svetelnú kontrolu otáčok. Vodič môže na okruhu merať čas, rozdiely medzi jednotlivými kolami, sledovať priečne a pozdĺžne preťaženie „G", kontrolovať teplotu náplní v motore a stopovať čas na 400 metrov dlhom šprinte. Pri skúške zrýchlenia sa objaví na displeji semafor a po 400 metroch sa časomiera vypne. Sledovať údaje na drobnom displeji možno akurát na veľkom okruhu.

Na kľukatej motokárovej dráhe v Dunajskej strede vodič ledva stíha prekladať ruky na volante, ale podstatné je, že si užije radosť z jazdy. Pásiky LED po oboch stranách displeja majú indikovať moment preradenia. Faktom je, že do zbláznenia blikali už vtedy, keď sa šesťvalec iba dostával do najlepších otáčok.

Pri investíciách do doplnkov BMW Performance, najmä podvozka a sedadiel treba počítať s nižším komfortom na našich cestách. Nastupovanie je rovanko menej pohodlné ako otočenie tela pri cúvaní. Radšej cúvajte podľa zrkadiel odetých do karbónového obalu.

Veľa alebo málo

Aerodynamické doplnky, kevlarové časti, špeciálny volant, radiaca páka, pedály, pružiny, brzdy, vystuženie motorového priestoru a sedadlá stáli na testovanom aute 16 000 eur. Dosť veľa na to, čo si obyčajný človek dokáže vôbec predstaviť investovať do auta. Nehovoriac o tom , že za túto sumu sa dá kúpiť dobré auto. Je to však nesprávny pohľad, pretože je to málo v porovnaní s bežným pretekárskym autom. Navyše, majiteľ si môže atmosféru špeciálu užívať každý deň a s funkčnými doplnkami občas vyraziť na okruh. Každý z nich má totiž svoje poslanie a nie je v zostave iba na okrasu.

Technické parametre – BMW 325i
Motor -
Typ 325i
Zdvihový objem (cm3) 2996
Výkon (kw/k) 160/218
Pri otáčkach (ot./min.) 6100
Krútiaci moment (Nm) 270
Pri otáčkach (ot./min) 2400-4200
Emisie CO2 (g/km) 170
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4531
Šírka vpredu (mm) 2013
Šírka vzadu (mm) 1817
Výška (mm) 1421
Pohotovostná hmot (kg) 1505
Objem palivovej nádrže (l) 63
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 9,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,5
Kombinovaná spotreba 7,1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  2. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 417
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 999
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 822
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 428
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 782
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 655
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 190
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  3. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 718
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 124
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 114
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 093
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 660
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 481
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu