SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Silnejšie Mitsubishi L200 Pick-up Plus

Nový model dostal vyšší výkon, väčšiu korbu a hlavové airbagy. Okrem terénu má šancu vyniknúť aj na ceste, kde mu doposiaľ na konkurentov chýbali kone.

Mitsubishi L200 vo verzii Pick-Up Plus má lepší pomer hmotnosti a výkonu, väčšiu korbu a pár drobností navyše. Všetky úpravy vrátane inovovaného motora si automobilka cení na cenníkový rozdiel medzi verziami vo výške 1060 eur.Mitsubishi L200 vo verzii Pick-Up Plus má lepší pomer hmotnosti a výkonu, väčšiu korbu a pár drobností navyše. Všetky úpravy vrátane inovovaného motora si automobilka cení na cenníkový rozdiel medzi verziami vo výške 1060 eur. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Výkon motora v úžitkových autách typu pick-up nebýva jediným a ani zďaleka hlavným meradlom schopností. Napriek tomu, modelu L200 donedávna chýbala verzia, ktorá by sa výkonom motora vyrovnala hlavným konkurentom značiek Nissan a Toyota.

Novinka prichádza s dvojitou kabínou, dlhšou korbou a výkonom zvýšeným na 131 kilowattov (178 koní). V minulosti Mitsubishi používalo na zvýšenie výkonu jednotlivých verzií softvérovú úpravu prostredníctvom čipu od športového oddelenia Ralliart. Teraz došlo ku kompletnému prepracovaniu známeho motora 2,5 DI-D so vstrekovaním typu common rail.

Čiastočné úpravy

Konštruktéri Mitsubishi vyššiemu výkonu prispôsobili spaľovacie komory, namontovali pevnejšie ložiská a urobili drobné zmeny na vstrekovaní, turbodúchadle a chladení motora. Motor, dodávaný k manuálnej aj automatickej prevodovke, má výkon 131 kW, čo je 178 koní.

Maximálny krútiaci moment 400 Nm je vo verzii s automatickou prevodovkou znížený na 350 Nm pri 2000 otáčkach. Suché čísla charakterizujúce motor znamenajú v praxi lepšie zrýchlenie z pokoja na stovku oproti slabšej verzii o významných 3,4 sekundy. Pracovný pick-up pokorí stovku za 11,6 sekundy.

Dobehli a predbehli

Mitsubishi novou a silnou verziou Plus eliminovalo okatý rozdiel v zrýchlení, ktorý bol doteraz medzi L200 a Navarou. Dokonca, podľa oficiálnych údajov je Mitsubishi L200 teraz v šprinte rýchlejšie.

Spotreba nového motora vzrástla iba o desatinu litra na sto kilometrov z 8,4 na 8,5 litra. Nové označenie verzie Pick-up Plus prinieslo modelu výkon a niekoľko vylepšení. Okrem odhlučnenia kabíny Double Cab pribudli bočné a hlavové airbagy, silnejšie brzdy a väčšia korba.

Vnútorný priestor nestačí

Mitsubishi zrejme načúva hlasu zákazníkov, pretože tí novému L200 vytýkali chýbajúcich pár centimetrov nákladného priestoru na korbe. Automobilka totiž súčasnú generáciu zamerala aj na vnútorný priestor pre posádku, ktorý je na prvý pohľad väčší. Napokon sa však ukázalo, že korba nepustí a v tejto triede je ložná plocha dôležitá.

L200 Pick-up Plus má korbu dlhšiu o 18 centimetrov a širšiu o 5,5 centimetra. Celková dĺžka úložnej plochy dosahuje 150,5 centimetra. Rázvor náprav a tým aj stopový polomer otáčania ostal nezmenený.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 175
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 109
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 155
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 748
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 785
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 367
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 415
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 271
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 191
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric