SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Silnejšie Mitsubishi L200 Pick-up Plus

Nový model dostal vyšší výkon, väčšiu korbu a hlavové airbagy. Okrem terénu má šancu vyniknúť aj na ceste, kde mu doposiaľ na konkurentov chýbali kone.

Mitsubishi L200 vo verzii Pick-Up Plus má lepší pomer hmotnosti a výkonu, väčšiu korbu a pár drobností navyše. Všetky úpravy vrátane inovovaného motora si automobilka cení na cenníkový rozdiel medzi verziami vo výške 1060 eur.Mitsubishi L200 vo verzii Pick-Up Plus má lepší pomer hmotnosti a výkonu, väčšiu korbu a pár drobností navyše. Všetky úpravy vrátane inovovaného motora si automobilka cení na cenníkový rozdiel medzi verziami vo výške 1060 eur. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Výkon motora v úžitkových autách typu pick-up nebýva jediným a ani zďaleka hlavným meradlom schopností. Napriek tomu, modelu L200 donedávna chýbala verzia, ktorá by sa výkonom motora vyrovnala hlavným konkurentom značiek Nissan a Toyota.

Novinka prichádza s dvojitou kabínou, dlhšou korbou a výkonom zvýšeným na 131 kilowattov (178 koní). V minulosti Mitsubishi používalo na zvýšenie výkonu jednotlivých verzií softvérovú úpravu prostredníctvom čipu od športového oddelenia Ralliart. Teraz došlo ku kompletnému prepracovaniu známeho motora 2,5 DI-D so vstrekovaním typu common rail.

Čiastočné úpravy

Konštruktéri Mitsubishi vyššiemu výkonu prispôsobili spaľovacie komory, namontovali pevnejšie ložiská a urobili drobné zmeny na vstrekovaní, turbodúchadle a chladení motora. Motor, dodávaný k manuálnej aj automatickej prevodovke, má výkon 131 kW, čo je 178 koní.

Maximálny krútiaci moment 400 Nm je vo verzii s automatickou prevodovkou znížený na 350 Nm pri 2000 otáčkach. Suché čísla charakterizujúce motor znamenajú v praxi lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku oproti slabšej verzii o významných 3,4 sekundy. Pracovný pick-up pokorí stovku za 11,6 sekundy.

Dobehli a predbehli

Mitsubishi novou a silnou verziou Plus eliminovalo okatý rozdiel v zrýchlení, ktorý bol doteraz medzi L200 a Navarou. Dokonca, podľa oficiálnych údajov je Mitsubishi L200 teraz v šprinte rýchlejšie.

Spotreba nového motora vzrástla iba o desatinu litra na sto kilometrov z 8,4 na 8,5 litra. Nové označenie verzie Pick-up Plus prinieslo modelu výkon a niekoľko vylepšení. Okrem odhlučnenia kabíny Double Cab pribudli bočné a hlavové airbagy, silnejšie brzdy a väčšia korba.

Vnútorný priestor nestačí

Mitsubishi zrejme načúva hlasu zákazníkov, pretože tí novému L200 vytýkali chýbajúcich pár centimetrov nákladného priestoru na korbe. Automobilka totiž súčasnú generáciu zamerala aj na vnútorný priestor pre posádku, ktorý je na prvý pohľad väčší. Napokon sa však ukázalo, že korba nepustí a v tejto triede je ložná plocha dôležitá.

L200 Pick-up Plus má korbu dlhšiu o 18 centimetrov a širšiu o 5,5 centimetra. Celková dĺžka úložnej plochy dosahuje 150,5 centimetra. Rázvor náprav a tým aj stopový polomer otáčania ostal nezmenený.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 257
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 212
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 994
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 932
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 625
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 769
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


11 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  2. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  3. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  4. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  5. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  6. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  7. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  8. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 147
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 864
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 595
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 004
  5. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 749
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 694
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 166
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 067
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu