BRATISLAVA. Výkon motora v úžitkových autách typu pick-up nebýva jediným a ani zďaleka hlavným meradlom schopností. Napriek tomu, modelu L200 donedávna chýbala verzia, ktorá by sa výkonom motora vyrovnala hlavným konkurentom značiek Nissan a Toyota.
Novinka prichádza s dvojitou kabínou, dlhšou korbou a výkonom zvýšeným na 131 kilowattov (178 koní). V minulosti Mitsubishi používalo na zvýšenie výkonu jednotlivých verzií softvérovú úpravu prostredníctvom čipu od športového oddelenia Ralliart. Teraz došlo ku kompletnému prepracovaniu známeho motora 2,5 DI-D so vstrekovaním typu common rail.
Čiastočné úpravy
Konštruktéri Mitsubishi vyššiemu výkonu prispôsobili spaľovacie komory, namontovali pevnejšie ložiská a urobili drobné zmeny na vstrekovaní, turbodúchadle a chladení motora. Motor, dodávaný k manuálnej aj automatickej prevodovke, má výkon 131 kW, čo je 178 koní.
Maximálny krútiaci moment 400 Nm je vo verzii s automatickou prevodovkou znížený na 350 Nm pri 2000 otáčkach. Suché čísla charakterizujúce motor znamenajú v praxi lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku oproti slabšej verzii o významných 3,4 sekundy. Pracovný pick-up pokorí stovku za 11,6 sekundy.
Dobehli a predbehli
Mitsubishi novou a silnou verziou Plus eliminovalo okatý rozdiel v zrýchlení, ktorý bol doteraz medzi L200 a Navarou. Dokonca, podľa oficiálnych údajov je Mitsubishi L200 teraz v šprinte rýchlejšie.
Spotreba nového motora vzrástla iba o desatinu litra na sto kilometrov z 8,4 na 8,5 litra. Nové označenie verzie Pick-up Plus prinieslo modelu výkon a niekoľko vylepšení. Okrem odhlučnenia kabíny Double Cab pribudli bočné a hlavové airbagy, silnejšie brzdy a väčšia korba.
Vnútorný priestor nestačí
Mitsubishi zrejme načúva hlasu zákazníkov, pretože tí novému L200 vytýkali chýbajúcich pár centimetrov nákladného priestoru na korbe. Automobilka totiž súčasnú generáciu zamerala aj na vnútorný priestor pre posádku, ktorý je na prvý pohľad väčší. Napokon sa však ukázalo, že korba nepustí a v tejto triede je ložná plocha dôležitá.
L200 Pick-up Plus má korbu dlhšiu o 18 centimetrov a širšiu o 5,5 centimetra. Celková dĺžka úložnej plochy dosahuje 150,5 centimetra. Rázvor náprav a tým aj stopový polomer otáčania ostal nezmenený.
Autor: rch